تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

راهنمای خرید خمیر دندان مناسب

راهنمای خرید خمیر دندان مناسب

خمیر دندان یکی از مهمترین محصولاتی است هر فرد در طول زندگی خود به آن نیاز دارد. طبیعتا هر فرد می داند که استفاده مرتب از خمیر دندان تا چه اندازه در جلوگیری از مشکلات و حفظ سلامت دندان و دهان مفید است. رعایت اصول بهداشتی دهان و دندان برای سلامت عمومی بدن ضروری است. همه ما از داشتن دندان های سفید و دهان معطر و خوش بو لذت میبریم و اغلب به دنبال استفاده از محصولاتی هستیم که این خصوصیات را داشته باشد.

دندان سالم و خمیر دندان استاندارد

اگر دندان‌های سالم و بدون مشکلی دارید، تفاوتی ندارد که از داروخانه یا سوپرمارکت ‌‌‌‌‌‌خمیر‌دندان بخرید‌‌، مهم این است که خمیردندانی که تهیه‌ می‌کنید علامت استاندارد داشته باشد. اما اگر‌‌ دندان‌های آسیب‌دیده‌‌‌‌‌ای دارید مثلا دندان‌هایتان پوسیده شده یا زرد است و دنبال خمیردندان‌های خاص‌ می‌گردید، بهتر است ابتدا با دندان‌پزشک مشورت کنید. اگر این ایراد از نوع تغذیه یا شیوه زندگی و شیوه رعایت بهداشت است،‌‌ ابتدا باید آن را اصلاح کنید‌‌.‌‌ در صورت لزوم دندان‌پزشک محصولی مناسب به شما معرفی‌ می‌کند که در این شرایط بهترین خمیردندان برای شماست.

خمیر دندان استاندارد

دندان زرد و خمیر دندان سفید کننده

زردی دندان‌ها 2 دلیل عمده دارد؛ ممکن است دندان شما با مصرف چای و قهوه یا کشیدن سیگار رنگ گرفته باشد یا اینکه تنها ‌‌مینای دندان شما در مقایسه با حد معمول آن به طور طبیعی کمی زرد‌‌‌تر باشد‌‌.‌‌ اگر دندان‌هایتان رنگ گرفته، ‌ می‌توانید از خمیردندان‌های سفید‌کننده استفاده کنید تا به کمک ترکیب‌های ساینده‌ای که دارد بخشی از لک‌‌‌‌ها را از بین ببرد و دندان‌ها را سفید‌‌‌تر جلوه دهد‌،‌‌ اما در استفاده از این خمیردندان‌ها باید بسیار محتاط بود زیرا استفاده نادرست‌ می‌تواند خطرناک باشد‌‌.‌‌

باید به دستورالعمل و‌ ‌‌‌‌میزان استفاده‌ای که روی تیوپ ‌‌‌‌‌‌خمیر‌دندان قید شده دقت کنید‌‌.‌‌ برخی افراد برای اینکه نتیجه بهتر و سریع‌تری بگیرند در استفاده از این نوع خمیردندان‌ها افراط‌ می‌کنند و این موضوع باعث سایش‌ ‌‌مینای دندان آنها می‌شود‌‌.‌‌ برای جبران چاره‌‌‌‌‌ای نیست جز اینکه ‌‌‌‌‌‌خمیر‌دندان عادی و مسواک نرمی انتخاب کنید‌‌.‌‌ نکته دیگر اینکه این نوع خمیردندان‌های حاوی سفیدکننده مناسب کودکان نیستند‌.‌‌

اگر زردی دندان شما طبیعی‌‌ باشد -و نه وابسته به مصرف مفرط چای و قهوه یا سیگار- هم استفاده از ‌‌‌‌‌‌خمیر‌دندان حاوی سفید‌کننده هیچ فایده‌‌‌‌‌ای نخواهد داشت‌‌.‌‌ در هر صورت، رعایت احتیاط در هنگام استفاده از این نوع خمیردندان، با توجه به محتویاتش، ضرورت دارد. در صورت نتیجه نگرفتن هم بهتر است برای درمان مشکلتان به دندان‌پزشک مراجعه کنید‌‌.‌‌ روش‌هایی مانند درمان بر پایه پروکسیدکاربامید‌ هم می‌تواند کمک‌کننده باشد‌‌.استفاده از خمیر دندان های سفید کننده این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است، و این موضوع باعث شده برندهای زیادی در بازار به تولید این نوع خمیر دندان ها روی بیاورند. اما باید توجه داشته باشید که همه این خمیردندان ها برای دندان های شما مفید نیستند.

