خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

گردن است و گردنبند

گردنبند کادولین
خرید ماشین اصلاح

گردنبند یک از قطعات مهم زیورالات است که قدمتی چند هزار ساله دارد. گردنبند ها انواع مختلفی دارند و شاید مهمترین زیورالات هستند.

یعنی اگر به شما بگویند از بین این همه انواع زیورالات متنوع فقط یک دسته بندی را انتخاب کنید به احتمال زیاد آن انتخاب، همین است.

در دوران کهن نمادی از جایگاه اجتماعی و حتی سیاسی افراد بوده است. از  ایین های مذهبی گرفته تا مهمانی های مجلل یا حتی ساده، این زیورآلات دوست داشتنی تقریبا مورد استفاده همگان است.

به نام گردن به کام سینه

بیشتر از گردن به عنوان نگهدارنده یا محلی برای آویزان کردن استفاده می شود تا اینکه خودش موضوعیت داشته باشد. آن چیزی که تحت عنوان گردنبند می شناسیم معمولا زینت بخش قسمت سینه است.

به هر روی، انواع مختلفی از آنها وجود دارند. برخی از آنها کوتاه بوده و طوقی وار فقط گلو را پوشش می دهند و بعضی از آنها جایگاهشان روی سینه است و اصطلاحا سینه ریز هستند.

چون فضای گردن، گلو و بالای سینه تقریبا یکی از فراخ ترین قسمت های بدن برای خودنمایی جواهر می باشد، معمولا این دسته را میتوان در پهنه وسیع دید به نسبت آنها جا برای پر کار و سنگین بودن دارند. البته که نمونه های ظریف و مینیمال هم بسیار وجود دارد و اتفاقا فعلا در سلیقه امروز جوانان نیز قرار دارد.

به طور کلی گردنبند رو میتوان متشکل از دو قسمت دانست. یکی پلاک کار و قسمت اصلی و جلو چشم آن است و یکی هم زنجیری که به آن وصل است و به دور گردن بسته می شود و فضای قفل یا محل اتصال را در خود جای داده است.

گردنبند آنقدر نمایان است که در نگاه اول، چشم مخاطب را می رباید. به خاطر همین، بسیاری از اسم خود یا محبوب شان یا نمادی از آنچه به آن تعلق خاطر دارند به عنوان پلاک کار استفاده می کنند.

گاهی اوقات طرح های خلاقانه که مستقل از جنبه زیبایی شناختی، نمادگرا یا حتی کمیک بوده می‌تواند خاطره سازی را به حد اعلای خود برساند.

زنجیر ها هم در دو حالت نگهدارنده پلاک هستند. یا حلقه کوچکی به پلاک وصل می شود و زنجیر ساده از درون آن می گذرد و به دور گردن میرود یا زنجیر از دو طرف به پلاک جوش داده می شود.

ترکیب هماهنگ گردنبند و گوشواره (نیم ست) که قسمت فوقانی بدن را هدف قرار می دهد همیشه محبوب است تا انجا که نیمست ها جزو دسته بندی های اصلی همه جواهرآلات هستند.

گردنبند زنانه است یا مردانه؟

از آنجاییکه گردنبند جزو آن دسته از اکسسوری هایی است که بسیار نمادین است، همیشه مستقل از بحث زیبایی شناختی آن محلی برای بیان اعتقادات و طرز فکر تلقی می شود و از این رو، مردانه و زنانه ندارد. مثلا در برخی از مردان سنتی یا مذهبی جامعه ایران هم گاهی گردنبندی دیده می شود که حاوی آیه قران یا دعا بوده و در محفظه ای مخصوص قرار دارد و با یک بند از گردن آویزان می شود. این نوع گردنبند ها شاید اساس جزو زیورآلات محسوب نشوند. یعنی کسی آنها را به خاطر زیبایی استفاده نمی کند ولی به هر حال آنها هم به طور کلی گردنبند هستند.

اما گذشته از این موضوع گردنبند و پلاک، همین امروز هم، طیف متقاضیان خود را گسترش یافته می بیند. مردان هم پلاک هایی رو بر گردن می اندازند و به استایل کردن آن علاقه مندند. هر چند به فراوانی انگشتر و دستبند مورد توجه مردان جامعه نیست اما آرام آرام جای خود را در مد، تیپ و فشن مردان پیدا می کند.

به همین دلیل به هیچ وجه گردنبند مختص به خانم ها نمی توان آنرا دسته بندی کرد.

در مقاله های دیگر به بررسی انواع گردنبند و نحوه استایل کردن آن با لباس می پردازیم.

خرید کاندوم