تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

چند ترفند ساده برای سفید کردن دندان

چند ترفند ساده برای سفیدی دندان

مسواک زدن روزانه دندان ها مهم ترین کاری است که می توان برای درخشش و سفید کردن دندان ها انجام داد. همان طور که می دانید دندان سفید و مرتب تأثیر زیادی در زیبایی چهره فرد دارد و دغدغه اغلب افراد سفید بودن دندان هایشان است. اما داشتن دندان های زیبا و سفید کار سختی نیست شما می توانید با چند ترفند ساده به دندان های خود لبخندی زیبا هدیه کنید. ما در این مقاله قصد داریم چند روش ساده برای سفید کردن دندان را با شما در میان بگذاریم.

چندروش ساده برای سفید کردن دندان

راه های از ببین بردن جرم دندان

استفاده از جوش شیرین

چند روش ساده برای سفید کردن دندان

مسواک زدن با جوش شیرین نه تنها دندان ها را فوق العاده تمیز می کند، بلکه می تواند به سفید کردن طبیعی دندان هایتان کمک کند. جوش شیرین به پاکسازی دندان کمک می کند و لکه های آن را از بین می برد. اگرچه خود جوش شیرین به تنهایی کارساز است، اما برای گرفتن نتیجه موثرتر آن را با مواد دیگر ترکیب کنید.

جوش شیرین و آب لیمو

استفاده جوش شیرین و لیمو برای سفیدی دندان
  • جوش شیرین
  • آب لیموی تازه
  • مسواک

مرحله اول: مقدار کمی جوش شیرین را درون کاسه ای ریخته و نیمی از آب لیمو را به آن اضافه کنید.سپس آنها را با یکدیگر ترکیب کنید. مقدار این خمیر به سایز دندان شما بستگی دارد.

مرحله دوم: خمیربدست آمده را روی دندان خود بگذارید. به این صورت که مسواک خود را آغشته به آن کنید و با آن مسواک بزنید.نباید محکم مسواک بزنید. کل سطح دندان را بپوشانید و قبل از شستن دهانتان بگذارید یک دقیقه روی دندانتان باقی بماند.برای نتایج بهتر یک بار در هفته یا یک ماه این کار را تکرار کنید.

نکته مهم

در حین استفاده از این درمان بدانید که سفیدکننده های شیمیایی به مینای دندان آسیب زده و حساسیت دندان به مرور زمان افزایش می یابد. اگر دندان شما به آب لیمو حساس است، میتوانید تنها ازجوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین حل شده در آب را به مدت سه دقیقه روی دندان بگذارید، سپس دهانتان را آب کشی کنید. کسانی که دندانی حساس دارند، نباید از جوش شیرین استفاده کنند. جوش شیرین باعث نرمی مینای دندان می شود.

استفاده از توت فرنگی

استفاده از توت فرنگی برای سفید کردن دندان

دو یا سه عدد توت فرنگی را مخلوط کرده و آن را روی مسواک داده و با آن مسواک بزنید. اجازه دهید که سه تا پنج دقیقه باقی بماند، و سپس بشویید. یکبار در هفته اینکار را انجام دهید. توجه داشته باشید که مصرف زیاد آن به دندان آسیب زده و آن را ضعیف میکند.

سرکه سیب

سرکه سیب برای سفیدی دندان

با سرکه سیب می توان هر لکه ای را پاک کرد و جرم گیری دندان را به خوبی انجام داد. سرکه‌ی سیب حاوی ترکیباتی مانند اسید استیک، پتاسیم، منیزیم، پروبیوتیک‌ها و آنزیم‌هایی است که میکروب‌ها (باکتری‌های مضر و خطرناک) و جرم‌ها را نابود و هم زمان رشد باکتری‌های مفید یعنی همان پروبیوتیک‌ها را تسریع می‌کند. از آنجا که سرکه‌ سیب به‌طور طبیعی خاصیت اسیدی دارد، پلاک یا سایر مواد چسبیده به دندان‌ها را تجزیه می‌کند. PH سرکه‌ سیب لکه‌های دندان را از بین می‌برد و آنها را سفید می‌کند.

