تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

اولین رابطه جنسی و پاسخ به سوالات احتمالی

اولین رابطه جنسی
خرید کاندوم

اولین رابطه جنسی اغلب برای افراد از اهمیت بالای برخوردار است. این رابطه ممکن است قبل ازدواج ، شب زفاف و یا مدتی بعد از ازدواج اتفاق بیوفتد. اولین رابطه جنسی اگر خیلی خوب باشد نتیاج مثبتی در آینده به همراه دارد و اگر بد باشد و شخص احساس پشیمانی بکند احتمال زیاد در روابط آینده اش تاثیر خواهد گذاشت. به هیچ وجه نباید بعد از رابطه جنسی مضطرب و نگران شوید که مبادا همسرتان باردار شود یا دچار بیماری شوید. به همین دلیل، برنامه ریزی برای جلوگیری از بارداری و رابطه جنسی ایمن باید مد نظرتان باشد.

اگر برای اولین بار می خواهید رابطه جنسی داشته باشید، تعیین زمان مناسب برای داشتن رابطه و انتخاب اولین شریک جنسی از اهمیت زیادی برخوردار است چون احساسی که از تجربه اولین رابطه جنسی خود به دست می‌آورید در روابط بعدی شما تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

هر کس بنا به جنسیت، فرهنگ خانواده و جامعه، ارزش‌ها و اعتقادات فردی، تاثیر دوستان و … اولین رابطه جنسی را برقرار می‌کند. داشتن ترس و اضطراب چه در رابطه جنسی پیش از ازدواج و چه بعد از ازدواج، امری طبیعی است. پس به این نکته توجه داشته باشید که آیا از لحاظ روحی و جسمی آمادگی رابطه جنسی را دارید؟ این رابطه از روی میل و دوست داشتن است یا به دلیل ترس از دست دادن فرد مقابل؟

اولین رابطه جنسی و سوالات احتمالی

پیش از برقراری اولین رابطه جنسی لازم است چه کارهایی انجام دهیم؟

پیش از آن که برای برقراری اولین رابطه زناشویی خود اقدام کنید لازم است آگاهی‌های خود را بالا ببرید. موارد زیر پیش از رابطه جنسی اهمیت دارد:

1- توجه به نظافت شخصی و بهداشت رابطه جنسی

توجه به نظافت شخصی و مسائل بهداشتی اهمیت زیادی دارد. برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مقارتبی مانند سوزاک، ایدز، سیفلیس و زگیل‌های تناسلی … و جلوگیری از بارداری‌های ناخواسته از کاندوم استفاده کنید. گاهی برخی افراد خجالت می  کشند استفاده از کاندوم را مطرح کنند؛ چون می‌ترسند شریک جنسی خود را ناراحت کنند. حتی ممکن است طرف مقابل شما بهانه‌هایی از این دست که «من با کاندوم راحت نیستم یا لذت نمی‌برم” یا “مگه به من اعتماد نداری و می‌ترسی که مریضی داشته باشم» بخواهند شما را منصرف کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیماری های مقاربتی کلیک کنید.

استفاده از کاندوم در اولین رابطه جنسی

2- توافق بر سر مسائل جنسی

با این حال باید پیش از برقرای رابطه جنسی درباره این مسائل با یکدیگر به توافق برسید، گذشتن از آن چه که واقعا برای شما اهمیت دارد و خواسته شماست می‌تواند در آینده باعث سرخوردگی‌تان شود. به همین جهت بر داشتن مهارت‌های ارتباطی مانند نه گفتن و جرات‌مندی بسیار تاکید می‌شود. در نهایت یک مکان مناسب انتخاب کنید که بدون استرس بتوانید رابطه جنسی داشته باشید در غیر این صورت آن طور که انتظار دارید لذت نخواهید برد. برقراری رابطه جنسی لذت بخش برای هر دو زوج نیاز به آموزش و کسب آگاهی دارد.

