تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

راهنمای خرید رژ لب و معرفی انواع رژ لب

راهنمای خرید رژ لب و معرفی انواع رژ لب
شیگلم

آیا شما هم مانند هزاران خانم، تاکنون تنها از یک مدل رژ لب استفاده کرده اید؟ حالا زمان آن فرا رسیده تا تغییراتی جزیی اما اساسی در انتخاب های خود بدهید. در ادامه با راهنمای خرید رژ لب و معرفی انواع رژ لب همراه شما هستیم . با وجود اینکه در بازار لوازم آرایشی و زیبایی تنوع بیشماری در رنگ و طرح رژ لب وجود دارد، اما اکثر اوقات انتخاب های تکراری و اشتباهی را انجام می دهیم. اصلی ترین دلیل این کار عدم اطلاع از نیاز خود و انواع رژ ها می باشد.

انواع رژ لب

وقتی عجله دارید یا حوصله‌ی انجام آرایش برای یک مهمونی دوستانه را ندارید، احتمالا استفاده از رژلب اولین چیزی است که به ذهن می‌رسد تا ظاهری مرتب پیدا کنید؛ چراکه افزودن رنگ به لب‌ها می‌تواند تفاوت زیادی در ویژگی‌های صورت شما ایجاد کند. اما یک رژ سالم چه ویژگی‌هایی دارد و توجه به چه نکاتی در خرید این کالای آرایشی مهم است. در این راهنمای خرید سعی می‌کنیم تا مهم‌ترین نکات در مورد انتخاب رژلب را ارائه کنیم تا خرید بعدی شما در فروشگاه در بهترین حالت خود پیش رود!

 آیا متریال رژلب خطرناک است؟

در حالت کلی باید قبول کنید که اکثر رژلب‌ها حاوی سرب هستند (حتی اگر شرکت سازنده آن را رَد کند) و می‌توانند دلیلی برای تهدید سلامتی، ایجاد حساسیت، تحریک و ترک خوردن لب‌ها و پوست اطراف آن باشند؛ با این حال مقدار سرب با توجه به تکنولوژی‌های جدید در این محصول آرایشی روز به روز کمتر می‌شود.

در کنار این مورد باید بدانید که اصلی‌ترین ماده‌ی مورد استفاده در این کالای مصرفی، موم است که به رژلب کمک می‌کند تا ساختاری منسجم و براقیت داشته باشد. حتی در مواردی (به ویژه در رژلب گوشتی) به منظور اینکه لب‌ها پرتر به نظر برسد، گاهی این دسته از محصولات با ماده‌ای به نام کپسایسین «Capsaicin» همراه می‌شود که در فلفل چیلی هم وجود دارد. همچنین وجود رنگدانه‌ها و عطرهایی خاص می‌تواند عاملی برای تعیین رنگ و بوی رژلب باشد،

حتی اخیراً مواد دیگری مانند ویتامین E، مرطوب‌کننده‌ها، آلوئه ورا، کلاژن و ضدآفتاب نیز به بسیاری از فرمول‌های رژلب اضافه شده‌اند تا از پوست روی لب‌ها به بهترین شکل محافظت کند.

آشنایی با انواع رژلب‌ها و معایب و مزایای هر کدام

۱. ساتن لب و رژلب‌های کرمی (Satin and Cream Lipsticks)

به طور کلی بیشتر رژلب‌ جامد که به صورت لوله‌ای و رول‌آپ عرضه می‌شوند، از نوع کرمی یا ساتن لب هستند که درخشندگی طبیعی و سبکی به لب‌ها می‌دهد. این نوع از محصولات از جمله رایج‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها هستند، چراکه استفاده‌ی راحتی دارند و خیلی مرطوب نیستند.

