خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

آنچه که باید درباره بی بی چک بدانید

آنچه که درباره بی بی چک باید بدانید
لوازم شخصی برقی

بی بی چک تست کاملا راحت و ارزان می باشد که خانم ها در صورت احتمال بارداری می توانند از آن استفاده کنند. هر خانمی ممکن است تجربه استفاده از بی بی چک را داشته باشد. سوالات زیادی درباره بی بی چک می شود و مشخص است که هنوز ابهاماتی درباره تفسیر و نحوه استفاده از آن وجود دارد. در این مقاله سعی شده هر آنچه که در ذهن شما درباره بی بی چک و تفسیر آن وجود دارد، توضیح داده شود.

تست بی بی چک را چه زمانی انجام بدهیم؟

تست‌های بارداری خانگی یا بی بی چک اغلب تست ادرار هستند و برای بیشتر زنان، بهترین زمان برای انجام تست‌‌های بارداری چند روز پس از موعد نرمال هر ماه برای شروع پریود است. این تست‌ها مقدار هورمون گنادوتروپین جفتی یا همان hCG در ادرار را اندازه‌گیری می‌کنند اما فقط وقتی که این هورمون به سطح خاصی رسیده باشد.

تست بی بی چک را چه زمانی انجام بدهید؟

اگر این نوع تست را خیلی زود انجام دهید، ممکن است هنوز مقدار هورمون hCG در ادرار به اندازه‌ای بالا نرفته باشد که برای مثبت شدن تست کافی باشد. اگرچه در تبلیغات برخی تست‌ها گفته می‌شود که نتایج زودتری فراهم می‌کنند، اما بیشتر تست‌های ادراری بارداری اگر چند روز پس از موعد نرمال برای شروع پریود گرفته شوند پاسخ دقیقی به شما خواهند داد.

همچنین بخوانید: تعیین جنسیت جنین به روش سنتی

چند نکته در باره بی بی چک

1- تنها هنگام آزمایش پاكت باز شود و نوار فقط برای یكبار قابل استفاده است.

2- پاكت كوچك همراه نوار حاوی ماده سیلیكا‍زل ( جاذب رطوبت) است كه بعنوان نگهدارنده میباشد..پس از باز كردن پاكت دور انداخته شود

3- در بیمارانی كه مبتلا به سرطان هستند تفسیر تست بعهده پزشك متخصص میباشد.

چند نکته درباره بی بی چک

بی بی چک چه زمانی مثبت می شود

این تست معمولا از 25-20 روز پس از اتمام آخرین روز خونریزی قبلی شروع به مثبت شدن می کند البته در خیلی افراد ممکن است تست در این تاریخ ها مثبت نشده و بهترین زمان چک حاملگی با این تست 4-3 روز پس از تاخیر در موعد قاعدگی طبیعی است.

بی بی چک چه زمانی مثبت می شود

نتیجه بی بی چک چگونه است؟

بعد از گذشت چیزی در حدود پنج دقیقه از تماس بیبی چک با ادرارتان، نتایج تست می‌تواند سه حالت به شکل زیر داشته باشد:

نتیجهٔ مثبت بی بی چک: در این حالت، دو خط قرمز پررنگ در قسمت‌هایی که با حروف C و T روی تست مشخص شده است ظاهر خواهد شد. این حالت نشانهٔ بارداری شماست.

نتیجهٔ منفی بی بی چک: وقتی نتیجهٔ تست بیبی چک منفی باشد، قسمت C تست، قرمز پررنگ می‌شود ولی قسمت T تست رنگی ندارد. در این حالت، جواب تست منفی است و شما حامله نیستید.

نتیجهٔ مثبت ضعیف بی بی چک: در حالت سوم، قسمت C تست قرمز پررنگ می‌شود و قسمت T قرمز کم‌رنگ خواهد شد. این حالت یک حالت مشکوک است و قطعی نمی‌توان گفت که جواب تست مثبت است یا منفی. اگر این حالت پیش آمد، می‌توانید چند روز دیگر این تست را تکرار کنید یا تست خون بارداری بدهید تا از نتیجهٔ بارداری خود مطمئن شوید.

جمع بندی

اگر برای انجام تست به اندازهٔ کافی منتظر مانده‌اید و باز هم نتیجهٔ تست منفی شده است، خب احتمالاً شما باردار نیستید. بارداری تنها دلیل برای فقدان یک دوره پریود نیست. استرس، ورزش خیلی زیاد و مشکلات تیروئید از جمله مسائلی هستند که می‌توانند قاعدگی شما را به تأخیر بیندازند.