خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

تفاوت ژل تاخیری و اسپری تاخیری

لوازم شخصی برقی

تفاوت ژل تاخیری و اسپری تاخیری چیست؟

در خیلی از مواقع زود انزالی بعد از ازدواج با گذشت چند سال به مرور بهتر می شود ولی هر کسی نمی تواند چند سال صبر کند تا شاید زود انزالی خود به خود و به مرور درمان بشود.

برای همین متخصصین سالیان سال است که در تلاش برای درمان انزال زودرس هستند. یکی از اولین درمان ها، استفاده از موادی بود که حساسیت بیش از اندازه ی سر آلت تناسلی مرد را کم کند تا انزال دیرتر رخ دهد . معروف ترین ماده ای که برای این کار استفاده میشود لیدوکائین است.

هم در اسپری تاخیری و هم در ژل تاخیری از لیدوکائین برای حساسیت زدایی سلول های عصبی آلت تناسلی مرد استفاده می شود . تفاوت اصلی ژل تاخیری با اسپری تاخیری در درصد لیدوکائین و نحوه ی استفاده از آن است :

اسپری های تاخیری معمولا حاوی ۱۰ درصد لیدوکائین هستند که نسبتا مقداری زیادی است و برای بی حس کردن هر چیزی ( حتی دندان ! ) می توان از آنها استفاده کرد . این مقدار لیدوکائین برای وقتی مناسب است که فرد در وضعیت حادی از زود انزالی بسر می برد و قصد داره کلا آلت تناسلی را بی حس کند .

خیلی از آقایان بخاطر همین بی حسی شدید ، ترجیح می دهند از ژل های تاخیری استفاده کنند . اما ژل های تاخیری در بیشتر مواقع حاوی فقط ۲ درصد لیدوکائین هستند که بی حسی کمتری نسبت به اسپری ایجاد می کند برای همین میل جنسی فرد تغییری نمی کند .

تفاوت ژل تاخیری و اسپری تاخیری

البته در بعضی از ژل های جدید از موادی گیاهی غیر از لیدوکائین برای افزایش مدت زمان رابطه ی زناشویی استفاده شده که دیگه عوارض لیدوکائین رو ندارند . در اسپری از هوای فشرده و الکل استفاده می شود که در هنگام بر خورد با پوست ایجاد گرما می کند و برای چند ثانیه فرد بر روی آلت خود احساس سوزش می کنه چراکه لیدوکائین ۱۰ درصد تاثیر زیادی بر روی اعصاب می گذارند و بعد از چند ثانیه اعصاب ناحیه مورد استعمال رو بی حس می کند .

همین بی حسی شدید باعث کم شدن قدرت نعوظ در بعضی از مردان می شود برای همین برای کسانی که علاوه بر مشکل زود انزالی از مشکل عدم نعوظ رنج می برند ، استفاده از اسپری تاخیری به هیچ عنوان توصیه نمی شود چراکه قدرت نعوظ را کاهش می دهد .

در ژل تاخیری از الکل خبری نیست و اغلب این ژل ها بر پایه آب ( water base ) درست می شوند و همچنین با پایین بودن لیدوکایین موجود در آنها ، احساس سوزش ایجاد نمی شود و بی حسی شدید نیز حس نمی شود . پس در مجموع استفاده از اسپری تاخیری فقط برای موارد زود انزالی حاد پیشنهاد می شود و در اکثر مواقع ژل تاخیری گزینه ی مناسب تری به نظر می رسد . یادتون باشه که در استفاده از هیچ محصولی زیادی روی نکنید و همیشه سعی کنید درمان های طبیعی ر ا نیز در ذهن داشته باشید.