تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

کاندوم زنانه چيست + فیلم و عکس

کاندوم زنانه
شیگلم

کاندوم های به دوسته مردانه و زنانه تقسیم بندی می شود. نوع مردانه را از اکثر داروخانه ها و فروشگاه های اینترنتی می توانید خریداری کنید اما کاندوم زنانه خیلی خاص تر و محدود تر تولید می شود. در حال حاضر هیچ کدام از شرکت های کاندوم سازی داخل اقدام به تولید کاندوم زنانه نکرده اند چرا که جنس کاندوم زنانه از پلی اورتان است و فرایند تولید آن شبیه کاندوم لاتکس نیست. بسیاری از مشتریان ما و خانم ها به دنبال کسب اطلاعات درباره این محصول هستند. به همین دلیل ما در کادولین تصمیم گرفتیم تا به طور مفصل آن را معرفی کنیم.

معرفی کاندوم زنانه

کاندوم زنانه (Female Condom) به صورت لوله اي پلاستيکی، نازک و قابل انعطاف از جنس پلی اورتان (polyurethane) یا لاتکس ساخته شده است که طول آن در حدود 18 سانتيمتر می باشد و در حين رابطه جنسی توسط زن مورد استفاده قرار می گیرد. اين نوع کاندوم کاملا داخل مهبل (واژن) را می پوشاند و از بارداری ناخواسته و انواع بيماري های مقاربتی مانند ايدز پيشگيری می نمايد.

فیلم نحوه استفاده

فیلم نحوه استفاده از کاندوم زنانه

عکس محل قرارگیری کاندوم زنانه

در هر دو انتهای کاندوم يک حلقه انعطاف پذير قرار دارد. حلقه انتهایی که بسته است، داخل مهبل (واژن) قرار می گيرد تا در هنگام مقاربت کاندوم را در داخل مهبل نگه دارد. حلقه انتهايی باز لوله نیز در راه ورودی مهبل و خارج از آن قرار مي گيرد. اين حلقه مانند يک راهنما هنگام دخول عمل می کند. در واقع آلت تناسلی مرد وارد کاندوم می شود و در صورت انزال، اسپرم ها هیچ تماسی با واژن نخواهند داشت.

نحوه قرار گیری کاندوم

روش صحيح استفاده از کاندوم زنانه

حال به صورت مرحله به مرحله نحوه استفاده از این نوع کاندوم را شرح می دهیم. استفاده از آن آسان بوده ولی عادت نمودن به آن، نياز به تمرين دارد.

  1. بسته را با دقت باز کنيد. يک موقعيت مناسب و راحت براي قرار دادن کاندوم داخل واژن انتخاب کنيد. می توانيد در حالی که ايستاده ايد و يک پايتان را بر روي يک صندلی قرار داده ايد، و يا در حاليکه نشسته ايد و پاهايتان را از يکديگر باز نموده ايد و حتی در حالت خوابيده کاندوم را داخل مهبل قرار دهيد.
  2. حلقه داخلی را با انگشت شست و ميانی، در حالي که انگشت اشاره وسط حلقه می باشد، فشار دهيد. حلقه باريک و دراز می شود. با دست ديگر لبهای خارجی مهبل را باز کنيد و کاندوم را به آرامی داخل واژن نماييد. می توانيد قبل از استفاده، از روان کننده ها برای داخل کردن راحت تر استفاده کنيد. پیشنهاد ما استفاده از ژل روان کننده کدکس است.
  3. انگشت اشاره را داخل کاندوم کرده و حلقه داخلی را تا جايی که امکان دارد فشار دهيد.
  4. مطمئن شويد که کاندوم درست و مستقيم داخل مهبل قرار گرفته است و پيچ و تاب نخورده باشد. حلقه خارجي بايد خارج از واژن باقی بماند.
  5. بهتر است هنگام آميزش، آلت مرد با دست به داخل کاندوم هدايت شود تا از ليز خوردن و داخل رفتن آن خارج از کاندوم جلوگيری شود.
  6. در پايان مقاربت، قبل از بلند شدن و ايستادن آن را خارج کنيد.
روش استفاده از کاندوم زنانه
تصویر نحوه استفاده از کاندوم زنانه