رژلب‌های ساتن معمولاً از ترکیبی از موم‌های طبیعی یا مصنوعی، روغن‌ها، نرم‌کننده‌های سنتز شده و رنگدانه‌ها ساخته شده‌اند و پوشانندگی کامل به دلیل رنگدانه‌های غنی و قوی از دیگر دلایل محبوبیت این نوع رژلب است. در همین راستا توصیه می‌شود که قبل از استفاده از این کالا، حتما خط لب بکشید و رژلب را با یک براش کوچک و مخصوص بر روی لب پخش کنید تا زیباتر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید >>> مدل رژ لب برای انواع لب ها

۲. رژلب‌های براق (Gloss Lipsticks)

مدل‌های براق به لب‌ها درخشندگی بیشتری می‌بخشند که باعث می‌شود بزرگ‌تر و مرطوب‌تر به نظر برسند. این رژلب ها می‌توانند برای لب‌ها به عنوان مرطوب‌کننده استفاده شوند، اما از آن‌جایی که بر روی لب می‌لغزند، ماندگاری بالایی ندارند! لازم به ذکر است که این نوع از رژها هم به صورت جامد و هم مایع به بازار عرضه می‌شوند.

رژ لب مایع براق گلدن رز مدل Nude Look شماره 03

۳. رژلب‌های مات (Matte Lipsticks)

رژلب های مات در سال های اخیر بسیار محبوب شده‌اند، چراکه نور زیادی را منعکس نمی‌کنند، بنابراین کمی خشک و صاف به نظر می‌رسند. همچنین رژلب‌های مات نسبت به گزینه‌های ساتن و براق ماندگاری بهتری دارند. این نوع از محصولات ترکیبی از نرم‌کننده‌ها و پلیمرها هستند که عاملی برای ایجاد لایه‌ای بر روی لب‌ها است که به سختی از بین می‌رود، اما در عین حال می‌توانند سطح لب‌ها را خشک کنند!

رژ لب مات مخملی گلدن رز Velvet شماره 02
رژ لب مات مخملی گلدن رز Velvet شماره 02

۴. بالم لب و مرطوب‌کننده‌های رنگی (Sheer and Balm Lipsticks)

برخی از رژلب‌ها به‌طور خاص برای ایجاد شفافیت بر روی لب‌ها ساخته شده‌اند، بنابراین با رنگ‌دانه‌های کمتری همراه هستند. در همین راستا به طور کلی بسیاری از خانم‌ها که تمایل دارند که از بالم‌های لب به منظور ایجاد نرمی و درخشندگی در لب‌ها استفاده کنند. بالم‌های لب و مرطوب‌کننده‌های رنگی یک انتخاب عالی برای افراد تازه‌کار در امر آرایش یا برای استفاده‌ی روزمره هستند. همچنین بالم‌های رنگی برای فصول پاییز و زمستان بسیار مناسب‌اند و نیازی به اپلیکاتور و کشیدن خط لب ندارند.

۵. رژلب‌های متالیک (Pearl and Metallic Lipsticks)

رژلب‌های متالیک در انواع بافت‌های متنوع به بازار عرضه شده‌اند، زیرا چیزی که روی رنگ آن‌ها تأثیر می‌گذارد، نوع خاصی از رنگدانه‌ی بسیار بازتابنده است و همین مساله هم تنوع بافت در آن را بالا برده است. رنگدانه‌ی بازتابنده‌ی مورد استفاده در این رژلب‌ها معمولاً میکا است که یک ماده معدنی فوق‌العاده براق به حساب می‌آید و ظاهری فلزی‌طور به محصولات آرایشی می‌دهد. اما در سال‌های اخیر به دلیل اعمال غیراخلاقی نسبت به افراد فعال در استخراج آن، مورد بررسی قرار گرفته است و چندان رایج نیست.

تینت لب

تینت لب یا رنگ لب شاید در نگاه اول ناخوشایند و کثیف کاری به نظر بیاید اما با اولین استفاده متوجه خواهید شد کاملا اشتباه می کردید. تینت لب در واقع همان کار رژ لب را انجام می دهد با این تفاوت که رنگ تینت لب واقعی تر و طبیعی تر از رژ است. رنگ و پیگمنت های تینت لب قوی بوده و چند ثانیه پس از استفاده جذب لب می شود.

رژ لب مرواریدی

همانطور که از اسم این مدل رژ لب ها مشخص است، تمرکز آنها بیشتر بر روی درخشش رژ می باشد. در نتیجه نمی توان از آنها توقع نرم کنندگی و احیا کنندگی پوست لب را داشت. پس بهتر است قبل از استفاده از رژ های مرواریدی، یک مرطوب کننده یا نرم کننده به لب ها بزنید. این مدل دقیقا در مقابل تینت لب قرار دارد.

