تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

8 ایده برای دکوراسیون خانه های کوچک

دکوراسیون خانه کوچک

آیا خانه شما کوچک است و فضای کمی دارید؟ آیا نمی دانید باید با وسایل خود چه کنید و آنها را چطور در فضای کوچک خانه خود جا دهید؟ این مقاله برای شماست. امروزه اغلب مردم در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند و با کمبود فضا مواجه اند. به همین دلیل در مرتب کردن وسایل و دکوراسیون خانه کوچک خود به مشکل می خورند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، نگران نباشید. ما چند ایده برای دکوراسیون خانه کوچک شما داریم که به شما کمک می کند فضا را سازماندهی و زیباتر کنید.

کمد ها و کشو ها راه نجات از شلوغی

در ابتدا باید محلی را برای لباس ها و لوازم غیر ضروری خود در نظر بگیرید. برای انتخاب کمد و میز، آنهایی را انتخاب کنید که کشوی بیشتری دارد. کشو ها با تفکیک فضا، فضا را بازتر و لوازم شما را منظم تر می کند. امروزه تخت های فراوانی به بازار آمده که کمد های چسبیده به تخت دارد. اگر خانه شما کوچک است انتخاب این تخت ها هم در دکوراسیون فضا و هم مرتب شدن خانه کوچک شما نقش دارد.

دکوراسیون خانه کوچک

نقش میز های دایره ای در دکوراسیون خانه کوچک شما

میزهای دایره ای به چند دلیل از میز های مستطیلی برای دکوراسیون خانه های کوچک مناسب ترند. اول اینکه این میز ها به دلیل لبه نداشتن فضای کمتری می گیرد و دسترسی را نیز آسان تر می کند. دوم اینکه این میز ها به دلیل شکل و دسترسی خود، افراد بیشتری را دور خود جای می هد. سوم اینکه به این دلیل که پایه این میز ها معمولا در وسط آنها قرار می گیرد، فضای کمتری را روی زمین اشغال می کند. سعی کنید میزهایی را انتخاب کنید که کشو دار باشند.

دکوراسیون خانه کوچک

دیوار ها و نقش آنها در دکوراسیون خانه کوچک شما

دیوارها نقش مهمی در دکوراسیون خانه کوچک شما دارند. میز ها و یا سکوهای که کنار دیوارها قرار دارند محلی برای انباشت وسایل شده و فضا را نامرتب تر نشان می دهند. این میز ها را دور بیندازید. به جای چراغ های رومیزی از چراغ های دیواری استفاده کنید تا هم زیباتر شود و هم فضای کمتری اشغال کند. می توانید روی دیوار قفسه های کوچکی نصب کنید تا کتاب ها و یا وسایل برقی خود را روی آن بگذارید.

دکوراسیون خانه کوچک

چیزهایی که فضا را بزرگ تر نشان می دهند

 یک آینه با اندازه مناسب هم روی دیوار اتاق نصب کنید تا فضای آن را بزرگ تر نشان دهید. همچنین این آینه ها باعث می شوند که با بازتاب نور در اتاق، محیط روشن تری داشته باشید. بنابراین حتی اگر فضای کافی برای نصب آینه در اتاق ندارید، روی سطح کنسول، قفسه کتاب، یا کمدها نیز می توانید آنها را نصب کنید و از مزایایی که برایتان ایجاد می کنند بهره مند شوید.حتی اگر در اتاق مورد نظرتان پنجره ای وجود نداشته باشد، می توانید با نصب یک پرده دکوری با طراحی زیبا، جلوه بصری بسیار مناسبی ایجاد کنید. رعایت این نکته در طراحی دکوراسیون می تواند با به وجود آوردن دید بالا به پایین، وسعت اتاق را تا حد زیادی گسترش دهد و برای خانه های کوچک بسیار ایده آل باشد.

