تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

فرق بین رژگونه جامد و مایع

فرق بین رژگونه جامد و مایع
شیگلم

لوازم آرایشی بین پر مصرف ترین موارد است که در صنعت آرایش استفاده می شود ، انتخاب برند ، ویژگی ها و … مهم است در کنار آن نوع آن نیز مهم است در رژگونه برای مثال باید بدانیم که فرق بین رژگونه جامد و مایع مثلا چه مواردی است که بتوانیم انتخاب بهتری داشته باشیم در ادامه در این مطلب این موارد را برای شما توضیح میدهیم.

رژگونه چیست؟

رژ گونه مایع به دلیل بافت مایعی که دارد به راحتی روی پوست پخش می‌شود و گونه‌ها را برجسته سازی می‌کند. رژگونه مایع اصولا دارای بافت بسیار سبکی است که به راحتی روی پوست پخش می‌شود و ماندگاری بالایی دارد. جلوه نهایی این رژ گونه بسیار طبیعی است و چهره شما را شاداب و پر انرژی نشان می دهد. استفاده از این محصول بسیار ساده و راحت است و می توان به کمک آن گونه های خود را حالت داد تا بهتر دیده شود.

فرق بین رژگونه جامد و مایع

در کل هنگام آرایش رژ گونه تاثیر به سزایی بر روی چهره می گذارد حال نمونه مایع این محصول توانسته اثر گذاری بیشتری داشته باشد و گونه ها را بهتر نمایش بدهد. این محصول نه تنها تنوع شکلی بلکه تنوع رنگی بسیار بالایی هم دارد که در این صورت افراد می توانند متناسب با سلیقه و پوست خود شکل و رنگ رژ گونه را انتخاب نمایند و آن را تهیه کنند. با در اختیار داشتم یک رژ گونه مایع می توان آرایشی خاص و متفاوت داشت.

بیشتر بخوانید >>> جای صحیح رژگونه زدن

تفاوت رژگونه مایع و جامد

با خرید رژ گونه که اصولا در دو نوع جامد و مایع تولید می شوند که هر کدام مشخصات و ویژگی های خاص خود را دارند. رژ گونه های جامد اصولا با نام رژ گونه های پودری هم شناخته می شوند و سالیان زیادی است که به صورت حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند، این رژ گونه ها بسیار سبک هستند و رنگبندی متنوع و خاصی دارند، نمونه های پودری استفاده بسیار ساده و راحتی دارند و از همه مهمتر برای همه نوع پوستی چه خشک و چه معمولی و چرب مناسب هستند و کاربرد دارند.

رژگونه مایع شیگلم مدل Love Cakeرژ گونه کالیستا مدل Color And Art رنگ B05رژگونه این لی مدل Harmony شماره 01
رژگونه مایع شیگلم مدل Love Cakeرژ گونه کالیستا مدل Color And Art رنگ B05
رژگونه این لی مدل Harmony شماره 01

نمونه های جامد حالت خشک دارند اما نمونه های مایع حالت براق دارند، نمونه مایع نسبت به نمونه جامد سبک تر است و طبیعی تر دیده می شود، رژ گونه جامد تنها به گونه ها رنگ می دهد اما نمونه مایع هم رنگ به گونه می بخشد و هم باعث برجسته دیدن آن می شود و از همه مهمتر حالت طبیعی به گونه ها می بخشد.

انواع رژگونه مایع

انواع رژ گونه مایع در بازار ها وجود دارد، اصولا این محصول در دو نوع مات و براق تولید می شود که از نظر رنگ‌بندی و نوع بسته بندی با هم متفاوت می باشند. رژ گونه مایع چند منظوره، رژ گونه فشرده کرمی، رژ گونه مایع تیوپی، رژگونه مایع شیشه ای، رژ گونه مایع لاکی و غیره همه از رژ گونه های مایع به شمار می روند

که رنگ‌بندی متنوعی نظیر قرمز، آجری، هلویی، قهوه ای و طلایی و همچنین صورتی دارد که برای هر نوع سبک آرایش باید یک رنگ را انتخاب نمود تا بتوان آرایش را تکمیل کرد. تنوع در تولید رژ گونه ها به دلیل متفاوت بودن آرایش ها و پوست ها می باشد مسلما افراد باید به رنگ پوست خود هم توجه کنند تا بتوانند رنگ مناسب را انتخاب نمایند.

رژ گونه های مایع در هر رنگبندی که هستند همواره بافت پر رنگی دارند، اما از هر رنگ نمونه تیره تا روشن تولید شده مع می توان انتخاب بهتری داشت. این تنوع بالا انتخاب را برای افراد گسترده تر کرده تا انتخاب بهتری را تجربه کنند و با انواع رژ گونه مایع هم آشنا شوند.

