تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

آموزش کسب درآمد دلاری در اتسی etsy

درآمد دلاری با فروش در اتسی
شیگلم

وب سایت اتسی امروزه به مردم سراسر دنیا کمک کرده است تا محصولات خود را به سرتاسر جهان عرضه کنند. اگر شما کسب و کار کوچکی راه اندازی کرده اید و به دنبال گسترش آن هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد. اما چطور باید این کار را انجام داد؟ برخلاف تصور عده ای این کار آسان نیست. کسب و کار های مختلفی به دنبال حضور در بازار های جهانی هستند که یکی از معروف ترین های آنها وب سایت اتسی است. راه یافتن به بازار های جهانی مانند وب سایت اتسی موفقیت بزرگی محسوب می شود و آینده روشنی را برای شما رقم می زند. البته برای فروش در این بازار ها باید به نکات زیادی توجه کرد. ما در این مقاله شما را با کارکرد این بازار جهانی آشنا می کنیم و نکاتی را که باید رعایت کنیم را به شما می گوییم.

چگونه در وب سایت اتسی محصول بفروشیم؟

مراحل

حساب کاربری 

پس از ورود به وبسایت و با داشتن یک ایمیل و رمز عبور، حساب کاربری خود را ایجاد خواهید کرد. اما این کافی نیست. یک عکس واضح، مشخصات عمومی و بیوگرافی و توضیحی خلاقانه و در عین حال آموزنده در مورد اینکه شما چه کسی هستید و چرا می‌‌خواهید در Etsy فروشنده شوید، اولین قدمی است که باید بردارید. بعد از تکمیل اطلاعات اولیه باید موقعیت مکانی فروشگاه، زبان و ارز را انتخاب کنید. نام فروشگاه خود را فراموش نکنید؛ این نام قرار است در ذهن‌‌ها ثبت شود! بنابراین اسمی مناسب انتخاب کنید. حال آماده رفتن به مرحله بعدی هستید. 

سیاستهای فروشگاه اتسی

بسته به آنچه که می‌‌خواهید بفروشید و میزان کالای خاصی که قصد فروش آن را دارید، سیاستهای فروشگاه اینترنتی خود را مطابق با اهداف تعیین کنید. سیاستها یا خط‌‌مشی‌‌های فروشگاه شما شامل نحوه‌ی حمل و نقل کالا، گزینه‌‌های پرداخت، بازگشت کالا، مبادله و تنظیمات مربوط به حریم خصوصی است. 

در بخش مربوط به تنظیمات سیاست فروشگاه، گزینه‌‌های مختلفی وجود دارد. بنابراین بهتر است تمام آنها را به دقت بخوانید و مشخص کنید کدام خط مشی مناسبترین گزینه برای فروشگاه اینترنتی شما است. 

شخصی سازی فروشگاه در اتسی

برای فروش اینترنتی بهتر کالا، برای فروشگاه خود عکس بگذارید و در مورد فروشگاه خود بنویسید تا مخاطبان شما با نوع کار و محصولات شما بهتر آشنا شوند. بدین ترتیب افراد متوجه می‌‌شوند چرا باید فروشگاه شما را انتخاب کنند. بارگذاری عکسها به این نقطه ختم نمی‌‌شود. اکنون نوبت به بارگذاری تصاویر مربوط به کالاهای شماست. Etsy در این بخش شما را به طور کامل راهنمایی می‌‌کند. برای بارگذاری تصاویر کالاها لازم است یک لیست ایجاد کنید. هر لیست مربوط به یک کالای به خصوص است که در آن عکسها و اطلاعات محصول را وارد می‌‌کنید. اتسی به شما پیشنهاد می‌‌دهد حداقل ۱۰ لیست را برای شروع تکمیل کنید. شاید کامل کردن لیستهای طولانی در شروع کار کمی شما را بترساند، اما اتسی با تمهیدات خود اجازه نمی‌‌دهد فروشگاه شما نا تمام به نظر برسد. این وبسایت هر آنچه باید درباره‌ی یک کالای خاص ذکر کنید در کادرهای مختلف از شما می‌‌پرسد و تنها لازم است که آنها را کامل کنید.