از آنجا که خمیردندان های سفید کننده به طور کلی حاوی ترکیبات پاک کننده های بسیار قوی هستند و باعث سایش دندان های شما می شوند، باید مراقب باشید که از مارک های معتبر استفاده کنید تا دندان های شما در گذر زمان خراب نشوند. همچنین افرادی که دندان خراب و پوسیده دارند باید دور این نوع خمیر دندان ها خط بکشند زیرا این مواد شیمیایی باعث آلرژی و ایجاد حساسیت در دندان می شوند.

خمیر دندان سفید کننده

دندان حساس و خمیر دندان ضد حساسیت

با هر بار نوشیدن مایعات گرم و سرد احساس درد در دندان‌هایتان‌ می‌کنید؟ دندان‌های شما مسلما حساس است و برای درمان این مساله خمیردندان‌های مخصوص وجود دارد‌‌، اما هنگام خرید این نوع خمیردندان‌ها بهتر است به شاخص فرسایش عاج یا RDA توجه داشته باشید‌‌.‌‌ بهتر است انواعی که شاخص بین 40 تا 60 دارند را انتخاب کنید و برای اینکه این نوع خمیردندان‌ها در نهایت موثر باشند برای حداقل یک ماه استفاده از آنها را ادامه دهید‌‌. برس مسواک شما هم باید نرم باشد تا با ملایمت دندان‌ها را پاک کند و حساس‌ترشان نکند.

همچنین بخوانید: بهترین نخ دندان بازار ایران

خمیر دندان های ضد حساسیت نیز از انواع جدیدی از خمیردندان های موجود در بازار هستند. این نوع خمیر دندان برای افرادی که هنگام خوردن غذای گرم یا سرد از درد دندان رنج می برند بسیار موثر است و این درد را کاهش می دهد. مواد فعال موجود در این نوع خمیردندان از دو طریق علائم آلرژی عاج دندان ها را کاهش می دهد. اول این که از پاسخ سلول های عصبی به محرک های درد جلوگیری می کند و دوم این که لوله های (توبول های) عاج دندان را مسدود می کند. این نوع خمیر دندان در انواع متنوع با مارک های مختلف موجود است که بسته به ترکیبات موثره ساخته شده آنها، عملکردهای مختلفی دارند. لذا توصیه می کنیم قبل از خرید خمیر دندان ضد آلرژی و حساسیت ابتدا با دندانپزشک خود مشورت کنید تا دندانپزشک پس از معاینه دقیق علت حساسیت دندان را تشخیص دهد.

دندان پوسیده و خمیر دندان فلوراید

پوسیدگی دندان نوعی عفونت است که باعث تخریب تدریجی‌ ‌‌مینای دندان‌ می‌شود‌‌.‌‌ برای دندان افرادی که در معرض پوسیدگی قرار دارد تنها مسواک زدن کافی نیست بلکه باید از محصولاتی استفاده کنند که حاوی فلوراید است‌‌.‌‌ فلوراید با تاثیر گذاشتن بر‌ ‌‌مینای دندان‌ می‌تواند مستقیما از پوسیدگی پیشگیری کند‌‌.‌‌ ‌‌‌‌میزان فلوراید موجود در ‌‌‌‌‌‌خمیر‌دندان باید بین هزار تا 1500 PPM برای افراد بالغ باشد‌‌.‌‌ به اندازه یک دانه ذرت از این ‌‌‌‌‌‌خمیر‌دندان باید روی مسواک زد و روزی 3 بار هر بار به مدت 3 دقیقه دندان‌ها را با آن شستشو داد‌‌. استفاده بی‌رویه از فلوراید به‌ ‌‌مینای دندان آسیب می‌رساند.