خواص سرکه سیب

  1. درمان انواع عفونت لثه : دهان خود را با سرکه سیب بشویید .سرکه سیب را حدود دو تا سه دقیقه درون دهان خود نگه دارید سپس دهان خود را مسواک کنید . این عمل را دو تا سه بار در هفته انجام دهید .
  2. کاهش دندان درد : پنبه ای را به سرکه سیب آغشته کنید و روی دندان خود بگذارید تا تأثیر درمانی و مسکن بودن آن را ببینید .بعد از گذشت چند دقیقه دهان خود را به خوبی شستشو دهید .
  3. رفع بوی بد دهان : اگر حتی با مسواک زدن و استفاده از دهانشویه بوی بد دهانتان برطرف نمی شود سرکه سیب را حتما امتحان کنید. برای این کار یک قاشق چایخوری سرکه سیب را در آب حل کرده (اگر مشکلی ندارید به طور خالص) و میل کنید. هم چنین می توانید با سرکه سیب دهانشویه کنید. این کار باعث خنثی شدن باکتری های ایجادکننده بوی بد دهان می شود.

همچنین بخوانید: بهترین نخ دندان بازار ایران

روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان

زمانی که باکتری ها از بین میروند بسیاری از مشکلات دهان و دندان نیز برطرف میشوند و یا از بروز بیماری پیشگیری میشود. یکی از فواید اصلی از بین رفتن باکتری ها نیز سفید شدن دندان ها است. بر همین اساس، کسانی که میگویند روعن نارگیل توانایی سفید کردن دندان را دارد کاملا درست می گویند. علاوه بر سفید کردن دندان ها با روغن نارگیل این روغن همچنین می تواند خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی برای مبارزه با ایجاد پوسیدگی دندان داشته باشد. بیماری های لثه مانند ژنژیویت و خونریزی لثه نیز به وسیله استفاده از روغن نارگیل به عنوان دهانشویه ، برطرف می شود. با گذشت زمان و استفاده منظم از روغن نارگیل به عنوان دهانشویه فک شما قویتر خواهد شد.

استفاده از موز برای سفید کردن دندان

ستفاده از موز برای سفید کردن دندان

مصرف موز خوب است و شما می توانید از آن در دسرها، اسموتی ها و میلک شیک ها استفاده کنید، زیرا محصول مفید طبیعت است. قسمت سفید و داخلی پوست موز را برای چند دقیقه روی دندان خود بکشید. سپس دندانتان را مثل همیشه مسواک کنید.

روش استفاده

  • پوست موز را به قطعات کوچک بریزید.
  • یک قطعه را بشویید و در داخل آن بر روی دندان ها مالش دهید.
  • یک دقیقه یا دو بار به آرامی روی دندان هایتان بکشید.
  • دهان خود را با آب شستشو دهید.

استفاده از دهان شویه

دهانشویه اثربخشی عالی در از بین بردن و حذف میکروب های دهانی و دندانی دارند و سلامت لثه ها را به مراتب بالاتر می برند. اما به خاطر داشته باشید که دهانشویه ها به هیچ وجه جایگزین مسواک یا نخ دندان نیستند و تنها می توان از آن ها در راستای میکروب زدایی و بهبود وضعیت لثه ها کمک گرفت.

فواید استفاده از دهانشویه ها را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ضدعفونی دهان و دندان ها: با استفاده از دهانشویه ها می توانید، دهان خود را از میکروب ها و باکتری ها ضدعفونی کرده و زمینه عفونت های لثه را تا حد زیادی کاهش دهید.
  • خوشبو کردن تنفس: همین طور استفاده روزانه از دهانشویه ها، به رفع بوی بد دهان کمک کرده و موجب خوشبو شدن تنفس خواهد شد. از این روی معمولا برای افرادی که از بوی بدن دهان رنج می برند، استفاده از دهانشویه ها توصیه می شود. البته در نظر داشته باشید که هرگز نباید از این بابت در مصرف دهانشویه زیاده روی کنید.

اگر قصد خرید دهان شویه با کیفیت با قیمت مناسب را دارید، به شما دهان شویه وی وان را پیشنهاد می کنیم.

سخن پایانی

حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. فرد حتما باید اطراف لثه و قسمت پشتی دندان را نیز تمیز کند. با استفاده از خمیر دندان فلوراید مسواک بزنید: فلوراید می تواند حتی پوسیدگی دندان را معکوس کند. اگرچه برخی از افراد با استفاده از فلوراید مخالف هستند، اما دندانپزشکان معتقدند که فلوراید برای سلامتی دندان‌ها ایمن و مفید است. حتما هر شب دهان خود را با دهان شویه شست و شو دهید تا از زرد شدن دندان جلوگیری کند.