تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

جای صحیح رژگونه زدن

شیگلم

همانطور که می دانید امروزه نشان داده گونه ها به شکل برجسته و خوش رنگ، بخش مهمی از آرایش به شمار می آید. بعد از اینکه صورت برای انجام آرایش آماده شد باید جای صحیح رژگونه زدن و کرم پودر تمامی ایرادات پوست را پوشش داد نوبت به فرم دادن به صورت می رسد. جایی که به کمک کانتور، قسمت هایی از پوست را سایه روشن می زنیم تا بتوانیم گونه های خود را برجسته تر از قبل نمایش داده و برای زدن رژگونه آماده نماییم.

جای صحیح رژگونه زدن

اگر بخواهید زیبایی پوست در قسمت گونه ها تأمین شود باید با کمک اصول و تکنیک های روز دنیا اقدام به انتخاب رنگ رژگونه نماییم و نحوه زدن آن را بر اساس فرم صورت های انتخاب نماییم. در ادامه بیشتر درباره اینکه چگونه رژگونه بزنیم صحبت خواهیم کرد.

آموزش رژگونه زدن بر اساس مدل صورت

رژ گونه را باید طوری بزنید که استخوان گونه بر جسته تر دیده شود و باید بعد از کرم پودر استفاده شود البته اگر دارای پوست روشنی هستید میتوانید رژگونه را به تنهایی استفاده کنید رژ گونه یکی از سخت ترین مراحل آرایش است و برای هر سنی یک رنگ مناسب میباشد در انتخاب رنگ دقت کنید رنگ صحیح پوست شما را شاداب نشان میدهد در حالی که رنگ اشتباه صورت و چهرتان را پژمرده و خسته نشان می دهد.

طرز رژگونه زدن

1-این نکته بسیار حائز اهمیت که در هنگام استفاده از رژ گونه برس را خیلی پر نکنید زیرا در این صورت گونه خیلی پر رنگ و رژ گونه بر روی آن خط دار نشان داده میشود برای جلوگیری از این مورد قبل از کشیدن برس بر روی گونه اضافه آن را پوف کنید رژگونه را به سمت بالا بگیرید و آن را به سمت بالا بکشید درست در ابتدای استخوان گونه و خوب آن را روی پوست پخش کنید.

جای صحیح رژگونه زدن

2-برس را به سمت بالا و به طرف بالای گوش بکشید رژگونه را برروی سیب های گونه بزنید و مقداری روی بینی چانه و پیشانی زده تا تمام پوست صورت با هم هماهنگ شود.

3-اگر گمان کنید که رژ گونه تان را زیاد زده اید میتوانید بر روی آن مقداری پودر شفاف کننده بزنید تا کمرنگ تر شود هنگامی که آرایشتان تمام شده و به طور کامل روی پوستتان خوابیده کنترل کنید که به اندازه کافی رژگونه داشته باشید واگر نیاز بود مقدار آن را زیاد کنید.

مطالعه کنید >>> راهنمای خرید کرم پودر

تشخیص فرم صورت برای رژگونه زدن

برای شروع کار اولین چیزی که نیاز دارید یک سانتی‌متر خیاطی است و بعد شروع به اندازه‌گیری اجزای صورت به شکل زیر کنید و هر کدام از این اندازه‌ها را روی کاغذ بنویسید.

جای صحیح رژگونه زدن

۱ – اندازه طول صورت، یعنی از جایی که بالای پیشانی موها درآمده‌است تا پایین چانه

۲ – اندازه خط فک، یعنی ببینید عرض پهن‌ترین قسمت چانه شما چند سانت است

۳ – اندازه عرض پیشانی، یعنی ببینید عرض پهن‌ترین قسمت پیشانی شما چند سانت است

۴ – اندازه عرض گونه‌‌ها، یعنی ببینید بیشترین فاصله بین دو گونه چقدر است

حالا این اندازه‌ها را با شکل‌های بالا مقایسه کنید تا ببینید به کدام حالت نزدیک‌تر است.

