تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

ضد افتاب

شما می دانید که قرار است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، اما آنچه ممکن است ندانید همه دلایل اهمیت آن است. در این نسخه از مجموعه مطب پزشکان، دکتر آدلین کیکام، متخصص پوست و بنیانگذارbrownskinderm، پلتفرمی است که به مراقبت از پوست و آموزش سلامت پوست برای انواع پوست، به ویژه پوست رنگی اختصاص داده شده است. ما پنج دلیل اصلی که چرا کرم ضد آفتاب باید یک نقش کلیدی در روال روزانه مراقبت از پوست شما باشد را شرح می دهیم.

بسته به دهه ای که در آن متولد شده اید، به احتمال زیاد اهمیت کرم ضد آفتاب را در کودکی کوچک یا در سنین نوجوانی آموخته اید. با این حال، در هر سنی که باشید، ممکن است همه دلایلی که باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید به شما آموزش داده نشده باشد.

البته هیچکس نمی خواهد درد و رنج ناشی از آفتاب سوختگی را تجربه کند. اما ضد آفتاب چند وظیفه مهم دیگر را نیز در حفظ سلامت کلی شما و سلامت و ظاهر پوست شما انجام می دهد.

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

چرا از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

علاوه بر محافظت از شما در برابر آفتاب سوختگی (اگر نوع پوست شما می سوزد)، چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید؟ در اینجا پنج دلیل اصلی من آمده است:

از سرطان پوست جلوگیری می کند

سه نوع رایج سرطان پوست عبارتند از: سرطان سلولهای پایه، سرطان پوست سلولهای سنگفرشی و ملانوم. اشعه ماوراء بنفش مهمترین عامل خطر ایجاد کننده این سرطان های پوستی است. محافظت مداوم و کافی از اشعه ماوراء بنفش خورشید به کاهش خطر ابتلا کمک می کند، به همین دلیل استفاده از کرم های ضد آفتاب هر روز بسیار مهم است.

از پیری زودرس جلوگیری می کند

عاملان روند پیری به دو دسته تقسیم می شوند: پیری ذاتی (تحت تأثیر ژنتیک) و پیری بیرونی (ناشی از قرار گرفتن در معرض مزمن اشعه خورشید، آلودگی، مواد شیمیایی و سایر عوامل محیطی). اشعه ماوراء بنفش باعث تجزیه زودهنگام کلاژن و الاستین در پوست می شود و در نتیجه خطوط ریز و چین و چروک ایجاد می شود. همچنین به سلولهای تولید کننده رنگدانه موسوم به ملانوسیت ها آسیب می رساند و در نتیجه تولید بیش از حد ملانین باعث افزایش رنگدانه ها می شود. اشعه ماوراء بنفش خورشید مسئول 90 درصد علائم قابل مشاهده پیری است. استفاده منظم از کرم های ضد آفتاب به شما این امکان را می دهد تا سالها بیشتر از پوستی صاف و با ظاهر جوان لذت ببرید.

کرم ضد آفتاب خطر افزایش رنگدانه ها را کاهش می دهد

یک بیماری شایع پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب، هیپرپیگمانتاسیون زمانی است که پوست شما به دلیل تغییر در تولید ملانین که به پوست رنگ می دهد، تکه هایی در آن تیره می شود. افرادی که پوست تیره تری دارند به طور طبیعی بیشتر مستعد هیپرپیگمانتاسیون هستند.

از التهاب پوست جلوگیری می کند

اشعه ماوراء بنفش به DNA سلول های محافظ سیستم ایمنی آسیب می رساند و منجر به التهاب و آسیب رادیکال های آزاد به پوست و داخل بدن می شود. سرکوب سیستم ایمنی بدن ما را در برابر این سلول ها در برابر سرطان پوست و سایر بیماری ها کاهش می دهد. سیستم ایمنی بدن نقش حیاتی در حفظ سلامت کلیه بافت های بدن دارد. بنابراین پوست سالم برای سلامت کلی بدن ضروری است.

همچنین بخوانید:آشنایی با ضد آفتاب مو

کرم ضد آفتاب از حساسیت به خورشید جلوگیری می کند

کرم های ضد آفتاب به ویژه در جلوگیری از تحریک خورشیدی در افرادی که شرایط حساسی به نور خورشید دارند مانند لوپوس و روزاسه، که در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند منجر به قرمزی و سوزش پوست و شدت کلی این شرایط شود، مفید است.

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از ضد آفتاب

در حال حاضر، مهم است که بدانید از چه نوع ضد آفتابی استفاده کنید. من همیشه یک کرم ضد آفتاب فیزیکی با SPF کمتر از 30 توصیه نمی کنم. بر خلاف کرم های ضد آفتاب شیمیایی، کرم های ضد آفتاب فیزیکی از مواد حاوی مواد معدنی مانند اکسید روی و اکسید تیتانیوم (برخی از آنها همچنین حاوی اکسید آهن هستند که در برابر نور آبی محافظت می کند) ساخته شده است.

به یاد داشته باشید، ضد آفتاب باید هر دو ساعت یکبار، هر روز استفاده شود. صرف نظر از اینکه بیشتر وقت خود را در داخل یا خارج سپری می کنید. شما همچنین باید آن را با یک سرم موضعی ویتامین C همراه کنید ، که می تواند به مقابله با قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد و اشعه ماوراء بنفش کمک کند، علائم پیری را کند کرده و رنگ پوست شما را روشن کند. هنگام بیرون آمدن از منزل، فقط به کرم ضد آفتاب خود تکیه نکنید، به دنبال سایه باشید و از کلاه های لبه پهن و دیگر لباس های محافظ اشعه ماوراء بنفش نیز استفاده کنید.