تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

راهنمای خرید خط چشم

راهنمای خرید خط چشم
شیگلم

اولین عضوی که در چهره جلب توجه می کند چشم است. چشم ها نقطه عطف چهره افراد و مرکز زیبایی صورت هستند. خط چشم یکی از ابزارهایی است که زیبایی چشم ها را برجسته تر کرده و به رخ می کشد. ولی این وسیله قدرمند اگر از مواد خوب ساخته نشده باشد و شما تسلط کافی برای استفاده از آن نداشته باشید، ظاهر شما را غیر زیبا خواهد کرد.

انواع خط چشم

خط چشم می‌تواند شما را زیباتر کند. اگر نکات پیش از خرید خط چشم را بدانید و آن را به‌زیبایی و هنرمندانه بکشید، ظاهرتان از این رو به آن رو خواهد شد. اصلا نگاهی‌ دقیق‌تر به این وسیلهٔ آرایشی نشان می‌دهد که حضورش در شکل‌دهی به شخصیت و تیپ ظاهری خیلی مهم است. بسیاری از شخصیت‌های به‌یادماندنی سینما و تاریخ به واسطه استفاده از این وسیله و خلق مدلی خاص از آن پشت چشم‌های‌شان در یادها ماندگار شده‌اند؛ مثلا کلئوپاترا را در نظر بگیرید و آن خط چشم‌های معروفش را به یاد بیاورید.

  • خط چشم مدادی؛
  • خط چشم مایع؛
  • خط چشم ماژیکی.

خط چشم مدادی

همان‌طور که از نام این مدل خط چشم متوجه می‌شوید، ظاهر و کارکرد آن دقیقا شبیه مداد است. این خط چشم‌ها طرف‌داران زیادی دارند. چون هم استفاده از آنها بسیار راحت است و هم در مدل‌ها و قیمت‌های مختلفی در بازار قابل‌خریداری هستند. خط چشم‌ های مدادی فقط در رنگ مشکی به بازار عرضه نمی‌شوند و رنگ‌های متنوعی از آنها در فروشگاه‌ها وجود دارد.

  • نقاط قوت: استفادهٔ آسان، قیمت‌های متنوع، رنگ‌های مختلف؛
  • نقاط ضعف: هر چند وقت، یک‌بار باید آنها را بتراشید و تیز کنید. همچنین ممکن است بریزند و ماندگاری کمتری داشته باشند.

خط چشم مایع

تسلط‌ پیدا کردن در کشیدن خط چشم مایع به کمی زمان نیاز دارد اما اگر یاد بگیرید که چطور هنرمندانه از این مدل خط چشم استفاده کنید، با شما شرط می‌بندیم که سطح زیبایی چشم‌هایتان را از ۱ به ۱۰ ارتقا خواهید داد. استفاده از این خط چشم‌ها مانند نقاشی‌کردن با قلم‌مویی نازک و آب‌رنگ است. کشیدن خط نازک یا ضخیم با این خط چشم‌ها مقدور است و ماندگاری بالایی هم دارند.

برای کشیدن این مدل از خط چشم‌ها باید تکنیک‌ها را به‌خوبی یاد بگیرید. توصیهٔ ما این است که کشیدن خط را از میانهٔ چشم شروع کنید و به سمت خارج پلک بروید. بعد ترتیب بخش‌های داخلی‌تر پشت چشم را بدهید.

پیشنهاد خرید : خط چشم مشکی مایع و ماژیکی شیگلم ضد آب مدل PRO PRECISION

  • نقاط قوت: قدرت حالت‌دهی این نوع خط چشم به چشم‌ها بسیار زیاد است و از ماندگاری بالایی برخوردارند.
  • نقاط ضعف: کشیدن درست و تمیز آنها به کمی زمان برای یافتن مهارت نیاز دارد.

خط چشم ماژیکی

یکی از نکات خرید خط چشم که باید حتما با آن آشنا شوید، شناخت انواع خط چشم است. مثلا اگر ندانید که خط چشم‌های ماژیکی چیزی بین خط چشم‌های مدادی و مایع هستند، در هنگام خرید و انتخاب نمی‌توانید به‌درستی تصمیم‌گیری کنید. خط چشم‌های ماژیکی مانند مداد یا خودکار هستند ولی ماده‌ای شبیه خط چشم‌های مایع در آنها وجود دارد و به چشم‌ها حالت می‌دهد.

