خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

افزایش عشق در رابطه زناشویی

لوازم شخصی برقی

۲۰ شیوه افزایش عشق در رابطه زناشویی که حتما باید امتحان کنید

آخرین یافته‌های علوم اعصاب، روابط دوستانه و سالم را در مرکز تمام چیزهایی که سلامت فیزیکی و عاطفی ما و کیفیت زندگی‌مان را به طور کلی بهبود می‌بخشند، قرار می‌دهند. اما آیا از روش های افزایش عشق در رابطه زناشویی خبر دارید؟ با ما همراه باشید تا از ۲۰ شیوه افزایش عشق در رابطه زناشویی برایتان بگوییم که حتما باید امتحان کنید.

شاید هیچ تجربه‌ای در طول زندگی ما، آگاهانه یا ناخودآگاه، بیش‌تر از تصاحب قلب شخص خاصی که به دنبال‌اش هستیم، و ایجاد نوعی تغییر برای آوردن ارزش و اهمیت به رابطه با او، از ما انرژی نگیرد یا احساسات شدیدتری ایجاد نکند، و افراط و تفریط را در تفکر یا رفتار ما به وجود نیاورد.

حجم رو به رشدی از شواهد علمی نشان می‌دهند که شیوه‌ی ابراز عشق توسط ما و علاقه‌ای که نسبت به هم داریم، از زمانی که ما نوزاد هستیم و در تمام طول زندگی‌مان، به طور مستقیم بر سلامت و ساختار فیزیکی مغز و سیستم‌های عصبی تاثیر می‌گذارد.

برخی از عملکردها، همان‌هایی که پیام‌های عاطفی ناشی از مهربانی، مراقبت و عشق را انتقال می‌دهند، با انتشار یک هورمون احساس خوب، به نام اکسی‌توسین، که موجب تقویت مسیرهای ارتباطی مغز می‌شود، می‌توانند تغییرات مثبتی را در میان زن و شوهر و در رابطه‌ی میان آن‌ها، ایجاد کنند. اکسی‌توسین هورمونی است که توسط غده‌ی هیپوفیز تولید می‌شود و باعث آزاد شدن هورمون‌های شیمیایی دیگری در قلب می‌شود.

طبق نظر عصب‌شناس آلن شور، نویسنده‌ی چندین کتاب موفق مانند «روی تنظیمات و منشاء خود تاثیر بگذارید: زیست‌شناسی عصبِ توسعه‌ی عاطفی» و «تاثیر بر روی تنظیمات و ترمیم خویشتن»، یکی از مهم‌ترین نتیجه‌های علوم اعصاب، این است که مغز انسان، در طول زندگی، به صورت مداوم، و با تجربه‌های ارتباطی و تعامل در بافتار یادگیری اجتماعی مستعد شکل‌گیری به لحاظ جسمانی است.

اگرچه ما با تجهیزات لازم برای این رفتارهای اجتماعی متولد می‌شویم، اما سیم‌کشی مسیرهای عصبی به این مناطق مغز باید فعال شوند. تجربیات اولیه با نخستین فردی که علاقه به شما نشان می‌دهد، می‌تواند الگویی را برای عاشق شدن در زندگی شکل بدهد، و تأثیرات پایداری بر توانایی همسران برای داشتن ارتباط هدف‌دار بگذارد. علاوه بر این، چالش‌های اجتناب‌ناپذیر در روابط دوگانه و تمایل به حل مناقشات به شیوه‌هایی که واکنش‌پذیری را افزایش می‌دهند، نیز می‌توانند سیم‌کشی این واکنش‌های عاطفی را تحت تاثیر قرار دهند.

چطور عشق را در روایط زناشویی بیشتر کنیم

برای این‌که به طور طبیعی احساس عشق و امنیت را بین شما و شریک زندگی‌تان به ارمغان بیاورید، در این‌جا یک فهرست از ۲۰ راهکار افزایش عشق در رابطه زناشویی وجود دارد که اساسا عشق را تقویت می‌کنند و در عین حال حس اعتمادی را که دو طرف نسبت به هم در رابطه‌ی میان خودشان دارند، افزایش می‌دهند.

۱. با ایجاد تماس چشمی و نزدیک شدن به شریک زندگی‌تان برای این‌که بهتر حرف‌های‌اش را بشنوید، به هر چیزی که او می‌گوید، علاقه و توجه نشان بدهید.

۲. برای افزایش عشق در رابطه زناشویی قبل از این‌که صبح از تخت خارج شوید، شریک‌ زندگی‌تان را به صورت فیزیکی لمس کنید.

