تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

بهترین و پر فروش ترین کتاب های جهان

بهترین و پرفروش ترین کتاب های جهان
شیگلم

اهالی کتاب‌خوانی معمولا درباره‌ی بهترین کتاب‌ها بایکدیگر صحبت می‌کنند و نظرات متفاوتی هم در این‌باره دارند، و برای تهیه‌ی فهرستی از آنها فارغ از امتیازات ادبی مختلف، باید به تیراژ فروش‌شان نگاه کرد و دید که کدام‌ یک در بازارهای مختلف بیشتر فروخته‌اند. در این مطلب علاوه بر معرفی بهترین کتاب های جهان، میزان فروش و تیتراژ آنها و داستان پیداش هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

معرفی پرفروش ترین کتاب

بهترین و پرفروش ترین کتابهای جهان در این مطلب لیست شده است. معیار انتخاب ارزشمندترین کتابهای دنیا میزان فروش آنها بوده است. قبول دارم که شاید معیار خوبی نباشد، ولی برای معرفی بهترین کتابهای دنیا برای مطالعه، بهترین معیاری است که می‌توانستم انتخاب کنم.

رمان دون کیشوت

یکی از پرفروش ترین و بهترین کتاب های جهان کتاب دون کیشوت Don Quixote  این رمان فروشی بالغ بر 500 میلیون نسخه داشته است. اولین چاپ این کتاب در 1605 میلادی بوده و در سالهای اخیر با ترجمه عالی محمد قاضی از فرنسوی به فارسی ترجمه شده است. این کتاب داستان دون کیشوت که مردی ساده و معمولی است را روایت می کند که تصمیم می گیرد بعنوان یک شوالیه قدرتمند تمام دنیا را نجات دهد. سرانجام او به همراه خدمتکار خود تصمیم می گیرد تا به یک سفر دور و دراز پای بگذارد.

دون کیشوت که قهرمان خود خوانده ای است که قصد دارد بعنوان یک ابر قهرمان در بین مردم شناخته شود، آنقدر ساده و زلال است که ذهن هر خواننده ای را با خود همراه می کند تا بببیند در هزارتوی زندگی چه اتفاقاتی برای این مرد عاشق رخ می دهد. او عاشق شهرت، قدرت و کمک به دیگران است. از اینرو با استفاده از لباس های ساده زرهی برای خود مهیا می کند و به همراه یک اسب پیر و خدمتکار خود تلاش می کند نظر دیگران را به خود جلب کند. اما در ادامه اتفاقاتی رخ می دهد که داستان سفر قهرمانی او را پیچیده تر می کند. این داستان تا سالها سینه به سینه در بین مردم روایت شده و یکی از محبوبترین و پرفروش ترین داستان های دنیا است.

کتاب دون کیشوت

رمان شازده کوچولو

رمان شازده کوچولو یکی از بهترین و پر فروش ترین کتاب هاست که با 180 میلیون نسخه فروش. از جایی شروع شد که هواپیمای خلبانی جوان در وسط بیابان های آفریقا دچار حادثه شد و او تا مدتها مجبور بود در آنجا زندگی کند. همین اتفاق باعث می شود تا با موجود کوچکی بنام شازده کوچولو آشنا شود. شازده کوچولو که از سیاره ای دیگر به زمین آمده، بسیار علاقمند است تا با انسان ها صحبت کند و با سبک زندگی آنها آشنا شود. شازده کوچولو در سیاره ای بسیار کوچک زندگی می کرده که در آن فقط یک گل سرخ وجود داشته که پس از مشاجره با آن، مجبور شده آنجا را ترک کند. او پس از سفر به کرات و سیاره های دیگر به زمین رسیده است و اکنون در حال گفتگو با خلبان است.

همچنین بخوانید:7 کتاب جذاب برای پرورش خلاقیت نوجوانان

او اتفاقات جالبی را از سیاره های دیگر روایت می کند. بطور مثال در سیاره اول با پادشاهی متکبر روبرو شده بود که می خواست شازده کوچولو را تحت فرمان خود قرار دهد و بر آن حکمرانی کند. همچنین در سیاره دوم به مردی متکبر و خودپسند برخورد می کند که انتظار ستایش و تمکین دارد. سفر او ادامه میابد تا اینکه در سیاره سوم به مردی بر می خورد که قصد دارد با می خواری مشکلات خود را فراموش کند. در سیاره چهارم به تاجری طماعی می رسد که دائما در حال مال اندوزی و شمردن پول های خود است. تمام زندگی او در جمع آوری ثروت خلاصه شده بود و هیچ توجهی به اتفاقات زندگی نداشت. داستان سفر او تا جایی ادامه پیدا کرد  که به سیاره پنجم رسید. در آنجا با فانوس بانی آشنا شد که در یک سیاره کوچک زندگی می کرد. سیاره او به اندازه ای کوچک بود که هر دقیقه یکبار به دور خود می چرخید و فانوس بان مجبور بود در هر دقیقه یکبار فانوس را خاموش و روشن کند.

پس از این اتفاقات عجیب به زمین می رسد و با موجودات مختلف به گفتگو می پردازد. او ماری را می بیند که اعتقاد دارد ختی اگر در میان مردم هم باشد، بازهم تنها خواهد ماند و به او قول میدهد تا او را به سیاره اش بازگرداند. همچنین به گلی می رسد که ریشه ندارد و آزادانه به هر سو می رود. در ادامه با روباهی آشنا می شود که تمام رفتارها و عقاید انسان ها را برای او بازگو می کند.این کتاب یکی بهترین و پرفروش تهرین داستان های جهان است

رمان شازده کوچولو

داستان دو شهر 

داستان دو شهر روایت دختری به نام «لوسی» است که در جریانات انقلاب فرانسه به دنبال پدر خود می‌رود، او را در اتاقی زیر شیروانی پیدا کرده و در وضعیت اسف‌باری با او مواجه می‌شود و در نهایت با پدرش به انگلستان سفر می‌کند.

«لوسی» در این بین با زندانی سیاسی به نام «چارلز دارنی» که یک نجیب‌زادهٔ فرانسوی است، آشنا می‌شود و به کمک وکیل مدافع چارلز  برای آزادی او تلاش می‌کنند.

اگر به دنبال خواندن رمانی هستید که در بستر انقلاب فرانسه شکل گرفته و حاوی نگرش‌های جالب و هیجان انگیز باشد، این کتاب یکی از بهترین کتاب های این سبک است و قطعا برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود.این داستان یکی بهترین و پرفروش ترین کتاب های جهان است

نویسنده: چارلز دیکنز

داستان دو شهر

اولین قدم در خرید کتاب تهیه لیستی از موضوعات مورد علاقه شما است که جای خالی آن را در کتابخانه احساس می‌کنید. برای ارزیابی جذابیت یک کتاب می‌توانید از سایت‌های تحلیل کتاب و صفحات اجتماعی استفاده کنید.برای این که مطمئن شوید موضوع کتاب با سلیقه شما تطابق دارد بهتر است خلاصه کتاب، متون برگزیده و مقدمه آن را مطالعه کنید.تا با استفاده از این نکات بتوانید بهترین و پرفروش ترین کتاب را خریداری کنید.

این مطلب در حال آپدیت شدن می باشد…