دکوراسیون خانه کوچک

رنگ ها و اهمیت آن در دکوراسیون خانه کوچک شما

تاق های کوچک خانه باید به شکلی کاملا مناسب و با به کارگیری رنگ هایی ملایم، حسی از راحتی و آرامش را به ساکنین آن منتقل کنند. سعی کنید از یک طیف رنگی مشخص برای اتاق های مختلف خانه استفاده کنید تا یکپارچگی رنگی در محیط کوچک خانه حفظ شود. به عنوان مثال می توانید از رنگ های نزدیک به سفید، برای تمام دیوارها، سقف و کفپوش های خانه استفاده نمایید و از تنوع رنگی غیرضروری در بخش های مختلف منزل خودداری کنید.پوشش پنجره ها و پرده ها باید رنگ های روشن و سرزنده ای داشته باشند و تا حد ممکن ساده و بدون طرح و نقش های پیچیده باشند. همچنین بهتر است که این پرده ها تا حد ممکن رنگ هایی نزدیک به طیف رنگی دیوارها داشته باشند. به یاد داشته باشید که پیوستگی و یکپارچگی رنگی در خانه ها و محیط های کوچک یک اصل الزام آور و حیاتی در دکوراسیون است.

دکوراسیون خانه کوچک

وسایل غیر ضروری را دور بریزید

 اگر وسایلی را به مدت 90 روز مورد استفاده قرار ندادید، و حدس می زنید که در 90 روز آینده هم به آنها نیاز نخواهید داشت، حتما این وسایل را کنار بگذارید و از محیط خانه خارج نمایید. درست است که بسیاری از این وسایل را در زمان های مشخص و به صورت فصلی و موردی ممکن است استفاده کینم، با در نظر گرفتن تمام این جوانب، این قانون ذکر شده را در پس زمینه ذهن خود داشته باشید. به این ترتیب با وجود تمام سختی و دشواری دل کندن از برخی وسایل و اثاثیه، می توانید آنها را از فضای محدود خانه حذف کنید و چیدمان و نظم محیط زندگی خود را بهتر حفظ نمایید.

دکوراسیون خانه کوچک

فضاهای دور از دسترس را دست کم نگیرید

فضاهای پنهانی که بالای درهای اتاق ها، و بالای کابینت های آشپزخانه ها وجود دارند، محیط مناسبی برای تعبیه قفسه ها، کمدها و طبقات مختلف می باشند. استفاده از قفسه های باز در اتاق ها، بسیار کاربردی و شیک خواهد بود و می تواند به عنوان کتابخانه هایی از کف تا سقف اتاق، برای قرار دادن کتاب ها، وسایل تزئینی و کلکسیونی ساخته شوند. این فضاهای دور از چشم وسایل اضافی را در خود جای داده و به دکوراسیون خانه کوچک شما نظم خواهد بخشید.

همچنین بخوانید: 5 ترفند ساده برای مرتب کردن کمد لباس

اهمیت مبلمان در دکوراسیون

ا وجود آنکه با تاکید بر کوچک بودن فضاهای خانه، نکاتی برای بزرگ تر نشان دادن آنها ارائه می کنیم، اما استفاده از لوازم و مبلمان بزرگ هم می تواند تا حد زیادی به استفاده بهینه از محیط محدود اتاق ها کمک کند. به عنوان مثال به جای استفاده از تعداد زیادی مبل های تک نفره کوچک می توانید از یک مبل راحتی یک تکه با طراحی مناسب برای اتاق مورد نظرتان بهره ببرید. به این ترتیب فضای اتاق مرتب تر نشان داده می شود و از شلوغی بی مورد فضا، به واسطه مبل ها و صندلی های کوچک و متعدد جلوگیری خواهد شد.

دکوراسیون خانه کوچک

در آخر

شما می توانید با رعایت نکات بالا خانه ای با دکوراسیون زیبا و مرتب داشته باشید. مهم نیست که خانه شما چقدر کوچک است این موارد همیشه به کار می آید.