تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

معرفی چند کتاب ترسناک معروف

معرفی چند کتاب ترسناک معروف
شیگلم

کتاب های ترسناک، طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند. دوستداران کتاب می دانند که مطالعه روش خوبی برای پر کردن اوقات فراغت است و کتاب ترسناک همیشه جزو اولین اولویت هاست. این ژانر پرطرفدار، همواره جذابیت زیادی برای مخاطبانش داشته است. برخی از مردم هستند که بجز کتاب ترسناک، به کتاب های دیگر علاقه ای ندارند. اما عده ای هم هستند که هیچ وقت به سراغ این ژانر نمی روند. اما بهترین کتاب های ترسناک کدامند؟ برای مطالعه این ژانر، به سراغ کدام کتاب ها باید رفت؟ به کسی که طرفدار کتاب ترسناک است، چه کتاب هایی را می شود پیشنهاد کرد؟ در این مقاله به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

معرفی چند کتاب ترسناک معروف

رمان دراکولا

“دراکو” به نوشته‌ی برام استوکر یکی از بهترین رمان‌های ترسناک خارجی از زمان خود تا به الان است.این کتاب برای اولین بار در سال ۱۸۹۷ منتشر شد. شخصیت دراکولا یکی از جذاب‌ترین خون آشام هاست که بر‌خلاف رمان‌ها و فیلم‌هایی که بر شخصیت وحشی و خون خوار بودن خون آشام ها اشاره می‌کنند، در طول داستان به عنوان یک اشراف زاده معرفی می‌شود.دراکولا اشراف‌زاده تنها و مرموزی است که همهٔ اطرافیان خود را از دست داده. هم چنین یکی از شخصیت‌های داستان به نام جاناتان هارکر وقتی وارد قصر کُنت دراکولا می‌شود با برخورد مودبانه و احترام‌آمیز او مواجه می‌گردد. براساس یادداشت‌های هارکر جناب کنت دراکولا کتاب خواندن را دوست دارد و صاحب کتابخانه‌ای بسیار بزرگ و غنی از کتب باارزش و کهن است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 کتاب پرفروش در زمینه موفقیت و ثروت

رمان قبرستان حیوانات خانگی

کتاب “قبرستان حیوانات خانگی” به نوشته‌ی استیون کینگ یکی دیگر از بهترین رمان‌های ترسناک خارجی است که در سال ۱۹۸۳ منتشر شده است. داستان رمان “غبرستان حیوانات خانگی” ماجرای خانواده‌ی دکتر لوئیس کرید است که به خانه‌ای خارج شهر نقل مکان می‌کنند. کمی دورتر از این خانه، قبرستانی وجود دارد که نام آن، بر اثر اشتباه املایی بچه‌ها، “قبرستان حیوانات خانگی” گذاشته شده است. بچه‌های آن منطقه حیوانات خانگی خود را در این قبرستان دفن می‌کنند. در روز جشن شکرگزاری، زمانی‌که خانواده‌ی لوئیس در شیکاگو هستند، گربه‌ی آیلی، دختر لوئیس، در جاده‌ی کنار خانه تصادف می‌کند. جود، لوئیس را همراه با خود به قبرستانی عجیب می‌برد تا گربه را در آن‌جا به خاک بسپارد. روز بعد، گربه به خانه بازمی‌گردد، زنده است، اما انگار چیزی مرده درونش وجود دارد. بوی مرگ می‌دهد. این سرآغاز اتفاق‌های ترسناک دیگری است.

فرانکنشتاین

رمان «فرانکشتاین»، پیوند بشر قرن نوزدهمی است با علم مدرن نوپا. شرح ماجرای دانشمندی بلند پرواز که با استفاده از جریان الکتریسیته و اعضای بدن مردگان، هیولایی غول پیکر، وحشتناک و خارج از کنترل می‌سازد. هیولایی که حتی خود سازنده‌اش هم توان غلبه بر او را ندارد. مری شلی، این داستان را برآمده از یکی از کابوس‌های شبانه‌ی خود می‌داند.

این کتاب ترسناک شهرت خود را مدیون اقتباس‌های سینمایی است. از این اثر بیش از ۳۰ اقتباس سینمایی ساخته شده که معروف‌ترین آن‌ها در سال ۱۹۹۴ با بازی رابرت دنیرو است. در سال ۲۰۱۴ نیز  با عنوان «من فرانکنستاین» اثری ساخته شده است.

