تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

بهترین روش عطر زدن

بهترین روش عطر زدن

طرفداران عطر و ادکلن برای خرید محصولات دلخواه خود وقت و هزینه زیادی صرف می‌کنند و تلاش دارند تا خوشبوترین عطر یا ادکلن موجود در بازار را خریداری نمایید، اما شما بهتر از ما می‌دانید که خرید عطر به تنهایی برای خوشبو بودن آن کفایت نمی‌کند و در کنار اطلاعاتی که برای خرید عطر باید بدانیم، بهتر است در جریان بهترین روش ‌های عطر زدن نیز قرار بگیریم تا با این روش‌ها، رایحه عطر یا ادکلنی که خریده‌ایم را دلپذیرتر کنیم و بوی خوش این عطر را ماندگار نماییم. از آنجایی که به روش‌های عطر زدن توجه کمتری می‌شود و افراد معدودی را سراغ داریم که در جریان بهترین روش عطر زدن هستند، در ادامه برای شما از بهترین روش عطر زدن می‌گوییم و روش‌هایی را با شما درمیان می‌گذاریم تا به لطف این ترفند‌ها، رایحه عطری که با هزارویک وسواس خریده‌اید، از همیشه ماندگارتر باشد.

در خرید عطر دقت کنید

قبل از اینکه در جریان بهترین روش عطر زدن قرار بگیرید، باید ترفند‌های خرید عطر را بلد باشید، چرا که بدون آگاهی از این ترفندها، عطری که خریده‌اید هرگز رایحه‌ای دلنشین و ماندگار نخواهد داشت. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم عطری خریداری نمایید که واقعاً جذب رایحه‌های آغازین و پایانی آن شده باشید. برای امتحان رایحه عطری که قصد خرید آن را دارید، مقداری از عطر را روی مچ دست خود اسپری کنید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه، بوی این عطر را امتحان کنید تا در کنار رایحه آغازین، در جریان رایحه میانی و پایانی این عطر قرار بگیرید.

در خرید عطر دقت کنید

عطر و ادکلن را در زمان خاص خود استفاده کنید

بزرگان عطرسازی محصولات مختلفی را برای فصل‌های متفاوت و زمان‌های مختلف روز، عرضه کرده‌اند، این روش بی‌حکمت نیست و اگر می‌خواهید عطری که خریده‌اید از همیشه جذاب‌تر باشد، این عطر را بر اساس مخصوص روز یا شب بودن عطر استفاده کنید. برای نمونه اگر عطر یا ادکلن روز خریده‌اید، بهتر است این محصول را برای محل‌کار و استفاده‌های روزانه مصرف کنید. از طرف دیگر عطر و ادکلن شب را برای مهمانی‌های شبانه و مراسم رسمی کنار بگذارید. خوشبختانه تشخیص روز یا شب بودن عطر، کار دشواری نیست و کافی است نگاهی به بسته‌بندی یا شیشه عطر داشته باشید.

تجربه نشان داده است عطرهای شبانه ماندگاری کمتری دارند، در نتیجه بهتر است این عطرها را به گردن بزنید و پوست را با کرم‌های مرطوب‌کننده، آبرسانی کنید تا ماندگاری عطر شبانه بیشتر شود. از طرف دیگر عطرهای روزانه ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهای شبانه دارند و بهتر است این عطرها را به مچ دست یا قسمت‌هایی پایین‌تر بدن بزنید تا بوی عطر در طول روز همراه شما باشد. برای ماندگارتر کردن رایحه عطرهای روزانه نیز می‌توانید از ترفند استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده در قسمت‌هایی که عطر زده‌اید، کمک بگیرید.

شخصیت هر فرد نشان دهنده علایق اوست. اگر بتوانید ادکلنی انتخاب کنید که مطابق شخصیت شما باشد، حتما بهترین انتخاب خواهد بود.

همچنین بخوانید : انتخاب عطر بر اساس شخصیت

قبل از عطر زدن حتماً پوست را کاملاً تمیز کنید

پوستی که شسته و تمیز است، ترکیبات عطر را بهتر جذب می‌کند، در نتیجه بهتر است قبل از عطر زدن، حمام بگیرید، تا آب گرم، منافذ پوست را باز کند و شرایط برای جذب بهتر ترکیبات عطر مهیا شود.برای ایجاد رایحه‌ای بهتر پیشنهاد می‌کنیم در کنار زدن عطر به پوست، عطر را روی موهای خود اسپری نمایید. در این شرایط توجه داشته باشید که موها با کاندیشنر شسته و نرم شده باشد. بعد از حمام گرفتن، پوست خود را کاملاً خشک کنید، در غیر این‌صورت، عطری که روی پوست نیم‌خیس می‌زنید،ماندگاری کمتری خواهد داشت.در خشک‌ کردن پوست به قسمت‌هایی از بدن که عطر می‌زنید مانند گردن، داخل زانو و آرنج و مچ دست توجه بیشتری داشته باشید تا این قسمت‌ها کاملاً خشک باشد. چرا که این قسمت‌ها به عنوان مکان‌های نبض‌دار در بدن به حساب می‌آید و عطری که در این قسمت‌ها زده‌اید، بهتر در هوا پراکنده می‌شود.

