خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

اگر رابطه جنسی را متوقف کنید چه می شود؟

کاهش رابطه جنسی
لوازم شخصی برقی

اگر رابطه جنسی را متوقف کنید چه اتفاقی برای بدنتان می‌افتد ـ عواقب این کار برای زنان بیشتر است

تخمین زده می شود که هر فرد انگلیسی در طول عمرش چیزی حدود ۵۷۷۸ بار رابطه را تجربه می‌کند. شاید از نظر شما این عدد کم یا زیاد به نظر برسد ولی یک چیز ‌قطعی‌ست، حتی شهوتی‌ترین آدم‌ها نیز در مقطعی از زندگی‌شان علاقه‌شان به رابطه جنسی از دست می‌دهند. شاید فرد با انتخاب خودش این کار را انجام می‌دهد یا شاید هم به طور ناخواسته و مقطعی آن را تجربه می‌کند.
مهم نیست دلیلش چیست ولی باید بدانید که کمبود س.ک.س تاثیر منفی‌ای روی جسم و روان شما دارد.
اگر به طور منظم س.ک.س نداشته باشید ممکن است با عوارض زیر مواجه شوید:

حس شهوت‌ از بین می‌رود

کارکرد میل جنسی را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: «باید از آن استفاده کنید وگرنه از دستش می‌دهید.»

کاهش حس شهوت

دکتر ‘کوپر’ می‌گوید: «بعضی از افرادی که رابطه جنسی را از زندگی‌شان کنار می‌گذارند به تدریج حس تنبلی در آنها به‌وجود می‌آید و علاقه و میل‌شان به س.ک.س به مرور کمتر می‌شود. خیلی از بیمارانم این وضعیت را اینگونه توصیف می‌کنند: س.ک.س باید بخشی از زندگی‌ام باشد وگرنه به مرور از ذهنم پاک می‌شود.»
البته این اتفاق برای همه نمی‌افتد و بعضی از افراد واکنش برعکسی دارند.

ممکن است باعث تضعیف دیواره‌های واژن شود

این مورد فقط برای زنانی که در حال ورود به دوران یائسگی هستند اتفاق می‌افتد.

دکتر کوپر می‌گوید: «اگر به طور منظم رابطه نداشته باشید، به مرور زمان و با افزایش سن؛ دیواره‌های واژن نازک‌تر می‌شوند و وقتی دوباره شروع به س.ک.س کنید دخول دردناکی را تجربه خواهید کرد.»
مجمع سلامت آمریکا پیشنهاد می‌کند که برای سلامت واژن زنان در دوران یائسگی نیز باید به طور مرتب دخول داشته باشند.

سکس در سن بالا

ممکن است باعث خشکی واژن شود

عوارض جانبی دیگری که برای زنان مسن اتفاق می‌افتد این است که بعد از وقفه‌ی طولانی در، واژن به مرور خشک می‌شود و توانایی ترشح مایعات هنگام دخول را از دست می‌دهد.

همانند نازک شدن دیواره‌های واژن، چیزی که باعث خشکی واژن می‌شود نیز کمبود هورمون “استروژن” است.
دکتر کوپر می‌گوید: «اگر یک زن جوان بین ۲۰ تا ۳۰ ساله را مورد آزمایش قرار دهیم می‌فهمیم که آنها دارای مقدار زیادی هورمون استروژن هستند که کمک می‌کند تا سلامت بافت‌های واژن و خاصیت ارتجاعی آنها حفظ شود و موقعی که س.ک.س ندارند نیز واژن‌شان برای سلامت بافت‌ها نوعی مایع از خودش آزاد می‌کند. ولی اگر یک زن ۶۰ ساله را مورد آزمایش قرار دهیم می‌بینیم که او سطح استروژن بسیار پایینی دارد و در نتیجه سلامت واژنش نیز در سطح پایینی است.»

خشکی واژن

ممکن است درد دوران پریود شدیدتر شود

قطعاً زنان بیشترین آسیب را از نداشتن س.ک.س می‌بینند.
شاید این حرف منطقی به نظر نرسد ولی داشتن رابطه در دروان پریودتان می‌تواند دردهای قاعدگی‌تان را کاهش دهد.

دکتر کوپر می‌گوید: «رحم یک نوع عضله است و خیلی از زنان موقع ارگاسم عضلات رحم‌شان منقبض می‌شود که باعث خروج سریع‌تر خون از رحم شده که نتیجتاً درد قاعدگی را کاهش می‌دهد.»
همچنین موقع ارگاسم اندورفین نیز در بدن ترشح می‌شود که این موضوع هم به کاهش درد قاعدگی کمک می‌کند.

کاهش ریسک ابتلا به عفونت مجاری ادراری

قاعدتاً اگر رابطه کمتری داشته باشید احتمال ابتلای شما به بیماری‌های جنسی و عفونت مجاری ادراری نیز کاهش می‌یابد. زیرا دخول باعث پخش شدن باکتری در اندام جنسی زنان می‌شود پس منطقی است که دخول ریسک ابتلا به عفونت مجاری ادراری را افزایش می‌دهد.

دکتر کوپر می‌گوید: «حدود ۸۰٪ عفونت‌های مجاری ادراری در همان ۲۴ ساعت اول بعد از س.ک.س اتفاق می‌افتد و داشتن سکس به طور منظم احتمال ابتلا به این نوع عفونت را افزایش می‌دهد.»

می‌تواند باعث اختلال نعوظ در مردان شود

در تحقیقی که اخیراً در سایت bustle منتشر شده آمده است که نداشتن رابطه احتمال اختلالات نعوظ به ویژه در مردان میانسال و مسن را افزایش می‌دهد.

اختلال نعوظ

ممکن است استرس بیشتری تجربه شود

آیا درمورد نداشتن س.ک.س کافی استرس دارید؟ شاید نداشتن رابطه کافی ریشه‌ی استرستان باشد!
داشتن رابطه جنسی به طور منظم باعث کاهش استرس می‌شود و در افرادی که رابطه کمتری دارند استرس باعث می‌شود تا فشار خون‌شان افزایش یابد.