تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

راهکار هایی برای لاغری صورت در کوتاه ترین زمان

راهکار هایی برای لاغری صورت در کوتاه ترین زمان
شیگلم

امروزه لاغری صورت و کشیده نشان دادن صورت به یک دغدغه برای عموم مردم علی الخصوص برای خانم ها تبدیل شده است. تا به حال به این موضوع توجه کردید که چرا چهره همه افراد با عینک آفتابی جذاب تر می شود؟! علت این جذابیت، بیشتر بخاطر این است که عینک آفتابی، چهره فرد را استخوانی و لاغرتر نشان می دهد. لاغر کردن صورت امروزه به یکی از مدهای خاص تبدیل شده است. برای برخی افراد که به مد و خوش عکس بودن علاقه مند هستند، داشتن صورتی استخوانی برایشان امری ضروری است. بیش تر مردم برای خلاصی از چربی های اضافی صورت که معمولا در اطراف صورت و زیر چانه تمرکز پیدا می کنند و باعث ایجاد چین و چروک هایی در پوست می شوند به عمل های جراحی و بوتاکس روی می آورند. اما در واقع این کار لازم نیست، شما می توانید با رعایت یک رژیم لاغری خاص و همچنین انجام ورزشها و ماساژهایی روی صورت خود به راحتی چربی های اضافی جمع شده در این نواحی را از بین برده و به همان چیزی که انتظارش را داشتید یعنی لاغری صورت برسید.

بهترین راه لاغری صورت

راه حلی که کمی زمان‌بر اما موثر است، پیروی از رژیم غذایی متعادل و داشتن برنامه ورزشی روزانه است. اما این تمام راهکار نیست و مستلزم پیش گرفتن راهکارهای دیگری است که در کنار این دو مورد اصلی، بسیار تاثیر گذار خواهد بود. داشتن غبغب ممکن است برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد و یا چاق بودن اطراف لب و چونه‌ها ظاهری نامناسب برای صورت داشته باشد. در این حالت است که نیاز به پیش گرفتن رژیم غذایی مناسب و فعالیت ورزشی هدفمند برای لاغر شدن صورت ایجاد می‌شود.

ورزش‌های پیشنهادی برای لاغر شدن صورت بستگی به قسمتی دارد که نیاز به کاهش چربی دارد. ماساژهای پیشنهادی و ورزش‌هایی که برای لاغری صورت پیش گرفته می‌شوند بهتر است به صورت مداوم و مرتب انجام شوند تا نتیجه بهتری را به همراه داشته باشند. در این میان ورزش به تنهایی کافی نیست و رژیم غذایی مناسب که تعیین کننده خوردن یا نخوردن برخی خوراکی‌ها است، بسیار مهم قلمداد می‌شود. قبل از این که به دنبال راهی برای آب کردن چربی‌های صورت باشید ابتدا دلیل چاق شدن صورت را پیدا کنید. این چاقی ممکن است به علت بیماری‌ها و یا داروهایی باشد که مصرف می‌کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که با پزشک خود مشورت کنید و درباره تغییراتی که به تازگی در برنامه‌های درمانی، تغذیه و یا حتی سبک زندگی خود داشته‌‎اید صحبت کنید. با این کار علت اصلی چاق شدن صورت‌تان پیدا می‌شود و می‌توان برای درمان آن بهترین روش را انتخاب کرد.

بهترین راه لاغری صورت

راه کار های غلط برای لاغری صورت

تجمع چربی ها، که در اصطلاح علمی به آن سلولیت گفته می شود، معمولا و در بیشتر مواقع در اندام های پایینی مثل پاها بوقوع می پیوندد. اما در بعضی موارد سلولیت ممکن است در صورت نیز ایجاد شود. تجمع چربی در صورت معمولا در نواحی زیرچانه، گردن و اطراف صورت و گونه ها ایجاد می شود که باعث ایجاد چین و چروک هایی در صورت شده و باعث ایجاد حس ناخوشایند در فرد می شود. تجمع چربی ها در زیر چانه که به غبغب هم شهرت دارد معمولا در افراد چاق وجود داشته و باعث بدفرمی صورت و کاهش اعتماد به نفس او می شود. برای درمان چاقی صورت و دستیابی به صورتی کشیده و لاغر و استخوانی، بایستی تمام اندام های بدن به تدریج با ورزش و رژیم غذایی لاغر شده و به این ترتیب چربی های صورت هم آب شوند.هرچند که چربی های صورت با ورزش خیلی دیر آب می شوند و ورزش روی چربی های صورت بسیار کند عمل می کند.