خمیر دندان های ضد پوسیدگی، نیازی به مراجعه منظم به دندانپزشک را برطرف نمی کند. این نوع خمیردندان ها به طور کلی حاوی ترکیبات فلوراید مانند سدیم فلوراید، مونوفلوئورو فسفات هستند. اگر غلظت فلوراید ۱۰۰۰ ppm یا بیشتر باشد، خمیردندان به جلوگیری از به وجود آمده پوسیدگی در دندان ها کمک می کند. برای استفاده از این نوع خمیر دندان محدودیت سنی وجود ندارد و هم کودکان و هم بزرگسالان می توانند از این نوع خمیردندان ها استفاده کنند. اگر قصد دارید بهترین خمیر دندان ضد پوسیدگی را خریداری کنید، مطمئن شوید که برچسب فرمول فلوراید روی جعبه یا تیوپ خمیر دندان نوشته شده باشد.

خمیر دندان سیگنال سری Cavity Fighter مدل Active Micro-Calcium حجم 100 میل

  • کمک به ترمیم اولین نشانه های پوسیدگی دندان
  • مبارزه با التهاب لثه
  • مبارزه با پوسیدگی دندان
  • بهره بردن از فناوری های پیشرفته
  • ایجاد طراوت و تازگی نفس
  • جلوگیری از ایجاد جرم و پلاک بر روی دندان‌ها

دندان جرم دار و خمیر دندان ضد جرم ( جرم گیر )

خمیر دندان های جرم گیر زیر مجموعه خمیر دندان های سفید کننده است. این نوع خمیر دندان ها از تجمع جرم روی دندان ها جلوگیری کرده و با کاهش اثرات سموم باکتریایی بر روی بافتهای اطراف دندان های می شوند و خطرات بیماری های لثه را کاهش می دهد. البته چون این خمیردندان حاوی موادی برای سایش دندان ها هستند، توصیه می شود از آنها استفاده نکنید زیرا مینای دندان شما را از بین می برد و باعث حساسیت دندان می شود. علاوه بر این، ذرات این خمیردندان نیز لثه ها را خرد کرده و باعث تجزیه آنها می شود.

خمیر دندان جرم دار

نتیجه گیری

برخی از مواد نگهدارنده، رنگ‌‌‌‌ها و اسانس‌‌هایی که در خمیردندان‌ها به کار‌ می‌روند‌ می‌توانند حساسیت‌زا باشند‌‌.‌‌ گاهی رعایت‌ نکردن ‌‌‌‌میزان دوز استاندارد مواد و ترکیب‌های به کار رفته در تهیه ‌‌‌‌‌‌خمیر‌دندان توسط شرکت تولید‌کننده‌‌ یا ترکیب این مواد با هم یا حتی با بزاق‌ می‌تواند مشکل‌ساز شود‌‌.‌‌ از جمله ترکیب‌های حساسیت‌زا‌ می‌توان به لورل‌سولفات‌دی‌سدیم اشاره کرد که محرک بافت‌هاست یا‌‌ تریکلوزان که‌ می‌تواند باعث حس سوزش در دهان شود‌‌.‌‌ نکته بسیار مهم دیگر در مورد ترکیب دی‌اتیلن‌گلیکول است‌‌. استفاده از این ترکیب سمی از سال 2007 در خمیردندان‌ها ممنوع اعلام شد اما تحقیقی در سال 2008 نشان داد هنوز هم از این ترکیب در ساخت خمیردندان‌ها استفاده‌ می‌شود‌‌.‌‌ متاسفانه امکان اینکه مصرف‌کننده متوجه این مساله شود وجود ندارد زیرا این ترکیب در فهرست مواد تشکیل‌دهنده قید‌ نمی‌شود‌‌.