خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

تشخیص ادکلن اصل از فیک با این 9 روش

تشخیص ادکلن اصلی از تقلبی
لوازم شخصی برقی

اگر قصد خرید ادکلن اصل را دارید باید بدانید که کار ساده ای پیش رو شما نیست! اگر تجربه ای ندارید فقط کافی است به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید و یا از یک فروشگاه اینترنتی معتبر مثل کادولین خرید نمایید. اما در واقعیت باید گفت تشخیص ادکلن اصل و تقلبی واقعا کار دشواری است. حتی خیلی از افرادی که سال ها در این حرفه کار می کنند بارها اظهار کرده اند که در بعضی موارد اشتباه کرده اند. خيلي ها خیال مي کنند تنها راه تشخیص ادکل اصلی، ماندگاری بالای رایحه ادکلن است. ولی این خیال نادرست است. در ادامه راهکارهایی براي تشخیص ادکلن اصل از تقلبی ارائه خواهد شد.

نکته مهم: ميزان ماندگاری ادکلن هیچ ارتباطی به اصل یا تقلبی بودن ادکلن ندارد. به دلیل آن که ادکلن ها باتوجه به پایه های عطر در محیط های آب وهوایی مختلف ماندگاری متفاوت و بر روی پوست بدن باتوجه به چرب یا خشک بودن پوست هم ماندگاری متفاوتی دارند.  

خرید عطر تقلبی نه تنها باعث می شود احساس فریب و ناراحتی کنید ، بلکه می تواند برای سلامتی شما نیز مضر باشد. با این حال ، علائم مختلفی وجود دارد که به شما در تشخیص ادکلن اصل از تقلبی کمک می کند.با کادولین همراه باشید.

1- بسته بندی را بررسی کنید

تشخیص ادکلن اصل و تقلبی

 ادکلن اصل به طور معمول دارای سلفون بسیار ضخیم است و بی عیب و نقص بسته بندی می شود به طوری که سلفون محکم به جعبه می چسبد. اگر سلفون روی جعبه به خوبی بسته بندی نشده بود باید به اصل بودن آن شک کنید. مثلا در تصویر بالا می تونید به خوبی مشاهده کنید که سلفون موقع بسته بندی مقداری چروک شده است.

2- درزبندی دقیق و بدون مشکل

تشخیص عطر اصل و فیک

اگر بسته بندی پلاستیکی جعبه عطر به روشی غیرقابل متعارف بود یعنی درز بیش از 5 میلی متر داشته باشد یا ناهمواری مشاهده شود یا روی آن چسب اضافی ریخته شده باشد، می توان نتیجه گرفت که عطر اصل نیست. بسته بندی عطر اصلی همیشه دارای درزهای بی عیب و نقص است.

3- جنس مقوا و کیفیت مواد

ادکلن اصل دارای بسته بندی با کیفیت است

از مواردی که تشخیص ادکلن اصل را آسان می کند همین کیفیت بسته بندی است. بسته بندی واقعی از مقوا با کیفیت بالا ساخته می شود و به گونه ای طراحی شده است که بطری را از آسیب در امان نگه می دارد. به همین دلیل است که در داخل جعبه یک سازه خاص وجود دارد که بطری عطر را در جای خود نگه می دارد.

مقوا باید سفید باشد نه خاکستری. مقوا خاکستری به دلیل استفاده از مواد اولیه نامرغوب است.

4- برچسب ها و لیبل ها

ادکلن اصل کادولین

به فلش وسط دقت کنید. فلشی که جهتش به سمت راست هست همیشه باید تیره تر از فلشی باشد که جهتش به سمت چپ است.

هنگام خرید ادکلن ، حتما وب سایت سازنده را بررسی کنید تا ببینید اطلاعات منتشر شده در آنجا با آنچه در بسته بندی ارائه شده مطابقت دارد یا خیر. حتی کوچکترین عدم تطابق نشانه جعل است.

5- شکل و طراحی خود ادکلن

ادکلن اصل و تقلبی

با نگاهی به قفسه های فروشگاه های عطر، می توانیم عطرهایی را مشاهده کنیم که از نظر ظاهری و بویایی شبیه برخی از عطرهای سطح بالا طراحی ظاهر می شوند. این ترفند ساده به تولید کنندگان زیرک اجازه می دهد تا خود را از دادخواهی محافظت کنند. البته تشخیص ادکلن اصل و تقلبی در اینگونه موارد بستگی به این دارد که با شکل و ظاهر محصول اصلی آشنایی کامل داشته باشید.

نکته مهم : توجه به نوع نوشته ها و فونت روی شیشه ی ادکلن و جعبه ی ادکلن مهم است. نوع نوشته ها و نوع فونت بکار رفته در محصولات تقلبی، همیشه متفاوت با نوع اصل خواهد بود. 

6- رنگ عطر

روش تخیص ادکلن اصل

مارک های مشهور از رنگ زیادی در محصولات خود استفاده نمی کنند، به همین دلیل معمولاً رنگ ادکلن اصل کم رنگ است. پر رنگ بودن مایع نشانه یک عطر جعلی است.

7- درب بطری

چگونه ادکلن فیک و اصل را تشخیص دهیم

درپوش یک عطر اصلی باید کاملاً متقارن باشد (مگر اینکه در ساخت اصلی آنطور دیگری طراحی شده باشد.)