شاید دوست داشته باشید >>> نحوه صحیح رژگونه زدن

تفاوت ماندگاری رژگونه مایع و جامد

اصولا رژ گونه های پودری پس از استفاده با تعریق و یا کشیدن دست و دستمال بر روی پوست مات شده و از بین می روند و نیاز به تمدید مجدد دارند به خصوص برای عروس خانم ها که باید تایم طولانی آرایش گونه داشته باشند اصولا مناسب نیست اما رژ گونه های مایع به خوبی بر روی پوست قرار گرفته و جذب پوست می شوند

و حدودا 12 ساعت ماندگاری دارند به همین دلیل برای مهمانی ها و مجالس و به خصوص برای گریم عروس خانم ها انتخاب مناسبی می باشد، ماندگاری بالای رژ گونه های مایع باعث شده تا امروزه هم مصرف بالایی را از آن خود کنند و هم محبوبیت بیشتری در میان آرایشگران به دست بیاورند.

رژ گونه های مایع به دلیل داشتن ماندگاری بالا بیشتر برای گریم عروس خانم ها مورد استفاده قرار می گیرند تا در مدت زمان تعیین شده مات نشود و نتوان آن را پاک نمود و آرایش به خوبی حفظ گردد. لازم به ذکر است که ماندگاری بهتر و بیشتر نمونه مایع این محصول نسبت به نمونه جامد سبب گشته تا بیشترین میزان مصرف را از آن خود کند و هر روزه نمونه های جدیدی هم از آن وارد بازار ها گردد.  

انواع رژگونه

رژگونه پودری

رژگونه های پودری پرکاربردترین هستند که در بازار وجود دارند. استفاده از این نوع بسیار راحت بوده و دارای انواع رنگ‌های جذاب و زیبا می‌باشد. از ماده ای به نام تالک ساخته شده‌اند که باعث انتقال رنگدانه بر روی صورت شما می‌شود.

معمولا ماندگاری کمی دارند. اگر می‌خواهید آرایش کم و طبیعی داشته باشید، توصیه می‌کنیم از رژگونه های پودری استفاده کنید.یک نکته بسیار مهم که این نوع برای افرادی که پوست خیلی خشک و یا خیلی چرب دارند، مناسب نیست.

بهتر است برای زدن آن از براش یا قلم مویی استفاده کنید که زاویه دار باشد و یا سر بزرگ و پهن داشته باشد تا به صورت یکنواخت روی صورت پخش شود. کمی از پودر را با براش برداشته بعد آن را روی سطحی بکوبید تا اضافه اش خارج شود. از حرکات چرخشی برای زدن رژگونه استفاده کنید.

رژگونه مایع

رژگونه ای که حالت مایع دارد، یکی از انواع رژگونه است که بافت زیبایی به پوست می بخشد. این نوع رژگونه که دارای رنگ بسیار طبیعی و جذابی است، گونه ها را بسیار شاداب و زیبا نشان می دهد. حتما شما هم به این موضوع پی برده اید که استفاده از رژگونه تا چه حد در زیبایی و شادابی چهره تاثیرگذار است. بنابراین باید بهترین و مناسب ترین رژگونه را انتخاب کنید تا به زیبایی هر چه تمام تر گونه هایتان را آرایش کنید.

مزایای استفاده از رژگونه مایع

کمک به برجسته سازی گونه ها

از آنجایی که رژگونه مایع براقیت و درخشانی ملایمی به پوست شما می دهد، استفاده از آن باعث برجسته سازی گونه ها می شود. به این ترتیب شما می توانید به گونه هایتان حالت و زاویه دلخواهتان را بدهید. این در حالیست که استفاده از رژگونه های پودری این درخشانی را به پوست شما نمی دهد و ممکن است زاویه دلخواه روی گونه هایتان ایجاد نشود.

هارمونی رنگی ملایم

کسانی که پوست خشک و ملتهبی دارند به خوبی می دانند که اگر از رژگونه های نامناسب استفاده کنند، رنگ گونه هایشان تا چه حد غیر طبیعی و مصنوعی می شود. به همین علت باید بگوییم در صورتی که استفاده از رژگونه مایع را مناسب دیدید، هارمونی رنگی ملایمی روی پوستتان ایجاد می کنید. استفاده از این نوع رژگونه باعث می شود تا رنگ گونه ها زنده تر و جذابتر به نظر برسند. به همین علت ما به شما توصیه می کنیم حتما در آرایشتان از این نوع رژگونه استفاده کنید تا رنگ زیبا و طبیعی به گونه هایتان بدهید.

کمک به حفظ سلامت پوست

از دیگر مزایای استفاده از رژگونه مایع این است که به سلامت پوستتان کمک زیادی می کند. می پرسید چرا؟ زیرا به هیچ عنوان خشکی و التهاب پوستتان را تشدید نمی کند و باعث طراوت پوست صورت و گونه های شما می شود. بنابراین از دیگر ویژگی های مهم این نوع رژگونه ها کمک به حفظ سلامت و شادابی پوست است. 

رژگونه استیکی

این نوع به صورت جامد می باشند و شکل ظاهری آنها معمولا مثل رژ لب ها هستن. براش این رژگونه ها معمولا باید پر باشند و به صورت ضربه ای بر روی پوست زده شوند.