3- در مورد اولین رابطه جنسی واقع بینی باشید

ترس و اضطراب باعث می‌شود که از اولین رابطه جنسی لذت نبرید و برنامه ریزی‌هایتان خراب شود، از طرفی نباید برای اولین رابطه خود رویایی و ایده آل گرایانه برنامه ریزی کنید. مخصوصا زمانی که هر دو نفر شما بی تجربه هستید. هنوز در مورد بدن یکدیگر آگاهی چندانی ندارید و ممکن است رابطه مطابق انتظارات شما پیش نرود پس احتمال خرابکاری وجود دارد.

توجه داشته باشید که شما می‌خواهید نیاز جنسی خود را برآورده کنید و از بودن با یکدیگر لذت ببرید؛ پس نیازی نیست که کامل باشید یا هر تکنیکی که یاد گرفتید بخواهید اجرا کنید تا فرد مقابل را تحت تاثیر قرار دهید. فقط سعی کنید روش ارضای نیازهای جنسی یکدیگر را پیدا کنید. نظر یکدیگر را در مورد اینکه چه کاری مطابق میل دیگری است جویا شوید. در زمان رابطه به موقعیت یکدیگر اهمیت دهید و از احساس یکدیگر درباره رابطه سوال کنید؟

4- در برقراری اولین رابطه جنسی شکیبا باشید

صبور بودن نقش مهمی در لذت بخش بودن اولین رابطه ایفا می کند. شرایط طرف مقابل خود را در نظر بگیرید و به او فرصت دهید تا از لحاظ روحی و جسمی برای این رابطه آمادگی پیدا کند. داشتن معاشقه و پیش نوازی کافی رمز اصلی موفقیت در اولین تجربه جنسی شما خواهد بود به طوری که بوسه، نوازش و لمس بدن می تواند تا حد زیادی کیفیت رابطه جنسی تان را بالا ببرد.

معمولا دختران به دلیل درد از دست دادن پرده بکارت نگران هستند. در اولین رابطه ممکن است کمی درد داشه باشید ولی اگر شریک جنسی تان به اندازه کافی برای معاشقه زمان صرف کند به دلیل ترشح واژن حین عمل دخول درد کمتری خواهید داشت. ترس و اضطراب باعث کاهش ترشحات واژن و در نتیجه دردناک شدن عمل دخول می شود. این درد در بسیاری از خانم ها فقط چند ثانیه طول می کشد. در صورت لزوم می توانید از ژل روان کننده لوبریکانت استفاده کنید.

ژل روان کننده ناچ کدکس با رایحه آلوئه ورا
ژل روان کننده حساس ناچ کدکس

اولین رابطه جنسی در شب زفاف

اگر شما و همسرتان بخواهید طبق سنت و فرهنگ، اولین رابطه جنسی خود را به بعد از ازدواج و به شب رفاف موکول کنید؛ می‌توان تصور کرد چه فشار روانی بالایی را باید تحمل کنید. بعد از یک روز شیرین اما طاقت فرسا که از تدارکات و آرایشگاه شروع می‌شود تا عکس گرفتن و رقصیدن و رفتن تمامی مهمان ها؛ باید برای مراسم دیگری آماده شوید که نیازمند آمادگی جسمی و روحی است.

همچنین بخوانید : جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی

دیگر تصمیم با خودتان است که می‌خواهید شب اول به معاشقه و تحریک لمسی بپردازید یا رابطه جنسی کامل و مقاربت داشته باشید. اما به این نکته توجه داشته باشید، حسی که بعد از اولین رابطه در شما برانگیخته می‌شود تا مدت‌ها ادامه پیدا می‌کند؛ پس بهتر است عمل دخول در زمان اضطراب و خستگی انجام نشود.

همزمان شدن ارگاسم در اولین رابطه جنسی

رسیدن همزمان به ارگاسم نیازمند زمان است تا بیشتر بتوانید با بدن یکدیگر ارتباط موثر پیدا کنید. بعید است که از همان اولین رابطه زناشویی بتوانید با هم ارضا شوید به خصوص زمانی که هر دو بی تجربه باشید. پس سعی کنید از بودن با یکدیگر لذت ببرید و کمک کنید تا روش های ارضا شدن یکدیگر را پیدا کنید.

