خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

طرز تهیه 6 صبحانه ساده و مقوی

طرز تهیه 6 صبحانه سالم و مقوی
لوازم شخصی برقی

صبحانه مهم ترین وعده غذایی روزانه است. درست کردن یک صبحانه خوشمزه باعث می شود همه اعضای خانواده به خوردن صبحانه تشویق شوند. تهیه صبحانه ساده و کامل برای بدن بسیار ضروری و مهم می‌باشد. در این جا طرز تهیه صبحانه ساده و مقوی را به شما آموزش می دهیم.

املت

صبحانه ساده و مقوی ایرانی

یکی از لذیذترین و محبوبترین صبحانه های ایرانی املت گوجه است. البته پخته شدن گوجه و پیاز نسبتاً زمان زیادی میبرد. اما جای نگرانی نیست. برای داشتن املت فوری دو راه دارید. روش اول این که گوجه را رنده کنید و از پیاز صرف نظر کنید. کافی است گوجه رنده شده را دو دقیقه تفت بدهید تا آب آن بخار شود. بعد هم تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید. (نمک و فلفل فراموش نشود) در روش دوم، گوجه و پیاز را از شب قبل تفت دهید و وقتی آماده شداجازه دهید تا خنک شود. اگر مایلید فردا صبح برای یک صبحانه، املت بپزید می توانید تابه را به همان صورت در یخچال بگذارید. برای استفاده از آن در روزهای آینده می توانید مخلوط گوجه و پیاز را فریز کنید. حالا برای تهیه املت کافی است گوجه و پیاز را گرم کنید و تخم مرغ را به آن اضافه کنید و به راحتی صبحانه ساده و سالم خود را فراهم کنید.

اسنک اسفناج و ذرت

طرز تهیه اسنک اسفناج و ذرت

اسنک اسفناج و ذرت، صبحانه ساده و سالمی است که واقعاً لذیذ است. مخصوصاً اگر کمی پنیر موزارلای تازه به آن اضافه کنید. البته می توانید از پنیر رنده شده و انواع دیگر از پنیر هم استفاده کنید. اسفناج را حتماً از قبل تفت بدهید و فریز کنید. می توانید به مقدار هر بار مصرف، جداگانه فریز کنید تا راحت تر باشید. اسفناج فریز شده خیلی راحت با چنگال از هم باز می شود. زمانی که با ذرت و پنیر لای نان بگذارید و آن را در ساندویچ ساز بپزید، دیگر اثری از یخ هم باقی نمی ماند.

ساندویج کوکو سبزی

طرز تهیه کوکو سبزی

خوردن یک صبحانه ساده و سالم در ابتدای روز می تواند انرژی مورد نیاز شما را تامین و شما را سالم تر نگه دارد.این صبحانه سالم می تواند باقی مانده شام شب قبل شما باشد. اگر مقدار ی از کوکو سبزی از شام شب شما باقی مانده باشد می توانید آن را با کاتر یا چاقو برش بزنید و همراه با یک ورقه پنیر لای نان بگذارید. صبح روز بعد صبحانه شما حاضر و آماده است. می توانید آن را در ساندویچ ساز گرم کنید یا به همان شکل همراه با یک نوشیدنی میل کنید.

فرنی

طرز تهیه صبحانه مقوی و سالم

فرنی یک صبحانه ساده در عین حال سالم است. شیری که در فرنی حسابی غلیظ شده است، پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین می کند و ترکیب آن به همراه کربوهیدرات موجود در آرد برنج شما را سیر نگه میدارد. بهتر است فرنی صبحانه زیاد شیرین نباشد. در کل بهتر است فرنی را بدون شکر یا با شکر خیلی کم تهیه کنید و موقع سرو کمی شیره یا عسل به آن اضافه کنید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه چیز کیک یخچالی

ساندویج الویه

طرز تهیه ساندویج الویه

اگر تا به حال به الویه به چشم صبحانه نگاه نکردید، تا چند لحظه دیگر دید شما به کلی عوض خواهد شد و به عنوان یک صبحانه ساده و سالم به آن نگاه خواهید کرد. سیب زمینی و تخم مرغ، مواد اصلی سالاد الویه، هر دو برای صبحانه عالی هستند. ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین همان چیزی است که یک صبحانه سالم و کامل را تشکیل می دهد. پس ساندویچ الویه یکی از بهترین صبحانه هایی است که می توانید آن را تهیه کنید. در ضمن چون غذای سرد است می توانید از روز قبل آن را آماده کنید و برای روز بعد در یخچال نگه دارید.

اوتمیل یخچالی

طرز تهیه اوتیمل یخچالی

همان طور که گفتیم تهیه امیان وعده و صبحانه خیلی راحت و سریع است. اما می تواند حتی از این هم راحت تر باشد. اگر حوصله روشن کردن گاز و پختن را ندارید می توانید آن را از شب قبل با مواد دلخواه داخل شیر بریزید و اجازه دهید از شب تا صبح داخل شیر بماند. به این ترتیب می توانید صبح روز بعد از آن به عنوان یک صبحانه سالم و خوشمزه، لذت ببرید.