چرا که تینت لب بر روی رنگ تاکید دارد و رژ مرواریدی باعث درخشندگی می شود. اگر به یک مراسم رسمی و تجملاتی دعوت شده اید بهتر است رژ لب مرواریدی را انتخاب کنید. با زدن این نوع رژ، مانند مروارید در مجلس بدرخشید. ابتدا رژ رنگی دلخواه خود را بزنید سپس رژ مرواریدی را از روی آن استفاده کنید. در اینصورت نه تنها رنگ مناسب و دلخواهی به لب هایتان داده اید، بلکه روشنایی و تلالو خیره کننده ای نیز بر روی لب های خود خواهید داشت.

رژ با ماندگاری بالا

رژ لب های معمولی با گذشت زمان و یا با خوردن و آشامیدن پاک می شود. در این حالت آن دسته از خانم هایی که دوست دارند همیشه آراسته باشند، مجبور هستند آرایش لب خود را تمدید کنند. این کار در طولانی مدت علاوه بر وقت گیر بودن، خسته کننده و آزار دهنده نیز می باشد. رژ لب با دوام و ماندگاری بالا برای این منظور طراحی و تولید شده است.

این نوع از رژ ها 4 الی 8 ساعت نیز ماندگاری دارند و به این راحتی ها پاک نمی شوند. البته ممکن است پس از صرف غذا به ترمیم بعضی از قسمت های رژ لب نیاز داشته باشید اما قسمت های بیشتری از رژ بدون تغییر باقی خواهد ماند.

شاید دوست داشته باشید >>> جای صحیح رژگونه زدن

رژلب صدفی

رژ لب صدفی در عین حال که به زیبایی بر روی لب های شما می درخشد، برق چشمگیری نیز دارد. از رژ صدفی می توان برای قرار های روزانه نیز استفاده کرد. اما صحیح ترین و ایده آل ترین حالت این است که در دورهمی های شبانه از آن استفاده شود. اگر نمی خواهید از درخشندگی رژ صدفی کاسته شود ممکن است نیاز به تمدید آن داشته باشید. پس از خوردن غذا و نوشیدن انواع نوشیدنی، تا حدودی از براقیت رژ لب کاسته می شود.

رژ ضد آب

رد و اثر بسیاری از رژ لب ها در صورت نوشیدن انواع نوشیدنی بر روی لیوان باقی می ماند. یا در صورت تماس لب با لباس خود و دیگران، به آنها انتقال پیدا می کند. این قضیه کمی اذیت کننده و باعث خجالت می باشد. رژ های ضد آب مقاوم در برابر انتقال رژ لب می باشند.

با استفاده از این نوع رژ لب دیگر نیازی به تجدید ظاهر رژ نیز نخواهید داشت و می توانید بدون نگرانی از پاک شدن رژ خود وقت بیشتری با دوستان و آشنایان خود بگذرانید. در برخی از ترکیبات این مدل رژ از مرطوب کننده نیز استفاده شده است. اما تعداد این مدل رژ ها محدود می باشد چرا که در اینصورت از خاصیت اصلی رژ که ضد آب بودن است کاسته می شود.

رژ لب رنگ لب

رنگ لب محصولی شبیه به تینت لب است با این تفاوت که رنگ لب لایه ای نازک و سبک تری بر روی لب ایجاد می کند. اگر از نمای نزدیک به رنگ لب نگاه کنید شاهد طبیعی بودن آن خواهید بود. ماندگاری این نوع رژ بالا می باشد. در نتیجه با یکبار زدن رنگ لب می توان تا چندین ساعت آن را بر روی لب داشت.

پس برای خانم های شاغل که فرصت تمدید آرایش را ندارند ولی در عین حال خواهان آراسته بودن هستند، بسیار مناسب است. این محصول در رنگ های متنوعی تولید می شود. ممکن است استفاده طولانی مدت از رنگ لب منجر به خشکی پوست لب شود. بنابراین بهتر است از یک مرطوب کننده لب نیز در کنار آن استفاده شود.

