80 هزارتومن تخفیف + خرید اقساطی

فواید ذرت شیرین برای پوست

فواید ذرت شیرین برای پوست
خرید ماشین اصلاح

اگر می خواهید جوان بمانید و جوانی پوستتان را حفظ کنید، باید ذرت شیرین را در مواد غذایی خود اضافه کنید. ذرت یک میان وعده بسیار خوشمزه است و مزه ای بسیار خوبی دارد. آنتی اکسیدان و ویتامین c، موجود در ذرت شیرین باعث جلوگیری از چین و چروک می شود و پوستی شاداب را برای شما به ارمغان می آورد. اگر شما علاقه مند به خوردن ذرت هستید و می خواهید با فواید دیگر ذرت شیرین آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

خواص دارویی و فواید ذرت شیرین

خواص ذرت در بارداری و جنین

ذرت حاوی فولیک اسید است که برای سلامتی زنان باردار و جنین ضروری بوده و از بروز بیماری های مادرزادی پیشگیری می کند. آهن موجود در ذرت با افزایش تولید گلبول های قرمز خون نقش مهمی در رشد جنین ایفا کرده و از کم خونی دوران بارداری پیشگیری می کند.

فواید ذرت شیرین برای لاغری

ذرت یک میان وعده عالی برای همه افراد است اگر که قصد کاهش وزن را دارید، این ماده غذایی منبع خوب انرژی بوده و به دلیل سطح بالای فیبر موجود در آن باعث می شود که احساس سیری بکنید، و به کاهش اشتها کمک می کند.

نکته توصیه می شود برای لاغر شدن از پاپ کورن بدون نمک که با 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل پخته شده استفاده کنید.

خواص ذرت برای کودکان و نوزادان

ذرت جزو مواد غذایی خوشمزه و دوست داشتنی برای کودکان است اما علاوه بر آن به رشد طبیعی کودکان و نوزادان نیز کمک کرده، از بروز یبوست و مشکلات گوارشی جلوگیری می کند و برای بهبود بینایی کودکان مفید است.

درمان کم خونی

یکی از فواید ذرت شیرین درمان کم خونی است. ذرت منبع خوبی برا جذب آهن است به طوری که هر 100 گرم آن حاوی حدود 2.7 میلی گرم آهن می باشد. به همین علت مصرف ذرت باعث افزایش تولید گلبول های قرمز جدید در خون شده و از کمبود آهن و کم خونی به خصوص در زنان پیشگیری می کند. توصیه می شود که در دوران پریودی از خوردن ذرت دریغ نکنید.

جلوگیری از سرطان

ذرت به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی با سلول های رادیکال های آزاد مقابله کرده، از آسیب اکسیداتیو بدن جلوگیری و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. لازم به ذکر است ذرت شیرین پخته حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به ذرت نپخته می باشد. ذرت حاوی ماده ای به نام اسید فرولیک نیز می باشد که با رشد سلول های سرطانی مقابله کرده و خطر ابتلا به سرطان سینه بعد از یائسگی و سرطان کبد را کاهش می دهد.

نکته مهم آنتوسیانین ها که اغلب در ذرت بنفش یافت می شوند نیز دارای خاصیت ضد سرطانی می باشند.

جلوگیری از آلزایمر در دوران پیری

ذرت منبع خوب تیمین است که از آنتی اکسیدان های تشدید کننده فعالیت های مغزی است و به سنتز آتیکولین کمک کرده و باعث بهبود حافظه و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل در دوران سالمندی می شود.

تقویت سیستم ایمی بدن

ویتامین C موجود در ذرت به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و با چندین نوع ویروس مختلف در بدن مقابله می کند. توصیه می شود که در دوران اپیدمی کرونا هستیم حتما در مواد غذایی خود از ذرت استفاده کنید.

خواص ذرت برای پوست

خواص ذرت برای پوست

بتاکاروتن موجود در ذرت که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود برای سلامت پوست ضروری است و از پوست در مقابل آسیب های اکسیداتیو محافظت می کند. خاصیت آنتی اکسیدانی ذرت نیز برای جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک مفید است. استفاده موضعی از نشاسته ذرت که کابرد گسترده ای در تولید محصولات آرایشی دارد به کاهش بثورات پوستی و سوزش کمک می کند و از آرد ذرت نیز برای تهیه انواع ماسک های صورت برای لایه برداری پوست، روشن کردن پوست، رفع جوش و آکنه و جوانسازی پوست استفاده می شود.

همچنین بخوانید: 11 ماده غذایی برای افزایش قدرت ذهنی

از بین برد جای جوش با ذرت

اگر روغن ذرت را به طور مرتب روی پوست خود ماساژ دهید، بافت پوستتان به طرز قابل توجهی بهبود پیدا می نماید. ذرت شیرین به دلیل اینکه منبع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری محسوب می گردد، به پوست درخشندگی و ظاهری بی نظیر می دهد.

سلامت بافت پوست

اگر روغن ذرت را به‌طور مرتب روی پوست خود ماساژ دهید، بافت پوستتان به‌طرز قابل‌توجهی بهبود پیدا می‌کند. ذرت شیرین به دلیل اینکه منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری محسوب می‌شود، به پوست درخشندگی و ظاهری بی‌نظیر می‌دهد.

خواص ذرت شیرین برای موی سر

خواص ذرت شیرین برای موی سر

مصرف ذرت به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و برای افزایش رشد موها و درمان ریزش مو مفید است.

گردش خون کف سر زیاد می کند

روغن ذرت منجر به افزایش گردش خون در کف سر می گردد و از این طریق به فولیکول ها برای فراوری موهای سالم و مستحکم یاری می نماید.

تار های مو محکم می کند

مستحکم کردن تارهای مو را هم می توانیم در فهرست خواص ذرت شیرین قرار دهیم. ویتامین C، لیکوپین و آنتی اکسیدان های مختلف موجود در ذرت شیرین به مستحکم کردن تارهای مو یاری می نمایند. این ماده غذایی برای کاهش ریزش مو هم مفید است.

سخن پایانی:

ذرت حاوی مواد معدنی و ویتامین های مهم برای بدن است. ذرت دارای مقادیر زیادی اسید‌های چرب است، بنابراین کسانی که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی دارند، با مصرف ذرت ممکن است سلامتی خودشان را به خطر بیندازن ما به شما توصیه می کنیم حتما برای مصرف ذرت با پزشک خود مشورت کنید.

خرید کاندوم