تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

راهنمای خرید کفش مخصوص پیاده روی

راهنمای کفش مخصوص پیاده روی

آیا می دانید پیاده روی برای تقویت حافظه و جلوگیری از بسیاری از بیماری ها مفید است؟ پیاده روی یکی از ورزش های ساده و بدون نیاز به تجهیزات است. به علاوه دارای فواید بسیار برای جسم و روحیه است. تنها وسیله ای که برای پیاده روی به آن نیاز دارید، یک کفش مناسب و یک بطری آب است. کفش مناسب تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسم، به خصوص در هنگام پیاده روی دارد. در این ورزش، چون عضو کلیدی و درگیر پاها هستند، پس باید کفشی انتخاب کنیم که در طول پیاده روی به پاهای ما آسیب نزنند. اما چه کفشی باید انتخاب کنیم؟ معیار های یک کفش پیاده روی مناسب چیست؟ ما به سوالات شما در مورد بهترین کفش پیاده روی مردانه و زنانه توضیح خواهیم داد.

راهنمای خرید کفش پیاده روی

کفش پیاده روی مردانه

  • کفش را در انتهای روز و اول شب انتخاب و خریداری کنید، چرا که بر اثر فعالیت و راه رفتن پا متورم و بزرگ‌تر می‌شود و شما بعداً مشکل تنگی و کوچکی کفش آ نخواهید داشت.
  • هنگام ورزش و فعالیت تعریق بدن و پاها افزایش می‌یابد، کفش باید قابلیت تنفس داشته و هوا در آن گردش نماید، گردش هوا در کفش‌های با رویه پارچه‌ای بهتر انجام می‌شود.
  • انعطاف‌پذیری از دیگر خصوصیات کفش پیاده روی مردانه مناسب است، کف کفش باید مناسب با قوس پاها باشد، اگر کفش خاصیت منعطف بودن نداشته باشد، دردهایی در ناحیه تاندون آشیل یا عضلات پشت ساق ایجاد می‌شود.
  • زیره کفش پیاده روی باید دارای قوس‌هایی در ناحیه میانی کفش باشد تا فشار حاصل از ضربات وارد شده را بهتر به پا منتقل کند.
  • اگر وزنتان زیاد است، کفی کفشتان باید بالشتک‌های بیشتری داشته باشد تا وزن شما را به‌صورت مساوی روی زمین پخش کند، برای وزن زیاد پاشنه کفش پهن‌تر است، این خاصیت شما را کمتر خسته می‌کند
  • هنگام دویدن وراه رفتن حتماً از جوراب استفاده کنید تا ضمن جلوگیری از عرق کردن و سر خوردن پا در داخل کفش، کفش با پا کاملاً جفت‌وجور شود.
  • قبل از خرید، هر دو لنگه کفش را بپوشید و مقداری با آن راه بروید تا از راحتی و سبکی آن اطمینان حاصل نمایید.
  • همیشه ۲ سانتی‌متر بین انگشتان پا تا نوک کفش فاصله باشد، به طول، عرض و قوس کف کفش دقت نمایید.
  • پاشنه کفش پیاده روی مردانه نباید خیلی ضخیم یا خیلی نرم باشد، هر کدام ممکن است هنگام راه رفتن مشکلاتی را برای شما به وجود آورند.
  • هنگام خرید کفش پیاده‌روی، انحنا و فرم پاهایتان را در نظر بگیرید.
  • سایز پاها در بزرگ‌سالی هم تغییر می‌کند، لذا هر سال چند بار این تغییرات را اندازه‌گیری کنید.
  • کفش پیاده روی مردانه عموماً رویه‌ای کوتاه دارد تا پاشنه پا قابلیت حرکت بیشتری در آن داشته باشد، هم‌چنین پنجه این کفش‌ها باید قدری پهن‌تر از کفش معمولی باشد تا فشار به انگشتان وارد نشود.
راهنمای خرید کفش پیاده روی

کفش پیاده روی زنانه

  • کفشی شما خرید می کنید، نباید به پای شما بچسبد. توجه کنید که نوک کفش، پای شما را اذیت نکند و انگشت پا به راحتی در حرکت باشند. این مورد را برای پشت کفش هم رعایت کنید. ما همیشه شنیده ایم که کفش بعد از چند بار پوشیدن خودش جا باز میکند، اما این مثال اصلاً برای کفش های پیاده روی صدق نمی کند. زیرا سایز آنها قابل تغییر نیست. پس اگر اندازه تان نبود عوضش کنید. توجه کنید که پای شما در هنگام پیاده ‌روی حدود یک سانتی متر بزرگتر خواهد شد. پس باید کفشی انتخاب کنید که انگشتان پا و قوس پا امکان حرکت آزادانه در کفش را داشته باشند.
  • در انتخاب کفش پیاده روی زنانه از کفش های با رویه کتان استفاده کنید تا از بروز حساسیت ها جلوگیری شود. رویه کفش باید منافذی برای عبور هوا داشته باشد تا از بروز بیماری های قارچی در قسمت پا جلوگیری شود. استحکام رویه کفش را طوری بسنجید و انتخاب کنید که در طی مدت استفاده با توجه به فشارهای وارده حالت اولیه خود را از دست ندهد باعث پیچ خوردگی پا نشود.
  • کفشی را انتخاب کنید که پاشنه خیلی ضخیم نداشته باشد، چون بعد از مدتی استفاده احساس ساق درد خواهد کرد. سعی کنید در خرید کفش پیاده روی زنانه از کاسه پاشنه نسبتا نرم و با ثبات انتخاب کنید. اما اگر خیلی نرم باشد باعث درد عضلانی و ساق درد خواهد شد. در مورد آج کفش نیز دقت کنید مهمترین قسمت جهت جلوگیری از خوردن شما آج قسمت پاشنه است.

همچنین بخوانید: اشتباهت رایج و باور های غلط برای لاغری

در آخر

کفشی که شما انتخاب می کنید، سلامت شما و پاهای شما را تضمین می کند. رعایت نکردن نکات بالا اگرچه نتیجه فوری ندارد و در لحظه آسیب جدی به شما نمی زند، اما در گذشت زمان این اتفاق رخ می دهد وبه مرور شما متوجه آسیب های آن خواهید شد. پس به شما پیشنهاد می کنیم نکات بالا را جدی بگیرید و آنها را رعایت کنید. با این کار هم سلامت خواهید بود و هم پیاده روی لذت بخشی را تجربه خواهید کرد.