تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

آشنایی با انواع مختلف ماسک صورت و کاربرد آن ها

آشنایی با انواع مختلف ماسک صورت و کاربرد آن ها

اولین ماسک صورت در اوهایو، در طول قرن نوزدهم اختراع شد و آن را دستکش صورت می نامیدند. امروزه انواع مختلفی از ماسک ها برای اهداف مختلف وجود دارد. ماسک ها بیشتر توسط خانم ها استفاده می شود اما آقایان نیز از آن ها استفاده می کنند. استفاده از ماسک ها به شما کمک می کند که از پوست خود مراقبت کنید. ماسک ها می توانند به آبرسانی پوست، از بین بردن چربی های اضافی و بسته شدن منافذ پوست کمک کنند. عملکرد ماسک های صورت جادویی نیست، اما استفاده روتین از آن ها به سلامت پوست شما کمک می کند. به طور کلی توصیه می شود هفته ای یک تا سه مرتبه از ماسک استفاده کنید. برای انتخاب نوع ماسک باید دو مورد را در نظر بگیرید : ماده فعال ماسک و نوع پوست. برای آشنایی بیشتر با انواع ماسک و فواید آن ها در ادامه با کادولین همراه باشید.

انواع ماسک صورت

به طور کلی ماسک‌ صورت به انواع مختلف ماسک‌های کرمی، ورقه‌ای (نقابی)، روغن‌های گرم و ماسک‌های حرارتی تقسیم می‌شوند.

ماسک‌ صورت کرمی

این ماسک‌ها مانند کرم نرم هستند. می توانید آن را به کمک دست یا براش به صورت خود بزنید. پس از گذشت مدت زمان لازم،باید صورت‌تان را با آب بشورید و مرطوب‌کننده یا آبرسان همیشگی‌تان را بزنید. ماسک های کرمی مدل های مختلفی از جمله خاک رسی، خمیری و … دارد. ماسک کرمی گزینه مناسبی برای پوست های مختلط هستند. شما می توانید همزمان از چند مدل ماسک کرمی روی پوستتان استفاده کنید. مثلا” در قسمتی از پوست که آکنه دارید، ماسک مخصوص آکنه و در قسمت دیگر ماسک مغذی بزنید.

ماسک صورت ورقه‌ای یا نقابی

ماسک‌ ورقه‌ای یک‌بار مصرف است و باید برای 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند. جنس این ماسک ها ازالیاف مصنوعی، سلولوز و یا کتان است. طرز استفاده از این مدل ماسک ها بسیار راحت است و پس از استفاده احتیاج به شستن صورت ندارید.

ماسک ورقه ای

ماسک حرارتی و روغن گرم

این مدل ماسک ها بیشتر برای استفاده در سالن های آرایشی و مراکز زیبایی پوست کاربرد دارد. اصطلاحا” به آن ها ماسک کلینیکی گفته می شود.

همچنین بخوانید : لکه های پوستی چیست و چگونه درمان می شوند ؟

ماسک صورت متناسب با انواع پوست

شما در ابتدا باید پوست خود و مشکلات آن را بشناسید. پس از این کار می توانید نیازهای پوستی خود را بشناسید و ماسک مناسب خود را انتخاب کنید.

پوست چرب

علاوه بر شستشوی روزانه پوست، استفاده از ماسک، به کنترل چربی پوست کمک می کند. ماسک صورت دارای پاک کننده های عمیق برای این مدل پوست مناسب هستند. ماسک خاک رس به دلیل مواد مغذی زیادی که دارد، ماسک های دارای سالیسیلیک اسید یا هیدروکسی اسید و ماسک های آلوئه ورا گزینه مناسبی برای پوست های چرب هستند.

درمان پوست چرب با ماسک

پوست خشک

ماسک صورت این مدل پوست، ماسک هایی است که دارای ترکیبات آبرسان هستند. علاوه بر این ماسک حاوی روغن آرگان یا نارگیل نیز مناسب است زیرا باعث حفظ رطوبت پوست صورت می شوند.

ماسک صورت مناسب پوست خشک

پوست حساس

پوست های حساس تنها هفته ای یک مرتبه می توانند از ماسک استفاده کنند. چون ممکن است پوست اذیت شود و مشکلات پوستی برایتان ایجاد کند. ماسک حاوی آنتی اکسیدان، آلوئه ورا و عسل برای پوست حساس مناسب است.

مراقبت از پوست حساس
مراقبت از پوست حساس

ساخت ماسک صورت در خانه

در زیر چند مدل ماسک صورت خانگی به شما معرفی می کنیم. این ماسک ها روش ساخت ساده ای دارند و بسیار موثر هستند.

ماسک صورت تغذیه کننده

زمانی که احساس می کنید پوست صورت شما خسته است و تیره شده می توانید از این ماسک استفاده کنید. برای تهیه این ماسک باید زرده تخم مرغ را با روغن زیتون مخلوط کنید، به مدت 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید، سپس صورتتان را با آب گرم بشورید.

خواص روغن زیتون و تخم مرغ برای پوست

ماسک نرم کننده و آبرسان

برای آبرسانی پوست شما می توانید از از ماسک شیر و جو دوسر استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، 2 قاشق غذاخوری جودوسر پودر شده را با 2قاشق غذاخوری شیر گرم مخلوط کنید و به پوست صورتتان بزنید.

آبرسانی پوست در خانه

ماسک لایه بردار

اگر ساکن شهرهای بزرگ و آلوده هستید حتما از این ماسک استفاده کنید. این ماسک باعث پاکسازی و باز شدن منافذ پوستی می شود. برای تهیه این ماسک باید زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سفیده را هم بزنید و با کمک دستمال کاغذی آن را روی صورت بزنید.

ماسک صورت سفیده تخم مرغ

ماسک صورت شاداب کننده

برای رفع خستگی پوست صورت از ماسک آووکادو و عسل استفاده کنید. برای تهیه آن باید آووکادو، عسل، سرکه سیب، جو دوسر و آب لیمو ترش را باهم ترکیب کنید و به پوستتان بزنید. پس از20 دقیقه صورت را با آب گرم بشورید.

عسل و آووکادو برای پوست

ماسک رفع آکنه

ترکیب عسل و پودر دارچین یک تغذیه کننده مناسب برای پوست است. از این ماسک می توانید هر روز استفاده کنید. این ماسک همچنین به درمان آکنه نیز کمک می کند.

ماسک صورت عسل و دارچین

نکات آخر:

  • لایه‌بردارها و ترکیبات آلفاهیدروکسی اسید، نباید بیشتر از هفته‌ای یک یا دوبار مصرف شوند.
  • برای از بین بردن آکنه، می‌توانید ازترکیب‌های گل سرخ، خاک رس، سالیسیلیک اسید و زغال فعال استفاده کنید.
  • اگر پوست چربی دارید از ترکیب‌هایی که باعث بسته شدن منافذ پوست میشوند، استفاده نکنید. مثلا ترکیبات کره کاکائو و موم عسل. این ترکیب‌ها با بستن منافذ پوست مانع ورد هوا به لایه‌های پوست‌تان می‌شوند و باعث بزرگ‌تر شدن آن‌ها می‌شوند.