  • نقاط قوت: استفاده از آنها بسیار راحت است.
  • نقاط ضعف: به اندازهٔ خط چشم مایع ماندگاری ندارند و پررنگ نیستند.

چطور خط چشم مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک محصول نیاز به بررسی یکسری نکات در مورد آن هست و در واقع باید با ویژگی های آن آشنا شویم جدا از اینکه خرید باد به صرفه باشید.

ضد آب‌ بودن خط چشم

اگر به دنبال این هستید که خط چشمتان از ماندگاری بالایی برخوردار باشد باید به سراغ خرید خط چشم‌های ضدآب یا واتِرپروف (waterproof) بروید. این نوع از خط چشم‌ها نسبت به رطوبت و آب مقاومند. پس اگر از آنها استفاده کنید، نیاز نیست که نگران ریختن خط چشم زیر چشم‌ها و اطراف آن باشید و دور و بر چشم‌هایتان را دوده و سیاهی نخواهد گرفت.

البته اگر به حمام بروید یا چشم‌هایتان را بشویید، دیگر خبری از مقاومت این خط چشم‌ها در مقابل آب و رطوبت نیست اما در طول روز، عرق‌کردن یا ریختن چند قطره اشک (امیدواریم تمام اشک‌هایتان، اشک شادی باشند) باعث خراب‌شدن خط چشمتان نخواهد شد.

ضخامت نوک خط چشم

همیشه به ضخامت نوک خط چشم هم دقت کنید. فرقی ندارد که چه نوع خط چشمی می‌خرید، اما توجه به شکل و حالت نوک آن بسیار مهم است. یادتان باشد که اگر بناست، خط‌ چشم‌های پهن و کلئوپاترایی بکشید، خط چشمی با نوک نازک برایتان مناسب نخواهد بود. ضمن اینکه کنترل خط چشم‌های نازک برای کشیدن خط پشت چشم‌ها هم کار ساده‌ای نیست.

از سوی دیگر، خط چشم‌هایی که نوک ضخیم دارند هم کشیدن خط در قسمت‌های درونی‌تر پشت پلک (بخش‌های نزدیک به بینی) را دشوار می‌کنند. پس به ضخامت خط چشم دقت داشته باشید و بنا به نوع خطی که می‌خواهید بکشید و شکل و حالت چشمتان دست به انتخاب بزنید.

ماندگار بودن خط چشم

ماندگاری خط چشم هم بسیار مهم است. اما یادتان باشد که محتویات و فرمول ساخت آن نباید طوری باشد که برای پاک‌کردنش نیاز به تلاشی بسیار زیاد داشته باشید. اگر بنا باشد که زیاد از خط چشم استفاده کنید، باید به سراغ برندها و گزینه‌هایی بروید که به‌سادگی قابل پاک‌کردن از پشت چشم هستند. از سوی دیگر، نباید خط چشمی هم خریداری کنید که خیلی سریع پاک می‌شود و هیچ ماندگاری ندارد.

زودخشک‌شدن خطی که می‌کشید هم مهم است. اگر قرار باشد که چندین و چند دقیقه بعد از کشیدن خط، چشم‌ها را برای خشک‌شدن کامل خط ببندید و خط به‌زودی خشک نشود به دردسر خواهید افتاد و پلک‌زدن هم می‌تواند به قیمت کثیف‌کاری عجیبی تمام شود که طی آن، خط خشک‌نشدهٔ پشت چشم به پلک‌ها می‌مالد.

نوع پوست

توجه به نوع پوست هم یکی از نکات خرید خط چشم است که نباید از چشمتان دور بماند. اگر پوستی حساس دارید باید خط چشمی بخرید که در آن مواد شیمیایی کمتری وجود دارد و ضدحساسیت است. اگر هم پوستی خشک دارید که خط کشیدن پشت پلکتان را سخت می‌کند، بهتر است به دنبال خرید خط چشمی باشید که حاوی مواد مرطوب‌کننده است.

