تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

چطور موی کودک خود را در خانه کوتاه کنیم؟

چطور موی کودک خود را در خانه کوتاه کنیم؟

طی چند سال اخیر، به خصوص با پخش شدن ویروس کرونا، مردم به این فکر افتادند که بیشتر نیاز های خود را در خانه رفع کنند. به طوریکه حتی برخی، در خانه نان می پختند. این شاید یکی از فواید کرونا باشد. فرا گرفتن مهارت های ضروری باعث می شود کارها سریع تر و بهتر پیش برود. بسیاری از آقایان و خانم ها موهای خود را در خانه کوتاه می کنند. اما کوتاه کردن موی کودک در خانه کمی دشوار تر است. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که موی کودک خود را به آسانی در خانه کوتاه کنید.

کوتاه کردن موی کودک در خانه

چه سنی برای کوتاه کردن موی کودک مناسب است ؟

اگر کودک شما موهای پرپشت و بلندی داشته باشد، ۱۸ ماهگی و در غیر این صورت ۲ سالگی بهترین زمان برای کوتاه کردن موهای کودک است. پس‌ازاین، هر دوسه ماه، ۱تا ۲ سانتی‌متر سر موهای کودک خود را کوتاه کنید.

نکات اولیه کوتاه کردن موی کودک در خانه

وسایل کار را آماده کنید

وسایل لازم

  • حوله
  • پیش‌بند یا پوششی شبیه شنل
  • قیچی آرایشگری یا استفاده از قیچی‌های مخصوص کوتاهی ناخن
  • شانه‌ی مو
  • بطری اسپری آب
  • یک صندلی مناسب و بلند

برای اصلاح مو باید قبل از هر چیز ابزار کارتان را جفت‌وجور کنید تا وسط کار معطل تکمیل آن نشوید. فراموش نکنید شما یک بمب ساعتی را روی صندلی گذاشته‌اید و ممکن است با طولانی شدن زمان کوتاه کردن موی کودک در خانه، از کوره در برود و بدقلقی کند. قیچی، شانه، گیره و کلیپس مو، روپوش، آب‌پاش و ماشین اصلاح و درجه‌هایش در صورتی که فرزند دلبندتان پسر است، مهم‌ترین وسایلی است که باید از پیش آماده کنید. اگر این وسایل را ندارید، خریدن آن یک معامله دو سر سود است، چون بعد از پایان کرونا هم می‌توانید از آرایشگر بخواهید از وسایل خودتان استفاده کند و امکان انتقال بیماری‌های واگیردار و پوستی را کاهش دهیدو به طور بهداشتی تر موهای کودک خود را در خانه کوتاه کنید.

کوتاه کردن موی کودک در خانه

مکان مناسب را انتخاب کنید

اگر فکر می‌کنید نشاندن کودک جلوی تلویزیون راه بهتری برای سرگرم کردنش است، می‌توانید در آن قسمت خانه زیرانداز مناسب پهن کنید و صندلی را همان وسط بگذارید و مو های کودک خود را کوتاه کنید. اما در‌غیر‌این صورت حمام انتخاب مطمئن‌تری است و دیگر اضطراب ریختن مو را نخواهید داشت. صندلی را در جایی قرار دهید که بتوانید دور سر بچه بگردید و آزادانه کارتان را انجام دهید، چون اگر فضای کافی نداشته باشید مجبور به خم شدن می‌شوید و این کار، تسلط‌تان را کمتر و احتمال لرزش دستتان را بیشتر می‌کند. نکته دیگر این‌که حتما از صندلی پشتی دار و نه از چهارپایه استفاده کنید، چون صاف ماندن طولانی‌مدت برای کودک ساده نیست. 

کودک خود را تشویق کنید

اگر کودک شما بدخلقی می کند او را تشویق کنید. در بسیاری از موارد، تنها کاری که باید برای شاد کردن کودک در زمان کوتاه کردن موهایش انجام دهید آن است که به او قول دهید بعد از اصلاح مو کاری را که دوست دارد انجام دهید. مثلا او را به باغ وحش، سینما، ‌استخر یا جاهای مناسب دیگر ببرید.

کوتاه کردن موی کودک در خانه

روش کوتاه کردن

با استفاده از بطری اسپری موهای کودک را کمی مرطوب کنید و قسمت کوچکی از مو را شانه کنید. قسمتی از مو را بین دو انگشت خود نگه دارید و از سر کودک دور کنید. هر قسمت را که کوتاه کردید، رها کنید و به سراغ تکه‌ای دیگر از مو بروید. برش‌های کوچک و کمی زاویه‌دار بزنید و در نظر بگیرید که موها وقتی خیس می‌شوند بلندتر به‌نظر می‌رسند. بنابراین محافظه‌کار باشید و کم‌کم کوتاه کنید. زیرا همیشه می‌توانید بیشتر کوتاه کنید، اما اگر زیاده‌روی کنید دیگر نمی توانید موها را به حالت اول برگردانید.

همچنین بخوانید:فر کردن مو به صورت موقت و دائم در خانه با روش های ساده

روی سر کودک در امتداد یک خط، از جلو به عقب یا عقب به جلو پیش بروید تا هیچ قسمتی جا نماند. اطراف گوش و گردن را هم مرتب کنید و تا حد ممکن با دستتان از گوش کودک محافظت کنید. نگران یک‌دست بودن موها در هر بار قیچی کردن نباشید. فقط سعی کنید که در هر برش قیچی، مشابه اندازه‌ی قبل کوتاه کنید. از شانه و انگشت برای مقایسه و سنجش استفاده کنید.

کوتاه کردن موی کودک در خانه
5 Year Old Getting A Haircut at the barber shop.

نکات کوتاه کردن موی کودک در خانه

  •  بهتر است براي بار اول تنها نوک موها را آن هم خيلي کم کوتاه کنيد تا کم کم دستتان بيايد.
  • راي تميزي کار، موهاي ريز پشت گردن را با احتياط و آرام با تيغ زده و صاف کنيد.
  • آماده هر واکنشی از کودک خود باشید