خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

موسیقی پاپ چیست؟

موسیقی پاپ چیست؟
لوازم شخصی برقی

موسیقی پاپ یک سبک از موسیقی عامه پسند است و معمولا در مقابل موسیقی کلاسیک و محلی قرار می گیرد و از آن ها متفاوت است. موسیقی پاپ که ریشه در آمریکا و انگلستان دارد، به دلیل ترکیبی از سبک های مختلف موسیقی، در بین مردم مشهور است. موسیقی پاپ سبکی بسیار محبوب بین شنوندگان است که معمولا بالاترین بازدید و دانلود ها را دارد.

چه کسی موسیقی پاپ را شروع کرد؟

در سال ۱۹۵۴، الویس پریسلی اولین هنرمندی بود که موسیقی پاپ را اجرا کرد؛ متشکل از تلفیق سبک‌های بلوز، راک اند رول و کانتری. موسیقی پاپ از دهه ۱۹۵۰ هنگامی شروع شد که راک اند رول ریتم روز بود. موفقیت پاپ در این دهه به عواملی مانند Columbia Records نسبت داده می‌شود که ژانرهای موسیقی پاپ این زمان را برای تولید پاپ ترکیب کرده است. (Columbia Records از زیر مجموعه های کمپانی Sony Music Entertainment است.

پیدایش موسیقی پاپ

در دهه 60، چهار عامل مهم موجب گسترش پاپ شدند. یکی گروههای دوواپ (DooWop) دخترانه مقیم نیویورک بودند که ترانه سرایان آنها مانند کارول کینگ (Carol King)، نیل دایموند و برت باکاراک (Burt Bacharach) در دهه 70 به شهرت فراوانی رسیدند، در طرف دیگر تحولات موسیقی سول Soul بود که با ظهور آرتا فرانکلین (Aretha Franklin) برادران آیزلی (Isley brothers)، ری چارلز (Ray Charles) و همچنین خوانندگان موتاون (Motown) در دیترویت که استیوی واندر (Stevie Wonder)، سوپریمز (the Supremes) و ماروین گی (Marvin Gaye اولین کسی که کنترل هنری کار خود را در دست گرفت) از جمله مهمترین چهره های آن هستند و در نهایت گروه بیچ بویز (Beach Boys) که سبک خود را سبک موج سواری کالیفرنیایی (California Surf) نامیده بودند.

همچنین بخوانید: هارمونی در موسیقی به چه معناست؟

تاریخچه موسیقی

این واقعیت که پاپ همیشه در حال تغییر است به این معنی است که لیست نسخه‌های مختلف پاپ به راحتی کنار گذاشته نمی‌شوند و به مرور زمان انواع بیشتری از این ژانر ظاهر می‌شوند. پاپ در واقع از ایالات متحده آمریکا و انگلیس نشات گرفته است. این ژانر به عنوان ترکیبی از سبک‌های مختلف موسیقی آغاز به کار کرد که در اوایل دهه ۵۰ محبوب بودند. برخی از انواع موسیقی که به پیدایش پاپ منجر شد شامل موسیقی جز (jazz )، کانتری (country)، رپ (rap) و راک اند رول (Rock and roll) بود.

موسیقی پاپ

به مرور منتشر و دست به دست شدن برگه نت‌های موسیقی برای نواختن ساز در بین عموم به گسترش بیشتر این ژانر کمک کرد تا جایی که امروزه اکثر سازهای اصلی از نت آهنگ‌های موسیقی پاپ برای تمرین نواختن استفاده می‌کنند. جالب است بدانید در آغاز قرن بیستم، آهنگ‌هایی از پیانو در حال نواختن موسیقی در گرامافون خانه ها شنیده می‌شد که در نتیجه باعث شد مخاطبان با اجرای جدیدی از پاپ آشنا شوند. در این‌جا یک نکته مهم از بینش‌ها و رویدادهایی است که موسیقی را شکل داده است.