همچنین بخوانید : راهنمای خرید رژگونه

بترین برند های خط چشم

بهترین مارک خط چشم کدام است؟ خط چشم ایرانی بهتر است یا خارجی؟ خط چشم خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ این ها سوالاتی هستند که هنگام خرید خط چشم برای شما ممکن است پیش بیاید. از آن جا که داشتن چشم‌های زیبا و مشکی از قدیم مورد استقبال بانوان  بوده، می‌بینیم که همچنان محصولات آرایش چشم طرفداران بسیاری دارند.

خط چشم فلورمار

خط چشم فلورمار ، چشمان زیبای شما را جلوه‌ای دیگر می‌بخشید و جذابیت آن‌ها را چندین برابر می‌کند. این محصول، ساخت کشور ترکیه بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. خط چشم‌های مرغوب فلورمار ماندگاری فوق العاده بالایی دارند و در مراسمات طولانی مدت، زیبایی و گیرا بودن چشم شما را حفظ می کند.

خط چشم مای

برند مای از برندهای معروف ایرانی است که محصولات آن از قیمت بسیار مناسبی نسبت به برندهای خارجی برخوردار بوده و به همین خاطر طرفداران زیادی دارد. خط چشم مای علاوه بر قیمت مناسب از کیفیت بسیار خوبی هم برخوردار هستند.

پیشنهاد خرید : خط چشم ماژیکی مای مدل Dip Liner

خط چشم شون

همانطور که پیش از این هم گفتیم، خط چشم یکی از لوازم آرایش هایی است که تاثیر زیادی در زیبایی چشمان شما دارد. خط چشم گلدن رز یکی از محصولاتی است که علاوه بر زیبا کردن چشم‌ها به سلامت آن‌ها هم توجه می‌کند. خط چشم‌های گلدن رز برای چشمان حساس مناسب بوده و هیچ گونه حساسیتی روی چشمان شما ایجاد نمی‌کند.

خط چشم گلدن رز محصول کشور ترکیه است و دارای بافتی بسیار سبک می‌باشد که برای استفاده روزانه بسیار ایده آل خواهد بود.

بیشتر بخواید : راهنمای خرید کرم پودر

خط چشم شون

اگر قصد خرید یک محصول آرایشی را دارید باید در زمان خرید محصول به برند و کیفیت و همچنین به قیمت آن توجه داشته باشید. محصولات برند ایرانی شون دارای دوام و ماندگاری بالایی می‌باشند. با استفاده از خط چشم شون می‌توانید خطی دقیق و بسیار نازک بر روی چشمان خود ایجاد کنید. این برند خط چشم بر روی پلک پخش نمی‌‌شود. این خط چشم ظاهری طبیعی به چشمان شما داده و آرایشتان را بسیار ملیح و زیبا می‌کند.

خرید خط چشم شون

بهترین انتخاب خط چشم

شما می‌توانید براساس مهارت خود در کشیدن خط چشم، یکی از مدل‌های پایین را انتخاب کنید. اگر فرد مبتدی هستید که به تازگی شروع به کشیدن خط چشم کرده‌اید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خط چشم‌های ماژیکی است چون کار با آن‌ها ساده تر بوده و تسلط زیادی روی آن دارید.

  • خط چشم مایع
  • خط چشم مدادی
  • خط چشم مویی
  • خط چشم ماژیکی
  • خط چشم ژله‌ای

بهترین مارک خط چشم

امروزه کمپانی‌های بسیاری در سراسر دنیا اقدام به تولید خط چشم کرده‌اند و در بازار به رقابت با یکدیگر پرداخته اند. از این رو، تنوع زیاد محصولات آرایشی باعث شده که انتخاب برای خریداران سخت شود.

  1. فلورمار
  2. بیو
  3. لانکوم
  4. مک
  5. دوسه
  6. لورآل
  7. اسنس
  8. میبلین
  9. یورن
  10. مک
  11. پاریس
  12. بل

آرایش در زیبایی چهره تاثیر بسزایی دارد. یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین اجزای صورت که در آرایش اهمیت بسیاری دارد و در زیباتر به نظر رسیدن چهره نقش موثری دارد، چشم‌ها هستند.
با کشیدن خط چشم زیبا و هنرمندانه می‌توانیم جذابیت چشمان را بالا ببریم و آن‌ها را گیراتر جلوه دهیم. همچنین به کمک خط چشم می‌توان به چشم‌ها فرم داد و حالت آن‌ها را تغییر داد.