پرایمر لب

پرایمر محصولی برای طولانی کردن دوام و ماندگاری آرایش است. عملکرد پرایمر لب (Lip primer) نیز مانند پرایمر صورت و سایه می باشد. پس از اینکه مقدار مناسبی از پرایمر لب را استفاده کردید باید کمی صبر کنید. حال که پرایمر به طور کامل جذب شد می توانید برق لب یا رژ مایع را از روی آن بزنید. گرچه این مراحل کمی زمان بر می باشد اما ارزش آن را دارد.

استفاده از این محصول به صورت روزانه رایج نیست و تنها در جشن های عروسی، عقد و  در لیست لوازم آرایش عروس که لازم است آرایش صورت و لب تا چندین ساعت بدون تغییر باقی بماند کاربرد دارد.

ساتن لب

ساتن لب نسل جدیدی از رژ لب ها می باشد. برای استفاده از ساتن لب حتما باید از براش مخصوص استفاده کرد. این محصول پیگمنت و ماندگاری بسیار بالایی دارد اما در عین حال باعث خشکی لب می شود. بنابراین در کنار ساتن لب حتما از مرطوب کننده های مناسب برای لب نیز استفاده کنید.

اتخاب بهترین رنگ رژ لب متناسب با رنگ پوست

قدم اول برای خرید رژ لب مورد علاقه‌تان، در نظر گرفتن رنگ پوستتان است. هیچ قانونی وجود ندارد که هرکسی باید چه رنگ رژی بزند؛ اما دانستن رنگ پوست و ته رنگ پوستتان به شما کمک می‌کند رنگی را انتخاب کنید که ظاهر شما را زیباتر نشان دهد. ناگفته نماند که تأثیر کلی رژ لب بر روی شما به رنگ پوستتان هم ربط دارد.

چگونه ته رنگ پوستمان را تشخیص دهیم؟

پیدا کردن ته‌رنگ پوستتان (Skin Undertone) بسیار مهم است؛ این کار نه تنها به شما کمک می‌کند که بهترین رنگ رژ لب را برای خودتان پیدا کنید، بلکه کمک می‌کند انتخاب‌های درستی در انتخاب لوازم آرایشی‌تان داشته باشید. حتی در انتخاب لباس‌هایتان نیز به شما کمک خواهد کرد.

تشخیص ته‌رنگ پوست به کمی مهارت احتیاج دارد. برای مثال، اگر در نگاه اول رنگ پوستی به نظر شما بژ یا قهوه‌ای است در واقع قضیه پیچیده‌تر از این‌هاست. ته‌رنگ پوست با رنگ کلی پوست فرق می‌کند؛ رنگ پوست شما به تیره یا روشن بودن اشاره می‌کند اما ته‌رنگ پوست به میزان ملانین موجود در پوست شما بستگی دارد. به همین سادگی!

ته‌رنگ پوست بر اساس رنگ‌های اصلی است که شامل زرد و قرمز می‌شود و در موارد نادر، آبی هم وجود دارد. کسانی که ته‌رنگ پوستشان زرد است، پوستی گرم و کسانی که ته‌رنگ قرمز (یا صورتی) دارند، پوستی سرد دارند. افرادی هم که این دو رنگ را به صورت متعادل دارند، پوست خنثی دارند.

کسانی که ته‌رنگ پوست آبی دارند بسیار کمیاب هستند و معمولا در زیرمجموعه‌ی پوست‌های خنثی قرار می‌گیرند؛ اما ته‌رنگ زیتونی (که مخلوطی از آبی و زرد است) بسته به میزان وجود رنگ زرد، می‌تواند در دسته‌ی گرم هم قرار بگیرد. هنرمندان ممکن است با نحوه‌ی نام‌گذاری مشکل داشته باشند؛ زیرا رنگ قرمز در هنر، رنگی گرم محسوب می‌شود؛ اما کاری نمی‌شود کرد!

برای تشخیص اینکه شما در کدام یک از این دسته‌ها هستید باید دقت کرد؛ کسانی که به دلیل حساس بودن پوستشان قرمز می‌شود، داستان متفاوت‌تری دارند. همچنین اگر جز افرادی هستید که همیشه کرم پودر استفاده می‌کنید، برای تشخیص ته‌رنگ پوستتان می‌توانید به گردن یا سینه‌تان نگاه کنید تا رنگ اصلی را تشخیص دهید.

