تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

طرز تهیه فینگر فود سریع و آسان

طرز تهیه فینگر فود آسان و سریع

فینگر فود از آن دست غذا های خوشمزه ای است که می توان به عنوان غذای اصلی در مهمانی ها سرو کرد. هر چند که بهتر است برای غذای اصلی از فینگر فود گرم و برای دسر از فینگر فود سرد استفاده کنید. فینگر فود امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و از آنجایی که سرو کردن آن نیز بسیار راحت است، افراد زیادی به دنبال آموزش طرز تهیه فینگر فود سریع و آسان هستند.

طرز تهیه فینگر فود سریع و آسان و کم هزینه

طرز تهیه فینگر فود آسان و سریع

فینگر فودها می توانند یک گزینه بسیار خوب و ایده آل برای مهمانی ها و دورهمی ها باشند. علاوه بر خوشمزگی و چشم نواز بودن فینگر فود ها سروشان هم بسیار راحت و سریع انجام می شود و می توان از قبل آن ها را آماده کرد و نیازی نیست که در روز مهمانی زمان زیادی برای تهیه آن صرف کرد. برای تهیه فینگر فود مجلسی با تهیه و ترکیب موادی ساده فینگر فودهای خوشمزه ای آماده کنید .

از دو طریق می توانید این فینگر فودها را درست کنید. روش اول به این شکل است که از خوراکی های مختلف مانند جوجه، قارچ، گوجه گیلاسی و …. استفاده کنید و آنها را با استفاده از سیخ های چوبی سرخ کرده و به همان شکل در ظرف قرار دهید. شما می توانید برای تزیین کردن این فینگر فودها از میوه های فصل نیز استفاده کنید که باعث زیبایی چند برابری فینگر فودهای شما می شود.

ماکارونی مرغ

این فینگر فود مجلسی،مناسب برای جشن های تولد و دورهمی هاست . طریقه درست کردنش به این شکل است که ابتدا یک عدد سینه مرغ را با پیاز و نمک و فلفل و مقدار خیلی کمی زردچوبه (به قدری که که رنگ مرغ رو زرد نشود) همراه با روغن بپزید تا آب آن کاملا کشیده شود. زمانی که مرغ می پزد، هویج و خیارشور را با دو عدد پیازچه خورد کنید و یک عدد سیب زمینی را آبپر کنید و له کنید .

در مرحله بعد زمانی که سینه مرغ پخته شد آن را رنده یا داخل مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید. مواد به دست آمده را در یک کاسه بزرگ بریزید و هویج ، پیازچه خرد شده، ذرت ، سیب زمینی ، خیارشور و چند برگ ترخون و جعفری خورد شده به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در مرحله آخر پنیر خامه ای و سس را اضافه کنید و آن را 30 دقیقه در یخچال بگذارید. بعد نان های تست را به صورت گرد برش بزنید و یک قاشق از این مواد را روی یک لایه از نان های برش زده قرار دهید.ب یک برش دیگر از نان تست را روی مواد قرار دهید و در کپسول های کاپ کیک بگذارید. سپس آن را در ظرفی که قرار است آن را سرو کنید قرار دهید.

رولت تخم مرغ

یکی از فینگر فودهای ارزان قیمت، فینگر فود رولت تخم مرغ می باشد که می تواند طعمی بی نظیر داشته باشد. برای درست کردن این رولت ها باید مقداری فلفل دلمه ای در رنگ های مختلف را به صورت نگینی خرد کنید و کمی آنها را تفت دهید تا نرم شوند. در ادامه تخم مرغ های خود را در ظرفی همراه با کمی نمک و فلفل هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

مقداری روغن در کف تابه نچسب خود بریزید و سپس تخم مرغ های خود را نیز به آن اضافه کنید. بعد از پختن تخم مرغ آن را جدا کرده و در یک بشقاب قرار دهید. سپس فلفل دلمه ای های خود را نیز به آن اضافه کرده و رول کنید و برش دهید. حالا شما یک فینگر فود ساده و کم هزینه و بسیار خوشمزه آماده سرو دارید.

تارت میرزا قاسمی | کشک بادمجان

یکی از تکنیک های درست کردن فینگر فود، داشتن خلاقیت برای سرو غذاهای ایرانی سرو آن ها به صورت فینگر فود است.با این روش هم مهمان ها میل بیشتری به خوردن غذا پیدا می کنند و هم سرو کردن آن ها راحت تر و ارزان تر است.

برای تهیه تارت میرزا قاسمی و کشک بادمجون از تارت های نمکی به تعدا مهمان ها تهیه کنید و به اندازه یک قاشق داخل نان های تارت را با میرزا قاسمی و کشک بادمجان پرکنید و با کشک و نعنا داغ تزیین کنید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه بستنی در خانه با چند روش آسان

طرز تهیه فینگر فود سرد

فینگر فودهای سرد امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار هستند چرا که درست کردن آنها بسیار ساده است و شما در مدت زمان کوتاهی می توانید اقدام به درست کردن آنها کنید. این موضوع باعث شده است تا افراد زیادی علاقه مند به طرز تهیه فینگر فود سرد باشند.

راتای کالباس

طرز تهیه این فینگر فود با نان تست و کالباس است که برای درست کردن آن باید قسمت های برشته نان تست خود را جدا کنید، در ادامه کالباس و پنیر گودا را بر روی نان تست قرار دهید.

می توانید مقداری زیتون و گوجه را نیز به صورت حلقه ای برش بزنید و بر روی مواد خود قرار دهید. در ادامه به شما توصیه می کنیم حتما از خلال دندان برای ثابت نگه داشتن این مواد بر روی یکدیگر استفاده کنید تا باعث زیباتر شدن فینگر فود شما شود.