انتخاب رژگونه زدن براساس نوع پوست

ولین نکته هنگام خرید رژگونه، انتخاب محصولی است که با نوع پوست شما سازگاری داشته باشد. توجه به این نکته باعث می‌شود اصطلاحا رژگونه روی صورت شما بخوابد و زود پاک نشود. همان طور که می‌دانید به طور کلی سه نوع رژگونه پودری، مایع یا ژله‌ای و کرمی وجود دارد که در واقع فرمولاسیون هر کدام از آن‌ها مناسب پوست خاصی است.

اگر پوست خشکی دارید، توصیه ما استفاده از رژگونه‌ کرمی است. این نوع محصولات حاوی مرطوب کننده هستند، پوست را آبرسانی می‌کنند و نسبت به انواع پودری جذب بالاتری بر روی این نوع پوست‌ها دارند. علاوه بر این اگر پوست‌تان چین و چروک دارد، رژگونه‌های کرمی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

از سوی دیگر اگر پوست شما چرب یا معمولی است، انواع پودری دوام بیشتری روی پوست شما خواهند داشت؛ چرا که درصورت استفاده از رژگونه‌های کرمی، ممکن است به علت بافت مایع مانند آن، آرایش روی صورت‌تان روان شود. همچنین به طور کلی اگر به دنبال رژگونه زدن با ماندگاری بالا هستید، توصیه ما استفاده از انواع مایع و ژله ای است.

همچنین بخواید >>> راهنمای خرید خط چشم

انتخاب رژگونه براساس رنگ پوست

اگر پوست روشن و سفیدی دارید، به هیچ عنوان از رنگ‌های بیش از حد روشن برای رژگونه زدن استفاده نکنید. پرطرفدارترین و البته مناسب‌ترین رنگ‌هایی که افراد با پوست روشن می‌توانند برای رژگونه خود از آن استفاده کنند عبارتند از: هلویی روشن، صورتی کمرنگ و مرجانی ملایم. این رنگ‌ها چهره شما را طبیعی‌تر نشان می‌دهند و با پوست‌تان سازگارتر هستند.

به طور کلی توصیه می‌شود افرادی که پوست روشنی دارند، از رژگونه‌های با تناژ تیره اجتناب کنند. اگر درجه سفیدی پوست‌تان زیاد است و به عبارتی بور هستید، از رنگ‌هایی با تن صورتی استفاده کنید، در غیر این صورت برای پوست‌های سفید معمولی، رنگ‌های برنز و یا زرد توصیه می‎شود. علاوه براین استفاده از رژگونه های براق، می‌تواند جلوه و جذابیت فوق العاده‌ای به این گروه از خانم‌ها ببخشد.

خبر خوب برای خانم‌هایی که پوست تیره و سبزه دارند این است که دست‌شان برای انتخاب رژگونه از میان طیف وسیعی از رنگ‌ها باز است. اکثر رنگ‌ها برای آرایش پوست سبزه و تیره هماهنگی دارند و به خصوص انواع اکلیلی پررنگ و درخشان جلوه بی‌نظیری بر چهره این افراد ایجاد می‌کنند.

تنها نکته‌ای که باید درنظر داشته باشید این است که برای رژگونه زدن باید رنگ‌های گرم را انتخاب کنید؛ چرا که رنگ‌های سرد باعث مصنوعی و بی‌روح به نظر رسیدن شما می‌شوند. افرادی که پوست تیره‌ای دارند، برای داشتن گونه‌های برجسته بهتر است از رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای، آجری، قرمز، زرشکی، نارنجی و نارنجی تیره استفاده کنند. علاوه بر این بسته به رنگ موهای‌تان رژگونه‌هایی با ته رنگ بنفش هم می‌تواند برای شما مناسب باشد.

انتخاب رژگونه براساس رنگ چشم

توجه به رنگ چشم از دیگر نکات مهمی است که باید قبل از یادگیری طرز زدن رژگونه و هنگام انتخاب رنگ رژگونه خود در نظر داشته باشید. در ادامه باید و نبایدهای انتخاب رنگ این ابزار آرایشی را با توجه به رنگ چشم‌های مختلف آورده‌ایم.

