خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

تقویت اسپرم مردان با 4 روش ساده

تقویت اسپرم در مردان
لوازم شخصی برقی

کمبود اسپرم و تخمک یعنی ضعف در قدرت باروری زن و مرد و این ضعف یعنی ناتوانی در بارداری . بخشی از راههای درمانی مشکلات باروری و چگونگی تقویت اسپرم و تخمک با برنامه غذایی و تغذیه مناسب با نسخه های گیاهی و طبیعی درمان می شود. در بعضی از زوجین نبود اسپرم و تخمک کافی مانع از بارداری می شود در نتیجه دوران ناباروری برای این زن و مردها آغاز می گردد. تقویت و افزایش میزان اسپرم مردان و تخمک در زنان اصلی ترین هدف در انجام راه و روش های درمان است.

1- به طور منظم ورزش کنید

ورزش نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس و عملکرد جسمی می شود، بلکه باعث افزایش سطح تستوسترون می شود مطالعات نشان می دهد که مردان دارای ورزش منظم دارای سطوح بالاتر تستوسترون و کیفیت بهتر اسپرم نسبت به مردان غیر فعال هستند با این حال، شما باید ورزش بیش از حد را اجتناب کنید، زیرا ممکن است اثر متفاوتی داشته و سطح تستوسترون را به طور بالقوه کاهش دهد. مصرف مناسب روی می تواند این خطر را به حداقل برساند .اگر به ندرت ورزش کنید اما می خواهید باروری خود را بهبود ببخشید، فعال شدن فیزیکی بیشتر باید یکی از اولویت های برنامه روزانه شما باشد. برای تقویت اسپرم ها لازم نیست ورزش های سنگین یا بدنسازی انجام دهید ورزش هایی نظیر شنا هوازی دوچرخه سواری پیاده روی مفید است که سبب می شود از انقباض رگ های خونی جلوگیری کند.

ورزش و تقویت اسپرم

2- مکمل های اسیداری اسیدپتیک را مصرف کنید

اسید D-آسپارتاتیک (D-AA) یک فرم اسیدآپارکیک است که یک نوع اسید آمینه است که به عنوان یک مکمل غذایی به فروش می رسد.این نباید با اسید L-آسپارتیک اشتباه گرفته شود، که ساختار بسیاری از پروتئین ها را تشکیل می دهد و بسیار رایج تر از D-AA است.D-AA عمدتا در غدد معینی از قبیل بیضه ها و نیز در سلول های اسپرم و منی وجود دارد.محققان معتقدند که D-AA در باروری مردان دخیل است. در واقع، سطح D-AA در مردان نابارور به طور معنی داری کمتر از مردان بارور است این مطالعات نشان می دهد که مکمل های D-AA ممکن است سطح تستوسترون، هورمون جنسی مردانه ای را که نقش باروری در مردان را بازی می کند، افزایش دهد.به عنوان مثال، یک مطالعه مشاهده ای در مردان نابارور نشان داد که مصرف 2.66 گرم D-AA برای سه ماه سطح تستوسترون خود را 30-60 درصد افزایش داد و تعداد اسپرم و تحرک را با 60 تا 100 درصد افزایش داد.با این حال، شواهد کاملا سازگار نیستند. مطالعات انجام شده در ورزشکاران و مردان قدرتمند با سطح طبیعی تستوسترون بالا نشان داد که D-AA سطوح بیشتری را افزایش نمی دهد و حتی آنها را در دوزهای بالا (6، 7) کاهش می دهد.شواهد کنونی نشان می دهد که مکمل های D-AA ممکن است باروری در مردان با سطوح پایین تستوسترون را بهبود بخشد، در حالی که آنها به طور مداوم مزایای اضافی در مردان با سطح طبیعی به حد بالا را ارائه نمی دهد.

