تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

چطور از گیاهان آپارتمانی نگه داری کنیم؟

چطور از گیاهان آپارتمانی نگه داری کنیم؟

آیا قبرستانی از گیاهان آپارتمانی دارید که نمی توانید زنده نگه دارید؟ ده ها ساکولنت وجود دارد که فکر می کردم روی طاقچه آشپزخانه من رشد می کنند، اما چند هفته بعد پژمرده می شوند، قهوه ای می شوند و در انبوهی از گرد و غبار خرد می شوند. سپس دو نخل زیبا وجود دارد که من آنها را به صورت آنلاین خریداری کردم و بعداز ظهر بعد درست درب منزل تحویل گرفتم. آنها تقریباً 2.5 هفته در تمام شکوه و زیبایی برگ و برگ خود ایستادند تا اینکه برگها زرد شدند و یکی یکی افتادند. اما معلوم می شود که من نفرین نشده ام. من در مورد مراقبت از گیاه به سادگی برخی اشتباهات رایج و تازه کار را مرتکب می شدم.

کریستوفر ساتچ، دانشمند گیاهان، مدرس باغ گیاه شناسی نیویورک و عضو هیئت مدیره انجمن ارکیده منهتن می گوید: “چیزی به عنوان انگشت شست سبز یا انگشت شست سیاه وجود ندارد، بلکه بیشتر به میزان توجه شما به گیاه شما مربوط می شود.” ساتچ می گوید همه ما توانایی پرورش گیاهان سالم داخل سالن را داریم، فقط درک اصول مراقبت از گیاه و گوش دادن به گیاهان هنگامی است که آنها به شما می گویند (به شما نشان می دهند) آنچه را که نیاز دارند.

چطور از گیاهان آپارتمانی نگه داری کنیم؟

چگونه و از کجا باید گیاهان آپارتمانی خرید؟

اولین قدم این است که کدام گیاه را به خانه بیاورید. شما ممکن است برنامه ای داشته باشید که مانند من در یک فروشگاه بزرگ باکس متوقف شوید، اما ساتچ می گوید، برای مبتدیان، این بهترین مکان برای خرید شما نیست. ساتچ می گوید: “به باغ یا گلخانه معتبر بروید، که متعلق به خانواده است زیرا آنها سالها و سالها این کار را انجام داده اند.” گیاهان [از جعبه های بزرگ] بیشتر برای افرادی هستند که از قبل می دانند چه کار می کنند، در واقع برای مبتدیان نیستند. این یک انبار غول پیکر است؛ وظیفه شماست که بفهمید:

آیا این گیاه خوب است؟ چگونه آن را بکارم؟ این در خانه من کجا قرار می گیرد؟ هیچ آموزش واقعی پشت آن وجود ندارد اگر مبتدی هستید، برای تهیه گیاهان خود به مغازه گیاهان محلی یا گلخانه یا مزرعه بروید. ”

در حالی که خرید آنلاین هم جزو گزینه های شماست، مراقب باشید که کجا سفارش خود را ثبت می کنید. سچ می گوید مراقب فروشندگان بی وجدان باشید. “اگر آنلاین می شوید، مطمئن شوید که فروشگاه مهد یا گیاه است و از شخصی بخرید که مقررات حمل و نقل و غیره را رعایت می کند.”

فضای خود و زمانی را که مایل به اختصاص آن هستید بشناسید

“اطمینان حاصل کنید که گیاهان آپارتمانی که خریداری می کنید از آن نوع است که می تواند در فضای شما زندگی کند. من نیز در این مورد خطا کردم. من عاشق یک گیاه می شوم و آن را به خانه می برم و سپس متوجه می شوم که شرایطی را که گیاه می خواهد ندارم. و این یک سفر غم انگیز در سرازیری است. همیشه مطمئن شوید که شرایط خود را در خانه می دانید. ” مواردی مانند دسترسی به نور (مهم ترین عامل)، دما و رطوبت مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

نکته بعدی که باید از خود بپرسید این است که چقدر مایل هستید به گیاه خود توجه کنید؟ ساتچ می گوید: “اگر شما فردی هستید که واقعاً مشغول هستید ، ممکن است به چیزی نیاز داشته باشید که توجه شما را چندان جلب نکند، مانند گیاه ZZ یا ساکولنت یا کاکتوس.” و اگر می خواهید هر روز با گیاهان آپارتمانی خود کار کنید، او گیاهانی مانند ارکیده و سرخس را توصیه می کند.

