خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

چطور دوران بارداری سالم تری داشته باشیم؟

چطور دوران بارداری سالم تری داشته باشیم؟
لوازم شخصی برقی

دوران بارداری از برهه های زمانی حساس برای خانم ها محسوب می شود. در این دوران کلیه ی فعالیت های مادر، سلامت روحی و سلامت جسمی او روی جنین تاثیر می گذارد. آدرا میدوز، MD MPH، متخصص زنان و زایمان در بیمارستان بریگهام و زنان، به بیماران کمک می کند تا سلامت خود را قبل، حین و بعد از بارداری بهینه کنند. در اینجا 12 نکته از دکتر میدوز وجود دارد که به شما کمک می کند شانس بارداری سالم و بچه سالم را افزایش دهید.

چطور دوران بارداری سالم تری داشته باشیم؟

در دوران بارداری غذاهای سالم بخورید

خوردن غذاهای سالم برای زنان در دوران بارداری اهمیت ویژه ای دارد. کودک شما برای رشد سالم و قوی در رحم به مواد مغذی نیاز دارد. مقدار زیادی میوه و سبزیجات رنگی، غلات کامل، غذاهای غنی از کلسیم و غذاهای کم چرب اشباع بخورید.

روزانه یک ویتامین قبل از زایمان مصرف کنید

مصرف مولتی ویتامین روزانه قبل از زایمان می تواند به شما در دریافت مقدار مناسب مواد مغذی اصلی مورد نیاز شما و نوزاد در دوران بارداری کمک کند. اینها شامل اسید فولیک، آهن و کلسیم است.

هیدراته بمانید

بدن یک زن باردار به آب بیشتری نسبت به قبل از بارداری نیاز دارد. هر روز هشت فنجان یا بیشتر را هدف بگیرید.

به چکاپ های مراقبت های دوران بارداری خود مراجعه کنید

زنان باید مراقبت های منظم دوران بارداری را از یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی دریافت کنند. مادرانی که به طور منظم مراقبت های دوران بارداری را انجام نمی دهند، بیشتر احتمال دارد که بچه ای با وزن کم هنگام تولد یا سایر عوارض داشته باشند. در صورت وجود، مراقبت های گروهی قبل از تولد را در نظر بگیرید.

از خوردن برخی غذاها خودداری کنید

غذاهای خاصی وجود دارد که زنان باید در دوران بارداری از خوردن آنها اجتناب کنند. نخورید:

گوشت خام یا کمیاب جگر، سوشی، تخم مرغ خام (همچنین در سس مایونز) پنیرهای نرم (فتا، بری) شیر غیر پاستوریزه. محصولات حیوانی خام و پاستوریزه نشده می توانند باعث مسمومیت غذایی شوند. برخی از ماهی ها حتی وقتی پخته می شوند، می توانند برای جنین در حال رشد مضر باشند زیرا دارای جیوه زیاد هستند.

در دوران بارداری الکل مصرف نکنید

قبل و در دوران بارداری و در دوران شیردهی الکل مصرف نکنید. نوشیدن الکل خطر بچه دار شدن با اختلال طیف الکلی جنین (FASD) را افزایش می دهد. FASD می تواند باعث ایجاد ویژگی های غیر طبیعی صورت، اختلالات یادگیری شدید و مشکلات رفتاری شود.

الکل می تواند بر سلامت نوزاد در مراحل اولیه بارداری، قبل از اینکه زن متوجه باردار شدن شود، تأثیر بگذارد. بنابراین، زنانی که ممکن است باردار شوند نیز نباید الکل بنوشند.

سیگار نکشید سیگار کشیدن برای شما و فرزند متولد نشده مضر است

خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)، زایمان زودرس، سقط جنین و سایر پیامدهای ضعیف را افزایش می دهد.

چطور دوران بارداری سالم تری داشته باشیم؟

حرکت کنید

ورزش روزانه یا فعال ماندن به روش های دیگر می تواند به شما در سالم ماندن در دوران بارداری کمک کند. با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید چقدر فعالیت بدنی برای شما مناسب است.

واکسن آنفولانزا بزنید

آنفولانزا می تواند یک زن باردار را بسیار بیمار کند و خطر عوارض را برای نوزاد شما افزایش دهد. تزریق واکسن آنفولانزا می تواند شما را از بیماری های جدی محافظت کند و همچنین از نوزاد شما پس از تولد نیز محافظت می کند. از پزشک خود در مورد تزریق واکسن آنفولانزا سوال کنید.

خواب کافی داشته باشید

خواب کافی (7 تا 9 ساعت) برای شما و نوزاد شما مهم است، پس در دوران بارداری خوب بخوابید.سعی کنید برای بهبود جریان خون به پهلوی چپ بخوابید.

کاهش استرس

کاهش استرس برای بهبود نتایج زایمان بسیار مهم است. زنان باردار باید در دوران بارداری تا جایی که می توانند از شرایط استرس زا دوری کنند. برای مدیریت استرس در زندگی، عزیزان خود را به خدمت بگیرید.

همچنین بخوانید: آموزش یوگا در بارداری

زمان مناسب برای دوران بارداری را برنامه ریزی کنید

دکتر میدوز می گوید: “اگر شما تصمیم به باردار شدن در زمانی گرفته اید که می دانید از سالم ترین وضعیت خود برخوردار هستید، این امر شانس شما برای داشتن بارداری سالم و زایمان سالم را افزایش می دهد.” این نه تنها به این معنی است که زنان باید قبل از بارداری از سلامت خود اطمینان حاصل کنند، بلکه قبل از باردار شدن باید سن خود را نیز در نظر بگیرند. مادرانی که در اوایل زندگی (زودتر از 16 سالگی) یا در اواخر زندگی (بالای 40 سالگی) بچه دار می شوند ، بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس هستند. همچنین، زنانی که خیلی زود دوباره باردار می شوند (کمتر از 18 ماه بین زایمان ها) احتمال دارد که نوزاد نارس داشته باشند.