مزايای استفاده از کاندوم زنانه

  1. اگر همسر شما حاضر به خرید کاندوم مردانه نيست، شما به عنوان شريک جنسی می توانيد از کاندوم زنانه استفاده نماييد.
  2. استفاده از پلی اورتان در این نوع کاندوم باعث حساسيت کمتر نسبت به استفاده از لاتکس در کاندوم مردانه می شود. البته کاندوم ساگامی ژاپن که مخصوص آقایان می باشد و توسط شرکت ژاپنی تولید می شود از جنس پلی اورتان است.
  3. این نوع کاندوم اگر درست استفاده شود، باعث جلوگيری از بارداری و بسياری از بيماريهای مقاربتی می شود.
  4. تا 8 ساعت قبل از مقاربت می توان آن را داخل واژن قرار داد.
  5. جنس کاندوم زنانه نازک بوده و انتقال گرما نسبت به کاندوم مردانه، به راحتی صورت گرفته و حس می شود.
  6. انتهاي باز کاندوم که خارج از مهبل قرار می گيرد، ممکن است در اثر سايش با کليتوريس باعث تحريک بيشتر زن شود.
  7. کاندوم زنانه را می توان با روان کننده ها و چرب کننده ها نيز استفاده کرد.
  8. محل خاصی برای نگهداری نياز ندارد زيرا تغييرات دمايی روی پلی اورتان تاثير نمی گذارد. معمولا تاريخ انقضای آن 5 سال پس از توليد می باشد.
کاندوم زنانه روش استفاده

روش خارج کردن و از بين بردن کاندوم

براي خارج کردن کاندوم، ابتدا حلقه خارجی کاندوم را به آرامی بچرخانيد و سپس آن را بيرون بکشيد تا مايع منی از آن بيرون نريزد. توجه داشته باشيد که قبل از ايستادن آن را خارج نماييد. بعد آن را داخل کيسه پلاستکی گذاشته و دور بيندازيد. مراقب باشيد که آن را داخل توالت نيندازيد.

اثر استفاده از کاندوم زنانه در جلوگيری از بارداری چيست؟

در صورت استفاده صحيح و مستمر، اثر بخشی آن به ميزان 95-98% مي باشد. اگر به درستی و به طور مداوم استفاده نشود، ميزان تاثيرگذاری آن خيلی کمتر خواهد شد.

همچنین بخوانید: طرز استفاده از کاندوم

چند نکته مهم درباره کاندوم زنانه

  • حلقه خارجی کاندوم از خارج از واژن قابل مشاهده است که ممکن است باعث خجالت برای برخی از زنان شود.
  • ممکن است استفاده از کاندوم زنانه هنگام مقاربت، باعث توليد سر و صدا شود. با افزودن روان کننده مي توان از اين مشکل پيشگيری کرد.
  • قرار دادن و خارج کردن کاندوم زنانه ممکن است برای زنان کمی مشکل باشد. اما بعد از چند بار استفاده استفاده از آن آسان خواهد شد.
  • کاندوم زنانه از کاندم مردانه گران تر است. قیمت هر عدد از آن حدود 20 هزار تومان می باشد.
کاندوم زنانه
خرید کاندوم زنانه

پاسخ به چند سوال کاربران

آیا می توان از آن چندین بار استفاده کرد؟

خير، هر کاندوم فقط بايد يک بار استفاده شده و دور انداخته شود. هرگز کاندومی که استفاده شده را شسته و دوباره استفاده نکنيد چون در اینصورت احتمال پاره شدن آن بسیار بالا می رود.

آيا می توان در يک زمان هنگام مقاربت، زن از کاندوم زنانه و مرد از کاندوم مردانه استفاده کنند؟

خير، از کاندوم مردانه و زنانه نبايد به طور همزمان استفاده نمود. زيرا باعث اصطکاک شده و ممکن است باعث پارگی کاندوم يا لغزش شود و يا باعث جابجايی حلقه بيرونی به داخل مهبل شود.

اگر هنگام آميزش، حلقه خارجی به داخل مهبل فرو رفت، چه بايد کرد؟

سريعا آميزش را متوقف کرده و کاندوم را خارج کنيد و کاندوم ديگری را جايگزين کنيد. اين اتفاق معمولا زمانی مي افتد که يا حلقه داخلی در جای مناسب قرار نگرفته و يا از روان کننده به اندازه کافی استفاده نشده باشد.

احتمال پاره شدن کاندوم در حين عمل جنسي چقدر است؟

مطالعات نشان داده است که کمتر از 1% احتمال پارگی وجود دارد و اگر اين اتفاق افتاد بايد کاندوم جديدی جايگزين شود.