چطور از گیاهان آپارتمانی نگه داری کنیم؟

چطور گیاهان آپارتمانی سالم بخریم؟

بنابراین زمانیکه می دانید چه نوع گیاهی در فضای شما کار می کند، چگونه گیاه مناسب را برای آوردن به خانه انتخاب می کنید؟ ساتچ می گوید: “مردم گیاهی را که دوست دارند می بینند، آن را به خانه می رسانند و می پرسند” چرا این گیاه در حال مرگ است؟ “بهترین راه برای موفقیت در نگه داری از گیاهان این است که با یک گیاه خوب، سالم و سرزنده شروع کنید. کمی طول می کشد که با گذشت زمان پیشرفت کنید و کمی تحقیق در مورد گیاهی که قصد خرید آن را دارید انجام دهید.” اما روی دو چیز تمرکز کنید: ارزیابی هرگونه آسیب و جستجوی رشد جدید.

“هنگام خرید گیاهان آپارتمانی، می خواهید تفاوت بین آسیب مکانیکی مانند رطوبت یا برگ خم شده و پاره شده و قارچ قابل پخش را درک کنید. روشی که می توانید بین قارچ بودن یا آسیب رطوبت به قارچ تفاوت قائل شوید معمولاً نامتقارن است و به طور ناهموار به قسمتی از برگ حمله می کند، در حالی که رطوبت به طور مساوی به تمام نقاط برگ حمله می کند. “در گیاهی که مانند بگونیا سریع رشد می کند، بهتر است برگهای آسیب دیده را در انبار بردارید. در عرض 3-4 هفته برگهای جدیدی خواهد داشت. من این کار را روی میز مرکز باغ انجام می دهم، به این ترتیب شما مجبور نیستید بیماری را به خانه خود بیاورید. ” سپس، به دنبال رشد جدید باشید، برگ های سالم و جوانه ها یا ساقه های جدید نشانه خوبی است که نشان می دهد گیاهان آپارتمانی شما سالم است و وقتی آن را به خانه می آورید به رشد خود ادامه می دهد.

همچنین بخوانید: چگونه از ماهی قرمز نگهداری کنیم؟

قبل از خروج از فروشگاه، لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید

کود ضروری است. وقتی گیاه شما در طبیعت است، جهان از نظر تئوری بی نهایت است. سات توضیح می دهد: “اگر گیاه مواد مغذی خود را در جایی که دارد تمام کند، فقط ریشه های آن را گسترده تر کرده و مواد مغذی جدیدی پیدا می کند.” کود یک ماده مغذی است. با گذشت زمان، گیاه مواد مغذی را تخلیه می کند و شما می توانید آن را مجدداً در گلدان قرار دهید یا آن را بارور کنید، یا هر دو را. اساساً فقط مواد مغذی مورد استفاده گیاه را دوباره پر می کند. ” هر برندی این کار را انجام می دهد، فقط مطمئن شوید که دارای نسبت در برچسب جلویی است – شماره NPK نامیده می شود. این سه عدد مخفف نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. فقط دستورالعمل های هر چیزی را که خریداری می کنید دنبال کنید و ممکن است اشتباه نکنید. ”

به غیر از کود، حتماً یک گلدان با سوراخ های زهکشی بردارید. ساتچ می گوید: “اگر از گلدان بدون سوراخ زهکشی استفاده می کنید بسیار پیچیده تر می شود و باید در آبیاری خود بسیار مراقب باشید.” شما همچنین به یک بشقاب برای گرفتن آب روان نیاز دارید.

