تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

اپل بخریم یا سامسونگ؟

اپل بخریم یا سامسونگ؟

اپل و سامسونگ دو غول بزرگ و دو رقیب سرسخت در دنیای امروز، ما را در انتخاب گوشی موبایل مورد نظرمان سردرگم می کنند. بی شک هر دو از برند های ثابت شده و قوی امروزی هستند. هر ساله این دو برند تمام توان خود را برای رقابت به کار می گیرند تا خریداران بیشتری را جذب خود کنند. اما در مقایسه این دو، بهترین کدام است؟ چطور بین اپل و سامسونگ انتخاب کنیم؟ چطور بفهمیم که انتخابمان درست است؟ هر دو این برند ها دارای نکات مثبت و منفی هستند. ما برای شما معیارهای یک انتخاب مناسب را خواهیم گفت و در تصمیم گیری به شما کمک خواهیم کرد.

اپل بخریم یا سامسونگ؟

طراحی اپل و سامسونگ

اولین موردی که مورد توجه قرار می‌گیرد، پیش‌بینی سبک طراحی این مدل‌ها است. سبک طراحی این دو شرکت در مواردی دارای شباهت و در موارد دیگری دارای تفاوت می‌باشد.

شباهت‌ها: از موارد مشترک در طراحی این دو شرکت، می‌توان به قرار دادن دکمه‌های پاور و صدا در یک مکان، استفاده از دو بلندگو و در نهایت کسب استاندارد IP68 به عنوان معیار مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک اشاره کرد. البته آیفون XR دارای گواهینامه IP67می‌باشد.

تفاوت‌ها: اگر چه همه‌ی این پرچم‌داران دارای بدنه‌ای هستند که از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده، اما قسمت جلوی سامسونگ‌ها بدون هیچ‌گونه تورفتگی و کاملا یکنواخت طراحی شده، در مقابل اپل با استفاده از فولاد ضد زنگ در قاب بدنه و طراحی ضخیم‌تر، حس مقاومت بیشتری را به کاربر منتقل می‌کند. اما نکته‌ای که با توجه به آن می‌توان امتیاز بیشتری را برای سامسونگ در نظر گرفت، حفظ کردن جک 3.5 میلیمتری هدفون است. از نظر وزن دستگاه هم می‌توان به طور کلی، آیفون‌ها را سبک‌تر از گوشی‌های سامسونگ در ابعاد مساوی دانست.

بهترین گوشی هایی که در سال 1400 می توان خرید

صفحه نمایش اپل و سامسونگ

آیفون‌ها دارای صفحه نمایش Super Retina و سامسونگ‌ها با صفحه نمایش Super AMOLED تولید شده‌اند. البته آیفون XR باز هم استثنا بوده و داری صفحه نمایش LCD است. همگی دارای قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و نسبت بالای ابعاد نمایشگر به بدنه می‌باشند که از این نظر، با برندهای دیگر قابل قیاس نبوده و به معنای واقعی عالی هستند. محافظ صفحه استفاده شده در نمایشگرهای اپل، کارایی بیشتر نسبت به صفحه گوریلا گلس سامسونگ دارد.

دوربین اپل و سامسونگ

آیفون XR دارای یک دوربین 12 مگاپیکسل با قابلیت لرزش گیر و فوکوس خودکار است. خب برویم به سراغ بقیه موارد، همه دستگاه‌ها دارای دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با قابلیت لرزش‌گیر، تشخیص فاز، فوکوس خودکار و زوم اپتیکال دو برابر هستند که از این نظر، قطعا عکس‌های راضی کننده‌ای را در محیط‌های حتی با نور کم می‌گیرند. اما برای جمع‌بندی، می‌توان گفت که آیفون‌ها عکس‌های با کیفیت‌تری می‌گیرند.

اپل بخریم یا سامسونگ؟

سیستم عامل

این قسمت جدال انگیزترین بخش برای انتخاب میان آیفون‌ها و گوشی‌های سامسونگ است، مخصوصا با معرفی نسخه‌های IOS12 و Android 8 Oreo که از هر نظر رابط کاربری آسان و دلچسبی را فراهم می‌کنند. از قابلیت‌های جالب آی او اس می‌توان به قابلیت انیموجی اشاره کرد که با افزایش محبوبیت آن، تحت نام AR Emoji ، در گوشی‌های سامسونگ هم مورد استفاده قرار گرفت. در نهایت اگر بخواهیم جمع‌بندی صادقانه‌ای درباره سادگی کاربری این سیستم عامل‌ها داشته باشیم، می‌توان با احترام کامل به آی او اس، اندروید را برنده اعلام کرد.

اپل بخریم یا سامسونگ؟

حافظه داخلی

رم گوشی هوشمند گلکسی اس 8 سامسونگ ظرفیت 4 گیگابایتی را ارائه می‌کند، اما در سمت مقابل آیفون 7 اپل از رم 2 گیگابایتی بهره‌مند است. در بررسی‌های مختلفی که صورت گرفته، سرعت عملکرد این دو اسمارتفون در مقایسه با یکدیگر دائما یک روند مشخص را نداشته است. برای مثال در برخی از بخش‌های ویدئوهای مقایسه‌ای منتشر شده در یوتیوب، سرعت عملکرد آیفون 7 از نسخه اسنپدراگونی گلکسی اس 8 بیشتر بوده است، اما در برخی شرایط دیگر اس 8 برتر از آیفون 7 عمل کرده است.

 این روند زمانی که نسخه اگزینوسی گلکسی اس 8 با آیفون 8 مقایسه می‌شوند، بیش از قابل لمس خواهد بود. برای مثال زمان بوت یا راه‌اندازی نسخه اگزینوسی گلکسی اس 8 در بررسی‌های ویدئویی چند ثانیه بهتر از سرعت بوت آیفون بوده و اجرای منوی تنظیمات، دایلر و اینستاگرام هم حالتی مشابه داشته است. به صورت کلی درست نیست که ادعا کنیم سرعت عمل اس 8 سامسونگ کاملا برتر از آیفون 7 است، اما در اغلب موارد این مسئله با تفاوت بسیار ناچیزی وجود دارد.

در آخر

بنابراین موارد فوق می‌توانند دلایل قانع کننده‌ای باشند که خرید سامسونگ را به انتخاب بهتری نسبت به اپل تبدیل می‌کنند. با این حال باید اشاره کرد که آیفون هم برتری‌های نسبت به سامسونگ دارد که شاید در مقاله‌های بعدی به آن‌ها اشاره کنیم، اما برتری‌های اپل به اندازه سامسونگ نخواهد بود.