کاندوم تاخیری ناچ
کاندوم تاخیری دابل دیلی کدکس همزمان کننده ارگاسم

چرا بعضی افراد بعد از اولین رابطه زناشویی احساس بدی دارند

در فرهنگ ما داشتن بکارت دختر هنوز جنبه ارزشی دارد گرچه ممکن است اهمیت آن در نسل جوان کمتر شده باشد؛ به همین دلیل داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج باعث ایجاد احساسات ناخوشایندی مانند احساس گناه، سرخوردگی، بی ارزش شدن و مورد سو استفاده واقع شدن در بسیاری از دختران می شود. افسردگی و اضطراب نیز به دلیل ترس از فهمیدن خانواده و شوهر تشدید می شود. پسرها هم به دلیل باورها و اعتقادات مذهبی ممکن است دچار عذاب وجدان و احساس گناه شوند. تمام این مسائل باعث می شود که در روابط خود صداقت را فراموش کنند.

بسیاری از جوانان برای کاهش دردهایی که از روابط خود دیده اند به دنبال شروع یک رابطه عاطفی دیگر هستند. اما شروع یک رابطه جدید کمکی به باز شدن گره های قبلی نکرده و مسئله را پیچیده‌تر می کند.

توصیه هایی برای اولین رابطه جنسی

برای داشتن تجربه ای خاطره انگیز به نکات زیر توجه کنید:

1- با همسرتان در مورد نگرانی هایتان حرف بزنید:

برقراری رابطه جنسی برای اولین بار برای اکثر افراد استرس زاست. هر چقدر هم از رابطه خود مطمئن باشید، تجربه رابطه جنسی سخت و همراه با نگرانی است. اگر چیزی شما را نگران کرده است، می ترسید یا نیاز به زمان دارید، در این مورد با همسرتان حرف بزنید.

نکات مهم در اولین رابطه زناشویی

اولین رابطه جنسی بعد از عروسی برای بسیاری از زوجین سخت است. استرس و نگرانی حاصل از برگزاری مراسم و خستگی ناشی از آن باعث می شود که این تجربه خسته کننده تر باشد.

اگر از این نظر مشکل دارید، با همسرتان حرف بزنید تا آن را به زمان دیگری موکول کنید.

2- آناتومی بدن خود را بشناسید:

این به شما کمک می کند که بدانید چطور تحریک شوید، نقاط حساس بدنتان کجاست، از چه پوزیشنی ممکن است بیشتر لذت ببرید و خجالتتان کمتر شود. خودارضایی، لمس بدن، کمک گرفتن از آیینه و مطالعه از روش های آشنایی با آناتومی بدن است.

3- آرام عمل کنید:

اولین رابطه جنسی خیلی هیجان انگیز است، اما اگر می خواهید خاطره انگیز هم باشد عجله نکنید. رابطه جنسی مسابقه نیست که برای رسیدن به خط پایان عجله داشته باشید.

در ابتدا با حرکات آرام و ملایم شروع کنید و بعد اگر هر دو مایل بودید سرعتتان را بیشتر کنید. آرام بودن حرکات باعث تمرکز بیشتر و لذت بردن از تمام حس و تجربه می شود.

4- انتظارات معقولی از عملکرد خود و ارگاسم داشته باشید:

نباید انتظار داشته باشید که ساعت ها بتوانید رابطه جنسی برقرار کنید و سوپرمن باشید. بسیار طبیعی است که اولین رابطه جنسی زیاد طول نکشد یا از طرف دیگر اصلا ارگاسمی در آن رخ ندهد.

برای رسیدن به اوج لذت جنسی به خود و همسرتان فشار وارد نکنید. رابطه جنسی شما می تواند با گذشت زمان بهتر شود و تکنیک های بهتری را یاد بگیرید. این درست مثل رانندگی یا آشپزی است. همه در روزهای اول شاهکار نیستند.