راحت‌ترین روش برای تشخیص ته‌رنگ پوستتان این است که از خودتان یک عکس در نور طبیعی با پشت زمینه‌ی سفید بگیرید؛ بعد به عکستان نگاه کنید و در رنگ‌های موجود در پوستتان تشخیص دهید که کدام یک از سه رنگ را بیشتر پیدا خواهید کرد. برای تمرین می‌توانید ابتدا ته‌رنگ پوست دیگران را حدس بزنید. با این روش در نهایت موفق می‌شوید که ته‌رنگ پوست خودتان را هم پیدا کنید.

یک روش دیگر برای تشخیص ته‌رنگ پوستتان این است که به رگ‌هایتان نگاه کنید. اگر آبی به نظر می‌رسند، پوست شما خنثی است. اگر رنگ رگ‌هایتان به بنفش بزند پوست شما خنک و سرد است و اگر سبز باشند پوست شما گرم است. این یک روش آسان و سریع است اما درصد خطا هم دارد و همیشه درست نیست.

بهترین رنگ‌ رژ لب برای ته‌رنگ پوست سرد

اگر شما پوستی روشن با ته‌رنگ قرمز یا صورتی دارید، بهترین رنگ رژ لب برای شما رنگی است که پوست شما را سالم‌تر نشان دهد و همچنین آن را خنثی‌تر کند. رژ لب‌های رنگ نود (رنگ طبیعی و بدن) که نه به نارنجی بزنند و نه صورتی باشند، می‌توانند ظاهر شما را خیره کننده جلوه دهند. همچنین رژهایی که تناژ پررنگ‌تری از صورتی باشند بیشتر به شما خواهند آمد. اگر پوستی تیره با ته‌رنگ سرد دارید، رژ لب‌های مایل به قهوه‌ای بهترین و شیک‌ترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند. اگر به ایجاد تفاوت علاقه دارید، صورتی‌ها، سرخابی‌ها، قرمزهایی که بر پایه‌ی آبی باشند و قرمزی که دارای رنگ بنفش در خود باشد بهترین گزینه‌ها هستند.

اگر به آرایش و رنگ‌های آوانگارد علاقه دارید، برای استفاده از رژ لب‌های بنفش و آبی نترسید! اما حتما از رنگ‌های زرد و به خصوص سبز دوری کنید؛ زیرا این رنگ‌ها قرمزی پوست شما را بیشتر می‌کنند.

رژ لب‌های نارنجی برای شما منع نشده است! اگر پوستتان را با کرم پودر پوشش داده باشید و بقیه‌ی داستان آرایشی شما کامل باشد، رژ لب‌های نارنجی با آرایش چشم گرم، رژگونه و برنز کننده زیباتر دیده می‌شود.

پیشنهاد نویسنده >>> روش تشخیص رژلب بدون سرب

بهترین رنگ رژ لب برای ته‌رنگ پوست گرم

اگر پوست خیلی گرم با مقدار زیادی رنگ زرد دارید، بهتر است که از رژهایی که در خانواده‌ی رنگ بنفش هستند دوری کنید. رنگ زرد در قسمت مخالف بنفش روی چرخه‌ی رنگ‌هاست؛ در نتیجه رنگ‌های بنفش باعث بیشتر شدن زردی پوست شما می‌شوند. اگر پوست شما به صورت متعادل گرم است، در این صورت رژ لبی با تناژهایی از بنفش مثل آلویی و سرخابی ظاهر شما را بسیار زیبا می‌کنند.

رنگ‌های خنثی و دارای رنگ گرم معمولا بهترین عملکرد را برای شما دارند. رژ لب قرمز گرم یا قرمزی که در آن قهوه‌ای به کار رفته باشد، بهترین گزینه برای شما هستند. به طور کلی، رژ قرمز آجری، هلویی، مرجانی و همچنین رنگ‌هایی در خانواده‌ی قهوه‌ای و شرابی شما را خیره کننده خواهند کرد.