۳. محبت غیرجنسی خود را نسبت به او با در آغوش گرفتن‌اش، لمس کردن‌اش، گرفتن دست‌های‌اش، بغل کردن‌اش و غیره نشان بدهید.

۴. ۲۰ ثانیه را در زمان‌های خاصی از روز مانند قبل از رفتن به محل کار، مشخص کنید و همسرتان را در آغوش بفشارید.

۵. زمانی که هر دو در کنار خانواده‌تان هستید، در مورد ویژگی خاصی که در همسرتان می‌پسندید، صحبت کنید.

۶. یک پیام “من به تو فکر می‌کنم” را از طریق ایمیل یا پیامک حداقل یک بار در طول ساعات کاری ارسال کنید.

۷. یکی از چیزهایی را که شما در مورد شریک زندگی‌تان تحسین می‌کنید، زمانی که خودش حضور ندارند، به اعضای خانواده بگویید.

۸. برای افزایش عشق در رابطه زناشویی دست کم یک بار در روز شریک زندگی‌تان را ببوسید.
۹. چند لحظه قبل و بعد از بوسه به چشمان همسرتان به گرمی نگاه کنید.

۱۰. هنگامی ‌که همسرتان حضور ندارد، چیزی را که در او تحسین می‌کنید، به دوستان‌تان بگویید.

۱۱. قبل از این‌که به خواب بروید، از روی دلسوزی و محبت، شریک زندگی خود را لمس کنید.

۱۲. وقتی هر دوتان در کنار دوستان‌تان هستید، چیزی را که در همسرتان تحسین می‌کنید، بر زبان بیاورید.

۱۳. پای شریک زندگی خود را به آرامی ماساژ دهید و به چشم او نگاه کنید (به نوبت).

۱۴. وقتی همسرتان خشم و دق دل خود را بیرون می‌ریزد، بدون نصیحت کردن او، همدردانه گوش کنید.

۱۵. رفتارهای از روی عشق شریک زندگی خود را با جملاتی مثل، “من عاشق زمانی که عشق خود را با… بیان می‌کنی” تایید کنید.

۱۶. با یک لبخند گرم، تماس چشم و لمس شریک زندگی‌تان، به او بگویید که چه چیزی را در مورد ظاهر فیزیکی خود را او دوست دارید.

۱۷. در چیزی که معمولا باعث آزار و سرخوردگی شما می‌شود، طنز و شوخی را پیدا کنید و به آن بخندید.

۱۸. در لحظات مهم به روی هم لبخند بزنید و ۵ ثانیه خیره به هم بمانید.

۱۹. سؤالات انگیزه‌بخش مثبت بپرسید، آن‌هایی که با، “آیا شگفت‌انگیز نیست که…؟” شروع می‌شوند.

۲۰. در مورد چیزی که در زندگی خیلی دوست دارید با شور و شوق صحبت کنید، “من عاشق فلان چیز هستم…. تو چه‌طور؟

در آغوش گرفتن، تماس چشمی و بوسیدن، نورون‌های جدیدی را به وجود می‌آورند و آنها را به شیوه‌های سالم به دیگر نورون‌ها متصل می‌کنند. این رفتارها رابطه‌ی شما را تقویت خواهند کرد. مطالعات نشان می‌دهند که آنها استرس را نیز کاهش می‌دهند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، فشار خون را پایین می‌آورند، و به طور کلی احساس خوب در خلق و خوی شما تغییرات مثبتی ایجاد می‌کند. آزاد شدن هورمون‌هایی مانند اکسی‌توسین، اندورفین، سروتونین و دوپامین، در میان دیگر هورمون‌ها، سلول‌های بدن را تغذیه می‌کند و باعث می‌شود دو طرف نسبت به یکدیگر احساس خوبی داشته باشند.

در رابطه‌ی زن و شوهر، به طور خاص، این هورمون‌ها روابط عاطفی را تقویت می‌کنند، و به این ترتیب هر یک از دو طرف، امنیت را در رابطه‌شان و همین‌طور گرایشی که نسبت به یکدیگر دارند را افزایش می‌دهند تا رفتارهای واکنشی در برابر عشق را بیش‌تر تکرار کنند.

شما به معنای واقعی کلمه می‌توانید ببوسید، در آغوش بگیرید و از چشمان‌تان استفاده کنید و و لمس کنید تا تجربه‌ی خود را از عشق تقویت کنید و آن را بهبود ببخشید.

منبع : bazdeh.org