خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

کاندوم مانع انتقال کرونا در رابطه جنسی می شود؟

کاندوم و کرونا
لوازم شخصی برقی

کاندوم وسیله ای برای پیشگیری از بیماری مقاربتی و همچنینی جلوگیری از بارداری است. کاندوم مانع تماس مستقیم اندام های تناسلی زن و مرد می شود در نتیجه تا 95 درصد برای داشتن یک رابطه امن موثر است.

کاندوم و کرونا

اما از آنجا که انتقال ویروس کرونا تا کنون از طریق تماس دستهای آلوده به ویروس به صورت ( دهان-بینی-چشم ) بوده و این ویروس می تواند وارد دستگاه تنفسی شود لذا ارتباطی با استفاده از کاندوم یا استفاده نکردن از آن ندارد، بلکه این ویروس می تواند از طریق عطسه کردن یا سرفه از دهان فرد مبتلا خارج شود، حال در رابطه جنسی اگر طرف مقابل دستش به این ترشحات برخورد کند و سپس دستان خود را به صورت خود بزند و یا اینکه فرد آلوده زمانی که عطسه می کند ترشحات به صورت فرد مقابل پرتاب شود احتمال سرایت هست.

با این حال چون این ویروس هنوز به طور کامل شناخته شده نیست توصیه می شود هنگام رابطه جنسی حتما از کاندوم استفاده کنید.

همچنین بخوانید : نحوه استفاده از کاندوم

آیا خوابیدن کنار فردی که کرونا دارد باعث انتقال می شود؟

اگر یکی از زوجین به کرونا مبتلا باشد و در کنار هم بخوابند بدون آنکه  رابطه جنسی داشته باشند، آیا باز هم احتمال انتقال به همسر می باشد؟

همانطور که قبلا هم گفته شد، ویروس کرونا بر روی هر سطحی می تواند از 5 ساعت تا 21 روز عمر داشته باشد، یکی از سطوحی که بیشتر ماندگاری دارد الیاف می باشد نظیر البسه،رو تختی، پتو، بالش و … حال اگر زن یا مرد آلوده دستان آلوده به ویروس خود را در تماس با این سطوح قرار داده یا همچنین عطسه و سرفه کرده باشند، همسر وی در صورت تماس با آن سطوح می تواند مبتلا شود.

همچنین بخوانید: خرید کاندوم پرداخت در محل

بنابراین اگر یکی از زوجین مبتلا به ویروس کرونا می باشد، باید در اتاق جداگانه در محلی که پنجره داشته و بتوان آنرا باز کرد مستقر شود ( قرنطینه ) شود و تا زمان بهبودی از تماس با دیگران خودداری کند، در غیر اینصورت احتمال سرایت به همسر و سایر اعضای خانواده می باشد

آیا ویروس کرونا از زن باردار به جنین منتقل می شود؟

تا این لحظه انتقال ویروس کرونا از طریق دستگاه تنفسی می باشد، ممکن است با بررسی بیشتر راه های انتقال دیگری از این ویروس کشف شود اما فعلا با نتایج حاصل شد و زایمانهایی که صورت گرفته می توان اینطور نتیجه گیری کرد که از مادر به جنین منتقل نمی شود ولی بعد از زایمان باید فرزند تازه متولد شده از مادر دور نگه داشته شود تا بهبودی مادر حاصل شود.