از آن‌جایی که رنگ نارنجی دندان‌ها را زردتر نشان می‌دهد، زدن رژ لب نارنجی ممکن است کمی دشوار باشد؛ اما اگر به ایجاد تنوع علاقه دارید حتما آن را امتحان کنید.

بهترین رنگ رژ لب برای ته‌رنگ پوست خنثی

تشخیص اینکه شما دارای ته‌رنگ پوست خنثی هستید یا نه ممکن است کمی سخت باشد؛ اما نکته‌ی مثبت اینجاست که اگر ته‌رنگ پوست خنثی دارید تقریبا با همه‌‌ی رژ لب‌ها زیبا به نظر می‌رسید. رژ لب‌های گرم و سرد به زیبایی در برابر پوست متعادل شما قرار می‌گیرند. تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرید میزان تیرگی رژ لب‌ها و همچنین جفت شدن آن با بقیه‌ی ظاهر شماست.

بهترین رژ لب برای ته‌رنگ پوست زیتونی

پوست‌هایی با ته‌رنگ زیتونی جز دسته‌ای هستند که به آن توجه زیادی نمی‌شود. ته‌رنگ زیتونی ممکن است خنثی یا گرم باشد. رژ لب‌هایی که رنگدانه‌های سفید زیادی دارند برای این دسته از رنگ پوست مناسب نیستند. زیرا باعث بیشتر شدن رنگ خاکستری موجود در پوست شما می‌شوند.

اگر ته‌رنگ پوست شما زیتونی خنثی است، تناژهای صورتی و نود (به شرطی که تعادل خوبی بین بنفش و نارنجی داشته باشند) بهترین انتخاب برای شما هستند. رژ لب‌های قرمز واقعی برای این دسته از افراد چالش بزرگی است؛ زیرا باعث سبز شدن پوستشان خواهد شد. راه حل این است که بسته به میزان زیتونی بودن پوستتان، قرمزی را انتخاب کنید که بیشتر بر پایه آبی باشد یا قرمزهای گرم را انتخاب کنید.

رژ لب برای پوست‌های روشن و تیره

انتخاب و خرید رژ لب بر اساس ته‌رنگ پوست ممکن است کمی سخت و دشوار باشد؛ اما به همان اندازه انتخاب بر اساس رنگ پوست راحت است. به طور کلی، رنگ رژ لب باید از رنگ اصلی پوست چند درجه تیره‌تر باشد تا لب‌ها خود را نشان دهند. استفاده از رژ لبی که از پوستتان روشن‌تر باشند کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ اما اگر استایل شما آوانگارد است، ممکن است زیاد هم بد نباشد.

  • کسانی که پوست روشن دارند، هلویی، صورتی و تناژهای قرمز بهترین گزینه‌های رژ لب برای آن‌هاست. همچنین می‌توانید رنگ‌های برجسته و پررنگ را نیز امتحان کنید؛ اما از رنگ‌هایی که زرد در آن‌ها وجود دارد دوری کنید. همچنین رنگ‌های تیره (مانند قهوه‌ای و زرشکی) ممکن است پوست شما را تیره کنند و مناسب نباشند.
  • افرادی که رنگ پوست گندمی یا زیتونی دارند، در هنگام انتخاب رژ لب از رنگ‌های متنوعی می‌توانند استفاده کنند. از نارنجی و کالباسی گرفته تا انواع قرمز و رژ لب‌های نود؛ همه‌ی این گزینه‌ها را می‌توانید امتحان کنید.
  • بهترین گزینه برای افرادی که پوست سبزه یا تیره دارند، رنگ‌های عمیق و تیره‌تر است؛ مانند بنفش و ارغوانی. این دسته از افراد بهتر است از رنگ‌های روشن و کم‌رنگ دوری کنند.

کلام پایانی

آرایش بخش جدانشدنی برای اکثر خانم ها هست در میان برند های گوناگون شما باید بهترنی ها را انتخاب کنید ، ضمن اینکه برا اساس نوع پوست و البته جنس خود رژ لب شما میتوانید انتخاب های متفاوتی داشته باشید ، در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل سوالات شما در ارتباط با نحوه بهترین رژ لب را پاسخ بدیم امیدوارم استفاده کرده باشید.