تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

راهنمای خرید سایه چشم

راهنمای خرید سایه چشم
شیگلم

زیبایی چشم‌ها نقش بسیار زیادی در جذابیت کلی چهره افراد دارد. بنابراین حتی اگر اهل آرایش کردن نباشید، آرایش ساده و زیبای چشم‌ها می‌تواند جذابیت شما را دوچندان کند. از بین بهترین انواع لوازم آرایشی برای چشم‌ها، سایه چشم قسمت جدایی ناپذیر آرایش آن است و درخشش خاصی به آن‌ها می‌بخشد. اما با وجود رنگ‌های متنوع محصولات سایه چشم از برندهای بسیار، اکثر خانم‌ها در خرید بهترین سایه چشم دچار مشکل و سردرگمی می‌شوند و چه بسا محصولاتی را انتخاب و خریداری می‌کنند که هرگز به کار آن‌ها نمی‌آید. از این رو در این مقاله به مهم‌ترین نکات، هنگام خرید سایه می‌پردازیم.

انتخاب بهترین سایه چشم

سایه‌ی چشم می‌تواند خلاقیت شما را در آرایش نشان دهد و برای انتخاب آن گزینه‌های زیادی پیش روی شما است. اگرچه این تنوع یک مزیت محسوب می‌شود اما می‌تواند شما را در تصمیم‌گیری با مشکل مواجه کند. برای انتخاب سایه چشم باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که رنگ پوست و رنگ چشم دو نمونه از آن‌ها است.

هارمونی رنگ‌ها سایه چشم

هنگامی که قصد تهیه پالت سایه را دارید، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه نمایید، هارمونی میان رنگ‌های موجود در پالت است؛ به ویژه اگر هدف‌ شما از خرید، داشتن یک سایه اسموکی زیباست. بنابراین در هنگام خرید، رنگ‌ها را به خوبی بررسی کرده و از هماهنگی آن‌ها با یکدیگر اطمینان حاصل نمایید.

جهت آرایش اسموکی وجود رنگ‌های هم خانواده و خنثی در کنار یکدیگر نشانه خوبی برای کاربردی بودن سایه شما خواهد بود و این امکان را به شما می‌دهد که تیره‌ترین رنگ را به منظور رنگ پایانی و روشن‌ترین رنگ را به منظور رنگ پایه آرایش چشم‌ها انتخاب نمایید و نتیجه بی‌نظیری بگیرید.

شاید برای شما جالب باشد : راهنمای خرید کرم پودر

غلظت رنگدانه‌ها سایه چشم

هیچ فردی دلش نمی‌خواهد پس از اینکه برای تهیه پلت سایه هزینه کرد، متوجه شود جهت رنگ گرفتن از سایه‌ها باید ۱۰ مرتبه براش را روی رنگ‌ها حرکت بدهد تا رنگ مقداری خودش را نشان دهد. این مشکل که در رابطه با سایه‌های تقلبی و سایه‌های کم‌کیفیت شایع است، به علت عدم به کارگیری از مواد اولیه مرغوب رخ می‌دهد و موجب می‌شود رنگدانه‌ها یا پیگمنت سایه بسیار ضعیف عمل نمایند.

در نتیجه آرایش شما فاقد ملاک‌های زیبایی و جذابیت خواهد بود. جهت جلوگیری از این مشکل در وهله اول حتما از فروشگاه لوازم آرایشی و برندهای معتبر خرید نمایید و در وهله دوم درصورتی که به این فروشگاه‌ها دسترسی ندارید، کمی از سایه را روی پوست دست خود تست کنید تا از اینکه سایه پیگمنت بالا دارد یا خیر، مطمئن شوید.

دقت به بوی پالت سایه چشم

اگر توجه کرده باشید محصولات آرایشی با کیفیت به طور معمول یا کاملا فاقد بو هستند یا بویی بسیار مطبوع و ملایم دارند. علت ملایمت بو یا نبود آن این است که در ترکیبات این محصولات مواد باکیفیت مورد استفاده قرار گرفته که مرغوب هستند و احتیاجی به این ندارند که بوی‌ آن‌ها را با استفاده از عطرهای تند پنهان نمایند.

درست برعکس این قضیه نیز صادق است؛ به این معنا که استفاده از عطرهای تند و تیز به این علت است که بوی نامطبوع محصول آرایشی پنهان گردد و کیفیت پایین آن باعث جلب توجه نشود.

بنابراین زمانی که می‌خواهید پلت سایه خود را انتخاب نمایید، بهتر است به بوی آن دقت لازم را داشته باشید؛ مگر آنکه در حال خرید اینترنتی از فروشگاهی باشید که کیفیت محصولات خود را تضمین می‌نماید. درصورتی که متوجه شدید بوی محصول بسیار تند است، بهتر است از خرید آن صرف‌نظر کنید و کیفیت محصول را زیر سوال ببرید.

همچنین بخوانید : راهنمای خرید خط چشم

وجود سایه‌های مات و گلیتری سایه چشم

سایه‌های مات به طور معمول جهت داشتن یک آرایش شیک روزانه مناسب هستند و استفاده از سایه‌های براق و گلیتری برای آرایش شب بسیار مناسب‌تر است. برهمین اساس درصورتی که می‌خواهید پلت سایه شما هم برای روز مناسب باشد و هم در مهمانی‌های شب سبب درخشش شما گردد، بهتر است به وجود هر دو مدل سایه در یک پالت توجه داشته باشید تا بتوانید با استفاده از همین یک محصول نیازهای متنوع آرایشی خود را برطرف نمایید.

