تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

راهنمای نگهداری مواد غذایی در یخچال برای طراوت طولانی مدت

راهنمای نگهداری مواد غذایی در یخچال برای طراوت طولانی مدت

نگهداری مواد غذایی همیشه با چالش رو به رو بوده است. هیچ چیز بدتر از این نیست که مجبور شوید محصولات، لبنیات یا گوشت (قبلاً) کاملاً خوب را فقط به این دلیل که به شیوه نامناسبی ذخیره شده اند، دور بریزید. در اینجا نحوه تنظیم غذاها در داخل یخچال شما آمده است تا آنها طولانی ترین و خوش طعم ترین عمر خود را داشته باشند. کیف پول شما و جهانی که ما می شناسیم نیز از شما تشکر خواهد کرد. هنگامی که این نکات ذخیره سازی را مطالعه کردید، حتماً راهنمای جامع ما را مطالعه کنید تا بدانید چه مدت می توانید هر نوع مواد غذایی بعدی را ذخیره کنید. برای حفظ طعم تازه و عاری از هرگونه آلودگی مواد غذایی و غذا ، این نکات را رعایت کنید.

نگهداری مواد غذایی در یخچال برای طراوت طولانی مدت

نگهداری مواد غذایی و باقی مانده غذا

_ برای نگهداری مواد غذایی و باقی مانده آنها، تمام باقی مانده را در ظروف یا روکش های ضد نفوذ و شفاف نگهداری کنید.

_ از قانون “اولین ورود، اولین خروج” پیروی کنید: همیشه ابتدا قدیمی ترین غذاها را بخورید. غذاهای باقیمانده را ظرف دو ساعت پس از پخت در یخچال قرار دهید. در این صورت، نیازی به صبر کردن برای خنک شدن لوله های گرم قبل از نگهداری مواد غذایی و غذا نیست.

_ یخچال های مدرن می توانند گرما را کنترل کنند. USDA در وب سایت خود می گوید: “تمام غذاهای فاسدشدنی را که بیش از دو ساعت در دمای اتاق گذاشته شده اند (اگر یک درجه حرارت بیش از 90 درجه فارنهایت باشد، مانند یک پیک نیک در فضای باز در تابستان)، دور بیندازید.”

_ باقی مانده را به ظروف کوچک و مسطح تقسیم کنید تا سریعتر خنک شوند. برخی از اسپورهای باکتری در فرایند پخت زنده می مانند و اگر غذا در دمای اتاق به اندازه کافی طولانی باشد ممکن است جوانه بزنند.

_ یرای نگهداری مواد غذایی، مطمئن شوید که یخچال شما روی 40 درجه فارنهایت یا کمتر تنظیم شده است. و فقط به تنظیمات از پیش برنامه ریزی شده اعتماد نکنید بلکه از دماسنج یخچال کمک بگیرید. آبگوشت باقی مانده، ماهی تن، سس یا غذاهای دیگر را در قوطی قرار ندهید. هنگامی که قوطی باز می شود، فلز باقی مانده روی لبه می تواند به غذا نفوذ کرده و طعم فلزی به جا بگذارد. USDA توصیه می کند که باقی مانده های یخچال را در عرض سه تا پنج روز استفاده کنید یا آنها را تا چهار ماه فریز کنید.

نگهداری مواد غذایی :گوشت و ماهی

یرای نگهداری مواد غذایی مانند گوشت و ماهی: شما می خواهید آنها را در سردترین نقطه یخچال خود، اما نه همیشه در پایین، قرار دهید و به طور ایده آل در کشوی خود ذخیره کنید. اگر یخچال شما اجازه می دهد تا دمای کشوی گوشت را تنظیم کنید، آن را روی 29 درجه فارنهایت تنظیم کنید. تمام گوشت، ماهی تازه را در بسته بندی فروشگاه خود نگهداری کنید. زیرا بسته بندی مجدد خطر قرار گرفتن غذا در معرض باکتری های مضر را افزایش می دهد. اگر اقلام داخل سینی فوم پلی استایرنی قرار نگرفتید، بشقابی را زیر آن بکشید تا هرگونه قطره ای از آن خارج شود.