بازاریابی

به کمک تبلیغات پولی افراد را از فروش خود مطلع کنید و یا روی سئوی صفحه‌ی خود کار کنید. روش‌‌های دیگری که برای کمک به فروش محصولات در Etsy نتایج خوبی داشته‌‌اند، عبارت است از: 

  • استفاده از شبکه‌‌های اجتماعی 
  • حراجی‌‌ها و کوپن‌‌ها
  • نمایشگاه‌‌های محلی صنایع دستی
  • استفاده از مدیا برای کسب شهرت بیشتر

تمامی این ترفندهای بازاریابی در کنار یکدیگر به شما کمک می‌‌کنند که هر چه سریعتر قدم به مرحله‌ی بعدی بگذارید. 

اولین فروش 

اولین فروش حتما به یاد ماندنی خواهد بود. و  اینجاست که شما به کارتان دلگرم شده و آن را جدی‌تر خواهید گرفت. موفق باشید. 

مدیریت نظرات در اتسی 

در Etsy یک سیستم ۵ ستاره‌‌ای وجود دارد که ۱ به معنای کمترین و ۵ به معنای بیشتری میزان علاقه به محصول شما است. زمانی که مشتری نظر خود را وارد می‌‌کند، این نظر برای عموم نشان داده می‌‌شود. بهتر است اگر فردی کمتر از ۳ ستاره به محصول شما اختصاص داد به آنها پاسخ دهید و متوجه نقاط ضعف عملکرد خود شوید. نظرات برای رشد فروشگاه اینترنتی شما بسیار اهمیت دارند. در واقع معتبرترین روش تحقیق خریداران برای خرید از یک وب‌‌سایت اینترنتی بخش نظرات مشتریان پیشین است. پاسخ دادن به مشتری‌‌ها نشان می‌‌دهد شما به آنها اهمیت می‌‌دهید. مهربان رفتار کنید و تا حد ممکن نیازهای آنها را بشناسید.

چگونه در وب سایت اتسی محصول بفروشیم؟

انواع اشتراک هایی که می توانید در اتسی بگیرید

انواع اشتراکهایی که می‌توانید برای فروش اینترنتی کالا در این پلتفرم از آنها بهره بگیرید:

بسته‌ی اشتراک استاندارد یا معمولیاین بسته رایگان است و شامل تمام اصول اولیه‌‌ای است که برای راه‌‌اندازی فروشگاه خود به آن نیاز دارید. 

اشتراک Plusاین بسته به پرداخت ماهیانه نیاز دارد که ابزارهای بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. از طریق ایمیل‌‌های خودکار مشتریان شما را از محصولات موجود در انبار مطلع می‌‌کند. به آدرس فروشگاهی شما یک پسوند Store تعلق می‌گیرد. در صورتی‌‌که این افراد محصولات خود را در لیستهای تبلیغاتی Etsy به نمایش بگذارند، این وبسایت اعتبار و حتی تخفیف برای آنها در نظر می‌‌گیرد. بسته‌ی اشتراکی Plus شامل تخفیفات ویژه‌‌ای در زمینه حمل‌‌ و نقل، کارت ویزیت و سایر لوازم بازاریابی می‌‌شود. 

اشتراک حرفه‌‌ای: این بسته کاملترین اشتراکی است که در اختیار کاربران قرار می‌‌گیرد و از پایان سال ۲۰۱۹ راه‌‌اندازی شده ‌‌است. تمام ابزارهای قدرتمند بازاریابی را با تهیه اشتراک پرمیوم در اختیار خواهید داشت. 

خدمات اداری و پشتیبانی اتسی

اگر در حین کار با مشکلی رو به رو شدیم و نیاز به پشتیبانی داشتیم چطور از خدمات پشتیبانی این وبسایت استفاده کنیم؟ یک صفحه مخصوص پشتیبانی که در آن آدرس ایمیل و مشکل خود را وارد می‌‌کنید. کارشناسان سایت از طریق ایمیل مشکل شما را بررسی کرده و پاسخ می‌دهند. یک دفترچه راهنمای فروش، خبرنامه مخصوص فروشندگان و یک صفحه انجمن برای فروشندگان فعال خود در نظر گرفته‌‌است که ارتباط فروشندگان با یکدیگر و با تیم Etsy را هموار می‌‌سازد. سایر خدمات Etsy اپلیکیشن این وب‌‌سایت، تخفیف در هزینه‌‌های پست، گزینه‌‌های سفارشی‌‌سازی به علاوه ابزارهایی برای رسانه‌‌های اجتماعی و تبلیغات است.این ویژگیها، اتسی را به بازار خوبی تبدیل نموده است. 

