خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

رونمایی ایلان ماسک از ربات تسلا؛ ربات انسان نمای ساخته شده با هوش مصنوعی ماشین خودران

رونمایی ایلان ماسک از تسلا بات؛ ربات انسان نمای ساخته شده با هوش مصنوعی ماشین خودران
لوازم شخصی برقی

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا در جریان رویداد هوش مصنوعی شرکتش اعلام کرد که آنها در حال توسعه ربات انسان نمای تسلا هستند. او در این مراسم از ربات تسلا رونمایی کرد. این ربات انسان نما با وزن 125 پوند (حدود 56 کیلوگرم) و قد 152 سانتیمتر ساخته شده است و در بخش صورتش یک نمایشگر طراحی شده که اطلاعات را نمایش خواهد داد.

به گفته ایلان ماسک این ربات توانایی برداشتن بار تا 68 کیلو گرم و نیز جابجایی بار تا وزن 20 کیلوگرم را دارد. با این وجود سرعت این ربات فقط 8 کیلومتر در ساعت است.

ماسک همچنین گفت که این ربات را طوری تنظیم کرده ایم که در یک سطح مکانیکی و فیزیکی قرار دارد که می توان از آن گریخت و به احتمال زیاد شکستش داد.

طبقه گفته ایلان ماسک این ربات از نرم افزار خودران تسلا بهره خواهد برد و شامل 8 دوربین می شود که شبکه عصبی را که برای خودران شدن کامل توسعه یافت تغذیه می کند. این شبکه عصبی برای کمک به تجزیه و تحلیل ماشین های تسلا از محیط اطرافشان طراحی شده است تا بتواند به درستی مسیر ها و عکس ها را شناسایی کند و در نتیجه تعیین کند که ماشین زمانی که با موانع روبرو می شود، چه کاری انجام دهد.

تسلا بات

ایلان ماسک خاطر نشان کرد که : ماشین های ما ربات های چرخ داری هستند که تا حدودی توانایی درک دارند. پس کاملا منطقی است که از آنها در ربات انسان گونه نیز استفاده کنیم.

او گفت در حالت ایده ال، کسب و کار ها برای انجام کار های تکراری و وظایف خطرناک از ربات ها استفاده خواهند کرد. همچنین اضافه کرد که تست واقعی به این گونه خواهد بود که ربات بدون آنکه به او گفته شود چه کاری انجام دهد، به گشت و گذار بپردازد.

به گفته ماسک این موضوع تاثیر شگرفی بر اقتصاد خواهد داشت و در آینده انجام کار های فیزیکی فقط یک انتخاب خواهد بود.

در ادامه مدیر عامل شرکت تسلا یک پیش نمایش بصری از شکل و ظاهر ربات ارائه کرد که نشان داد ماسک دقیقا منظورش از ربات چیست. با این وجود این شرکت هنوز عملا رباتی برای فروش تولید نکرده است. اما کمپانی برای تولید نمونه اولیه از آن در سال آینده برنامه ریزی کرده است.

ماسک افزود که ساخت این ربات به طور یکپارچه در ماموریت شرکت قرار گرفته است و در ساخت آن از همان موادی استفاده خواهد شد که در ماشین های این شرکت استفاده شده است.

تسلا در حال ساخت قطعاتی برای داشتن یک ربات انسان نمای مفید است. در همین راستا ایلان ماسک گفت که من حدس میزنم که این کار باید توسط خود ما صورت پذیرد. و اگر ما نتوانیم انجامش دهیم، دیگران آن را خواهند ساخت. پس ما باید بسازیمش و در مورد ایمن بودنش نیز اطمینان کسب کنیم.

ایلان ماسک زمان دقیقی برای رونمایی از نمونه اولیه این ربات نداده است. این در حالی است که می دانیم او قبلا وعده های بزرگی در مورد ساخته های آینده شرکتش داده بود. ( خیلی از وعده های ایلان ماسک یا اجرا نشد یا با تاخیر اجرا شد).