قبل از عطر زدن حتماً پوست را کاملاً تمیز کنید

عطر را نباید روی لباس اسپری نمایید

مولکول‌های عطر تعامل بهتری با پوست دارند، در نتیجه عطر زدن به لباس نه تنها لباس‌های شما را لکه‌دار می‌کند، بلکه رایحه عطر نیز آن‌گونه که انتظار دارید در هوا پراکنده نمی‌شود. به این ترتیب قبل از اینکه لباس بپوشید، عطر را روی قسمت‌های نبض‌دار بدن بزنید.فاصله میان شیشه عطر و محلی که قصد عطر زدن به آن را دارید نیز بهتر است چیزی بین ۱۲ تا نهایتاً ۱۷ سانتی‌متر باشد. وقتی عطر می‌زنید اگر احساس کردید که پوست شما در اثر عطر زدن خیس شده‌ است، بدانید که شیشه عطر را بیش‌از‌حد به پوست نزدیک نگه داشته‌اید. پس از عطر زدن، لباس نپوشید، چرا که لباس پوشیدن، عطری که روی پوست زده‌اید را پاک می‌کند. از طرف دیگر از مالیدن عطر روی پوست با انگشت‌ها خودداری کنید چرا که در این حالت مولکول‌های عطر متلاشی می‌شود و رایحه عطر از بین می‌رود.

برای شما گفتیم که عطر را نباید روی لباس اسپری نمایید، چرا که مولکول‌های عطر به لباس مالیده می‌شود و بوی خوش آن از بین می‌رود. در نتیجه اگر به مراسم مهمی دعوت هستید و می‌خواهید از همیشه‌ خوشبوتر باشید، در کنار مالیدن عطر به قسمت‌های نبض‌دار، مقداری عطر در هوا اسپری نمایید و از میان آن عبور کنید تا ذرات عطر روی موهای شما قرار بگیرد. در کنار این روش می‌توانید مقداری عطر را روی شانه یا برس، اسپری نمایید و با حالت‌ دادن موهای خود با شانه‌ای که به عطر آغشته شده، موهای خود را عطرآگین کنید.

بیش‌از‌حد عطر نزنید

برای عطر زدن باید اعتدال را نگه دارید، چرا که زیاده‌روی در عطر زدن، بوی عطر را تند و بد رایحه می‌کند. در عوض به مقدار کمی عطر بزنید و شیشه عطر یا ادکلن را در کیف خود نگه دارید و در بازه‌های زمانی متفاوت، تجدید عطر کنید. همان‌گونه که حتماً در جریان هستید، در عطرها و ادکلن‌ها شاهد حضور الکل هستیم و الکل خشکی پوست را به دنبال دارد. در نتیجه اسپری بیش‌از‌حد عطر روی پوست یا مو، باعث خشک‌ شدن پوست سر و بدن خواهد شد.

از عطر زدن به پشت گوش‌ها و جلوی سینه غافل نشوید

اگر رهسپار قراری دونفره هستید و می‌خواهید حسابی عاشقی کنید، بهتر است در کنار قسمت‌هایی که برای عطر زدن به آنها اشاره کردیم، مقداری عطر روی انگشت‌های خود اسپری نمایید و پشت گوش‌ها بمالید. استخوان جلوی سینه بهترین قسمت برای عطر زدن است چرا که در این محل فضای مناسبی برای قرار گرفتن عطر وجود دارد و مولکول‌های عطر ماندگاری بیشتری در این ناحیه نسبت به دیگر قسمت‌های بدن دارند.

طرفداران دوآتشه عطر برای ماندگاری بیشتر عطری که خریده‌اند مقداری از آن را روی قسمت پشت و ستون فقرات اسپری می‌کنند. عطری که به پشت بدن می‌زنید، در زیر لباس باقی می‌ماند و در طول روز و به مرور رایحه این عطر در فضا پراکنده می‌شود.

اطلاعات بیشتری نسبت به عطر دلخواه خود پیدا کنید

پوست در افراد مختلف نسبت به عطر و ادکلن واکنش‌های متفاوتی دارد. در نتیجه پس از گذشت چند ساعت از عطر زدن، رایحه این عطر را روی پوست خود امتحان کنید، چرا که بعضی از عطرها پس از گذشت چند ساعت واکنش نامطلوبی با پوست ایجاد می‌کنند و رایحه خوشی که از آنها انتظار داریم از بین می‌رود.

از طرف دیگر حتی اگر بهترین عطر موجود در بازار را خریده باشید، باز هم رایحه این عطر پس از گذشت چند ساعت تغییر می‌کند و ماندگاری آن کمتر می‌شود. در نتیجه بهتر است شیشه عطر را همیشه همراه داشته باشید و نهایتاً هر ۴ ساعت یک‌بار، عطر یا ادکلنی که زده‌اید را تجدید نمایید. اگر هم به هر دلیل احساس کردید عطر را بیش‌از‌حد اسپری نموده‌اید، برای پاک‌ کردن بوی مازاد عطر از دستمال‌های پاک‌کننده الکلی کمک بگیرید. برای این‌کار دستمال‌‌های کودک نیز گزینه خوبی به نظر می‌رسد. به کمک این دستمال‌ها قسمتی از پوست که به آن عطر زده‌اید را پاک کنید و دوباره مقدار کمتری عطر بزنید.

به شما قول می‌دهیم با روش‌‌هایی که درمیان گذاشتیم، بهتر از همیشه عطر خواهید زد و رایحه عطر یا ادکلن شما ازهمیشه دلنشین‌تر و ماندگارتر خواهد شد. از آنجایی که ترفند‌های زیادی را در دنیای عطرسازی شاهد هستیم و طرفداران دوآتشه عطر و ادکلن هرکدام روش‌های خاص خود را در عطر زدن استفاده می‌کنند، در پایان پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم روش جالبی را برای عطر زدن سراغ دارید تا با این روش رایحه عطر ماندگارتر شود، این روش‌‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع : مندلیف