تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

چطور عصبانیت خود را کنترل کنیم؟

عصبانیت خود را چگونه کنترل کنیم؟

عصبانیت یک احساس عادی است و هنگامی که به شما در حل مسائل یا مشکلات کمک کند، چه در محل کار و چه در خانه، می تواند یک احساس مثبت باشد. با این حال، اگر خشم منجر به پرخاشگری، طغیان یا حتی درگیری فیزیکی شود، می تواند مشکل ساز شود. کنترل خشم برای کمک به شما در جلوگیری از گفتن یا انجام کاری که ممکن است پشیمان شوید، مهم است. قبل از تشدید خشم، می توانید از استراتژی های خاصی برای کنترل خشم استفاده کنید. ما به شما بیست و پنج راه برای کنترل خشم و عصبانیت را پیشنهاد می کنیم.

چطور عصبانیت خود را کنترل کنیم؟

شمارش معکوس کنید

تا 10 بشمارید. شمردن شما را صبورتر و آرام تر می سازد تا بهتر خود را کنترل کنید.

نفس بکشید

تنفس شما کم عمق تر می شود و با عصبانیت بیشتر می شود. با برداشتن نفس های آرام و عمیق از بینی و بازدم برای چند لحظه از دهان، این روند را برعکس کنید.

قدم بزنید

منبع معتبر تمرین اعتماد می تواند به آرامش اعصاب شما و کاهش عصبانیت کمک کند. پیاده روی کنید، دوچرخه سواری کنید یا چند توپ گلف بزنید. هر چیزی که اندام شما را پمپاژ کند برای ذهن و بدن شما مفید است.

عضلات خود را شل کنید

شل شدن عضلانی پیشرونده از شما می خواهد که گروه های مختلف ماهیچه ای بدن خود را یک به یک تنش دهید و آرام آرام آرام کنید. هنگام تنش و رها شدن، نفس های آرام و عمدی بکشید.

یک مانترا را تکرار کنید

کلمه یا عبارتی را پیدا کنید که به شما کمک می کند آرامش خود را حفظ کرده و تمرکز خود را مجدداً متمرکز کنید. وقتی ناراحت هستید این کلمه را بارها و بارها با خود تکرار کنید. “آرام باشید” ، “آرام باشید” و “شما خوب خواهید شد” همه نمونه های خوبی هستند.

کشش

رول گردن و رول شانه نمونه های خوبی از حرکات بدون یوگا هستند که می توانند به شما در کنترل بدن و کنترل احساسات کمک کنند. نیازی به تجهیزات فانتزی نیست.

فرار ذهنی از عصبانیت

به یک اتاق آرام بروید، چشمان خود را ببندید و تمرین کنید که خود را در یک صحنه آرامش بخش تجسم کنید. تمرکز بر جزئیات در صحنه خیالی: آب چه رنگی است؟ ارتفاع کوه ها چقدر است؟ صدای پرندگان جیک جیر چگونه است؟ این تمرین می تواند به شما در یافتن آرامش در میان عصبانیت کمک کند.

چند آهنگ پخش کنید

بگذارید موسیقی شما را از احساسات شما دور کند. صدای موسیقی مورد علاقه خود را زیاد کرده و صدای خشم خود را کم کنید، خشم خود را کاهش دهید.

صحبت کردن با عصبانیت را متوقف کنید

چطور عصبانیت خود را کنترل کنیم؟

وقتی حرف می زنید، ممکن است وسوسه شوید که اجازه دهید کلمات عصبانی به پرواز در آیند، اما آنها به احتمال زیاد آسیب می رسانید تا اینکه مفید باشند. وانمود کنید لب هایتان بسته شده است، درست مثل کودکی. این لحظه بدون صحبت کردن به شما زمان می دهد تا افکار خود را جمع آوری کنید.

به خودتان استراحت بدهید

به خود استراحت دهید. دور از دیگران بنشینید. در این زمان آرام، می توانید رویدادها را پردازش کرده و احساسات خود را به حالت خنثی برگردانید. حتی ممکن است این زمان دور از دیگران آنقدر مفید باشد که بخواهید آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

اقدام کنید

از انرژی عصبانی خود استفاده کنید دادخواست امضا کنید. برای یک مقام رسمی یادداشت بنویسید. کاری خوب برای شخص دیگری انجام دهید. انرژی و احساسات خود را در چیزی سالم و سازنده بریزید.

عصبانیت خود را بنویسید

آنچه را که نمی توانید بگویید، شاید بتوانید بنویسید. احساسات خود را بنویسید و چگونه می خواهید به آن پاسخ دهید. پردازش آن از طریق کلمه مکتوب می تواند به شما کمک کند تا آرام شده و رویدادهای منتهی به احساسات خود را دوباره ارزیابی کنید.

فوری ترین راه حل کنترل عصبانیت را بیابید

ممکن است عصبانی شوید که فرزند شما قبل از رفتن به ملاقات یکی از دوستانش بار دیگر اتاق خود را بهم ریخته است. در را ببند. می توانید با کنار گذاشتن عصبانیت خود به طور موقت خشم خود را از بین ببرید. در هر شرایطی به دنبال راه حل های مشابه باشید.