افرادی که قصد دارند خیلی سریعتر به لاغری صورت برسند معمولا به سراغ کرم هایی می روند که تحت عنوان کرم لاغری صورت در بازار به مقدار فراوان وجود دارند. این کرم ها برعکس آن چه از آن ها انتظار می رود، یا تاثیری در لاغر کردن صورت ندارند، و یا اگر داشته باشند تاثیر آن ها موقتی بوده و بلافاصله بعد از قطع مصرف این کرم ها، چاقی صورت باز می گردد.همچنین عده ای دست به عمل های جراحی مانند بوتاکس یا لیپوساکشن می زنند تا چین و چروک های روی پوست صورت و همچنین زیرگردن را از بین ببرند و به صورتی زیبا و کشیده برسند. اما این روش روشی تهاجمی بوده و هرچند که ممکن است این عمل ها کارآمد باشند و لاغری صورت را بدنبال داشته باشند، اما همانند سایر عمل های جراحی انجام شده روی بدن دارای عوارض هستند.

راه کار های غلط برای لاغری صورت

درمان چاقی صورت با تغذیه سالم

اولین راه در درمان چاقی صورت و رسیدن به یک صورت زیبا و کشیده و در نهایت لاغری صورت، درمان با تغذیه مناسب است. امروزه به دلیل تغییر رژیم های غذایی و افزایش بیش از حد غذاهای فست فودی بین مردم و همچنین کاهش تحرک بدلیل زندگی ماشینی و پشت میز نشینی، و بعلاوه قرار ندادن ورزش در بین برنامه های روزانه، چاقی در بین بیشتر افراد جامعه رواج پیدا کرده است. با تغذیه مناسب و مصرف غذاهایی با کالری و چربی پایین در طول روز، می توان چربی ورودی به بدن را کنترل نمود و از آن طرف با ورزش چربی های اضافی بدن را ازبین برد. در اینجا لازم است به ذکر این نکته بپردازیم که براساس مطالعات انجام شده در مورد میزان چربی هایی که بایستی در بدن فرد به صورت ذخیره باشد، بایستی در مردان در حدود 18درصد و کم تر ازآن و در زنان در حدود 23درصد و کمتر ازآن باشد. لذا افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که میزان چربی های آن ها نباید بیشتر از این میزان باشد که اگر باشد، چاقی به تناسب افزایش درصد چربی های بدن هرچه بیشتر و بیشتر نمود پیدا خواهد کرد. لذا بایستی از مصرف غذاهایی که چربی زیادی دارند، مانند گوشت های پرچربی، سس مایونز، نیمرو، کره و… به مقدار زیاد امتناع کرده و آن هارا در حد معمول استفاده کرد.

درمان چاقی صورت با تغذیه سالم

روش های لاغری صورت

در مورد لاغری صورت و کاهش چربی های این ناحیه، امروزه راهکارهای زیادی وجود دارد که از حوصله این مطلب خارج است. راهکارهایی از قبیل روغن کاری صورت، استفاده از ضماد گل ها و همچنین سرکه در لاغری صورت، بهره بردن از طب سنتی، استفاده از گیاهان جمع کننده و منقبض کننده عضلات صورت مثل پوست انار، پوست درخت بلوط و … و همچنین ماساژ عضلات صورت و ماساژ درمانی برای لاغری صورت، از جمله راهکارهایی هستند که می توانند به شما در لاغری این اندام کمک کرده و صورتی کشیده و استخوانی را برای شما بوجود آورند.

۱- لاغری صورت با ورزش

مقدار کاهش وزن در هر کسی متفاوت است، اما حتی کاهش ۱ الی ۲ کیلوگرم ابتدا خود را روی صورت نشان می‌دهد. هنگام ورزش چربی‌ تمام قسمت‌های بدن از جمله صورت سوزانده می‌شوند. متاسفانه هیچ روش سحرآمیزی برای چربی سوزی موضعی صورت وجود ندارد، اما کاهش وزن باعث لاغر کردن صورت نیز می‌شود.

لاغری صورت با ورزش

۲- لاغری صورت با کاهش مصرف قند و نمک

یک راه ساده برای تغییر سایز بدن وجود دارد. با مصرف زیاد قند و نمک مسلما مایعات زیادی در بدن شما حبس می‌شود. یک قانون ثابت شده برای کاهش تورم و مایعات ذخیره شده در بدن این است که میزان دریافت نمک (سدیم) خود را به ۱٫۵۰۰ میلی گرم در روز و قند را تا ۲۰ گرم در روز پایین بیاورید. پس از اینکه این تغییر را در برنامه خود وارد کردید، بلافاصله شاهد لاغر شدن صورت خود خواهید بود.