وقتی گیاهان آپارتمانی جدید خود را به خانه می آورید چه باید بکنید؟

شما گیاهان آپارتمانی و زیبا، کود و یک گلدان سرامیکی (با حفره های زهکشی) را در اختیار دارید. بنابراین آماده است تا روی طاقچه نصب شود و نمایش داده شود، درست است؟ نه خیلی سریع. چند مرحله را باید برای اطمینان از رشد گیاهان آپارتمانی در محیط خود انجام دهید – و اینکه ظرف چند هفته دیگر یک گلدان دیگر از خاک خشک و برگ های قهوه ای را به سطل زباله نمی اندازید.

اول، همیشه گیاهان آپارتمانی خود را دوباره در گلدان قرار دهید. ساتچ می گوید: “تقریباً یک یا دو اینچ بزرگتر از قابلمه پلاستیکی که در آن قرار دارند، بروید.” “یک گیاه 6 اینچی باید در یک گلدان 7 یا 8 اینچی برود تا جایی برای رشد داشته باشد، زیرا هدف همیشه این است که گیاهان آپارتمانی شما رشد کنند. آن را با حشره کش اسپری کنید. ساتچ می گوید: “شما می خواهید آن را با نوعی حشره کش یا آفت کش اسپری کنید.” “شما می توانید از چیزهای مختلف استفاده کنید. من از روغن باغبانی استفاده می کنم که تقطیر نفتی است. شما آن را با آب مخلوط کرده و گیاه را از بالا و پایین و همه بین برگها اسپری کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که هر حشره اعم از کنه یا علف شیری قبل از ترکیب آن با سایر گیاهان خود از بین رفته است تا در دستان شما هجوم ایجاد نشود. ”

گیاه خود را قرنطینه کنید ساتچ می گوید: “وقتی آن را به خانه می آورید، آن را چند روز در منطقه قرنطینه قرار دهید تا قبل از مخلوط کردن آن با گیاهان دیگر خود،” نگران نباشید، اگر کنار پنجره نباشد، آنها می توانند چنین نورهایی را بگیرند. فقط چند روز قبل از شروع به ریختن برگ. ”

چطور از گیاهان آپارتمانی نگه داری کنیم؟

علائم مشکل گیاهان آپارتمانی

“برای اینکه بفهمید بر گیاهان آپارتمانی خود چه می گذرد، باید آن را بصورت جامع تشخیص دهید. چه اتفاقی می افتد؟ آیا برگها می ریزند، آیا زرد می شوند؟ خاک چه احساسی دارد؟ ” می گوید ساتچ. در اینجا برخی از علائم هشدار دهنده وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

ریشه ها می پوسند

او می گوید: “اگر خاک نرم و غلیظ است و ریشه های پایه از گلدان بالا می روند، آبیاری بیش از حد انجام می دهید.” لبه ها سیاه می شوند “بسیاری از مردم فکر می کنند این رطوبت کم است. نه همیشه. گاهی اوقات این قارچی است که برگها را می خورد. “

برگهای زرد

“می تواند هر چیزی باشد. برگهای زرد فقط یک علامت هشدار دهنده است. ممکن است خیلی گرم باشد، خیلی سرد باشد، خیلی مرطوب باشد، خیلی خشک باشد، به همین دلیل است که شما همیشه به دنبال علائم ثانویه هستید. “او می گوید:” یک برگ زرد لزوما فریاد کمک نیست. اگر بقیه گیاه کاملاً سبز به نظر می رسد، گاهی اوقات فقط یک برگ یا غلاف قدیمی در حال مرگ است و کاملاً طبیعی و طبیعی است. ”

چین و چروک یا افتادگی برگها

آبیاری شما کم است و گیاه شما تشنه است.

برگهای پایینی زرد رنگ

این نشانه آبیاری بیش از حد است.

ریزش زیاد برگ ها

سچ می گوید: “ریزش برگ ها می تواند دلایل زیادی داشته باشد، اما در داخل خانه، رایج ترین نور کافی نیست.” “گیاهان آپارتمانی مانند ما نور نمی بینند، و نور غذای آنها است. بدون غذا، بدون برگ. درمان این است که در (نه در کنار) پنجره ای روشن قرار دهید.”