خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

اندازه آلت تناسلی مردان ایران و جهان چقدر است؟ + عکس و فیلم

اندازه آلت تناسلی مردان
لوازم شخصی برقی

در دمای متوسط یک اتاق، اندازه آلت تناسلی مردان در حالت نعوظ و تحریک کامل (راست شده) بین ۱۴ تا ۱۶ سانتی متر می باشد. اندازه آلت شل به هیچ وجه نشانگر اندازه آلت در حالت راست شده نیست. آلت تناسلی آقایان در حالت تحریک کامل و راست شده به طور قابل توجهی بزرگ می شود. این بزرگ شدگی در طول و در قطر اتفاق می افتد.

اندازه استاندارد آلت تناسلی مردان ایران چقدر است؟

در این ویدئو دکتر سارا ناصر زاده در مورد اندازه متوسط آلت تناسلی مردان توضیح می دهد.

اگر آلت مردان در حالت تحریک و نعوظ کامل کمتر از ۷.۶ ( هفت و شش دهم ) سانتی متر باشد، با مشکل کوچک بودن آلت تناسلی مواجه هستند. البته باید این رو هم ذکر کنیم که نمی شود هیچ سایز ایده آلی برای آلت تناسلی مردان در نظر گرفت ولی با این وجود اکثر مردها از سایز آلت تناسلی خودشون ناراضی هستند. در یک نظر سنجی که توسط دکتر کیون ویلی ( مشاور جنسی در دانشگاه شفیلد ) صورت گرفته، ۴۵ درصد آقایان دوست داشته اند که آلت بزرگ تری داشته باشند!

اندازه آلت تناسلی مردان جهان به طور متوسط چقدر است؟

نمودار زیر اندازه آلت تناسلی را در نقاط مختلف جهان نمایش می دهد. نقاط سبز رنگ دارای آلت تناسلی بزرگتری نسبت به بقیه مناطق هستند.

اندازه آلت تناسلی مردان
نقشه اندازه متوسط آلت مردان در مناطق مختلف

اندازه آلت تناسلی در حالات شل و راست شده

جالب توجه این است که اغلب اندازه آلت در حالت شل، مردان را نگران می کند! به هر حال به جهت رفع نگرانی های شما برخی آمارهای خالص و کلی را در این جا ذکر می کنیم:

  1. متوسط اندازه آلت تناسلی در حالت شل در محدوده ۶ تا ۱۰سانتی متر است.
  2. متوسط اندازه آلت تناسلی در حالت راست شده در محدوده ۱۱تا ۱۵ سانتی متر است.
  3. باید توجه داشت که سرما و خستگی اندازه آلت تناسلی را به صورت موقت کوچکتر می کند.
اندازه متوسط آلت تناسلی
طبق این عکس استاندارد طول آلت در حالت راست شده ،5.5 اینچ یا حدود 14 سانتیمتر است.

عوامل تعیین کننده اندازه آلت تناسلی

اندازه آلت تناسلی بر مبنای زمینه های ژنتیکی فرد تعیین می شود. اندازه آلت تناسلی در طی بلوغ تغییر می کند .رشد آلت تناسلی بین سنین 10 تا 14 سالگی شروع می شود، البته این زمان در بعضی پسر بچه ها زودتر و بعضی دیرتر است.

در ابتدا بیضه ها شروع به بزرگ شدن کرده و رویش موهای تناسلی آغاز می شود. رشد آلت تناسلی ابتدا در طول و سپس در قطر صورت می گیرد. اندازه متوسط آلت تناسلی افراد بالغ در حالت معمولی (شل) بین 6 تا 11 سانتی متر است. نوجوانان برای آگاهی از اندازه قطعی آلت تناسلی شان باید تا یک تا دو سال پس از توقف رشد قدی خود صبر کنند.

