خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

اسکراب بدن چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟

اسکراب بدن چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟
لوازم شخصی برقی

درست مانند صورت شما، بدن شما نیاز به لایه برداری دارد تا نرم، صاف و سالم بماند. اگر مراقبت از بدن فعلی شما محدود به یک لوفا و یک صابون است، وقت آن است که سطح خود را بالا ببرید. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد افزودن اسکراب لایه بردار بدن به روال مراقبت از پوست خود بدانید وجود دارد.

اسکراب بدن چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟

اسکراب بدن چیست؟

اسکراب بدن یک لایه بردار فیزیکی است که به طور مکانیکی سلول های مرده پوست را از بین می برد. احساس “اسکراب” معمولاً از ترکیبی از شکر و/یا نمک ناشی می شود که در یک پایه روغن معلق است. در حالی که برخی از اسکراب ها (به ویژه انواع DIY) حاوی نمک درشت و قند هستند، انواع با کیفیت بالاتر با ذرات عالی و درجه بندی شده فرموله می شوند که پوست را بدون ساینده صیقل می دهند.

فواید اسکراب بدن

پوست در حالت دائمی گردش است: پوست مرده به سطح بالا می آید، به طور طبیعی می ریزد و پوست نرم نوزاد را در زیر نشان می دهد. این روند با گذشت زمان کند می شود و به تجمع سلول های مرده در سطح پوست کمک می کند. آلودگی و سایر انواع استرس های محیطی را به مخلوط اضافه کنید. شما یک دستور العمل برای پوست کدر، خشن و خارش دار دارید. همانند سایر لایه بردارها، هدف اسکراب بدن از بین بردن سلول های مرده پوست و تشویق تولید سالم سلول های جدید است. این نوع لایه برداری مکانیکی نه تنها پوست را صاف و صیقل می دهد بلکه ناخالصی ها را نیز از بین می برد. دکتر تسنیم باتیا MD – متخصص سلامت یکپارچه، بنیانگذار CentrespringMD و نویسنده The Super Woman RX – لایه برداری را به عنوان راهی عالی برای حمایت از سم زدایی توصیه می کند. دکتر باتیا اظهار می دارد که “پوست شما به مسیرهای سم زدایی با آنزیم ها و واکنش های شیمیایی کمک می کند که سموم را آزاد کرده و استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می دهد.”

فواید اسکراب بدن عبارتند از:

  • ترویج گردش خون کارآمد و گردش سلول های پوست
  • حذف سلولهای مرده از سطح پوست صاف و نرم کننده پوست خشن و خشک
  • حذف ناخالصی ها و رفع احتقان
  • رهاسازی موهای فرورفته و صاف کردن برجستگی های تیغ

نمک یا شکر؟

اکثر اسکراب های بدن از قند و/یا نمک برای لایه برداری پوست استفاده می کنند. هر کدام از اینها مزایای منحصر به فردی برای رنگ پوست شما دارد.

اسکراب شکر

دانه های شکر گردتر و ساینده تر از نمک هستند و آنها را لایه بردار ملایم تری می کند. منبع طبیعی اسید گلیکولیک (AHA) ، قند لایه های پوست مرده را تجزیه کرده و سطح پوست را صاف می کند. همچنین باعث آبرسانی سریع، حفظ حالت و مرطوب نگه داشتن پوست می شود. به همین دلیل، اسکراب های قندی انتخابی فوق العاده برای انواع خشک و کم آب هستند.

اسکراب نمک

اسکراب های نمکی دارای ذرات ریزتر هستند و به ویژه در صاف کردن مناطق ناهموار مانند پا و آرنج مفید هستند. نمک همچنین دارای خواص سم زدایی است: مواد معدنی موجود در آن تصفیه کننده های طبیعی هستند که سموم مسدود کننده منافذ را خارج کرده و احتقان را برطرف می کنند. این عمل به پوست نیرو می بخشد و گردش موثرتر و گردش سالم سلول های پوست را ارتقا می بخشد.

همچنین بخوانید: چه رنگ مویی برای من مناسب است؟

نحوه استفاده از اسکراب بدن

بهتر است از اسکراب بدن دو تا سه بار در هفته برای حفظ نرمی و صافی پوست سر تا پا استفاده کنید. در اینجا نحوه افزودن اسکراب به برنامه مراقبت از بدن خود آورده شده است: از آب ولرم استفاده کنید؛ اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه بماند تا پوست نرم شود. اسکراب را با حرکات دایره ای بمالید. از پاهای خود شروع کرده و به سمت قلب به سمت بالا حرکت کنید تا گردش خون افزایش یابد فشار ملایم را حفظ کنید (زیاد اسکراب نکنید!) کاملاً آبکشی کنید در حالی که پوست شما هنوز کمی مرطوب است، از روغن یا لوسیون بدن مورد علاقه خود استفاده کنید.