در بسیاری از موارد، داشتن انتظار معقول نسبت به عملکرد خود در رابطه جنسی باعث می شود شرایط حتی فراتر از انتظارتان باشد و همه چیز بهتر پیش برود.

5- برای معاشقه زمان صرف کنید:

معاشقه و پیش نوازی روش خوبی برای آرام کردن ذهن، افزایش آگاهی بدن و لذت جنسی است. همچنین، باعث خیس شدن آلت جنسی زن و نعوظ بهتر در مرد می شود.

همچنین بخوانید : 8 دلیل که مردان نعوظ شان را از دست می دهند

پیش نوازی می تواند:

  • بوسه و آغوش
  • حرف زدن در مورد مسائل جنسی
  • لمس بدن
  • لمس آلت جنسی
  • ماساژ دادن

و روش های دیگر باشد.

6- از لوبریکانت استفاده کنید:

وقتی برای اولین رابطه جنسی آماده می شوید، نگرانی و اضطراب می تواند باعث خشک شدن آلت تناسلی زن شود که دخول را دردناک تر می کند. اگر رابطه جنسی شما قرار است به دخول ختم شود، استفاده از لوبریکانت مفید است و کار را ساده تر و بدون درد می کند.

7- پوزیشن های مختلف را امتحان کنید:

اگر یک پوزیشن برای شما دردناک است، یکی دیگر را امتحان کنید. پوزیشن های ساده تر را برای اولین رابطه جنسی انتخاب کنید که شامل مرد روی زن یا زن روی مرد می شود. شاید دوست دارید برای خاطره ساز بودن، پوزیشن های آکروباتیک و حرفه ای را امتحان کنید، اما این کار احتمال درد و ناراحتی را بیشتر می کند.

بالش سکس با 25 پوزیشن
بالش پوزیشن کمبو جهت افزایش کیفیت رابطه جنسی

8- جلوی دخالت دیگران را بگیرید

خوشبختانه رسم دستمال خونی در بسیاری از نقاط کشور از بین رفته است، اما هنوز هم به صورت موردی در برخی جاها و بین برخی از خانواده ها رایج است. در این رسم، عده ای از اقوام پشت در اتاق زوج منتظر می مانند تا با رویت دستمالی خونی باکره بودن زن و قدرت جنسی مرد را تایید کنند.

به یاد داشته باشید که رابطه جنسی حریم خصوصی شماست و ورود به این مسئله می تواند پایه گذار دیگر دخالت ها در زندگی شما باشد.

قبل از عروسی برای همه روشن کنید که نمی خواهید کسی در این مورد دخالت کند و پشت در اتاق شما بماند.

تنها بودن فشار روانی را از روی شما و همسرتان برمی دارد و تجربه بهتری برایتان رقم می زند.

9- حرف بزنید

شما بازیگر فیلم های صامت نیستید که هرگز حرف نزنید. از همسرتان بپرسید که آیا لذت می برد؟ کدام وضعیت برای او راحت تر است؟

گاهی دست نگه دارید، استراحت کنید یا پوزیشن خود را عوض کنید.

10- برای رفع ترس از سکس تراپ کمک بگیرید

اگر از رابطه جنسی می ترسید، دچار واژینیسموس یا اختلال نعوظ هستید یا مهارت های برقراری یک ارتباط جنسی خود را نمی دانید از یک مشاور جنسی کمک بگیرید. در جلسات سکس تراپی، هیچ خبری از تماس جنسی، لخت شدن و لمس نامناسب نیست. جلسات می تواند به صورت فردی یا زوج تشکیل شود.

سخن آخر

اولین رابطه جنسی لزوما نباید همراه با درد و خونریزی زیاد باشد. وقتی بهترین تکنیک ها را انتخاب کنید، درد و ناراحتی نیز کمتر می شود و می تواند رابطه لذت بخش تری را تجربه کنید.