یکدستی ظاهر سایه چشم

ویژگی سایه چشم خوب داشتن رنگ‌هایی است که بافت یکنواختی داشته و دارای پستی و بلندی نباشند. اگر هنگام خرید متوجه شدید که برخی از قسمت‌های سایه‌ها به طور نقطه‌ای متراکم شده‌اند و برخی از قسمت‌ها پودری هستند.

با یک محصول بی‌کیفیت مواجه شده‌اید که شاید قیمت آن کم باشد؛ اما زیبایی و سلامت شما را تهدید کرده و برای شما خطرناک خواهد بود. بنابراین مقداری هزینه بیشتر و خرید پالت سایه برند را همیشه ترجیح بدهید.

نحوه تشخیص اصل بودن سایه چشم

امروزه تا دلتان بخواهد سایه‌های تقلبی به اسم برندهای معتبر جهانی وارد بازار شده‌اند و بسیاری از مردم هم بی‌خبر از خطرات استفاده از سایه تقلبی به دنبال این موارد می‌روند. جهت آنکه ریسک انتخاب سایه تقلبی را کاهش بدهید، حتما باید از فروشگاه‌های مطمئن خرید نموده تا از اصل بودن محصول آرایشی‌ خود حاصل نمایید.

  • عکس محصول مدنظر خود را با عکس محصول روی سایت اصلی مقایسه نمایید. به نوع قرار گرفتن رنگ‌ها کنار یکدیگر توجه داشته باشید.
  • در سایه‌های تقلبی رنگ‌ها متنوع هستند و نوع چیدمان‌ آن‌ها نیز با محصول اصلی متفاوت است.
  • اگر متوجه شدید وزن پالت بیش از اندازه سبک است، باید به اصل بودن آن شک کنید.
  • مدل براش و رنگ دسته آن را با عکس همان محصول روی سایت اصلی مطابقت دهید. در سایه‌های تقلبی به طور معمول تفاوت‌های مشهودی دیده می‌شود.
  • کد درج شده روی جعبه سایه و بدنه اصلی محصول را با یکدیگر تطبیق دهید. درصورتی که اعداد با یکدیگر مطابقت نداشتند، آن سایه تقلبی است.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید رژگونه

ترکیب رنگ ها در سایه چشم

برای اینکه رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید باید به تناسب آن‌ها دقت کنید. نمی‌توانید هر رنگی را کنار هم استفاده کنید و انتظار داشته باشید که در نهایت ظاهر جذابی داشته باشد.

برای انتخاب رنگ‌هایی که می‌توانید کنار هم استفاده کنید، این نکات را در نظر بگیرید:

  • رنگ‌هایی که از یک رنگ و یک خانواده هستند (سایه‌ی مونوکروم)
  • رنگ‌های طلایی و نود
  • رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای و کرم
  • بژ و طوسی و رنگ‌های مکمل

برای اینکه رنگ‌های خاص‌تر و متمایزتری استفاده کنید، از این ترکیب‌ها غافل نشوید:

  • خانواده‌ی سبز و قرمز (مثلا زیتونی و عنابی)
  • خانواده‌ی آبی و نارنجی (مثلا رنگ سفالی و سرمه‌ای)
  • خانواده‌ی زرد و بنفش (مثلا بنفش و طلایی)

کدام سایه را کجا بزنیم؟

احتمالا برای شما سوال شده که از رنگ‌های تیره، روشن و متوسط باید کجا استفاده کنیم؟ طبق این راهنما به پشت پلک‌های خود سایه بزنید.

  • رنگ روشن: این رنگ باعث می‌شود که چشم‌های شما جذاب‌تر دیده شود و بیشتر به چشم بیاید. رنگ روشن را روی پلک، روی استخوان زیر ابرو و در قسمت‌های داخلی چشم استفاده می‌کنند.
  • رنگ متوسط: رنگ متوسط یعنی رنگی که نه روشن باشد نه تیره، درست در وسط این طیف قرار می‌گیرد و یک واسطه بین رنگ روشن و رنگ تیره است. این رنگ را در قسمت‌های فرورفته‌ی پلک بزنید و اگر پلک‌های پف‌کرده دارید آن را تا جایی ادامه دهید که وقتی از رو به رو در آینه نگاه می‌کنید، این رنگ را روی پلک خود ببینید و زیر پلک شما پنهان نشود.
  • رنگ تیره: این رنگ به چشم‌های شما شکل می‌دهد. آن را روی یک‌سوم بیرونی پلک و به سمت بالا بزنید. حتی می‌توانید آن را دور چشم و با استفاده از براش مخصوص خط چشم استفاده کنید.

تمام رنگ‌ها را با حرکات ریز دورانی با براش مخصوص سایه طوری ترکیب کنید که فاصله‌ی بین رنگ‌ها مشخص نباشد، رنگ‌ها داخل هم ترکیب شده باشند و ظاهری یکدست داشته باشند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم که بتوانید متناسب با رنگ پوست و سایر مشخصات بهترین انتخاب سایه چشم را انجام دهید در جدول زیر تعدادی از محصولات ما ذکر شده که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید همچنین از بخش دسته بندی سایه چشم به کلیه محصولات در این دسته دسترسی پیدا کنید.

پالت سایه چشم رولوشن مدل velvet roseپالت سایه چشم شیگلم مدل BERRYپالت سایه چشم 12 رنگ میبلین مدل Soda Pop