تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

طرز تهیه چیز کیک

چیز کیک یخچالی یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین دسر ها است. که طعم و مزه‌ای بسیار عالی دارد و می‌توانید به سادگی در خانه آن را تهیه کنید. چیز کیک یک شیرینی محبوب در سراسر جهان است. امروزه، دستورالعمل تهیه چند مدل چیز کیک دست به دست می‌چرخد و نقاط مختلف دنیا تهیه می‌شود. چیز کیک یخچالی دسری ساده و بدون پخت است که می‌تواند برای همه بسیار جذاب و مفید باشد. اگر علاقه‌مند به تهیه کیکی آسان و خوشمزه هستید، این دستور را امتحان کنید.

در این مقاله می خوانیم :

مواد لازم

  • بیسکوییت ۲۰۰ گرم
  • پنیر خامه‌ای ۲۰۰ گرم
  • خامه ۲۰۰ گرم
  • کره ۱۵۰ گرم
  • شکر ۱۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین یک قاشق غذاخوری
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری
طرز تهیه چیز کیک خانگی

همچنین بخوانید: طرز تهیه خورش قرمه سبزی

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

مرحله اول

علاوه بر قالب‌هایی که دارید می‌توانید از قالب گرد با قطر ۲۰ سانت هم استفاده کنید. داخل قالب را دو لایه سلفون بکشید. سپس بیسکوییت‌ها را آسیاب کنید برای راحتی کار بهتر است ابتدا آنها را با دست کمی خرد کنید.

مرحله دوم

آنها را با کره‌ای که از قبل بیرون از فریزر گذاشته‌اید مخلوط کنید. اکنون یک خمیر نسبتا نرمی دارید. این خمیر را ته قالب پهن کنید و با ته لیوان کاملا فشار داده و صاف کنید. بعد داخل فریزر قرار دهید. اکنون مخلوط پنیر را آماده می‌کنیم؛ پنیر خامه‌ای و شکر و وانیل را خوب می‌زنیم و بعد خامه را به مخلوطمان اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم

ژلاتین را با ۴ قاشق آب سرد مخلوط می‌کنیم بعد آن را روی بخار آب می‌گذاریم (می‌توانید روی کتری در حال جوشیدن بگذارید) یا داخل ماکروفر به مدت ۳۰ ثانیه تا ژلاتین کاملا آب شود و هیچ دانه‌ای نداشته باشد بعد به آن نصف لیوان آب سرد یا ۴ حبه یخ اضافه می‌کنیم (می‌توانید از ژله آماده هم استفاده کنید فقط باید یک بسته را در سه‌چهارم لیوان حل کنید). بعد ژلاتین آماده را به مخلوط پنیر اضافه می‌کنیم. بهتر است ۳۰ ثانیه با همزن بزنید تا کاملا صاف و یکنواخت شود. قالب را از فریزر خارج کرده، مخلوط مان را روی بیسکوییت‌ها می‌ریزیم و با پشت قاشق صاف می‌کنیم و می‌گذاریم در یخچال ببندد.

مرحله آخر

دسر شما پس از ۳ ساعت آماده است. آن را همراه سلفون از قالب خارج کنید و با احتیاط سلفون را جدا کنید، در ظرف سروتان قرار دهید. می‌توانید از انواع میوه مثل آناناس یا توت‌فرنگی یا هر میوه‌ای که دوست دارید، برای تزیین استفاده کنید.

جمع بندی

برای تهیه چیز کیک حتما از قالب کمربندی استفاده کنید. می توانید بعد از تهیه چیز کیک روی آن را با میوه تزیین کنید. شما می توانید از بیسکوئیت ساقه طلایی نیز برای پایه چیز کیک یخچالی خود استفاده نمایید و این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. برخی از افراد دوست دارند تا چیز کیک آن ها ژله ای باشد و شما می توانید از ژله های آماده به جای ژلاتین استفاده نمایید و آن را روی بیسکوئیت ها بریزید.