خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

رابطه جنسی در دوران بارداری + فیلم

رابطه جنسی در دوران بارداری
لوازم شخصی برقی

رابطه جنسی در دوران بارداری به جنین آسیبی نمی‌رساند. کیسۀ آب و ماهیچه‌های قدرتمند رحم از کودک محفاظت می‌کنند و هنگام رابطۀ نیز ترشحات مخاطی غلیظی که دهانۀ رحم شما را مسدود کرده است مانع از انتقال عفونت می‌شود. در زمان نزدیکی جنسی، آلت تناسلی مرد از واژن فراتر نمی‌رود و امکان ورود آن به رحم وجود ندارد، بنابراین نگران آسیب رسیدن به جنین نباشید.

اگر بارداری معمولی و کم‌خطرباشد، ارگاسم در زنان نمی‌تواند موجب زایمان زودرس یا سقط جنین شود. اگرچه ممکن است ارگاسم، تحریک نوک پستان‌ها و پروستاگلاندین موجود در مایع منی باعث ایجاد انقباضات ملایمی در رحم شما شود، اما این انقباضات عموماً موقتی و بی‌خطر است. اگر پزشک شما، نزدیکی و رابطه جنسی در دوران بارداری را برای شما ممنوع یا محدود نکرده است، جای هیچ نگرانی نیست و شما می‌توانید رابطه جنسی داشته باشید.

رابطه جنسی در زمان بارداری

رعایت ایمنی در روابط جنسی

اگرچه رابطه جنسی دردوران بارداری در صورت منع نشدن توسط پزشک، خطری برای مادر و جنین ندارد، اما لازم است که پدر و مادر مسائل بهداشتی را برای جلوگیری از هر نوع مشکلی رعایت کنند. اگر شما یا همسرتان به هر دلیلی در معرض خطر بیماری‌های آمیزشی قرار دارید، باید از نزدیکی جنسی در دوران بارداری خودداری کنید یا حداقل در زمان نزدیکی از کاندوم استفاده کنید.

دکتر صوفیا جاوید از طریق مطالعات علمی دانش جدیدی را در زمینه بهداشت عمومی تدریس و تولید می کند. او استادیار دانشکده بهداشت و کینزیولوژی در دانشگاه نبراسکا در اوماها (UNO) و مدیر دانشیار همکاری تحقیقات تحقیقات بهداشت جنسی Midlands است. در یکی از سخنرانی ها او در باره رابطه جنسی در دوران بارداری می گوید. در ادامه بخشی از این سخنرانی را با زیرنویس فارسی مشاهده کنید.

حالت‌های نزدیکی مناسب بارداری

تغییرات بدن شما در دوران بارداری ممکن است باعث شود که نزدیکی به روش‌های قبل امکان‌پذیر نباشد. در چنین حالتی بهتر است برای یافتن راحت‌ترین حالت رابطۀ جنسی، موارد مختلف را آزمایش کنید. همان‌طور که شکم شما رشد می‌کند، یافتن حالتی که شما با آن احساس راحتی کنید نیز مشکل‌تر خواهد شد. همزمان با پیشرفت بارداری شما، ممکن است قرار گرفتن شوهر شما بر روی بدنتان هنگام رابطۀ جنسی مشکلاتی را برای شما به وجود آورد، همچنین بهتر است که شما در ماه‌های آخر بارداری به پشت نخوابید، در این صورت بهتر است این روش را فراموش کنید و به دنبال روش‌های دیگری باشید.

همچنین بخوانید : نکاتی درباره پوزیشن های رابطه جنسی

علائم خطرناک و نیازمند پیگیری شما و اطلاع به پزشک

بهتر است در صورت رابطه جنسی در دوران بارداری، برای جلوگیری از ایجاد مشکل، هر احساس ناخوشایند یا عجیبی را سریعاً با پزشک مطرح کنید. احساس گرفتگی ماهیچه‌ها هنگام ارگاسم یا پس از آن طبیعی است، اما اگر پس از چند دقیقه برطرف نشود یا پس از نزدیکی، درد یا خونریزی دارید، دچار مواردی هستید که نیاز به بررسی دقیق پزشکی دارند. هر زمانی که سؤال یا نگرانی‌ای در مورد رابطه جنسی در دوران بارداری دارید، تردید یا صبر نکنید و به پزشک خود بگویید، به خصوص اگر نمی‌دانید باید از نزدیکی خودداری کنید یا لزومی برای انجام این کار نیست.

خطرات رابطه جنسی در دوران بارداری

همچنین اگر به شما توصیه شده است که رابطه جنسی نداشته باشید، به طور کامل از چگونگی و حدود آن اطمینان پیدا کنید؛ هیچ سوالی را در این رابطه بدون جواب باقی نگذارید. همین‌طور به خاطر داشته باشید که در مورد رابطه جنسی پس از تولد کودکتان نیز با پزشک صحبت کنید.