خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟ شرایط دریافت نماد الکترونیکی

نماد اعتماد چیست
لوازم شخصی برقی

ما در این مقاله می خواهیم بدانیم نماد اعتماد الکترونیکی چیست نماد اعتماد الکترونیک نشانه ای است که منحصرا توسط مرکز توسعه تجارت صادر شده و یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، و ایجاد اعتماد بین کاربران اینترنتی است. در حقیقت نماد اعتماد نشانه است که کسب و کار مربوطه دارای مجوز های لازم جهت فروش کالا یا خدمات می باشد.

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

اگر وب سایت دارید و یا خرید اینترنتی انجام می دهید حتما با نماد اعتماد آشنا هستید. صورتی که یک سایت نماد اطمینان داشته باشد به این معنی است که هویت این کسب و کار توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی احراز شده است.در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد. اعطای نماد اعتماد الكترونیكی برای وب‌سایت های تجاری با هدف قانونمند كردن و چارچوب دهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در حال انجام می باشد. نماد اعتماد الكترونیكی به شكل یك علامت در بالا یا پایین سایت‌هایی كه از نظر قانونی فعالیت آنان مورد تائید است به نمایش در می آید. ساماندهی سایت‌های تجاری در كشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الكترونیكی به‌خصوص B2C خواهد بود. به نحوی‌كه مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌كه سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند كرد و حقوق مصرف كنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می كنند.خریداران می باید با جستجو در فهرست وب سایت های مورد تایید، از صحت “نماد اعتماد الكترونیكی” به نمایش درآمده در وب سایت ها اطمینان حاصل کنند.

نماد اعتماد الکترونیکی

همچنین بخوانید:خانه هوشمند چیست و چه ویژگی های دارد؟

شرایط دریافت نماد

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیک داشتن 18 سال تمام است. در صورتی که متقاضی کمتر از 18 سال داشته باشد، ارائه حکم رشد از دادگاه الزامی است.در قوانین قدیمی نیز برای دریافت اینماد، آقایان نیاز به داشتن کارت پایان خدمت داشتند که در قوانین جدید این موضوع به چشم نمی خورد و بدون نیاز این مدرک هم اینماد برای شما صادر می‌ شود.برای آنکه وبسایت‌ها این نماد (e نماد) را دریافت کنند باید دارای شرایطی باشند. از جمله این شرایط این است که تنها شرکت و وبسایتهایی که در طراحی سایت خود دارای خدمات خرید و فروش هستند به آن‌ها این نماد تعلق می‌گیرد و باید تمام مراحل سفارش و پرداخت وجه به صورت آنلاین و از طریق سایت باشد. اگر سایت شما دارای خدمات فروش کالا نیست و صرفاً در آن کسب و کار خود را تبلیغ می‌کنید نیاز به دریافت این نماد نمی‌باشد. همچنین شرکت‌های دارای اعتبار قانونی و به ثبت رسیده می‌توانند ای‌نماد را دریافت کنند. برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید مدارک دامنه وبسایت باشد، پس باید دامنه وب سایت در اختیار شرکت یا مالک آن باشد. برای انجام مراحل دریافت ای نماد توسط نماینده حقوقی شرکت، باید مدارک حقوقی وکالت نماینده از شرکت موجود باشد. از دیگر شروط اخذ اینماد این است که صلاحیت فردی شما توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تایید شود.به طور کلی نیازی به مراجعه حضوری نیست و نتیجه استعلام تایید صلاحیت در پرونده نماد در سامانه ثبت می‌شود و از طریق ایمیل برای‌تان ارسال خواهد شد.اما در صورتی­ که جواب استعلام منفی باشد، پرونده به حالت تعلیق در می‌آید و هویت فرد رد صلاحیت‌ شده، وارد لیست سیاه می‌شود.با این کار امکان درخواست مجدد نیز وجود نخواهد داشت. اما شخص رد صلاحیت شده می‌تواند بعد از ورود به پنل کاربری خود، درخواست فرجام خواهی نماید، به معنای درخواست بررسی مجدد صلاحیت فردی.

شرایط دریافت نماد الکترونیک