تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

طرز استفاده از کاندوم + آموزش کامل در 11 مرحله با فیلم و عکس

طرز استفاده از کاندوم
شیگلم

اگر شما قصد برقراری رابطه جنسی را دارید باید طرز استفاده از کاندوم را به خوبی بدانید. کاندوم بهترین وسیله جلوگیری از بارداری و بیماریی های مقاربتی است که اگر به درستی استفاده شود تا 98 درصد موثر می باشد. از سوی دیگر اگر استفاده از کاندوم را بلد نباشید این تاثیر گذاری تا 50 درصد کاهش می یابد. با مجله کادولین همراه باشید تا با توضیحات کامل و گام به گام شامل فیلم آموزشی و عکس، طرز استفاده از کاندوم را آموزش دهیم.

فیلم آموزشی طرز استفاده از کاندوم

فیلم آموزشی طرز استفاده از کاندوم

طرز استفاده از کاندوم

پس از باز کردن کاندوم، آن را در جهت صحیح بر روی آلت راست شده بکشید. نوک کاندوم را با دست بکشید تا هوای لازم برای ذخیره مایع منی بعد انزال فراهم شود. انتهای کاندوم را تا انتهای پایین بکشید. بعد از رابطه انتهای کاندوم را گره زده و آن را دور بیاندازید.

طرز استفاده از کاندوم به صورت گام به گام با عکس

1- احساس حباب هوا در بسته بندی

پس از خرید کاندوم وقتی آن را از بسته بندی اصلی اش ( که معمولا 12 تایی، 6 تایی و یا 3 تایی است) خارج می کنید، هر عدد کاندوم داخل یک بسته بندی جداست. این بسته ها را چک کنید تا مقداری هوا داخلشان باشد. این بدان معنی است که بسته بندی پلمپ بوده، اگر اینطور نباشد و کاندوم در معرض هوا قرار بگیرد به تدریج خشک می شود و احتمال پارگی آن زیاد است. پاره شدن کاندوم احتمال بارداری و انتقال بیماری های جنسی و مقاربتی را به شدت افزایش می دهد.

طرز استفاده از کاندوم با عکس
طرز استفاده از کاندوم

2- قبل استفاده از کاندوم تاریخ انقضای آن را چک کنید

کاندوم وسیله ای برای ایمن سازی رابطه است بنابراین قبل از استفاده از کاندوم حتما به تاریخ تولید و انقضای روی بسته دقت کنید. احتمال پاره شدن کاندوم هایی که تاریخ آن رو به انتهاست یا گذشته است زیاد است. چون شما نمی دانید کاندوم در چه شرایطی نگهداری شده است. ممکن است شرایط نگهداری آن اصلا مناسب نبوده باشد. پس سعی کنید همیشه از کاندوم های با تاریخ به روز استفاده کنید. ممکن است به درستی نحوه استفاده از کاندوم را بدانید اما کاندوم تاریخ گذشته پاره شود.

طرز استفاده از کاندوم
تاریخ کاندوم را چک کنید

چرا تاریخ انقضای کاندوم مهم است؟

3- پوشش کاندوم را از لبه زیگ زاگی آن باز کنید.

سومین نکته درباره طرز استفاده از کاندوم که مربوط به باز کردن آن است. دو طرف بسته های کاندوم به منظور باز کردن آسان، لبه های زیگ زاگی دارد. برای باز کردن پوشش کاندوم از چاقو، قیچی، دندان یا هر وسیله نوک تیزی استفاده نکنید. چون در صورت آسیب دیدن کاندوم دیگر نمی توان از آن استفاده نمود. اگر شما فقط یک عدد کاندوم دارید، مراقب باشید آن را پاره نکنید.

نحوه باز کردن کاندوم
یکی از نکات مهم در نحوه استفاده از کاندوم این است که کاندوم را به درستی باز کنید

4- پشت و روی کاندوم را مشخص کنید.

ابتدا باید متوجه شوید که کاندوم از کدام سمت جمع شده است. حواستان باشد کاندوم را برعکس نگذارید زیرا کشیدن آن روی آلت بسیار سخت خواهد شد. همچنین اثر بخشی آن کاهش می یابد. مخصوصا اگر از کاندوم تاخیری استفاده می کنید به این نکته خیلی توجه کنید چرا که اگر کاندوم را برعکس بگذارید کاملا عملکرد تاخیری آن از بین می رود.

نحوه استفاده از کاندوم
طرز استفاده از کاندوم

احتیاط کنید: کاندوم را بیش از یک دور ( نیم سانتی متر) باز نکنید زیرا این کار موجب کاهش تاثیر کاندوم می شود و همچنین پوشیدن آن را نیز سخت می کند. بنابراین، پس از اینکه جهت باز شدن کاندوم را تعیین کردید، کاندوم را دیگر باز نکنید.