کاهش قند و شکر

همچنین بخوانید: چقدر ورزش کنیم تا به وزن مناسب برسیم؟

۳- لاغر کردن صورت با تغییر فعالیت هوازی

اگر تصمیم گرفته‌اید از دست چربی‌های کل بدن خلاص شوید، باید شدت ورزش هوازی را افزایش دهید. برای ایجاد تغییر باید هفته‌ای ۵ مرتبه و هر بار به مدت ۶۰ دقیقه ورزش هوازی داشته باشید. ورزش یکنواخت را تبدیل به ورزشی ترکیبی کنید(ورزشی که در آن مدتی به بدن فشار بیاورید و دقایقی را نیز به ریکاوری بپردازید). با تمام شدن ورزش ترکیبی، سوزاندن چربی در بدن ادامه پیدا می‌کند و حدود ۲۰۰ کالری بیشتر در روز می سوزاند. این کار به لاغر شدن صورت شما نیز کمک می‌کند.

ورزش هوازی

۴- لاغری صورت با تغییر برنامه غذایی

اگر ورزش هوازی و قدرتی را با شدت بالا انجام دهید اما برنامه غذایی شما همانند قبل باشد، هیچ تغییری در چهره خود نخواهید دید؛ زیرا غذاهایی که می‌خوریم ممکن است عوارض خود را به شکل جوش و ورم روی صورت نشان دهند، پس یکی از علل پف کردن صورت نوع غذا است. غذاهای فرآوری شده را از برنامه خود حذف کنید و غذاهای تازه، میوه و سبزیجات را جایگزین کنید. غذاهایی مانند سویا، ذرت، گلوتن، لبنیات را که منجر به التهاب می‌شوند، کنار بگذارید. برای جلوگیری از التهاب پوست از غذاهای ضد التهاب مثل زنجبیل، زردچوبه، کدو، نارگیل، لیمو و چغندر استفاده کنید. هر زمان هم که احساس کردید سیر شده‌اید، غذا خوردن را کنار بگذارید. واقعیت این است که سرعت چربی سوزی بدن با بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه غذاهایی بخورید که زیبایی و درخشندگی پوست را به آن برگرداند.

۵- لاغر کردن صورت با نوشیدن آب

هنگامی که قصد کاهش وزن دارید، به خصوص در قسمت صورت که بافت‌های عضلانی لطیف‌تری نسبت به سایر قسمت‌های بدن دارد، لازمست تا آب به اندازه کافی و حتی بیشتر از سابق بنوشید. در صورتی که طی لاغر کردن صورت آب به اندازه کافی مصرف نشود، پوست خشک خواهد شد. در نتیجه چین و چروک‌هایی عمیق در سطح پوست لطیف صورت ایجاد خواهد شد که بعد از لاغری مجبور به درمان آنها خواهید شد. از طرفی دیگر آب نقش بسیار مهمی در لاغر شدن دارد. متوسط مصرف آب در طول روز بین 8 الی 12 لیوان است که باید برای این مورد نیز میزان مصرف آن رعایت شود. نوشیدن آب هنگام ورزش باعث می‌شود سردرد نگیرید و در بهترین حالت خود باقی بمانید. همچنین به هیدراته نگه داشتن (رساندن آب کافی)، کنترل اشتها و رفع نفخ بدن نیز کمک می‌کند؛ در نتیجه پوست‌تان ظاهری عالی خواهد داشت. برای ورزش به بطری آب خود کمی لیمو و زنجبیل اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد.

نوشیدن آب

۶- لاغر کردن صورت با خواب کافی و به موقع

اگر خواب کافی نداشته باشید، صورت شما پُف می‌کند. بدن در طول استراحت خود را ترمیم و سیستم غدد درون ریز (تمام سلول‌ها، اعضای داخلی و عملکرد بدن) را سالم نگه می‌دارد و هورمون‌ها را نیز متعادل می‌کند. پس اگر به اندازه استراحت نکنید بدن ترمیم‌های داخلی را انجام نمی‌دهد. هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید تا بدن انرژی لازم برای کارکرد مطلوب را به دست بیاورد.