اسپرم

3- مصرف ریشه ماکا

ریشه ماکا یک غذای گیاهی شناخته شده است که از مرکز پرو تهیه شده است و به نام جنسینگ پرویی شهرت دارد.به طور سنتی، از این گیاه برای افزایش میل جنسی و باروری استفاده شده است و با ناباروری خانم ها مقابله می کند.مطالعات متعدد در مردان نشان داد که استفاده از 1.5 تا 3 گرم ریشه خشک شده ماکا برای سه ماه باعث بهبود میل جنسی مردان می شود.مطالعات همچنین نشان می دهد که ریشه ماکا می تواند عملکرد جنسی را بهبود بخشد. در مردان مبتلا به اختلال نعوظ خفیف،با مصرف 2.4 گرم ریشه خشک شده ماکا کمی بهبود عملکرد نعوظ خود و رفاه جنسی را بهبود بخشید همچنین با مصرف 1.75 گرم پودر ریشه ماکا هر روز به مدت سه ماه تعداد اسپرم و تحرک را در مردان سالم افزایش داد علاوه بر این، ریشه ماکا به نظر نمی رسد بر سطح هورمون تاثیر بگذارد. با مصرف 1.5 تا 3 گرم ریشه ماکا در روز به مدت سه ماه تاثیری بر تستوسترون و سایر هورمونهای تولید مثل در مردان سالم و بارور نداشت. ریشه ماکا در تقویت اسپرم مردان بسیار مفید است و می توان آن را از بهترین ها نامید . 

4- استراحت کافی و کاهش استرس

استرس ممکن است رضایت جنسی شما را کاهش دهد و باروری شما را کاهش دهد محققان بر این باورند که هورمون کورتیزول ممکن است بخشی از این اثرات نامطلوب استرس را افزایش دهد.استرس طولانی مدت سطح کورتیزول را افزایش می دهد که اثر منفی قوی بر روی تستوسترون دارد وقتی کورتیزول بالا می رود، سطح تستوسترون کاهش می یابد در حالی که اضطراب شدید و ناشناخته به طور معمول با دارو درمان می شود، می توان از روش های آرام سازی متعدد، سبک های خفیف تنش را کاهش داد. متاسفانه یکی از دلایل مهم انزال زودرس مردان استرس و نداشتن تمرکز کافی رخ می دهد که آنان را مجبور به استفاده از اسپری های تاخیری می کند که عموما عوارض جانبی کمتری از قرص های تاخیری دارند.مدیریت استرس می تواند به همان اندازه مانند قدم زدن در طبیعت، مدیتیشن، تمرین یا صرف وقت با دوستان ساده باشد. دوش آب گرم و ماساژ برای از بین بردن استرس قبل از رابطه جنسی کارامد است.

چند نکته دیگر:

  • شیوه زندگی ناسالم سلامت کلی شما، از جمله باروری  را از بین می برد
  • چاقی با ناباروری رابطه مستقیم دارد اگر ناباروری و چاقی دارید، از دست دادن وزن باید یکی از اهداف شما باشد.
  • اگر  مشروبات الکلی و دخانیات مصرف میکنید برای تقویت اسپرم ها و ناباروری جدا خودداری نمایید زیرا ممکن است سطح تستوسترون را پایین آورد و کیفیت اسپرم را کاهش دهد.
  • چند مطالعه نشان می دهد که مصرف کم فولات ممکن است کیفیت کرم اسپرم را تحت تاثیر قرار دهد پس به اندازه کافی فولات دریافت کنید. فولات همان ویتامین B9 است که بیشتر به عنوان فولات یا فولیک اسید شناخته می شود که در مواد غذایی شامل: سبزیجات برگ سبز نظیر اسفناج ,کاهو, کرفس و غلات و گوشت و میوه یافت می شود.
  • دریافت خواب مناسب برای حفظ سلامتی شما ضروری است. خواب محدود و یا بیش از حد نیز به کیفیت منی معروف مرتبط است.
  • خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان، مانند گردو، به نظر می رسد برای باروری مفید باشد که علاوه بر تقویت اسپرم ها برای زودانزالی نیز مهم است.
  • از خوردن بیش از حد زیاد سویا اجتناب کنید سویا غنی از ایزوفلاون ها است که با کیفیت پایین اسپرم همراه است.