نگهداری مواد غذایی در یخچال برای طراوت طولانی مدت

لبنیات

یرای نگهداری مواد غذایی مانند لبنیات: هنگام خرید چیز جدیدی، مانند یک گالن شیر تازه، اقلام قدیمی را به جلو بچرخانید تا قبل از تاریخ انقضا استفاده شوند. پنیر، ماست، تخم مرغ، خامه ترش، شیر و خامه را در ظروفی که داخل آن گذاشته شده است بگذارید. با این حال، اگر شیر را به یک پارچ یا خامه ترش را به یک کاسه سرو منتقل کردید، آنها را به ظروف اصلی باز نگردانید. در عوض، پارچ یا کاسه را با پلاستیک محکم بپوشانید. پنیرهای سفت را در بسته بندی فروشگاه تا زمان استفاده از آنها نگهداری کنید، سپس آنها را در کاغذ مومی، فویل یا پلاستیک گشاد بپیچید.

بطری های پلاستیکی شیر نسبت به کارتن های مقوایی منطقی تر هستند، زیرا باکتری ها می توانند در نزدیکی دهانه مقوا رشد کرده و هربار که یک لیوان شیر بریزید وارد آن شوند. با این وجود، تا زمانی که از شیر در مدت ماندگاری آن استفاده می کنید، باید آن را بنوشید. هر کاری می کنید، شیر خود را در درب ذخیره نکنید. این گرم ترین نقطه در یخچال است. درب باید فقط برای نوشیدنی ها و چاشنی های فاسد نشدنی استفاده شود.

نگهداری مواد غذایی در یخچال برای طراوت طولانی مدت

میوه و سبزیجات

یرای نگهداری مواد غذایی مانند میوه ها و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات را جدا نگه دارید و مانند: سیب با سیب، هویج با هویج، موز را با موز ذخیره کنید. میوه ها و سبزیجات گازهای متفاوتی تولید می کنند که می تواند باعث خراب شدن دیگران شود. محصولات یخچال را در بسته بندی اصلی خود شسته نشده یا در کیسه های پلاستیکی پیچیده شده بگذارید. (استثنائاتی مانند قارچ و گیاهان وجود دارد.) اگر سبزی های شما شنی یا کثیف به نظر می رسند.

کاهو را از بازار بگیرید. آنها را خوب بشویید و خشک کنید، سپس آنها را قبل از قرار دادن در کیسه پلاستیکی در یک حوله کاغذی بپیچید. در غیر این صورت، از شستن محصول خود قبل از سرد کردن آن خودداری کنید. رطوبت می تواند باعث شود قالب سریعتر پوسیده شود. میوه ها و سبزیجات ذخیره شده در دمای اتاق باید از هر بسته بندی خارج شده و شل شوند.

میوه ها و سبزیجات بریده شده را در یخچال در کیسه های پلاستیکی سوراخ دار یا بدون مهر و موم نگهداری کنید تا محیط مرطوب حفظ شود. اما همچنان به گردش هوا ادامه دهید. مرکبات را در دمای اتاق نگه دارید. با این حال، هنگامی که لیمو، لیمو یا پرتقال شما به اوج رسیده است، نگهداری آنها در یخچال به ماندگاری آنها کمک می کند (گوجه فرنگی و آووکادو نیز همینطور است).

همچنین بخوانید:8 ایده برای دکوراسیون خانه های کوچک

یرای نگهداری مواد غذایی مانند مرکبات: اگر مرکبات شما شروع به چرخیدن کرد، می توانید میوه را تکه تکه کرده و فریز کنید: مرکبات منجمد به عنوان تکه های یخ برای نوشیدنی عالی است. پیاز، سیب زمینی و موسیر باید در یک مکان تاریک و خنک نگهداری شوند تا تازه بمانند، مانند سبدی در کمد یا انبار. از نگهداری این محصولات در کیسه های پلاستیکی خودداری کنید زیرا باعث فساد می شود. پس از برش، پیازها باید در یک کیسه قابل بسته شدن مجدد در یخچال نگهداری شوند، جایی که حدود یک هفته در آن ماندگار می شود، یا در یک ظرف نگهداری شده و در فریزر نگهداری می شود.

اگر بلافاصله آنها را نمی خورید، موزها را وقتی کمی سبز هستند بخرید و آنها را از میوه های دیگر در کاسه میوه نگهداری کنید (مقادیر زیادی گاز اتیلن آزاد می کند، که همانطور که گفته شد می تواند باعث از بین رفتن بیشتر میوه ها شود. به سرعت). استفاده از درخت موز را برای جدا نگه داشتن آنها و به حداقل رساندن کبودی در نظر بگیرید. سیب ها را در یک ظرف میوه ای سرپوشیده روی میز نگه دارید و مطمئن شوید که آنها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار نمی دهید.