طرز تهیه رولت اولویه

برای درست کردن رولت الویه نان فرانسوی را از وسط نصف کنید و با وردنه روی نان بکشید تا خمیر نان منسجم شود. یک لایه سس مایونز روی آن بمالید. از مواد الویه آماده شده روی نان بریزید و صاف کنید. سپس نان را رول کنید و داخل کیسه فریزر قرار دهید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از دو ساعت آن را از یخچال دربیاورید و برش بدهید و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

طرز تهیه کیک مرغ

مرغ را به همراه ادویه و پیاز بپزید و ریش ریش کنید. به تعدا مهمان ها تخم مرغ آبپز و رنده کنید . خیار شور را رنده کنید و خوب آب خیار شور را بگیرید. هویج را رنده و پیازچه و جعفری را خرد کنید. مواد را به همراه فلفل و نمک و سس مایونز و ماست پرچرب مخلوط کنید.

کناره های نان تست ها را بگیرید در کف ظرف بچینید. یک لایه از مواد را روی نان تست ها بریزید و خوب صاف کنید و کمی ذرت و یا نخود فرنگی روی مواد بریزید. سپس یک لایه دیگر از نان تست روی مواد قرار دهید به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود. روی ظرف را سلفون بکشید و داخل یخچال به مدت یک ساعت قرار دهید. سپس آن را از یخچال دربیاورید و روی مواد را با سس بپوشانید و مواد دلخواه تریین کنید.

طرز تهیه فینگر فود گرم

فینگر فودهای گرم نیز به نوبه خود دارای طرفداران بسیار زیادی هستند و درست کردن آنها نیز می تواند جذابیت های زیادی برای شما داشته باشد.

 طرز تهیه جامبو شلز

یکی از فینگر فودهای گرم بسیار خوشمزه ای که امروزه طرفداران زیادی دارد فینگر فود جامبو شلز است. طرز تهیه فینگر فود جامبو شلز به این شکل است که در ابتدا باید پیازهای نگینی شده را همراه با گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای نگینی خرد شده، ادویه، رب و قارچ خرد شده تفت دهید تا به خوبی سرخ شده و کمی بپزند. در ادامه پاستای جامبو شلز را همراه با کمی روغن در آب بریزید و بر روی شعله قرار دهید و منتظر بمانید تا آب بجوشد.

در انتها نیز مواد خود را درون هر یک از این پاستاها ریخته و بر روی آنها مقداری پنیر پیتزا بریزید و در فرقرار دهید تا پنیر پیتزا به خوبی برشته شود.

طرز تهیه بورک گوشت

بورک گوشت یکی از معروف ترین غذاهای خیابانی ترکیه است که در ایران نیز برای جشن های تولد و جلسات و دیدار های اداری به صورت فینگر فود آماده می شود و بسیار لذیذ و پرطرفدار است .طرز تهیه بورک گوشت بسیار آسان است و در زمان بسیار کم می توانید آن را برای جشن تولد و یا عصرانه آماده کنید.

طرز تهیه مواد داخل بورک :در مرحله اول پیاز را ریز خورد و یا رنده کنید و با کمی روغن تفت بدهید. در صورت تمایل از یک تا دو حبه سیر و یا پودر سیر هم می توانید استفاده کنید و آن را به پیاز اضافه کنید. کمی که پیازها سبک شد، گوشت را اضافه کنید و بعد از سرخ شدن گوشت به آن زردچوبه و فلفل سیاه و آویشن اضافه کنید. در مرحله دوم سیب زمینی های آب پز و خورد شده را به همراه فلفل دلمه ای خرد شده اضافه کنید و با رب سرخ کنید .

طرز تهیه میگو پفکی

میگو پفکی یک گزینه هیجان انگیز برای ترغیب بچه ها به خوردن میگو و یک فینگر فود مناسب برای تولد ها است که می توانید با سس تند و یا سس گوجه سرو کنید. طرز تهیه میگو پفکی به این شکل است که ابتدا میگو را با آب پیاز ، آبلیمو،نمک و فلفل مزه دار میکنید و آن را یک ساعت در یخچال قرار می دهید .

روش تهیه خمیر پفکی میگو : آرد، نمک، ماست، زعفران ، تخم مرغ و بگینگ پودر را با هم مخلوط کنید .اگر خمیر شل بود به آن کمی آرد و اگر سفت شده بود به مواد ماست اضافه کنید تا یک خمیر یک دست و منسجم شود.

سپس میگوهای مزه دار شده را از آب پیاز خارج کنید و با این سس مخلوط کنید و مجدد به مدت نیم ساعت در یخچال نگهدارید. سپس در یک ظرف روغن بریزید به اندازه ای که میگو ها در آن شناور شوند، آنها را سرخ کنید.

دلمه برگ مو

فینگر فود دلمه برگ مو را می توانید در مهمانی ها و مجالس خودسرو کنید. برای درست کردن این دلمه شما نیازمند مواد دلمه برگ مو یعنی برگ مو، مقداری گوشت چرخ کرده، برنج، سبزی های مورد نیاز در دلمه( ترکیبات سبزی دلمه عبارت اند از: گشنیز، جعفری، نعناع و ترخون)، پیاز، لپه و ادویه های دلخواه خود هستید.

در ابتدا شما باید لپه ها و همینطور برنج را نیم پز کنید و سپس گوشت را به همراه پیاز به خوبی سرخ کنید .در همین زمان ادویه های دلخواه خود را به این ترکیب اضافه کنید. در زمان تفت دادن گوشت می توانید لپه و برنج را نیز اضافه کنید. این ترکیب را به خوبی به هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.سپس در برگ مو بپچید و در سس که ترکیبی از پیاز داغ و روب و زردچوبه و فلفل است، قرار دهید تا خوب پخته شود.