تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

پاره شدن کاندوم و روش های اورژانسی بعد از آن

پاره شدن کاندوم و روش های اورژانسی
خرید کاندوم

کاندوم وقتی بدرستی استفاده شود، یکی از بهترین راه حلهای کارا و تایید شده از نظر علمی برای حفاظت در برابر بیماری‏های مقاربتی و همچنین جلوگیری از بارداری ناخواسته است. البته پیش می‏آید که کاندوم هنگام استفاده پاره شود. پاره شدن کاندوم دلایلی دارد که اگر به آنها اهمیت داده شود، میتوان جلوی آن را گرفت. چه دلایلی باعث پاره شدن کاندوم می‏شوند؟ در ادامه به هفت دلیل مهم اشاره می کنیم.

دلایل پاره شدن کاندوم

۱) تاریخ مصرف : از دلایل مهم پاره شدن کاندوم محسوب می شود.

همه کاندوم‏ها تاریخ انقضای مشخصی دارند که اصولاً روی کاور هر کدام از آن‏ها چاپ شده است. برندهای با کیفیت معمولاً روی هر کاندوم به صورت مجزا تاریخ مصرف درج میکنند. اما ممکن است در محصولاتی تنها یک تاریخ روی بسته ذکر شود. در هر صورت اگر تاریخی روی کاندوم یا بسته‏اش پیدا نکردید حتماً قید استفاده از آن را بزنید! وقتی کاندوم منقضی می‏شود عملاً خشک خواهد شد و مواد سازنده آن ترد و شکننده می‏شوند. این اتفاق باعث پاره شدن کاندوم می‏شود.

۲) برای شما کوچک است که سبب پارشدن کاندوم می شود.

اگر پهنا یا طول کاندوم برای ابعاد آلت شما مناسب نباشد باعث می‏شود که کاندوم فراتر از حد تحمل خود فشار تحمل کند که متعاقباً به پاره شدن آن می‏انجامد. ما مکررا در مورد اهمیت به سایزبندی کاندومها گفته ایم. به عنوان یک مرد بالغ باید بدانید که کاندوم‏ها محصولات اصطلاحاً Free Size نیستند.

همچنین بخوانید : سایز کاندوم را چطور انتخاب کنیم؟

۳) نگهداری نامناسب سبب پاره شدن کاندوم می شود.

برای حفاظت از ساختار کاندوم، آنها باید حتماً در محلی خشک و خنک و بدور از نور آفتاب و گرما نگهداری شوند. گرما به کاندوم آسیب می‏رساند و احتمال پاره شدن آن‏را افزایش می‏دهد. ما توصیه می‏کنیم که که هیچگاه کاندوم را در کیف پول، صندوق عقب و یا داشبورد خودرو قرار ندهید. درجه هوای مناسب نگهداری از کاندوم برابر دمای اتاق شماست.

6) کمبود روان‌‏کننده آبی و یا سیلیکونی

اگر شما یا همسرتان در آمیزش بخصوص آمیزش معقدی، با احساس خشکی مواجه باشید، بسیار لازم است که از یک روان‏کننده مناسب برای کاندوم استفاده کنید. نبود روان‏کننده و بعلاوه اصطکاک حاصل از آمیزش براحتی موجب پاره شدن کاندوم می‏شود.

۷) باز کردن نادرست کاندوم

باز کردن فویل کاندوم از میانه آن، استفاده از قیچی، کارد یا دندان همه احتمال پاره شدن کاندوم را افزایش می‏دهند. در وقت نیاز عجول نباشید و فویل کاندوم را با دست و از گوشه باز کنید تا آسیبی به آن نرسد.

۶) استفاده از چند کاندوم همزمان

هیچوقت به این فکر ابلهانه اعتنا نکنید. استفاده از چند کاندوم به هیچ وجه باعث امنیت بیشتر نمی‏شود. در واقع بلعکس باعث افزایش احتمال پاره شدن کاندوم نیز می‏شود. استفاده از بیش از یک کاندوم به صورت همزمان (روی یکدیگر) موجب بروز سایش میان دو کاندوم می‏شود که احتمال پاره شدن آن‏ها را افزایش می‏دهد. همین قاعده در مورد استفاده همزمان از کاندوم مردانه و کاندوم زنانه برقرار است. یادتان باشد همیشه فقط از یک کاندوم حین آمیزش استفاده کنید.

7) استفاده از روان‏‌کننده‏‌های روغنی باعث پاره شدن کاندوم می شود

استفاده از محصولات روغنی به عنوان روان‏کننده به شدت به کاندومهای لاتکس که از رایجترین کاندومهای موجود هستند آسیب می‏زند. روان‏کننده‏های روغنی شامل: روغن ماساژ، وازلین، روغن بچه و تمام روغن‏های طبیعی مثل روغن نارگیل و روغن هسته انگور از ممنوعات هستند.

بعد پاره شدن کاندوم چه کنیم؟

قرصهایی ساخته شده اند که درصورتی که درعرض 72 ساعت (سه روز) پس از مقاربت خورده شوند می توانند از بارداری جلوگیری کنند. این قرصها اصطلاحا به نام قرص صبح روز بعد (Morning after pill) معروف می باشند . این قرصها بعلت داشتن مقادیر زیاد هورمون ، اثر ضد بارداری خود را نشان می دهند . در صورتی که این قرصها بعد از مقاربت ، هر چه سریعتر خورده شوند(مخصوصا در 24 ساعت اول) اثر بیشتری خواهند داشت.

قرص ضد باروری

امکان استفاده از قرصهای ضد بارداری دیگر در صورت عدم دسترسی به قرصهای “صبح روز بعد”

می توان بعد از انجام مقاربت ، دو قرص اچ دی HD را باهم خورد و سپس 12 ساعت بعد ، دوقرص. این چهار قرص حتما باید در عرض 72 ساعت بعد از مقاربت خورده شوند . هرچه زودتر این قرصها خورده شوند، تاثیر آنها بیشتر خواهد بود . عوارض جانبی این قرصها عبارتنداز: تهوع ، استفراغ ، سردرد ، حساس شدن پستانها ، سرگیجه ، احتباس مایعات در بدن و خونریزی های نامنظم . این عوارض جانبی معمولا بعداز یکی دو روز از بین خواهند رفت . با خوردن این قرصها همراه با غذا و یا مصرف داروهای ضد تهوع ، می توان از احساس تهوعی که خوردن این قرصها ایجاد میکند کم نمود . در صورتی که در عرض یکساعت که قرصها را مصرف نمودید ، استفراغ کردید ، باید دوباره قرصها را بخورید.* می توان از قرصهای ال دی LD هم استفاده نمود – اما باید در هر بار 4 عدد قرص خورده شود (مجموعا هشت قرص خورده می شود).