خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

تاریخچه گوشواره

تاریخچه گوشواره
خرید ماشین اصلاح

گوشواره در دوران باستانی

قدمت اولین گوشواره ها به 2500 سال قبل از میلاد برمی گردد و توسط سومری ها در بین النهرین پوشیده می شد.به طور کلی وقتی به تاریخچه زیورآلات نگاه میکنیم حتما با گوشواره برخورد می کنیم. آنها از طلا ساخته شده و نماد ثروت و موقعیت بودند. مصری ها و یونانی ها نیز گوشواره ها را با آغوش باز پذیرفته بودند و آنها را مد روز و معنی دار نمودند. رومی ها آنرا با زنانگی مرتبط می دانستند به طوریکه یک زیورآلات زنانه محسوب می شد. گوشواره های حلقه طلا، نقره و برنز در تمدن مینوسی (2000-1600 قبل از میلاد) شایع بود.

نقاشی های دیواری در جزیره سانتورینی یونان، زنان را با گوشواره های حلقه ای با اویز مخروطی نشان می دهد.

گوشواره

امپراتوری ایران باستان

مردان در ایران باستان از آن استفاده می کردند و اصطلاحا آن را می پوشیدند، همانطور که در تصاویر سربازان ایرانی در تخت جمشید نشان داده شده است.

نفوذ بیزانس و فراتر از آن:

این زیورآلات محبوب در میان فرهنگ های مختلف، از جمله دریای اژه، کرت، قبرس و اتروسک ها محبوب باقی ماند.

انواع رومی آن بر سبک های بیزانس تاثیر می گذارند، این اتفاق تا زمانی بود که مدل موهای اروپایی که گوش ها می پوشاند، ادامه یافت.

به طور خلاصه، این اکسسوری های دوست داشتنی دارای تاریخ غنی و متنوعی هستند که تمدن های مختلف را پوشش می دهند و اهمیت فرهنگی دارند. از نموه های طلای باستانی تا طرح های معاصر، انها همچنان گوش های ما را با زیبایی و معنی تزئین می کنند.

کمی به جلو تر بیاییم

گزارش هایی وجود دارد که نشان میدهد در سال 1843 محبوب‌ترین گوشواره‌هایی که زنان می‌پوشیدند از طلا و نقره ساخته می‌شدند. آنها معمولا کوچک و ظریف و با طراحی ساده بودند. رایج‌ترین مدلش هم حلقه‌ای بود که می‌توان آن را روی هر دو گوش یا فقط یکی از آن‌ها قرار داد. از دیگر سبک های محبوب می توان به گوشواره میخی یا قطره ای اشاره کرد.(درست مثل همین حالا).

شاید عجیب به نظر برسد ولی بر اساس باورهای رایج، زنان ویکتوریا جواهرات یا انگشترهای زیادی نمی پوشیدند. به دلیل گیره‌های ناراحت‌کننده، بلکه آن‌ها را فقط در مناسبت‌های خاص می‌پوشیدند.


در دوران ویکتوریا (1837-1901)، مدل‌های موی رایجی که گوش‌ها را می‌پوشاندند باعث کاهش محبوبیت گوشواره‌ها شد. با این حال، در دهه 1860، نوع آویز دار آن رایج شد و آنها یک بار دیگر مد شدند.

خرید گوشواره برای خانم ها و آقایان در هر سنی دیده می شود که در سبک ها و رنگ های مختلف موجود است. شما می توانید یکی دو جفت از آن را برای تکمیل مناسبت خاص خود بیابید یا به مجموعه روزمره خود زرق و برق و تجمل ببخشید.

 شواهد باستان‌شناسی نشان می‌دهد که زنان در حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد در خانه سومر، یکی از اولین تمدن‌های شناخته شده، حلقه‌های طلایی هلالی شکل با مهره‌هایی بر روی آن‌ها می‌پوشیدند. با وجود این واقعیت که گزینه های زیادی وجود دارد، گوشواره ها همچنان یکی از محبوب ترین جواهرات موجود در بازار هستند. فراموش نکنید که گوشواره های مورد علاقه خود را دنبال کرده و بپوشید.

اما جالب است در مقاطعی از تاریخ استفاده از این وسیله مختص طبقات پایین بود. برخلاف مصر باستان که گوشواره ها برای نشان دادن ثروت یا نشان دادن تمایز طبقاتی استفاده می شد، بردگان تنها کسانی بودند که در روم باستان از آن استفاده می کردند و روسپی ها تنها کسانی بودند که در یونان باستان از آن استفاده می کردند. حتی در فرهنگ قدیمی ایران نیز که اکنون به ضرب المثل تبدیل شده، گوشواره های حلقه ای، را به غلامان میدادند و اصطلاحا آنان را غلام حلقه به گوش صدا می کردند.

در فرهنگ ایرانی در عصر حاضر بر خلاف ایرانیان باستان، گوشواره بیشتر برای زنان استفاده می شود که هم از نوع میخی هو از نوع آویز آن محبوبیت دارد.

به عبارتی می توان گفت متداول ترین پرسینگ بدن نیز حساب می شود که عمیقا در فرهنگ ما که پرسینگ هنوز اکسسوری جسورانه ای محسوب می شود، جا افتاده است. ساخت آن از جواهرات طلا و نقره و مروارید گرفته تا استیل و تیتانیوم حتی پلاستیک کماکان رونق دارد.

خرید کاندوم