برای تشخیص ادکلن اصل به این نکته دقت کنید که شرکت های معتبر خیلی به جزئیات دقت می کنند. یعنی امکان ندارد درب بطری به صورت متقارن بسته نشده باشد.

نکته مهم : درب شیشه ی ادکلن تقلبی اغلب پلاستیکی است و درصورتی که جسم تیزی روی آن بکشید( چه بسا گاهی با خراش ناخن) رنگ آن می ریزد! 

8- شماره سریال

خرید ادکلن اصل

شماره سریال باید در قسمت پایین بطری (و روی آن چسب نباشد!) مشخص شود.

شماره سریال موجود در بطری باید با عدد پایین جعبه مطابقت داشته باشد. باید روی پایه جعبه ساخته شود یا با جوهر چاپ شود.

9- بطری ادکلن را کامل بررسی کنید

خرید عطر اصل

یک عطر معتبر یک بطری با کیفیت بالا و دارای سطح صاف و ظریف خواهد داشت. بطری عطر تقلبی کمی خشن و نامرغوب است.

براي تشخیص ادکلن اصل از تقلبی ضروری است که قبلاً چند بار به شیشه های ادکلن های اصل در برابر نور نظاره کرده باشید تا وضعیت آنها در حافظه باقی مانده باشد. ادکلن تقلبی وقتی که در در برابر نور قرار می گیرند داخلشان رگه های ظریفی دیده مي شود.

به وزن، ضخامت، شفافیت و کیفیت شیشه و بدنه ادکلن هم توجه کنید برای این که در ادکلن های تقلبی وجود حباب در شیشه و یا رنگ با کیفیت پائین مشهود است و ادکلن های اورجینال از شیشه های کریستال که اکثراً سنگین و از شفافیت خاصی برخوردارند استفاده مي کنند . همچنين توجه داشته باشید که بر روی بعضی ادکلن های اورجینال روکش های فلزی، سنگ های زینتی و آویزهای خاص قرار می گیرد و یا این که شیشه اورجینال داخل یک بدنه فلزی جای می گیرد، در صورتی که در نمونه های تقلبی این مدل از ادکلن ها روکش پلاستیکی، سنگ ها از جنس پلاستیک فشرده و آویزهای بی کیفیت و نامرغوب می باشند. 

تا اینجا 9 روش تشخیص ادکلن اصل و تقلبی را با تصویر توضیح دادیم. در ادامه چند نکته مهم دیگر بیان می شود تا دیگر مشکلی در تشخیص ادکلن اصل نداشته باشید.

  • موقع خرید آنلاین حواستان باشد که سایت فروشنده اطلاعات تماس دردسترس داخل سایت گذاشته باشد و این فروشگاه نماد اعتماد الکترونیک دارد یا خیر؟
  • باید به قيمت های نامتعارف و غیرمنطقی خيلي ارزان که با بهانه های گوناگون عرضه می شوند توجه داشت. در تصمیم گیری خرید ادکلن اصل بودن آن خيلي مهم تر از قيمت پائین تر آن است. 
  • خرید نکردن از دست فروش ها، برای این که جنس های این طور فروشندگان اعتبار و کیفیت مناسبی ندارد و بیش تر ادکلن های تقلبی و پرشده به وسیله این طور اشخاص بفروش می رسد.
  • بررسی کردن پمپ یا والف هم یکی ديگر از شیوه های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی است. در ادکلن های اورجینال از سه مدل پمپ استفاده مي شود : 

الف) پمپ های فلزی به علت داشتن بدنه فلزی محکم در موقع پرچ شدن فشار بسياري به گلوگاه شیشه ادکلن وارد مي کنند و باتوجه به کیفیت بالای شیشه ادکلن های اورجینال اینگونه پمپ ها تنها در محصولات اصلی یا اورجینال مورد استفاده قرار می گیرند. 

نکته: پمپ های از جنس آلومینیوم تنها در محصولات تقلبی و اغلب محصولات درجه دوم یا همان ادکلن های شرکتی مورد استفاده قرار می گیرند که قيمت و کیفیت بسیار پایینی دارند. 

ب) پمپ های فلزی با سه مخزن ریز خروجی عطر که به وسیله شرکتهای اصلی یا اورجینال و بعضی شرکتهای درجه دوم یا همان شرکتی مورد استفاده قرار می گیرند و به علت قيمت بالاتر نسبت به پمپ های آلومینیومی در محصولات تقلبی دیده نشده اند.  

ج) پمپ های کاملاً پلاستیکی به علت قيمت بیش تر و توجه بسیار بالا در طراحی جهت پيش‌گيري از نشت مواد داخل شیشه ادکلن تنها در شرکتهای اورجینال مورد استفاده قرار می گیرند.

جمع بندی

با همه این توضیحات و نکاتی که گفته شد، باز هم راه های متعددی برای فریب خریداران وجود دارد که متاسانه در ایران به وفور از آنها استفاده می شود. از پر کردن شیشه های اصلی گرفته تا بسته بندی های کاملا مشابه اصل. برای خرید ادکلن اصل بهتر است به فروشگاه ها و سایت های معتبر مراجعه کنید.