همچنین ابعاد بدن فرد، طول آلت تناسلی را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر فردی چاق و سنگین وزن باشد آلت تناسلی او کوچکتر به نظر می آید. چون توسط بافتهای بدن احاطه شده و گاهی در چربی های بدن فرو می رود. این حالت در اصطلاح پزشکی آلت پنهان شده نامیده می شود. تعدادی از حالات طبی وجود دارند که بر اندازه آلت تاثیر می گذارند. اینها در زمان تولد آشکار هستند و نیازمند مداخله طبی هستند. کوچکی واقعی اندازه آلت تناسلی مردان می تواند سبب تبعات روانی ناگوار و مشکلات عدیده در زندگی زناشویی آنها شود.

اندازه آلت مردان

همچنین بخوانید : بهترین کاندوم بازار ایران

دلایل کوچکی آلت تناسلی

  • ژنتيك
  •  كمبود روي و زينك دربدن نوزاد و نوجوان
  •  كمبود تستوسترون در زمان بلوغ
  • پوشيدن لباس زير تنگ
  •  ضربه به اندام تناسلى
کوچکی آلت تناسلی

فردی در نامه‌ای پرسیده بود: «…من 38 ساله هستم اما آلت تناسلی ام رشد نكرده و در وضعیت كودكی باقی مانده است؛ در حالت نعوظ 4 سانتی متر است و زمانی كه از این حالت خارج می شود، مانند آلت یک نوزاد است. آیا برای بیماری من درمانی وجود دارد؟ من به پزشكان زیادی مراجعه كرده ام که برخی دارو تجویز كرده اند و برخی گفته اند وزن كم كن و برخی گفته اند جراحی کن! بارها داروهایی مصرف كرده ام که ثمربخش نبوده و دستگاه های توانبخشی ای هم كه اكنون وجود دارند برایم قابل استفاده نیستند. لطفا راهنمایی ام كنید… »

پاسخ : با توجه به شرح حالی که این خواننده گرامی ارائه کرده اند، به نظر می رسد که دچار کوچکی واقعی آلت تناسلی هستند ولی متاسفانه خیلی دیر نسبت به درمان مشکل خود اقدام کرده‌اند.

در یک دهه اخیر، بسیاری از مردان  درباره اندازه آلت تناسلی خود اظهار نگرانی می‌کنند و کم نیستند والدین پسربچه هایی که آنها نیز همین نگرانی را دارند.

البته مثل هر بیماری دیگری، کوچکی واقعی آلت تناسلی مردان یا «کوچکی مرضی دستگاه تناسلی » تعریف علمی خاص خودش را دارد و صرف ادعای فرد دلیل وجود مشکل در وی نیست. ممکن است که فرد انتظارات خاصی از خود داشته باشد ولی این دلیلی بر وجود بیماری نیست. هر پسربچه بالای 1سال که طول دستگاه تناسلی اش در حالت کشیده، کمتراز 9/ 1 سانتی متر است، باید مورد بررسی قرار گیرد.تشخیص زودرس و به موقع «کوچکی واقعی آلت تناسلی » دارای اهمیت بسیار زیادی است، چون با درمان مناسب و به موقع، این کودکان تقریبا دستگاه تناسلی طبیعی خواهند داشت. اندازه آلت تناسلی در سن بلوغ رابطه مستقیم با زمان درمان دارد. هرچه درمان زودتر انجام شود، اندازه آلت تناسلی در سن بلوغ نزدیکتر به میزان طبیعی خواهد بود.

برای درمان «کوچکی واقعی آلت تناسلی » 2 راه وجود دارد؛ یکی از راههای درمان کوچکی آلت تناسلی، دارودرمانی است که معمولا تا قبل از 14 سالگی موثر است و دیگری عمل جراحی است که بعد از سن بلوغ انجام می شود.