معمولا سر کاندوم باید رو به بیرون باشد اما گاهی اوقات در هنگام بسته بندی ممکن است تغییر کرده باشد. بنابراین، مطمئن شوید که سر کاندوم شما مانند همه کاندوم ها به صورت صحیح در جهت بیرون قرار داشته باشد.

تا اینجا چهار نکته در مورد طرز استفاده از کاندوم گفتیم. برای بررسی 7 مرحله دیگر با کادولین همراه باشید

کاندوم 45 دقیقه

5- روان کننده بزنید.

اگر آلت تناسلی ختنه نشده است، در داخل نوک کاندوم، یک قطره روان کننده محلول در آب بریزید. این کار موجب می شود که کاندوم براحتی بر روی پوست آلت کشیده شود. مطمئن شوید که از این روان کننده به مقدار خیلی کم استفاده می کنید.

استفاده از روان کننده نه تنها احتمال پارگی کاندوم را کاهش می دهد بلکه برای همسرتان نیز مفید است. برخی از این روان کننده ها حتی حاوی اسپرم کش هستند که موجب کاهش احتمال بارداری می شوند مخصوصاً اگر شما قصد برقراری رابطه از مقعد را دارید، از روان کننده بر روی کاندوم استفاده کنید.

دو نکته مهم در استفاده از روان کننده : 

• بیش از حد از روان کننده استفاده نکنید زیرا اصطکاک برای تحریک جنسی ضروری است.
• هرگز از روغن یا روان کننده های محلول در چربی بر روی کاندوم استفاده نکنید. زیرا آن ها موجب آسیب و تخریب کاندوم می شوند. استفاده از روان کننده های بر پایه آب یا سیلیکونی مطمئن است چرا که روان کننده های بر پایه آب به راحتی شسته شده و بنابراین، بر روی ملافه لکه باقی نمی ماند.

6- هوای نوک ذخیره را خالی کنید.

شما ممکن است طرز استفاده از کاندوم را به طور صحیح بلد باشید اما نکته ای که اینجا قصد دارین بگیم شاید مورد توجه شما نبوده است.سر کاندوم را بگیرید. سر کاندوم را همانند شکل فشار دهید، با این کار هنگامی که شما کاندوم را می پوشید، هوا درون کاندوم وجود ندارد، در این صورت، احتمال پارگی کاندوم در حین رابطه جنسی کاهش یافته و همچنین در هنگام انزال، فضایی برای مایع منی وجود خواهد داشت.

نحوه استفاده از کاندوم با عکس
طرز استفاده از کاندوم

7- مطمئن شوید که آلت تناسلی به طور کامل، تحریک شده و نعوظ پیدا کرده است.

همیشه کاندوم باید به طور مناسب بدون تنگی یا گشادی بر روی آلت کشیده شود. اگر برای تحریک و نعوظ کامل آلت به زمان بیشتری نیاز دارید، کاندوم را به صورت آماده در کناری قرار دهید. هنگامی که احساس می کنید آماده هستید، دوباره آن را برداشته و استفاده کنید.

8- کاندوم را بر روی آلت بکشید.

کاندوم باید براحتی بر روی آلت کشیده شود. اسپرم ها در مایعی که قبل از انزال از آلت خارج می شود نیز وجود دارند. بنابراین، اگر کاندوم به آن مایع آغشته شد، آن را کنار گذاشته و از یک کاندوم جدید استفاده کنید. استفاده از آن کاندوم نه تنها ممکن است موجب بارداری شود بلکه می تواند موجب انتقال بیماری های مقاربتی نیزگردد.

نحوه استفاده از کاندوم با عکس و فیلم
طرز استفاده از کاندوم

9- در حین رابطه جنسی به کاندوم توجه کنید

خب حالا که نحوه استفاده از کاندوم را به طور صحیح یاد گرفته اید وقت آن رسیده که به چند نکته مهم حین رابطه دقت کنید. اگر در حین برقراری رابطه کاندوم شما شل یا پاره شود، بلافاصله آن را عوض کرده و از روش های اورژانسی جلوگیری از بارداری مانند قرص ضد بارداری استفاده کنید. قرص های ضد بارداری قبل از بارداری، با تاخیر در تخمک گذاری، جلوگیری از لقاح یا جلوگیری از کاشته شدن سلول تخم در رحم، از بارداری جلوگیری می کنند. این کار سقط جنین نیست.

10- استفاده از یک کاندوم جدید برای هر حالت از رابطه

به عنوان مثال، اگر شما خواستید پس از رابطه از مقعد، رابطه از واژن داشته باشید، کاندوم را عوض کرده و از یک کاندوم جدید استفاده کنید. تعویض کاندوم خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد (مثال: باکتری ای.کولی مقعد موجب عفونت مثانه می شود).

11- کاندوم را دور بیاندازید.

