تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

نحوه صحیح رژگونه زدن

نحوه صحیح رژگونه زدن
خرید کاندوم

استفاده از رژگونه در آرایش باعث درخشان شدن پوست روی گونه ها می شود. درخشش رنگ گونه ها به صورت شما جوانی، حیا، خجالت و هیجان را می بخشد، که باعث جذاب شدن صورت شما می شود. مخصوصا” استفاده از رژگونه های روشن به داشتن ظاهری سرزنده و شاداب کمک می کند. سعی کنید رنگ رژگونه خود را متناسب با ته رنگ پوست خود انتخاب کنید تا طبیعی به نظر برسید. یادگیری نحوه صحیح زدن رژگونه پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد. روش”لبخند بزنید و آن را روی سیب گونه های خود بزنید.” یک راهکار رایج است. اگر با این دستورالعمل ساده پیش بروید، ممکن است در پایان کار شبیه یک دلقک به نظر برسید. برای سهولت کار، باید از اشتباهاتی که تقریبا همه در هنگام استفاده از رژگونه مرتکب می شوند، اجتناب کنید. برای شناخت طرز صحیح زدن رژگونه، در ادامه با کادولین همراه باشید.

آموزش گام به گام رژگونه زدن

داشتن روشنایی کافی

شما باید زدن رژ گونه را در جایی انجام دهید که روشنایی مناسبی دارد. نور طبیعی از هر چیزی بهتر است. همچنین شما می توانید از آینه های مخصوص آرایش نیز استفاده کنید.

نور کافی برای زدن رژکونه

شستن صورت و استفاده از مرطوب کننده

قبل از اینکه زدن رژگونه خود را شروع کنید، پوست صورتتان را تمیز کنید و آنرا با یک مرطوب کننده بپوشانید. این کار باعث می شود پوست شما یک دست شده و رژگونه شما دوام بیشتری روی صورت داشته باشد.

تکنیک مناسب برای زدن رژگونه با توجه به مدل آن

مدل های متنوعی از رژگونه در بازار وجود دارند. که تکنیک استفاده از هرکدام متفاوت است.

  • رژگونه پودری : یکی از رایج ترین انواع رژگونه است. برای صحیح زدن رژگونه پودری بهتر است که از یک براش با سر بزرگ و نرم استفاده کنید. حدودا” 7 تا 8 ساعت روی صورت ماندگاری دارد. رژگونه های پودری مات هستند، بنابراین برای تابستان مناسب می باشند. اگر پوستتان چرب است یا منافذ آن بزرگ است از این مدل استفاده کنید.
رژگونه پودری
  • رژگونه کرمی : اگر دنبال رژگونه ای براق هستید، این مدل انتخاب مناسبی برای شما است. این رژگونه ها معمولا” حاوی روغن و اجزای مرطوب کننده می باشند. که برای استفاده پوست های خشک عالی هستند. این مدل رژگونه ها حدودا” 5 تا 6 ساعت ماندگاری دارند. برای صحیح زدن رژگونه کرمی می توانید از براش آرایشی یا انگشتان دستتان کمک بگیرید.
رژگونه کرمی
  • رژگونه براق : این مدل رژگونه برای استفاده در مهمانی ها یا زمانیکه می خواهید ظاهری چشم گیر داشته باشید مناسب است. برای زدن رژگونه براق می توانید از انگشتان دست استفاده کنید. از این مدل رژگونه به عنوان هایلایتر یا برنزر هم می توان استفاده کرد.
رژگونه براق
  • رژگونه ژلی : این مدل رژگونه بیشتر برای تابستان پیشنهاد می شود. برای انواع پوست های چرب و خشک استفاده می شود. برای زدن رژگونه ژلی می توانید از انگشتان دست کمک بگیرید.
رژگونه ژلی

زدن رژگونه با توجه به فرم صورت

هدف از آرایش، اصلاح کردن عیوب صورت است. این کار در فرم های مختلف صورت متفاوت است.

تاثیر فرم صورت در زدن رژگونه
  • صورت های بیضی شکل : شما می توانید با انگشتان خود، استخوان گونه خود را پیدا کنید. هدف این است که رنگ را دقیقا” بالای استخوان گونه قرار دهید. اینطوری می توانید به افزایش قد استخوان گونه کمک کنید.
  • صورت های قلبی شکل : در این مدل صورت ها هدف این است، که زوایای صورت را کاهش دهیم. پس برای زدن رژگونه، رنگ را به گوشه خارجی استخوان گونه خود بزنید. یعنی از گوش شروع کنید و در نقطه ای زیر گوشه خارجی چشم تمام کنید.
  • صورت های مربعی شکل : عرض استخوان های گونه شما مانند چانه تان است. بنابراین برای زدن رژگونه باید آن را کمی زیر استخوان گونه بزنید.
  • صورت های گرد : سعی کنید از رژگونه های براق استفاده نکنید. چون این رژگونه ها، با انعکاس زیاد نور صورت شما را گردترنشان می دهد. زدن رژگونه های مات برای شما بهتر است. طرز صحیح زدن آن این است که رژگونه خود را از گوش به سمت پایین استخوان گونه و به سمت دهان بزنید. کمی از رنگ رژگونه را نیز به چانه خود بزنید.
  • صورت های بلند : رژگونه را روی استخوان های گونه در زیر گوشه های خارجی چشم بزنید. پس از زدن رژگونه، آن را خوب بلند ( blend ) کنید.
  • صورت های مثلثی : رژگونه را به صورت V روی استخوان گونه خود بزنید. از روی ابرو تا مرکز پیشانی نیز کمی رژگونه بزنید. این مدل زدن رژگونه کمک می کند که عرض پیشانی شما با بقیه صورت متعادل شود.

همچنین بخوانید : آرایش ابرو با توجه به فرم صورت

استفاده از پودر شفاف

بعد از زدن رژگونه یک لایه از پودر شفاف ( تثبیت کننده ) را با دست یا براش روی گونه ها بزنید. این کار باعث برجسته تر دیده شدن گونه ها و همچنین ماندگاری بالای رژگونه می شود.

زدن پودر شفاف روی رزگونه

زدن رژگونه متناسب با رنگ پوست

  • پوست روشن : اگر پوست روشن دارید، رژگونه‌ با رنگ ارغوانی روشن، گلبهی یا صورتی روشن مناسب شماست. به طور کلی این رنگ‌ها روشنایی مناسبی داشته و به خوبی روی پوست شما می نشینند.
  • پوست تیره : افرادی که پوست تیره‌ دارند بهتر است به سراغ رژگونه‌هایی با رنگ نارنجی روشن، آجری و یا جگری نه چندان تیره بروند. زدن رژگونه با تناژ تیره‌، می‌تواند پوست شما را جذاب‌تر نشان دهد. استفاده از رنگ‌های روشن یا خیلی خاص باعث مصنوعی دیده شدن صورت می‌شود. این افراد برای داشتن صورتی جذاب اما طبیعی، بهتر است رژگونه نارنجی روشن را انتخاب کنند.
  • پوست زیتونی : اگر پوست صورت شما زیتونی است، زدن رژگونه‌های صورتی روشن و برنزه توصیه می‌شود.

کلام آخر :

برای جلوگیری از انتقال آلودگی و بروز مشکلات پوستی، هرگز از برس رژگونه فرد دیگر استفاده نکنید. بعد از چند بار استفاده از یک برس برای زدن رژگونه حتما آن را شسته و کاملا خشک کنید. این کار در مورد افرادی که پوست آنها مستعد جوش و آکنه است، اهمیت بیشتری پیدا می کند.