جراحی برای افزایش اندازه آلت تناسلی مردان

دو نوع  جراحی برای افزایش اندازه آلت تناسلی در مردان وجود دارد. در یک روش سلول های چربی به آلت تناسلی  تزریق می شوند. هدف از این کار افزایش قطر یا پهنا و در برخی از موارد افزایش طول می باشد. در این روش احتمال آسیب دیدگی وجود دارد. عوارض جانبی ممکن است شامل ورم و تغییر شکل آلت تناسلی باشند. در صورتی که عوارض جانبی شدید باشند، امکان دارد به برداشتن آلت تناسلی نیاز باشد.

روش دیگر افزایش اندازه آلت تناسلی مردان، پیوند چربی از بدن فرد به آلت تناسلی می باشد. این روش خطر کمتری دارد و می تواند پس از 12 ماه به میزان متوسط 2.39 تا 2.65 سانتی متر به اندازه آلت تناسلی اضافه کند. اگرچه امکان دارد که در طول 1 سال پس از جراحی 20 تا 80 درصد از حجمِ اضافه شده از بین برود و در نتیجه ممکن است افراد برای دستیابی به نتیجه دلخواه به انجام چندین جراحی نیاز داشته باشند.

دومین نوع از روش های بزرگ کردن آلت تناسلی مردان، قطع رباط نگه دارنده آلت تناسلی است. رباط باعث می شود که آلت تناسلی در قسمت شرمگاهی نگه داشته شود و هنگام نعوظ باعث تقویت و پشتیبانی از آلت می شود. اگر جراح این رباط را قطع کند، زاویه آلت تناسلی تغییر کرده و بزرگ تر به نظر می رسد. به طور متوسط قطع رباط نگه دارنده آلت تناسلی می تواند طول آلت را در حالت غیر برانگیخته بین 1 تا 3 سانتی متر افزایش دهد ولی در این حالت میزان رضایت زوجین پایین می باشد. فقدان پشتیبانی از آلت هنگام نعوظ می تواند عمل دخول را با مشکل مواجه سازد.

پاسخ به سوالات کاربران

1–آیا قرص ها،شربت ها،لوسیون ها وروغن ها اندازه آلت تناسلی را افزایش می دهند؟

هیچ مدرک معتبرعلمی وجود ندارد که قرص ها،شربت ها،لوسیون ها وروغن ها اثر دایمی در بزرگ کردن آلت داشته باشند.
لطفا پول خود را پس انداز کنید!

۲آیا آلت به طور دایمی ممکن است کوچک تر شود؟

بله! آلت تناسلی در سنین بالا (کهنسالی) ممکن است کوچک تر شود.

همچنین شواهدی وجود دارد که ناتوانی جنسی طولانی مدت می تواند موجب کوچک شدن اندازه آلت شود.

وقتی فردی چاق و سنگین وزن است، آلتش کوچکتر و جمع شده به نظر می آید.

معمولا وقتی وزن کاهش می یابد اندازه آلت تناسلی به وضعیت قبلی خود برمی گردد.

۳– آیا روش جراحی برای بزرگ کردن آلت تناسلی وجود دارد؟

بله! تعدادی تکنیک های جراحی وجود دارند که می توانند قطر و طول آلت را افزایش دهند.

با آزاد کردن رباطی (لیگامنت) که آلت تناسلی را در جای خود نگه می داردمی توان آن را تا حد ۵/۲ سانتی متر طولانی تر کرد.

ابمپلنت های پوستی نیز می توانند طول و قطر آلت را اضافه کنند.

در مورد هر یک از مداخلات جراحی باید در نظر گرفت که آیا منافع جراحی برخطرات آن غلبه دارد یا خیر.

باید توجه داشت که در مقابل عوارض جانبی این اعمال،نتایج تزیینی آن ارزش نخواهد داشت.

اکثر اورولوژیست ها به جز در مواردی که بدشکلی (دفورمیتی) یا علت طبی خاصی وجود دارد ،اقدام به این نوع اعمال جراحی نمی کنند.