فروش در اتسی رایگان است؟

این طور نیست! در مرحله اول عضویت و راه‌‌اندازی فروشگاه در این وب‌‌سایت رایگان است؛ اما پس از آن لازم است در این سه زمینه هزینه‌هایی را بپردازید: 

  • ایجاد لیست برای فروشگاه: زمانی که کالایی را برای فروش ایجاد می‌‌کنید به طور خودکار اندکی از حساب شما برداشت می‌‌شود. 
  • تراکنشها: هنگامی که کالایی به فروش می‌‌رسد، هزینه‌ی معامله وجود دارد. این مقدار استانداردی در تمام پلتفرم‌‌هایی است که به کاربران اجازه فروش محصولات را می‌‌دهند.
  • پروسه پرداختها:  به ازای فروش هر کالا در این وبسایت باید درصدی از هزینه کالا را پرداخت کنید.

چه محصولاتی را در اتسی می توان فروخت؟ 

وبسایت Etsy یک بازار منحصر ‌‌به ‌‌فرد است که به کاربران اجازه می‌‌دهد خلاقیت خود را با تمام افراد جهان به اشتراک بگذارند. سه دسته محصول در این وبسایت وجود دارد که کالای شما باید در یکی از آنها قرار گیرد. اگر کالایی که می‌‌خواهید به فروش برسانید در این ۳ دسته جای نمی‌‌گیرند، بهتر است طیف گسترده‌‌تری از پلتفرم‌‌های تجارت الکترونیک را بررسی کنید.

فروش چه کالاهایی در وب سایت اتسی ممنوع است؟

فروش مجدد کالایی که خرید شده و کالاهای دست دوم در Etsy ممنوع است. به عنوان مثال اگر گردنبدی یونیک خریداری کرده‌‌اید، نمی‌‌توانید آن را برای فروش در Etsy بگذارید. برای این کار باید به وبسایتهای فروشگاهی دیگری از جمله eBay و Amazon مراجعه کنید. چراکه آنها امکان فروش مجدد کالاها را فراهم کرده‌‌اند.

فروش این کالاها، در این وبسایت و سایر پلتفرمهای مشابه ممنوع است: 

  • الکل، دخانیات، مواد مخدر، داروهای پزشکی 
  • محصولات حیوانی و بقایای انسانی 
  • موارد خلاف قوانین بین‌‌المللی 
  • کالاهایی که خشونت را ترویج می‌‌کنند یا جلوه می‌‌دهند
  • مواردی که نفرت را تبلیغ و پشتیبانی می‌‌کنند 
  • موارد غیرقانونی و کالاهایی که فعالیت غیرقانونی را ترویج می‌‌کنند 
  • وسایل خطرناک همچون مواد اولیه پرخطر و انواع سلاح 
  • محتوای جنسی

همچنین بخوانید: معرفی گوشی هواوی 9 (2019 HUAWEI Y9 Prime)

نحوه کارکرد سرچ اتسی

در سایت اتسی باکس سرچ بسیار مهم است چون اغلب کاربران از طریق این باکس محصول مورد نظر خود را جستجو می کنند. ما توضیح کاملی که سایت اتسی در این زمینه ارائه داده برای شما قرار می دهیم.

سرچ اتسی چگونه کار می کند؟

وقتی یک کاربر در اتسی کلمه ای را سرچ می کند، الگوریتم سرچ اتسی به گونه ای کار می کند تا بهترین نتیجه مرتبط را ارائه دهد. این الگورتیم به طور منظم به روز می شود پس این اطمینان به خریداران داده می شود که محصول مورد نظر خود را پیدا خواهند کرد.

این شما فروشنده ها هستید که مهمترین فاکتور های جستجو در اتسی را کنترل می کنید. پس لازمه است که حتما مطالعه کنید که چه چیزی در اتسی سرچ می شود. و شما چطور می توانید به بهبود فرایند سرچ در اتسی کمک کنید تا خریداران فروشگاه شما را سریع تر پیدا کنند.

فاکتور های جستجو در اتسی

فاکتور هایی که در زیر عنوان می شود با یکدیگر ترکیب شده و تعیین می کند که کدام آیتم یا مورد در نتایج ظاهر شود و یا نمایش داده نشود. به یاد داشته باشید که این فاکتور ها به یک اندازه وزن مشخصی برای تعیین جایگاه آیتم ها در لیست ندارند.

