تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

انواع ریمل و اصول زدن ریمل را بشناسید

انواع ریمل و اصول زدن ریمل را بشناسید
شیگلم

استفاده از ریمل به 4000 سال قبل از میلاد برمی گردد. در آن زمان زنان مصر باستان از سرمه برای تیره کردن مژه ها استفاده می کردند. در دوران ویکتوریا، که تبلیغات محصولات آرایشی رواج پیدا کرد، زنان بیشتر وقت خود را صرف کارهای زیبایی می کردند. زنان ویکتوریایی، مخلوطی از خاکستر را با آب شاه توت در بشقاب گرم می کردند و آن را به مژه های خود می مالیدند. در قرن نوزدهم یک شیمی دان به نام اوژن ریمل توانست ریمل را اختراع کند. امروزه انواع مختلفی از ریمل توسط کمپانی های آرایشی تولید شده است. همه ریمل ها شامل رنگدانه، روغن ها و موم ها هستند. زدن ریمل می تواند مژه های شما را تیره، ضخیم یا بلند کنند. نوع ریملی که انتخاب می کنید و مدل زدن آن روی مژه بسیار مهم است. برای آشنایی با روش صحیح ریمل زدن، در ادامه با کادولین همراه باشید.

اگر قصد خرید ریمل چشم را دارید باید با انواع آن آشنایی داشته باشید. انواع ریمل چشم بر اساس مواد تشکیل دهنده و نوع کارکرد به چند دسته تقسیم می شود.

انواع ریمل بر اساس مواد تشکیل دهنده

انواع ریمل موجود در بازار
  1. ریمل کرمی : زدن این ریمل به افرادی توصیه می شود که مژه های کم پشت دارند. برای زدن ریمل کرمی به ابزار خاصی نیاز دارید. این مدل ریمل به راحتی پخش می شود. به کمک این ریمل مژه ها حجیم می شوند.
  2. ریمل پودری : زدن ریمل پودری برای مراسم های بلند مدت توصیه نمی شود. برای استفاده از آن باید چند قطره آب داخلش بریزید. پس از اینکه آن را روی مژه ها بزنید فورا” خشک می شوند. شبیه به مژه مصنوعی به نظر می آیند.
  3. ریمل مایع : استفاده از این مدل ریمل بسیار رایج است. بعضی از مدل های این ریمل پخش می شوند ولی مدل های ضد آب آن پخش نخواهند شد.

انواع ریمل بر اساس نوع کاربرد

  • ریمل اکلیلی : ریمل اکلیلی به هردو شکل پودری و مایع وجود دارند. این ریمل را باید به طور یکسان روی همه مژه ها پخش کنید تا در یک نقطه جمع نشود. زدن ریمل اکلیلی برای مناسبت های خاص توصیه می شوند. این مدل رنگ های مختلفی دارد.
زدن ریمل اکلیلی
  • ریمل حجم دهنده : این مدل ها حاوی پلیمرهای سیلیکونی و موم هستند. زدن ریمل حجم دهنده باعث می شود مژه های شما پر پشت تر به نظر برسند.
زدن ریمل حجم دهنده
  • ریمل فیبری : این مدل ریمل کاملا” با مژه های شما درگیر می شوند. باعث پوشش یکنواخت می شوند.
  • ریمل های رنگی : زدن ریمل رنگی به افرادی توصیه می شود که بدنبال آرایش چشم خاص هستند. یادتان نرود که به مژه های پایین هم بزنید.
زدن ریمل رنگی
  • ریمل فر کننده : زدن ریمل فرکننده به کسانی که مژه های صاف و بدون حالت دارند توصیه می شود. این ریمل به مژه ها شکل می دهد و آن ها را به سمت بالا حالت می دهد.
  • ریمل بلند کننده : این ریمل ها دارای مواد الیاف مانند هستند. با زدن ریمل بلند کننده این الیاف به مژه های شما چسبیده و باعث می شود که ظاهر بلندی پیدا کنند.
زدن ریمل بلند کننده
  • ریمل های تقویتی : زدن ریمل تقویتی با حجیم کردن مژه ها باعث زیباتر شدن آن ها می شود. علاوه بر این موادی که داخلش دارد باعث افزایش رشد طبیعی مژه ها می شود.
  • ریمل ضد آب : این ریمل‌ها در برابر آب و تعریق مقاوم بوده و باعث سیاهی اطراف چشم نمی‌شود. اگر زیاد عرق می‌کنید و یا پوست چربی دارید، زدن ریمل ضدآب به شما توصیه می شود.
خرید ریمل ضدآب

همچنین بخوانید : مدل خط چشم برای انواع حالت های چشم

آموزش گام به گام زدن ریمل

قبل از زدن ریمل، از فرمژه استفاده کنید تا مژه هایتان حالت بگیرند. برای این کار فرمژه را بین 7 تا 10 ثانیه روی مژه های خود نگه دارید.

آموزش گام به گام زدن ریمل

حالا به سمت پایین نگاه کنید و به مژه ها ریمل بزنید. کمی پس از زدن ریمل، مجدد اینکار را تکرار کنید. ولی بیشتر از 3 بار روی مژه ها ریمل نزنید تا باعث چسبیده شدن مژه ها به یکدیگر نشوید. می توانید پس از اتمام کار مژه ها را شانه بزنید تا مژه ها یکدست و طبیعی شوند.

آموزش ریمل زدن

در زدن ریمل به مژه های پایین بهتر است که از نوک برس استفاده کنید. با این کار جلوی به هم چسبیده شدن مژه ها را خواهید گرفت.

نکات مهم و کاربردی در استفاده از ریمل

  1. ریمل را در جای خشک و خنک نگه دارید. گرما و نور آفتاب باعث می شوند که ریمل شما سریع تر خراب شود.
  2. پس از زدن ریمل درب آن را محکم ببندید. بدین طریق جلوی ورود هوا و میکروب را به داخل ریمل می گیرید. ورود هوا به داخل ریمل باعث خشک شدن سریع آن می شود.
  3. تاریخ انقضای ریمل ها 3 ماهه می باشد. بیشتر از این زمان از ریمل تان استفاده نکنید چون باعث به هم چسبیدن مژه ها می شود.

کلام آخر

هیچگاه از ریمل کسی استفاده نکنید واجازه استفاده از ریمل تان هم به هیچکس ندهید. اینکار باعث انتقال عفونت و ایجاد مشکلات چشمی فراوان می شود.