پاسخ خود را تمرین کنید

با تمرین آنچه که می خواهید بگویید یا در آینده چگونه با مشکل روبرو می شوید، از بروز یک فوران جلوگیری کنید. این دوره تمرین به شما زمان می دهد تا چندین راه حل ممکن را نیز ایفا کنید.

علامت توقف را تصویر کنید

نماد جهانی برای توقف می تواند به شما در آرامش هنگام عصبانیت کمک کند. این یک راه سریع برای کمک به شما در تجسم نیاز به توقف خود، اعمال و دور شدن از لحظه است.

روال عادی خود را تغییر دهید

اگر رفت و آمد آهسته شما به محل کار، شما را حتی قبل از خوردن قهوه عصبانی می کند، مسیر جدیدی پیدا کنید. گزینه هایی را در نظر بگیرید که ممکن است بیشتر طول بکشد اما در نهایت شما را کمتر ناراحت کند.

با یک دوست صحبت کنید

در رویدادهایی که شما را عصبانی کرده اند، ممانعت نکنید. با صحبت کردن با یک دوست مورد اعتماد و حامی که احتمالاً می تواند چشم انداز جدیدی را ارائه دهد، به خود کمک کنید آنچه را که اتفاق افتاده است را، پردازش کنید.

بخندید

هیچ چیز مانند یک روحیه خوب بر روحیه بد شما تأثیر نمی گذارد. با جستجوی راه هایی برای خندیدن، اعم از بازی با بچه ها، تماشا، یا پیمایش میم ها، عصبانیت خود را از بین ببرید.

شکرگزاری را تمرین کنید

وقتی همه چیز نادرست به نظر می رسد، یک لحظه روی آنچه درست است تمرکز کنید. درک اینکه چقدر چیزهای خوب در زندگی دارید می تواند به شما کمک کند خشم را خنثی کرده و شرایط را تغییر دهید.

یک تایمر تنظیم کنید

احتمالاً اولین چیزی که هنگام عصبانیت به ذهن می آید چیزی نیست که باید بگویید. قبل از پاسخ دادن، زمان مشخصی را به خود اختصاص دهید. این زمان به شما کمک می کند آرام تر و مختصرتر باشید.

عصبانیت خود را به صورت نامه بنویسید

یک نامه یا ایمیل برای شخصی که باعث عصبانیت شما شده است بنویسید. سپس، آن را حذف کنید. اغلب، ابراز احساسات خود به شکلی تنها چیزی است که شما می خواهید، حتی اگر در چیزی باشد که هرگز دیده نمی شود.

آنها را ببخشید

یافتن شجاعت برای بخشیدن کسی که به شما ظلم کرده است به مهارت احساسی زیادی نیاز دارد. اگر نمی توانید آنقدر پیش بروید، حداقل می توانید وانمود کنید که آنها را می بخشید و احساس می کنید عصبانیت شما در حال از بین رفتن است.

همچنین بخوانید: چگونه با افسردگی مقابله کنیم؟

همدلی را تمرین کنید

سعی کنید خود را به جای فرد مقابل بگذارید و وضعیت را از دیدگاه او ببینید. وقتی داستان را می گویید یا رویدادها را همانطور که آنها می بینید، دوباره زنده می کنید. ممکن است درک جدیدی به دست آورید و کمتر عصبانی شوید.

عصبانیت خود را بروز دهید

گفتن احساسات شما مشکلی ندارد، به شرطی که به درستی با آن رفتار کنید. از یک دوست مورد اعتماد بخواهید تا در گفتگویی آرام به شما پاسخگو باشد. انفجارها هیچ مشکلی را حل نمی کنند، اما گفتگوی بالغ می تواند به کاهش استرس و کاهش خشم شما کمک کند. همچنین ممکن است از مشکلات آینده جلوگیری کند.

یک کانال خلاق پیدا کنید

عصبانیت خود را به تولید ملموس تبدیل کنید. وقتی ناراحت هستید نقاشی، باغبانی یا شعر سرایی کنید. احساسات برای افراد خلاق چیز های قدرتمندی هستند. از خود برای کاهش خشم استفاده کنید.

چطور عصبانیت خود را کنترل کنیم؟

نتیجه نهایی برای کنترل عصبانیت

عصبانیت یک احساس عادی است که هر کس گاهی اوقات آن را تجربه می کند. با این حال، اگر متوجه شدید که عصبانیت شما به پرخاشگری یا طغیان تبدیل شده است، باید راههای سالم برای مقابله با خشم پیدا کنید. اگر این نکات کمکی نمی کند، با پزشک خود مشورت کنید. یک متخصص سلامت روان یا درمانگر می تواند به شما کمک کند تا عوامل اساسی را که ممکن است در عصبانیت و سایر مسائل احساسی نقش داشته باشنید، حل کنید.