مرتبط بودن عنوان محصول و تگ ها

آیتم هایی که در نتیجه جستجو اتسی نمایش داده می شود باید با کلمات و عبارات سرچ شده خریداران مطابقت داشته باشد. اگر کلمه سرچ شده در عنوان یا تگ محصول شما نباشد، طبیعتا در نتایج جایی نخواهد داشت. به طور مثال وقتی کاربری سرچ می کند : کوله پشتی موزی فقط محصولاتی نمایش داده می شود که هر دو کلمه در عنوان و یا تگ آیتم وجود داشته باشد.

هنگامی که الگوریتم جستجو همه مواردی را که با جستجو مطابقت دارند را پیدا کرد، از کلمات کلیدی نیز برای تعیین ترتیب آن نتایج استفاده می شود. هر چه عبارات دقیق تر باشند تطبیق بیشتر است. کلمات تکی طبیعتا نتایج گسترده تری دارند.

نکته مهم در این بخش این است که کلمه کلیدی در عنوان ارجحیت بیشتری نسبت به تگ دارد. و اگر در عنوان و تگ استفاده شود بالاترین اولویت را دارد.

نکته مهم بعدی این است که کلماتی که در ابتدای عنوان می آیند بسیار مهم تر از کلماتی هستند که در انتها آمده اند.

مرتبط بودن صفت های محصول

اطلاعات کلیدی که در صفت های محصول بیان می کنید در نتایج جستجو لحاظ خواهد شد. به طور مثال جنس محصول یا مناسب ویژه ای که آن محصول هدیه داده می شود. پس هنگام انتخاب این صفت ها دقت کافی را داشته باشید تا محصول شما در دید مخاطب اصلی قرار گیرد.

کیفیت لیست

این موضوع بستگی به این دارد که آیتم های شما چه مقدار شانس قرار گیری در دید خریدار را دارند و خریدار چه مقدار رغبت به خرید از شما دارد. ما به این موضوع کیفیت لیست فروشنده می گوییم. به طور مثال آیتم هایی که مورد علاقه افراد زیادی است و یا زیاد فروخته باشد، بیشتر در نتایج جستجو ظاهر خواهند شد.

توجه : کیفیت لیست فروشنده های جدید دارای یک امتیاز طبیعی است که بر روی نتایج جستجو اثری نمی گذارد.

تجربه مشتری و فروشگاه

برای اتسی بسیار مهم است که کاربران تجربه خیلی خوبی از خرید از فروشندگان فعال در این سایت داشته باشند. ما سوابق فروشگاه در نحوه خدمت رسانی به مشتریانش را در نظر میگیریم و اینکه آیا عملکردی هم سو با خط مشی اتسی داشته اند یا خیر.

نظرات خوب مشتری ها ، تکمیل بخش درباره ما و تکمیل قوانین و مقررات فروشگاه، همه این موارد می توانید در جایگاه شما در نتایج جستجو تاثیر گذار باشد. استفاده از الگوی پیش فرض قوانین مقررات نیز اندکی تاثیر گذار است. ( سوالات متداول و اطلاعات فروشنده در نظر گرفته نمی شود)

علاوه بر موارد ذکر شده، مسائل مربوط به نقض مالکیت معنوی می تواند تأثیر منفی داشته باشد.

فروشگاه های جدید دارای امتیاز طبیعی می باشند که در جایگاه آنها تاثیری نخواهد داشت.

تازگی محصول

برای تازه نگه داشتن نتایج جستجو برای خریداران همیشگی، الگوریتم جستجوی Etsy بررسی می‌کند که چگونه یک آیتم تازه ایجاد شده و یا مجدد ایجاد شده است.

مکان فروشگاه

بسیاری از خریداران از اتحادیه اروپا، استرالیا و کانادا به ما گفته اند که خرید از فروشندگان مستقر در کشورهای خود یا کشورهای همسایه را ترجیح می دهند. برای برجسته کردن موارد محلی در نتایج جستجو در این کشورهای خاص، ما موقعیت مغازه و خریدار را در نظر می گیریم. البته جستجوهای انجام شده در کشورهای دیگر، مکان فروشگاه را برای نتایج جستجو در نظر نمی گیرند.