رژگونه کرم

اگر پوست خشک دارید و یا پوست شما چین و چروک دارد بهتر است از رژگونه کرمی استفاده کنید زیرا حاوی مرطوب کننده است . در انواع مایع و کرمی از سیلیکون و مواد جاذب رطوبت  استفاده می شود . برای زدن این نوع از براشی استفاده کنید که دارای سر صاف و مسطح باشد . بهتر است از حرکات ضربه ای برای زدن رژگونه استفاده کنید.

نحوه صحیح رژگونه زدن

انتخاب رژگونه بر اساس شکل صورت

  • صورت گرد

این افراد باید رژگونه را روی برجستگی گونه بزنند یعنی جایی که پهنای چانه و گردی گونه ها شروع شده و طول و پهنای صورتتان با هم برابر است اگر آن را درست استفاده کنید گردی صورتتان متعادل تر به نظر خواهد رسید.

  • صورت بیضی

از نظر زیبایی شناسی این نوع فرم صورت زیبا ترین فرم صورت بشمار می رود. در این نوع صورت فک و پیشانی طول و پهنای یکسانی دارند و طول صورت یک و نیم برابر این پهناست. در این حالت، روی نیمه بیرونی استخوان گونه زده می شود.

  • صورت مربعی

فک حالت مربعی و پیشانی بزرگ، از خصوصیات این افراد است. در این نوع صورت رژگونه را با حالتی دورانی روی برجستگی صورت بزنید.

  • صورت قلبی

به صورت هایی قلبی می گویند که چانه تیز و کشیده داشته باشند. این افراد پیشانی پهن تری نسبت به چانه خود دارند. رژگونه را با حالت دوران های کوچک روی استخوان های برجسته گونه و بخش بیرونی آن بزنید.

انتخاب رژگونه متناسب با رنگ مو

رنگ پوست همانطور که گفتیم فاکتور مهمی در انتخاب رنگ رژگونه است. اما فراموش نکنید که علاوه بر رنگ پوست، رنگ مو هم در انتخاب رنگ آرایش تاثیر بسیاری دارد.

  • اگر رنگ مویی با تناژ قرمز دارید رژگونه ای انتخاب کنید که ته رنگ صورتی و یا هلویی دارند.
  • اگر رنگ موهایتان بلوند است، از رنگ های قهوه ای روشن و یا کرم برای رژگونه استفاده کنید.

انتخاب رژگونه متناسب با رنگ پوست

رژگونه باید بر اساس رنگ طبیعی پوست انتخاب شود. در ابتدا باید رنگ پوست خود را بشناسبد.  بهترین روش برای فهمیدن نوع رنگ پوستتان استفاده از طلای زرد و سفید استو. اگر طلای زرد به پوستتان می آید نوع پوست شما گرم است. اما اگر طلای سفید بیشتر به دست و یا گردنتان می آید پوست سردی دارید.

برای پوست های روشن: باید بر اساس رنگ طبیعی پوست انتخاب شود اینگونه از افراد بهتر است برای گرما بخشیدن به پوست خود از رنگ های هلویی و مرجانی استفاده کنند.
برای پوست سبزه یا گندمی: بهتر است این افراد سراغ تن بنفش و یا صورتی تیره و رنگ های هلویی بروند . رنگ های تیره تر باعث خستگی در چهره این افراد می شود.
برای پوست های سبزه تیره: این افراد می توانند از رنگ های آجری و پرتغالی و یا حتی قرمز استفاده کنند .

نکاتی برای خرید بهتر رژگونه

هنگام تهیه رژ گونه مایع باید به نکات متعددی توجه کنید تا بتوانید هک بهترین جنس و نمونه و هم بهترین رنگ را انتخاب نمایید، بدانید که این محصول رنگ‌بندی بسیار قوی دارد و شما باید هنگام انتخاب و خرید رنگ به رنگ پوست و بودجه و سبک آرایش های خود توجه نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را تجربه کنید.

باید به بافت رژونه توجه کنید تا سبک باشد زیرا بافت سبک آرایش را طبیعی نشان می دهد. رژ گونه مایع باید خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشد تا پوست را خشک نکنند زیرا رژ گونه خشک سریع تر پاک شده و از بین می رود.

باید به رنگ رژ گونه و رنگ پوست توجه زیادی کنید مسلما اگر پوست شما بی روح و رنگ پریده است رژ گونه تیره تر را انتخاب کنید مانند صورتی یا قرمز تا بافت بهتری به پوست شما بدهد. اگر رژ گونه متناسب با رنگ پوست نباشد آرایشی را غیر طبیعی و پوست را بد نشان می دهد. به بسته بندی و برند محصول هم توجه کنید تا با کیفیت و درجه یک باشد و بتواند به خوبی نیاز شما را پوشش بدهد. در زمان تهیه این محصول به قیمت آن و نحوه استفاده از آن هم توجه کنید تا دچار مشکل نشوید.

پودر فشرده فلورمار سری Baked شماره 027 رنگ Rose Goldرژ گونه مای مدل Natural-07