بیگانه

استیون کینگ در یکی از چندین و چند داستان ترسناک خود، این بار به سراغ یک معلم بیسبالِ محبوب می‌رود. تری میتلند که مربی بیسبال بچه‌هاست، ظاهرا پسری یازده ساله را به طرزی غم‌انگیز کشته است. حالا، پدر یکی از شاگردان او، که کارآگاهی کارکشته است، در پی آن است که راز قتل را کشف کند. اما سیری از ماجراهای هولناک، به مرور، خودی نشان می‌دهند. در سال ۲۰۱۸ این داستان در دستور کار شبکه HBO قرار گرفته است تا سریالی با همین عنوان ساخته شود. اگر می‌خواهید با دیگر آثار این نویسنده آشنا شوید می‌توانید به سایت استیون کینگ مراجعه کنید.

معرفی چند کتاب ترسناک معروف

در قلمرو وحشت

داستان‌های کوتاه، گاهی کوبندگی بیشتری از رمان‌های بلند دارند. این، در مورد کتاب‌های ترسناک، حتی می‌تواند بیشتر حس شود. کتاب «در قلمروی وحشت»، مجموعه‌ای است از هشت داستانِ کوتاه رعب‌انگیز در سبک گوتیک که به درونیات و کابوس‌های شخصی می‌پردازد. در میان نویسندگان این کتاب، نام افراد سرشناسی چون جک لندن و ادگار آلن پو به چشم می‌خورد.

شبح اپرا

حتما شما هم داستان‌های عاشقانه‌ی زیادی شنیده‌اید. اما تصور کنید چه می‌شود اگر یک شبح ترسناک و مخوف، عاشق شود؟! داستان کتاب ترسناک «شبح اپرا»، بر اساس شایعات پر رمز و رازی نوشته شده که در پاریس۱۹۱۰ بین مردم رواج داشت. شبحی ترسناک، عاشق بازیگر زنی به نام کریستین دائه شده است.بازیگری که در سالن اپرای پاریس، نمایشی را بر روی صحنه دارد. او، با توجه به ماهیت هولناک خود، تلاش می‌کند تا کریستین، بازیگری موفق باشد!

جالب است بدانید این رمان در ابتدا فروش خوبی نداشت. اما زمانی که چند فیلم و نمایش بر اساس آن ساخته شد، تبدیل به رمانی پرفروش شد. معروف‌ترین نسخه سینمایی آن در ۲۰۰۴ ساخته شده که نامزد دریافت چندین اسکار نیز شده است.

معرفی چند کتاب ترسناک معروف

رمان جن گیر

یکی دیگر از بهترین رمان‌های ترسناک خارجی رمان “جن گیر” به نوشته ویلیام پیتر بلتی است. ماجرا در جرج تاون در حومهٔ واشینگتن دی سی می‌گذرد.

کریس مک‌نیل، بازیگر زن تلویزیون، نگران سلامت دخترش، رِیگِن، است که دچار تشنج شدید شده و در رختخواب به خود می‌پیچد. پزشکان از درمان دخترک ناتوان‌اند، تا آنجا که به کریس پیشنهاد می‌کنند از یک جن‌گیر کمک بگیرد. کریس به یک کشیش جوان به نام پدر کاراس مراجعه می‌کند و از او درخواست می‌کند تا به ریگن کمک کند.

پس از تحقیقاتی که پدر کاراس بر روی ریگن انجام می‌دهد و مطمئن می‌شود که شیطان بدن او را تسخیر کرده، به کلیسا مراجعه کرده و درخواست می‌کند تا خودش مراسم جن‌گیری را انجام دهد. اما کلیسا شخصی باتجربه‌تر به نام پدر مِرین را پیشنهاد می‌کند. مِرین کشیشی پیر است و موجودی را که بدن ریگن به تسخیر او درآمده‌است می‌شناسد. پدر مِرین به خانهٔ کریس مک‌نیل می‌رود و به‌همراه پدر کاراس جن‌گیری را شروع می‌کنند. در این مراسم سخت و طاقت‌فرسا، پدر مِرین جان خود را از دست می‌دهد و پدر کاراس در نهایت، به قیمت جان خودش، اهریمن را از بدن ریگن خارج می‌کند.