ترجمه محصولات و آیتم ها در سرچ

تمامی محصولات و آیتم های شما از جمله عنوان و تگ های محصول لازم است به زبان فروشگاهی باشد که شما موقع ثبت نام در اتسی انتخاب کرده اید. به طور مثال اگر زبان فروشگاه شما فرانسوی است و شما از تگ های به زبان انگلیسی استفاده کرده اید، این تگ ها کمکی به شما برای بالا آمدن آن آیتم نخواهد کرد. Etsy به طور خودکار لیست ها را برای شما ترجمه می کند، یا می توانید خودتان ترجمه کنید.

بهبود فاکتور های سرچ در فروشگاه شما

مراحلی که برای ساخت اقلام و حفظ فروشگاه خود برمی‌دارید، مهم‌ترین عوامل در یافتن محصولات شما از طریق جستجو در Etsy هستند.

دسته بندی های خاص تری را به لیست های خود اضافه کنید

دسته بندی های مرتبط باعث می شود که آیتم های شما به خریداران درست نمایش داده شود. بنابراین ما شما را به اضافه کردن اطلاعات تخصصی بیشتر به محصولات، تشویق می کنیم. این سبب خواهد شد که خریداران سریع تر شما را پیدا کنند.

بررسی تگ ها و عنوان ها

  • اتسی در دو مقاله مجزا نحوه انتخاب تگ و عنوان مناسب را توضیح داده است.
  • این مقاله نحوه استفاده بهینه از برچسب های خود را توضیح می دهد.
  • همچنی نحوه انتخاب بهترین عناوین برای اقلام خود را در اینجا بیاموزید.

مطمئن شوید که ویژگی های انتخابی شما دقیق باشد

ابتدا برای آشنایی بیشتر این مقاله را بخوانید.

اگر گزینه های شما دقیقاً مطابقت ندارند، مطمئن شوید که بهترین ویژگی های موجود و مرتبط را انتخاب می کنید.

از ترکیبی از برچسب‌ها و ویژگی‌ها برای کمک به نمایش محصولات خود در جستجوهای مختلف استفاده کنید.

خریداران را تشویق به تعامل کنید.

  • اول از همه از عکس هایی استفاده کنید بسیار واضح و کامل است.
  • اگر عکس کوچک محصول از کادر خارج شده است، حتما با ابزار برش ان را تنظیم کنید.
  • قیمت مناسب، نقش پر رنگی در کلیک شدن محصول شما دارد. از قیمت گذاری اقلام خیلی پایین یا خیلی بالا برای خریدار هدف خود اجتناب کنید. اگر می خواهید در مورد نحوه قیمت گذاری اقلام خود راهنمایی بیشتری دریافت کنید، به این مقاله مراجعه کنید.

یک تجربه مثبت برای مشتری ایجاد کنید.

انجام این مراحل کمک می کند تا مطمئن شوید که مشتریان شما تجربه مثبتی دارند و تشویق می شوند تا یک کامنت عالی بگذارند.

  • بخش حمل و نقل فروشگا خود را تکمیل کنید تا زمان پردازش و ارسال را به طور دقیق تری به خریدار نمایش دهد.
  • حتماً سفارش‌ها را به‌عنوان ارسال‌شده علامت‌گذاری کنید تا به خریداران کمک کنید تا بدانند چه زمانی باید در انتظار کالاهای خود باشند.
  • مطمئن شوید که بخش درباره شما کامل است. می توانید از این مقاله کمک بگیرید.
  • خط‌مشی‌های فروشگاه خود را پر کنید. می توانید از الگو برای ارائه اطلاعات مفید در مورد فروشگاه خود به خریداران استفاده کنید.
  • اقداماتی را برای برقراری ارتباط با خریداران گذشته انجام دهید و به سرعت موارد باز را حل کنید.

کتاب راهنمای فروشنده تعدادی از منابع خدمات مشتری را برای شروع شما فراهم می کند.

در آخر

فروش اینترنتی کالا، چالشهای ویژه‌ی  خود را دارد. چالشهایی که برخی از آنها مشابه چالشهای بازارهای سنتی و برخی دیگر اختصاص به خود این فضا دارد. برای موفق بودن در این فضا شناخت صحیح قوانین آن و استفاده از تمام امکانات آن ضروری است. به این موضوع توجه داشته باشیم که بقای پلتفرمهای فروش اینترنتی به بقای فروشنده‌ها معطوف است. تمام این پلتفرمهای امکاناتی را برای حمایت و ترویج و تبلیغ کالای شما ارائه می‌دهند. این بستگی به دقت و توجه شما دارد که کدامیک را مناسب نیازتان انتخاب و هوشمندانه بکار برید.