افرادی که چشم‌های آبی دارند، بهتر است از رنگ‌های هلویی و صورتی یخی برای رژگونه زدن استفاده کنند. رنگ‌های گوجه‌ای، قهوه‌ای و بادمجانی برای این افراد مناسب نیست زیرا باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن چشم‌ها می‌شود. اگر چشمان شما سبز رنگ است، تمام طیف‌های رنگ صورتی باعث درخشش بیشتر چشم‌های‌تان می‌شود اما از طرفی استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای از زیبایی چشم‌های‌تان می‎کاهد.

رژگونه مایع شیگلم مدل Love Cakeپالت رژ گونه شیگلم مدل Floral Flushرژ گونه کالیستا مدل Color And Art رنگ B01
برای مشاهده هر محصول روی عنوان محصول کلیک کنید

برای چشم‌های قهوه‌ای طیف رنگی قرمز جگری، گوجه‌ای و اناری مناسب است. متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند این افراد از رژگونه قهوه‌ای یا رنگ‌های خنثی استفاده نکنند. همچنین اگر چشم‌های فندقی یا میشی دارید، رنگ‌های بنفش متمایل به ارغوانی و صورتی چشم‌های شما را زیباتر نشان خواهد داد و نباید از رنگ‌های صورتی مایل به نارنجی استفاده کنید؛ چرا که در این صورت چشم‌های فندقی زیبای شما، خاکستری به نظر خواهد رسید.

چگونه رژگونه بزنیم؟

نمی‌توان یک نسخه کلی برای همه پیچید و همه صورت‌ها را یک نوع رژگونه زد. قدم اول انتخاب بهترین رژگونه از نظر رنگ و برند است و قدم بعد شناخت فرم صورت. در واقع اینکه فرم صورت شما به صورت مربعی باشد و یا کشیده و گرد، تاثیر بسیار زیادی در نحوه رژگونه زدن شما دارد. در این مقاله مفصلا توضیح دادیم که چطور فرم صورت خود را تشخیص دهیم و براساس آن آرایش حرفه‌ای‌تری داشته باشیم.

شاید دوست داشته باشید >>> راهنمای خرید رژگونه

چطور قلم موی رژگونه را بشوییم؟

بهتر است هر دو هفته یا ماهی یک بار (بسته به دفعاتی که از آن استفاده می‌کنید)، قلم‌موی آرایشی خود را بشویید. برای این کار آب ولرم را روی قلم‌مو بگیرید و توجه داشته باشید که موها عمودی به سمت پایین خم شوند. وقتی آب به داخل مرکز برس رسید، موها را حرکت داده و جداکنید تا کاملا بین آن‌ها شسته شوند. قسمت فلزی دسته را به هیچ عنوان زیر آب نگیرید؛ چرا که این کار باعث خراب شدن چسبی می‌شود که موها را به هم نگه داشته است. از آب داغ هم استفاده نکنید زیرا ممکن است به بافت قلم‌مو آسیب بزند.

چکار کنیم رژگونه دوام بیشتری داشته باشد؟

برای اینکه رژگونه شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، قبل از اینکه پنکک یا پودر بزنید، کمی رژگونه کرمی (مشابه همان رنگی که می‌خواهید) را روی گونه‌ها و قسمت‌هایی که با توجه به فرم‌های مختلف صورت گفته شد، بزنید. سپس روی آن مقداری پودر مات زده و در نهایت از رژگونه پودری خود طبق دستورالعمل بالا استفاده کنید.

آیا رژگونه باعث جوش میشود؟

واقعیت این است که این مسئله به محصولی که استفاده می‌کنید بستگی دارد و چندان ربطی به رژگونه زدن شما ندارد. برخی محصولات تقلبی از برندهای نامعتبر حاوی تار (نوعی مشتق نفتی) هستند که باعث ایجاد جوش می‌شود. به همین علت توصیه می‌شود رژگونه خود را از برندهای معتبر (مانند مارک‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم) خریداری کنید و علاوه براین به تاریخ مصرف و برچسب وزارت بهداشت آن هم دقت داشته باشید.

امیدواریم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید شما همچنین میتوانید مقاله زیر را که در آن توضیحات تکمیلی داده شده را مطالعه کنید.

نحوه صحیح رژگونه زدن