حلقه انتهای کاندوم را با دست گرفته و آلت را خارج کنید. مراقب باشید در حین خارج کردن آلت از واژن، کاندوم از روی آلت کنار نرود و مایع درون کاندوم بیرون نریزد. اجازه ندهید آلت قبل از خارج کردن از واژن، درون کاندوم شل شود زیرا در این صورت کاندوم درون واژن رها می شود یا اسپرم وارد واژن خواهد شد. که در هر دو حالت احتمال بارداری و انتقال بیماری هست.

به منظور جلوگیری از بیرون ریختن مایع منی، انتهای باز کاندوم را گره بزنید و آن را در یک دستمال کاغذی یا پارچه پیچیده و در سطل زباله بیاندازید.

کاندوم را دور بیاندازید
کاندوم را پس از اسفاده دور بیاندازید

طرز استفاده از کاندوم مردانه در 11 مرحله با عکس به صورت کامل شرح داده شد. نحوه استفاده از کاندوم زنانه که نوع کمتر رایج ان در ایران است نیز تا حدودی شبیه به همین است.

طرز استفاده از کاندوم زنانه

خانمها می توانند این کاندوم ها را به شیوه های مختلفی در داخل واژن خود قرار دهند. استفاده از کاندوم زنانه آسان بوده ولی استفاده و عادت نمودن به آن، نیاز به تمرین دارد.

۱- بسته را با دقت باز کنید. یک موقعیت مناسب و راحت برای قرار دادن کاندوم داخل واژن انتخاب کنید. می توانید در حالی که ایستاده اید و یک پایتان را بر روی یک صندلی قرار داده اید، و یا در حالیکه تشسته اید و پاهایتان را از یکدیگر باز نموده اید و حتی در حالت خوابیده کاندوم را داخل مهبل قرار دهید.

۲- حلقه داخلی را با انگشت شست و میانی، در حالی که انگشت اشاره وسط حلقه می باشد، فشار دهید. حلقه باریک و دراز می شود. با دست دیگر لبهای خارجی مهبل را باز کنید و کاندوم را به آرامی داخل واژن نمایید.می توانید قبل از استفاده، از روان کننده ها برای داخل کردن راحت تر استفاده کنید.

طرز استفاده از کاندوم زنانه

۳- انگشت اشاره را داخل کاندوم کرده و حلقه داخلی را تا جایی که امکان دارد فشار دهید.

۴- مطمئن شوید که کاندوم درست و مستقیم داخل مهبل قرار گرفته است و پیچ و تاب نخورده باشد. حلقه خارجی باید خارج از واژن باقی بماند.

۵- بهتر است هنگام آمیزش، آلت مرد با دست به داخل کاندوم هدایت شود تا از لیز خوردن و داخل رفتن آن خارج از کاندوم جلوگیری شود.

۶- در پایان مقاربت، قبل از بلند شدن و ایستادن آن را خارج کنید.

چند هشدار پیرامون طرز استفاده از کاندوم

  • هرگز کاندوم خود را بدون پوشش در سطل زباله نیاندازید. همیشه آن را در یک دستمال کاغذی پیچیده و در سطل قرار دهید.
  • از یک کاندوم دو بار استفاده نکنید. در صورت استفاده چند باره احتمال پارگی و انتقال بیماری به شدت بالا می رود.
  • از کاندوم به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در حین رابطه جنسی دهانی استفاده نکنید. کاندوم مردانه تنها برای آلت طراحی شده است.
  • به خاطر داشته باشید که از هر نوع روان کننده های بر پایه چربی بر روی کاندوم استفاده نکنید. این روان کننده ها می توانند سریع موجب پارگی و تخریب آن شوند. روان کننده های بر پایه چربی از قبیل لوسیون، وازلین، کرم دست و صورت، روغن بچه و غیره می باشند.
  • خودارضایی متقابل می تواند موجب انتقال بیماری های جنسی شود، اگر دست شما به مایعات آغشته گردد، این مورد بعید است اما امکانش وجود دارد.
  • اگر پوشش کاندوم قبل از استفاده خراشیده یا پارگی دارد، از آن استفاده نکنید.
  • کاندوم هایی که از غشاء حیوانی ساخته می شوند، تاثیر حفاظتی ندارند. فقط از کاندوم های لاتکس یا پلی اورتان استفاده کنید یا در مورد روش های دیگر جلوگیری با یک پزشک صحبت کنید.

در این مطلب از کادولین به طرز استفاده از کاندوم پرداختیم. اگر سوالی دارید می توانید همینجا مطرح کنید تا کارشناسان ما پاسخ گوی شما باشند. همچنین برای مشاهده جزئیات بیشتر می توانید به سایت زیر نگاهی بیاندازید.

در ضمن برای خرید کاندوم می توانید به فروشگاه اینترنتی کادولین مراجعه نمایید.