لاغر کردن صورت با خواب کافی

۷- لاغر کردن صورت با ماساژ

بدن ما مثل تمام قسمت‌های دیگر، زیر پوست مایع لنفاوی انباشته می‌کند که منجر به پف صورت می‌شود. ماساژ صورت به طور موقت، مایع لنفاوی را فشرده (به خصوص در قسمت فک که سرشار از رگ‌های لنفاوی است) و از پف کردن آن جلوگیری می‌کند. ماساژ می‌تواند با فرم دهی به صورت آن را لاغرتر نشان دهد. البته زمانی اثربخش است که از بدن خود به خوبی مراقبت کنید. با ماساژ منظم صورت مقدار قابل توجهی چربی صورت را از دست دهید. این کار اکسیژن و گردش خون را تقویت و به مرور پوست را سفت می‌کند.

۸- لاغر کردن صورت با پرهیز از مصرف الکل

از خوردن نوشیدنی‌های الکلی بپرهیزید چرا که تاثیر زیادی در پف کردن صورت دارد.

لاغر کردن صورت با کاهش وزن

اگر می‌خواهید صورت‌تان چاق به نظر نرسد، در کل باید چربی از دست دهید. اگر در طول روز کالری کمتری مصرف کنید، بدن چربی را به عنوان انرژی ذخیره شده مصرف می‌کند. اگر این کار را انجام دهید از میزان چربی صورت نیز کم خواهد شد. هنگام کاهش وزن، بدن ابتدا به دنبال چربی‌های گردن، فک و صورت می‌رود. به یاد داشته باشید که برای کاهش کالری مصرفی از یک روش اصولی پیروی کنید. باید مجموع کالری مصرفی و سوزانده شده را کاهش دهید. برای از دست دادن ۵۰۰ گرم از وزن باید حدود ۳۵۰۰ کالری سوزانده شود. بنابراین برای کاهش وزن بیشتر، نیاز است که بیش از آنچه که مصرف می‌کنید، بسوزانید. کاهش وزن موثر به تدریج اتفاق می‌افتد. می‌توانید در روز ۵۰۰ کالری را از طریق رژیم غذایی یا ورزش بسوزانید، بدون اینکه خود را از خوردن غذا محروم کنید. کربوهیدرات‌های تصفیه شده، مانند دونات و پیراشکی را از صبحانه حذف و به جای آن گزینه‌های غذایی سالم‌تری انتخاب کنید. فراموش نکنید که نخوردن غذا باعث کاهش متابولیسم و در نتیجه عدم کاهش وزن می‌شود.

همچنین بخوانید: نحو صحیح پاک کردن آرایش چشم

۱۰- لاغر کردن صورت با ورزش صورت

تمرینات زیر به تقویت ۴۰ عضله صورت کمک می کند تا ظاهری باریک‌تر و لاغرتر به شما بدهد. برای تقویت عضلات اطراف دهان حروف X  و O را پشت سر هم بگویید. این ورزش باعث می‌شود، عضلات صورت شما منقبض و حرکت کنند. این تمرین را به صورت روزانه و تا آنجا که می‌توانید تکرار کنید. با تقویت عضلات گونه خود از شر گونه‌های بزرگ خلاص شوید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که با کشیدن گونه‌های خود به داخل صورت، دهان یک ماهی را درست کنید. هر روز ۲۰ بار این کار را تکرار کنید تا نتایج مثبتی داشته باشید. با باز کردن دهان به طور گسترده و گرد‌، تمام عضلات صورت خود را فعال کنید. این موقعیت را به مدت ۵ ثانیه حفظ و این کار را در طول روز ۳۰ بار تکرار کنید. دهان را از هوا پر کنید تا صورت شما چاق و گرد به نظر برسد. لب‌ها را بسته نگه دارید. هوای دهان را از یک طرف به طرف دیگر ببرید. این کار را به مدت ۵ دقیقه و چندین بار در طول روز انجام دهید.

لاغری صورت با ورزش صورت

جمع بندی

از بین بردن چربی‌های صورت با جراحی به خصوص در سنین بالا، راه مناسبی نیست؛ چرا که ساختار آن را به هم می‌ریزد و باعث می‌شود صورت‌تان زودتر پیر شود. مطالعات کمی روی روش‌های لاغر کردن صورت انجام شده است. بهترین راه برای لاغر شدن صورت، حفظ وزن سالم است. شما می‌توانید با تغییر در رژیم غذایی، ورزش منظم و خواب کافی به این نتیجه دست پیدا کنید. ورزش‌های کاردیو یا هوازی به ویژه برای سوزاندن چربی‌های اضافی بدن مفید هستند. به طور کلی کاهش وزن باعث لاغر کردن صورت می‌شود. به یاد داشته باشید باید قبل از ایجاد هرگونه تغییر اساسی در رژیم غذایی یا برنامه‌های ورزشی با پزشک صحبت کنید.