خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

درباره رابطه جنسی با دخترانمان صحبت کنیم

درباره رابطه جنسی با دخترانمان صحبت کنیم
لوازم شخصی برقی

در این مطلب یک سخنرانی از سایت TED براتون آماده کردیم درباره تاثیرات مثبت صحبت درباره رابطه جنسی برای فرزندان دختر که نتیجه مثبت آن در بزرگسالی مشخص می شود. بخشی از این سخنرانی رو در ادامه مشاهده کنید. همچنین متن ترجمه نیز در ادامه قرار داده شده است. لینک کامل سخنرانی نیز گذاشته شده است.

مشاهده نسخه کامل فیلم

متن ترجمه

نظرخواهی ای رو که از ۳۰۰ دختر که به طور تصادفی انتخاب شده بودند در نظر بگیرید دختران دانشگاه هلندی و آمریکایی، دو دانشگاه مشابه، که در مورد نخستین تجربه جنسی شون حرف می‌زدند. دختران هلندی هرچیزی که ما می‌خواهیم از دخترانمون رو داشتند. عواقب منفی کمتری داشتند، مثل بیماری،بارداری، پشیمانی.، نتایج مثبت بیشتری داشتند مثلا قادربودند که با شریک جنسی‌شون تعامل داشته باشند، و می‌گفتند که خیلی خوب می‌شناسنشون و داشتند برای تجربه به شکل مسئولانه ای آماده می‌شدند، و لذت می‌بردند. رازشون چی بود؟ دختران هلندی گفتند که پزشکان، معلمان، و والدین آنها صادقانه وبی پرده با آنهاصحبت می‌کردند از سنین پایین، درباره سکس، لذت، و اهمیت اعتماد دو طرفه. علاوه بر این، درحالیکه والدین آمریکایی لزوما موقع صحبت در مورد سکس کمترازهلندی‌ها احساس راحتی نمی‌کنند ما معمولا اون مکالمات رو کاملا در چهارچوب شرایط یا ریسک و خطر قرار می‌دیم، در حالیکه والدین هلندی درمورد متوازن کردن مسیولیت پذیری و لذت حرف می‌زنن. باید بهتون بگم، خودم به عنوان مادر، و اون خیلی من رو متاثر می‌کنه، چون می‌دونم، اگه درین تحقیق کندوکاو نمی‌کردم، با فرزندم درمورد پیشگیری از بارداری، در مورد محافظت دربرابر بیماری، در مورد رضایت حرف می‌زدم، چون من مادر مدرنم، و فکر می‌کردم که که کارم رو خوب انجام دادم.

ولی الان می‌دونم که کافی نیست. همچنین می‌دونم که برای دخترانمون چه آرزویی داریم. ازشون می‌خوام که به تمایلات جنسی به عنوان منبعی برای خودشناسی، خلاقیت، و تعامل نگاه کنند علی‌رغم خطرهای بالقوه‌ش. ازشون می‌خوام که قادر باشند که از شهوت انگیزی بدنشون لذت ببرند بدون اینکه به انجامش وادار بشن. می‌خوام این توانایی رو داشته باشند که در تخت خواسته‌هاشان رو ابراز کنند و به دستش بیارند. ازشون می خوام که باردار‌ی‌های ناخواسته در امان باشند، از بیماری، از بدرفتاری و خشونت از انسانیت زدایی، خشونت. اگه بهشون تعرض شد، ازشون می‌خوام که از مدارسشون کمک بگیرند، از کارفرمایانشون، از دادگاه. تقاضای زیادیه، ولی خیلی نیست.

به عنوان والدین، معلم، حامی و فعال، ما نسلی از دختران رو پرورش دادیم تا صاحب نظر باشند، که توقع رفتاری عادلانه و برابر در خانه، در کلاس، در محیط کار داشته باشند. و حالا وقتشه که عدالت جنسی رو تقاضا کنیم همچنین در زندگی شخصی‌شون. ممنونم.