خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

انتخاب عطر بر اساس شخصیت

انتخاب عطر بر اساس شخصیت
لوازم شخصی برقی

در زندگی چیز های زیادی هست که معرف شخصیت هر فرد است. هر انتخابی که ما انجام می دهیم در هر زمینه ای که باشد نشان می دهد ما چطور آدمی هستیم. اما کمتر چیزی به اندازه عطر می تواند شخصیت شما را نمایان کند. رایحه عطر چیزی است که شما انتخاب می‌کنید تا شخصیت‌تان را به وسیله آن ابراز کنید و این چیزی است که دوست دارید مردم از شما به یاد بیاورند.

بوهای مختلف تاثیراتی روی ما دارند که حتی توضیحش برای دانشمندان نیز سخت است. حس بویایی حسی است که بیشتر از حس های دیگر تحریک می‌شود به این خاطر که می‌تواند خاطراتی از گذشته را به ذهن شما بیاورد.

خانم جو همینگز روانشناس رفتاری به ما می‌گوید:

انتخاب یک عطر برای کسی که دوستش دارید این روزها به کار سختی تبدیل شده است. این چیزی است که به آن پارادوکس انتخاب می‌گوییم. در واقع انتخاب های بسیاری است که باید بین آنها تصمیم بگیریم. این جاست که روانشناسی رایحه‌ها به کمک ما می‌آید، وقتی می‌خواهید عطری برای دیگران بخرید، عطری که به شخصیت آنها بیاید.

من به روانشناسی رایحه ها علاقه دارم. فهمیدن این‌که با توجه به شخصیت آدم ها، آن‌ها چه عطری به خود می‌زنند، چرا این عطر را می‌زنند و چطور عطری برای کسی به عنوان هدیه انتخاب می‌کنند؟

در ادامه با کادولین همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم که چه عطری وبا چه رایحه ای انتخاب کنید.

عطر مناسب افراد برون‌گرا

رایحه های محجوبانه و ملایم به درد این افراد نمی‌خورد. برای این ها باید به دنبال نت های قوی و برجسته بگردید “رایحه هایی مثل زنجبیل، ادویه و نعناع هندی و در کل رایحه هایی که بر پایه ی اسانس های روغنی هستند.”

برون گرا ها نه تنها رایحه های متفاوتی انتخاب می‌کنند بلکه آنها در زدن عطر هم انسان های متفاوتی هستند. “آنها خیلی آزادانه تر از درونگراها عطر را اسپری می‌کنند تا حس خوبی به آنها دست بدهد. برای آنها اینکه بتوانند رایحه ی خودشان را بو کنند به آنها حس اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد” عطرهای پیشنهادی برای این افراد La Vie Est Belle از برند لانکوم با رایحه گیاهی و زنانه است، که نت نعناع هندی و ترنج دارد و ادو‌پرفیوم Si Passione از برند جورجیو آرمانی با نت نعناع هندی و وانیل.

عطر برای افراد برونگرا

عطر مناسب افراد درون گرا

افراد درونگرا به رایحه های لطیف تری علاقه دارند. خانم جو همینگز معتقد است “این افراد به رایحه هایی مثل گل شمعدانی، یاس و مریم گلی علاقه دارند. آنها همیشه به دنبال رایحه های گل نیستند اما در کل از رایحه های خیلی قوی استفاده نمی‌کنند. عطرهای پیشنهادی برای این افراد Eua de Gingembre از برند Roger and Gallet و Good Girl Fantastic Pink از برند کارولینا هررا است.

عطر برای افراد درونگرا

برای کسانی که جنسیت در عطر برایشان مهم نیست!

همانطور که برداشت ما از جنسیت دیگر تبدیل به مفهومی سیال شده است، صنعت عطر هم با این تغییر خودش را هماهنگ کرده. این روزها علاقه‌ی بسیاری به عطرهای فرا جنسیتی پیدا شده است. حتی در مورد عطرهایی که در تبلیغاتشان مردانه یا زنانه معرفی می‌شوند می‌بینیم که هر دو جنس از آنها استفاده می‌کنند.

“این افراد بیشتر به عطرهای میوه ای، اسپرت و تند و ادویه ای علاقه دارند. آن‌ها به نت هایی مثل ریحان، سیب و چای سبز تمایل دارند.” عطرهای پیشنهادی برای این افراد ادو پرفیوم L’Interdit از برند ژیوانشی با نت هایی از گلابی و شکوفه های پرتقال با رایحه ای میوه ای و نت های زیرین عمیق تر است. ادو پرفیوم Coach Dream از برند کوچ عطر دیگری است که میوه ای است و روحیه ای جوانانه دارد.