خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

کدام سایز تلویزیون برای شما مناسب تر است؟

کدام سایز تلویزیون برای شما مناسب تر است؟
لوازم شخصی برقی

یکی از چالش های اصلی به هنگام خریدن تلویزیون، انتخاب سایز تلویزیون است. چه ابعادی مناسب است؟ بیشتر مردم لا توجه به فضای محدود سالن یا اتاق خود این ابعاد را انتخاب می کنند. برخی هم اهمیتی به محدودیت ها ندارند و حتی اگر فضای آن ها محدود باشد بزرگ ترین سایز ها را برای تلویزیون خود انتخاب می کنند. اما اگر ما با محدودیتی رو به رو نبودیم و فضای کافی داشتیم چه؟ در این مقاله ما به تمام سوالات شما راجع به این مسئله پاسخ می دهیم و به شما کمک می کنیم مناسب ترین سایز تلویزیون را برای خانه خود خریداری کنید.

انتخاب سایز تلویزیون

زاویه دید

ارتباط مستقیمی بین ابعاد پیشنهاد شده‌ی صفحه و فاصله از محل تماشا (نشستن فرد) وجود دارد. پس هر چه فاصله شما از صفحه نمایش تلویزیون بیشتر باشد، واضح است که نیاز به تلویزیون بزرگ‌تری دارید. میزان ایده‌آل مربوط به این موضوع داشتن صفحه‌ای است که مقدار مشخصی از زاویه‌ی دید پیش رو را پر کند. هر چند که این میزان «ایده‌آل» جای بحث و گفتگوی بسیار دارد.برای نمونه اغلب افراد در فاصله‌ی سه متری از تلویزیون می‌نشینند، پس صفحه نمایش حدوداً 90 اینچ برای چنین افرادی مناسب خواهد بود. این یعنی صفحه 55 اینچی که پیش روی شماست با توجه به این استاندارد «خیلی بزرگ» نیست. البته باید توجه داشته باشیم که همه نمی‌توانند با توجه به فضای موجود در اتاق یا بودجه‌شان چنین تلویزیونی تهیه کنند. پس به همین خاطر پیشنهاد دوم برای این دسته از افراد حداقل تلویزیونی با صفحه نمایش 60 اینچ خواهد بود. پس این موضوع که سایز تلویزیون بزرگ تر از 32 یا مثلا 42 اینچ باعث آسیب چشم در هنگام مشاهده تلویزیون می‌شود کاملا اشتباه است و این باور که تلویزیون های سایز کوچک این خطر را ندارند نیز اشتباه است.

انتخاب سایز تلویزیون

نکات دیگر برای انتخاب سایز تلویزیون

در واقع تماشای تلویزیون در این حد و اندازه زود آدمی را به خود عادت می‌دهد. این جمله را به طور قطع می‌گویم چرا که افراد زود به تلویزیون هایی با سایز بزرگ‌تر خو می‌گیرند. حقیقت آن است که چشم با مشاهده‌ی تصویر بزرگ‌تر احساس راحتی می‌کند و هر چه سطح بیشتری از زاویه‌ی دید پیش روی شما دارای نورانیت یکنواختی باشد به مراتب بهتر استبه همین خاطر بزرگ ترین سایز های تلویزیون را انتخاب می کنند.

همچنین بخوانید:آشنایی با اصول اولیه عکاسی

از طرف دیگر، تماشای تلویزیونی با صفحه نمایش کوچک در اتاقی تاریک بیشتر چشم شما را خسته می‌کند چرا که مردمک چشم بزرگ‌تر است و به دلیل تاریکی اتاق، درخشندگی تصویر چشم شما را خسته می‌کند. به همین خاطر بسیاری از افراد شکوه می‌کنند در هنگام تماشای تلویزیون در اتاق تاریک سردرد می‌گیرند. یکی از دلایل این موضوع شاید نور شدیدی است که از صفحه تلویزیونی که فضای کوچکی از زاویه‌ی دید پیش روی شما را پرکرده به چشم می‌آید. درست همانند زمانی که شخصی نور فلاش کوچکی را در تاریکی شب برای ساعت‌ها در چشمان شما می‌اندازد؛ در حالی که تلویزیون همانند یک پروژکتور با درخشندگی معادل 25 درجه است.

در آخر

تلویزیون یکی از وسایلی است که پس از خرید آن، باید سالها از آن استفاده کنید، پس در خرید آن دقت کافی را به خرج دهید. اگر طرفدار تلویزیون هایی با سایز بزرگ هستید بدانید که مشکلات زیادی پیش رو دارید.